Zmagovalnega moštva se ne spreminja. No, Čehi so se vseeno odločili Octavii podariti nov obraz. In še nekaj malenkosti.
Marsikdo bo rekel, da Octavii že prej ni nič manjkalo in da je aktualna prenova popolnoma nepotrebna. A če pustimo oblikovne spremembe, ki razdeljujejo avtomobilsko srenjo, je nova Octavia s prenovo še boljša. Če se vrnemo k zunanjemu videzu, je jasno, da je zdaj tudi Octavia nasledila nove oblikovalske zakonitosti, ki sta jih zakoličila modela Superb in Kodiaq. Tako je dobila novo masko hladilnika motorja, razdeljene luči z LED-podpisom ter nekoliko spremenjen sprednji odbijač. Vsa nesoglasja glede prenove bi se morala na tem mestu končati, kajti vse drugo, kar je na Octavii novega, je še kako dobrodošlo. Tako je notranjost osvežena z novo ambientalno osvetlitvijo, za posredovanje zabavnih in informacijskih vsebin pa skrbi nov, 9,2-palčni zaslon, občutljiv za dotik. Prstni odtisi in prah na zaslonu so nepogrešljivi, a vas bo prepričal s preprostim vmesnikom in dobro uporabniško izkušnjo. Nekoliko za časom ostajajo merilniki, ki so popolnoma analogni in slabo osvetljeni. Po novem je v Octavii mogoče do spleta dostopati prek točke WLAN, zato je dobrodošel tudi sistem CarConnect, ki nam na daljavo sporoča podatke o vozilu.
Paket naprednih rešitev zaokrožujejo parkirni asistent, aktivni tempomat, sistem za zaviranje v sili z zaznavanjem pešcev in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Ker je Octavia kraljica prostornosti in uporabnosti, je bilo jasno, da se s prenovo ne bo kaj veliko spremenilo. Sploh za potnikovimi hrbti, kjer s 610 litri osnovne prostornine zadovoljuje vse potrebe, medtem ko z 1.740 litri pri podrtih sedežih z lahkoto konkurira prostorski ponudbi Postojnske jame. Dodano vrednost prinašajo dodatki iz ponudbe Simply Clever, ki predstavljajo simpatične uporabniške rešitve, kot so v prtljažnik umeščen dežnik, strgalo za led na pokrovu posode za gorivo in stojalo za ključ in mobitel. Testni primerek je bil opremljen z najmočnejšo različico turbodizelskega agregata. 184-'konjski' štirivaljnik moč na kolesa prenaša prek DSG-menjalnika, o tem, kako dobra je tovrstna kombinacija, pa smo se že dobro razpisali v preteklosti. Tudi opremljenost testnega avta je bila namenjena bolj zahtevnim kupcem, saj paket Laurin & Klement prinaša koncertno ozvočenje sistema Canton, sedežne prevleke iz kombinacije alkantare in usnja, biksenonske žaromete … Takšna konfiguracija bo zanimiva predvsem za nekoga, ki bi rad združil družinski avtomobil s službenim.
Končna ocena
Škoda Octavia tudi s prenovo ostaja brezkompromisna kraljica prostornosti in uporabnosti v svojem razredu. Z opremo Laurin & Klement pa morda prepriča koga, ki bi se s takim avtomobilom upal zapeljati na sestanek v borzno hišo.
besedilo: Saša Kapetanovič
foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 30.631 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 38.751 € |
Obvezno zavarovanje: | 696 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.332 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500/min – največji navor 340 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko – gume 225/40 R 18 Y (Continental ContiSportContact2). |
Zmogljivost: | Zmogljivosti: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,5 l/100 km, izpust CO 117 g/km^2 |
Mase: | Masi: prazno vozilo 1.277 kg – dovoljena skupna masa 1.902 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.667 mm – širina 1.814 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.686 mm – prtljažnik 590–1.580 l – posoda za gorivo 50 l. |
Pospešek 0-100km: | 9,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,0s ( 136km/h) |
-
Škoda Octavia tudi s prenovo ostaja brezkompromisna kraljica prostornosti in uporabnosti v svojem razredu. Z opremo Laurin & Klement pa morda prepriča koga, ki bi se s takim avtomobilom upal zapeljati na sestanek v borzno hišo.