"Škoda Superb Combi 2.0 TDI (140 kW) Style

26. 2. 2016 | Tomaž Porekar
Deli

Škoda Superb v sedanji obliki je najboljša napoved, da se bo glede Češke slovensko javno mnenje sčasoma povsem spremenilo.

Superb novega rodu v vseh pogledih privlači. S svojo zunanjostjo! A treba je reči, da je malo bolj privlačna (kombi)limuzinska različica v primerjavi s tokrat preskušeno karavansko. No, tudi zadnja je vredna pogleda, oblika je odlično uspela. Tu je sicer češko-nemški navezi kot majhen kamenček v mozaiku priskočil na pomoč še slovenski oblikovalec Marko Jevtič, ki je bil v Mlada Boleslavu odgovoren za Superbovo zunanjost. Če iščemo eleganten karavan, je tako lahko tudi Superb na našem nakupovalnem spisku. Drugače pa so pri Škodi v tehnološkem smislu povezani s Volkswagnom, kar tudi lahko opazimo. Vrsta tehničnih rešitev z asistenčnimi sistemi Superba naredi izredno uporabnega, a tudi varnega. Si­stem za ohranitev smeri (voznega pasu), aktivni tempomat ter prilagodljivo podvozje so odlična oprema, če se podamo na kakšno daljšo pot. Pomembnejši del preskusa Superba smo tokrat opravili na daljši poti po Nemčiji. Ob dvosklopčnem menjalniku (DSG) in zmogljivem turbodizlu so se kot dobra voznikova pomoč izkazali prav asistenčni sistemi. No, tudi nemški vozniki imajo slabo navado, da se silijo v 'prazen' prostor med dvema avtomobiloma, ki ga je tudi Superbov aktivni tempomat smatral za primerno varnostno razdaljo. V nasprotju z nekaterimi starejšimi sistemi je Superb takšne manevre opravil zlahka in brez močnejšega zaviranja, kar mu je treba šteti še posebej v dobro. Pravzaprav mu lahko že zaradi ustrezno velike prostornosti, tudi prtljažnika, pripišemo naziv izzivalca veliko prestižnejših znamk. A kot je že v testu limuzinske različice omenil Dušan, bodo imeli lastniki še največ težav zaradi znamke Škoda. Seveda pri tistih, ki prisegajo na izdelke s premijskim pridihom. Superb bo znamki po drugi strani prav zaradi svoje kakovosti prispeval še kakšno dodatno točko pri dviganju ugleda. Vendar je res, da vse te uporabne točke na spisku dodatne opreme sicer kar sprejemljivo ceno avtomobila ponesejo v cenovne višave. Z nekoliko nižjo ceno Superb sicer še vedno premaga uglednejše tekmece, a 19-palčna aluminijasta platišča, aktivni tempomat (z možnostjo uravnavanja hitrosti do 210 km/h), prilagodljivo podvozje ACC, funkciji smart light assist in lane assist, strešno okno, kovinska barva, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, možnost dostopa do spleta, neodvisno ogrevanje vozila, navigacijski sistem Columbus, sedežne in druge prevleke iz alkantare in zvočni sistem Canton povišajo ceno za nekaj več kot 7.000 evrov. Da udobje stane, torej dokaže tudi Superb. Seveda ima Superb tudi nekaj slabših strani. Resda zmogljiv dvolitrski turbodizelski motor je na trenutke kar preveč slišati izpod motornega pokrova. To vodi k sklepu, da so na kakšnem skrivnem mestu, kot na primer pri dušenju zvokov, Škodini konstruktorji še našli kakšen razlog za varčevalne prijeme. Čeprav je za prenos moči na prednji kolesi skrbel dvosklopčni menjalnik, nismo bili preveč zadovoljni s speljevanjem in začetkom premikanja, kjer prav tak menjalnik kaže svoje omejitve. Na te lahko prehitri vozniki naletijo tudi pri bolj športnem načinu vožnje po bolj ovinkastih cestah, kar se veliko bolj čuti, če je v avtu več potnikov ali prtljage. Tudi za volanski mehanizem lahko zapišemo, da mu manjka kanček natančnosti. Kakorkoli obračamo, Superb pa bo zagotovo pripomogel, da se bosta v pri­hodnjih letih še povečala ugled Škode in Češke prav zaradi veliko več pozitivnih strani pri tem avtu.

Tomaž Porekar  foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 23.072 €
Cena testnega modela: 42.173 €
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 904 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.986 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–3.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 235/40 R 19 W (Pirelli Cinturato P7).
Zmogljivost: največja hitrost 233 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,6 l/100 km, izpust CO2 120 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.575 kg – dovoljena skupna masa 2.140 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.856 mm – širina 1.864 mm – višina 1.477 mm – medosna razdalja 2.841 mm
Prtljažnik: prtljažnik 660–1.950 l – posoda za gorivo 66 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 17 °C / p = 1.022 mbar / rel. vl. = 90 % / stanje kilometrskega števca: 1.042 km
Pospešek 0-100km: 8,9s
402m z mesta: 16,5s ( 140km/h)
Ocena
  • V sedanji ponudbi bi na trgu težko našli karavan s toliko prostora. Ker je tudi uporabnost in udobje na sprejemljivi ravni, bo Superb tudi v tretjem rodu uspešen.

Hvalimo in grajamo
asistenčni sistemi
prostornost
oblika
poraba
vrsta drobnih uporabnih dodatkov
glasen motor
lahna težava pri speljevanju
visoko postavljen voznikov sedež