Subaru Forester 2.5 XT

3. 3. 2005 | Peter Kavčič
Deli

Subarujevega Foresterja sedaj že precej dobro poznamo. V letih, odkar je prvič zapeljal na naše ceste, si je ustvaril ugled enega najbolj robustnih in tudi na terenu uporabnih lahkih terencev ali bolje rečeno SUV-ov. A to, kar smo preizkusili tokrat, to je brez primere. Pripravite se na izstrelitev gozdarske rakete!

Forester. To zgovorno ime seveda takoj potegne misli v gozd, na tekoče, ovinkaste, makadamske ceste in kolovoze. Z vprašanjem, kaj početi s takšnim avtomobilom in z 211 KM v motorju na gozdnih cestah, se nismo kaj prida obremenjevali. Že po prvem zagonu motorja nam je namreč postalo jasno, da bo to še kako adrenalinsko nabit test.

In ne boste verjeli, imeli smo prav!

Osupljiv pospešek od 0 do 100 km/h, za kar ta Forester porabi vsega 6, 1 sekunde, nas je navdušil. Zagotovo tudi zato, ker avto na zunaj ne kaže silne moči, ki premore štirivaljni bokserski motor z 2.457 kubičnimi centimetri, ki sicer v še nekoliko bolj naviti izvedbi poganja brutalno rally specialko Imprezo WRX Sti. V rodovnik torej ni kaj dvomiti, sicer pa vsakršni dvomi izginejo že ob prvem odločnejšem dodajanju plina, ko se ob značilnem sikajočem zvoku vklopi turbina. Takrat postane občutek zelo podoben kot v tisti pravi Imprezi, le da ga nekaj zmoti.

V Foresterju se sedi višje, kar je logično in dobro, saj je avto namenjen premagovanju slabo urejenih cest. Toda to ni tisto, kar zares zmoti. Nekoliko smo bili razočarani ob vsakem pospeševanju, ko je avto postal nekoliko težje obvladljiv, saj hoče Forester malce po svoje brzeti naprej. Za to je seveda krivo terensko in ne športno podvozje (ki sicer v Imprezi navduši), nekaj malega pa tudi volanski mehanizem. Na tem področju lahko pri Subaruju naredijo še kakšen korak naprej, saj samo superzmogljivi in resnično navdušujoči motor ni vse, kar iz dobrega SUV-avtomobila naredi odličnjaka.

No, kljub vsemu se da presežek motorne moči in zmogljivosti dokaj dobro in varno krotiti. Nedvomno tudi po zaslugi odličnega pogona na vsa štiri kolesa. V snegu, kjer smo opravili velik del testiranja, je Forester suvereno opravil z zasneženo gozdno cesto. Lahko le še enkrat potrdimo in zapišemo, da je Subaru res kralj, ko je treba zapeljati v sneg. Kdor želi športno, bo lahko vozil v slogu skandinavske rally šole z nenehnim in obvladljivim drsenjem skozi ovinke, seveda pa se mnogo lažje vozi tudi na bolj umirjen način. V obeh primerih na zasneženih cestah nismo imeli niti ene same pripombe.

Ker se je v tej kombinaciji s tako močnim motorjem avto odlično izkazal, smo ga pognali celo po zasneženih bregovih, kjer pod snegom verjetno ni bilo prave ceste, ampak bolj kolovoz. Subaru je priplezal tako daleč, kot terenci v pravem pomenu besede. Kar ga ustavi, zagotovo ni klanec, ampak kakovost podlage, njegova edina zavora je višina dna avtomobila od tal, ki je 195 mm. Če bi bil še višji, bi prišel še nekoliko dlje in to brez reduktorja!

Ob vseh teh zmogljivostih, moči prek 200 KM, navoru 320 Nm in končni hitrosti 230 km/h se seveda pojavi vprašanje, koliko goriva tak avto porabi. Da številka ne bo majhna, nam je bilo jasno, še preden smo prvič zapeljali na bencinski servis. 60-litrska posoda za gorivo se je namreč osušila po 400 kilometrih. Če upoštevamo dejstvo, da je pametno doliti gorivo preden se vklopi rezerva, pa celo pri 300 kilometrih. Izračunana poraba goriva se je gibala med 16 litri (ob nekoliko bolj športni vožnji) in 13 litri (umirjena vožnja).

Naše testno povprečje je tako znašalo 15 litrov neosvinčenega bencina na sto prevoženih kilometrov. Veliko? Niti ne glede na ponujene zmogljivosti. Kdor želi nižjo porabo, ima na voljo dvolitrski motor s 125 ali 177 KM, ki pa porabita manj od 8, 5 do 9, 8 litrov za mešano vožnjo, glede na podatke, ki jih navaja tovarna.

Sicer pa smo bili v redakciji enotnega mnenja, da lastnik takega Foresterja, ki stane 8.796.000 tolarjev, verjetno ne občuti visoke porabe goriva tako drastično kot običajen slovenski avtomobilist. No, luksuza in športnih užitkov tukaj res ne manjka, to pa ima tudi žal nekoliko višjo ceno.

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 36.154,23 €
Cena testnega modela: 36.705,06 €
Moč: 155kW (211 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,3 s
Največja hitrost: 226 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 15,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - bokser - turbobencinski - gibna prostornina 2457 cm3 - največja moč 155 kW (211 KM) pri 5600/min - največji navor 320 Nm pri 3600/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/60 R 16 H (Pirelli Winter 210 SnowSport M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 226 km/h - pospešek 0-100 km/h 6,3 s - poraba goriva (ECE) 15,0/8,7/11,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1445 kg - dovoljena skupna masa 2000 kg.
Zunanje mere: dolžina 4450 mm - širina 1735 mm - višina 1585 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 387-1592 l
Naše meritve
T= -6 °C / p= 1002 mbar / rel. vl.: 37 % /Stanje km števca: 13998 km
Pospešek 0-100km: 6,1s
402m z mesta: 14,4s ( 152km/h)
1000m z mesta: 26,9s ( 190km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,4s
Prožnost 80-120km/h: 10,8s
Največja hitrost: 230km/h (V.)
poraba na testu: 15 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,2m
AM meja: 43m
Ocena
  • To je nedvomno eden najhitrejših in z brutalnimi pospeški najbolje obdarjenih SUV-ov. Je kombijevsko uporaben, z veliko prostora tako za potnike kot prtljago, dober na srednje zahtevnem terenu in celo nekoliko razvajajoč z bogato opremo. Če vas poraba goriva in pa relativno visoka cena ne moti, je to dober avto.

Hvalimo in grajamo
motor (zvok, zmogljivost)
prostornost
oprema
soliden na cesti in terenu
medla bralna lučka
prenizko nastavljiv varnostni pas spredaj
trdo pedalo sklopke
cena, poraba goriva