Med mestnimi malčki je na trgu precejšnja gneča, skoraj taka, kot če se z avtomobilom odpravite v večja mestna jedra, kjer kot po pravilu vedno zmanjka parkirnih prostorov, ravno ko ga potrebujete. Velikost avtomobila je takrat lahko ključnega pomena.
Ravno tega so se še kako dobro zavedali pri Subaruju, kjer so si s starim Justyjem privozili precejšnji sloves. Avtomobilček je bil vzdržljiv, varčen, ni se kvaril, ponujali pa so ga celo s štirikolesnim pogonom. Ime Justy tako še danes marsikomu prikliče prijetne spomine. Po bolj ali manj ponesrečenih poizkusih pa so se lotili korenite prenove in nastal je nov Justy.
Res je tudi to, da so prav z najnovejšim in modernejšim Justyjem želeli zapolniti vrzel, ki je zijala precej na široko.
Za nostalgike moramo že na začetku odgovoriti na logično vprašanje, ali ima štirikolesni pogon. Ne! In ga tudi ne bo imel, kot trenutno kaže. Škoda, lahko bi bil prav simpatičen mini SUV za občasne avanturistične izlete.
Novi Justy je torej predvsem mestni malček. Lahko je tudi drugi družinski avto, ki tako poleg Impreze ali Foresterja lepo zaokroži zunanjo podobo.
Njegova ljubka zunanjost nam je bila takoj všeč. Prinaša nekaj svežine v ta avtomobilski razred. Lahko bi mu celo pripisali, da je športen, nedvomno pa je na pogled zelo dinamičen avto.
Z odrezanimi robovi je zelo pregleden in nudi dober občutek za prostor okoli njega. Parkiranje ali bolje rečeno 'tlačenje' v majhna, še prosta parkirna mesta in razne 'špranje' na ulicah je zato lahko opravilo, ki ga bo vešč tudi manj izkušen voznik ali voznica. Zanimivo je pravzaprav to, da so z obliko dobro pritegnili tako ženski kot moški del populacije, saj nikakor ne moremo trditi, da gre za 'babji' avto, kot to sicer v nenapisanih pravilih velja za nekatere tekmece.
Meter pokaže, da lahko z njim parkirate na prostoru, ki v dolžino meri nekaj manj kot štiri metre. Dolžina od prednjega do zadnjega odbijača namreč znaša 3.610 mm. Tudi širina s 1.665 mm ni nekaj, kar bi povzročalo preglavice.
Veliko o avtomobilu pa pove medosna razdalja. Ta znaša 2.430 mm, kar pomeni, da so kolesa premaknjena precej skrajno v vse štiri vogale. Res je, da smo videli že kaj bolj ekstremnega, toda pri Justyju to pomeni veliko prostora v notranjosti.
Pravzaprav je ves čar dobrega mestnega avtomobila ravno v tem, da je zunaj še ravno prav majhen, znotraj pa dovolj velik, da se voznik in morebitni potniki ne počutijo utesnjeno.
Pa začnimo prav pri vozniku. Ta bo (vsaj sodeč po tem, kar smo ugotovili mi) zadovoljen s prostorom, ki je na voljo. Če recimo merite tja do 185 cm v višino in je razmerje med dolžino nog in zgornjim delom telesa nekako po standardih, potem vas ne bi smelo nikamor tiščati. Vse je lepo na dosegu rok in nog, prostora za kolena, ramena in komolce ter nad glavo pa je tudi dovolj.
Vsaj toliko kot prostornost na prednjih sedežih razveseljuje tudi zanimiva in razgibana armaturna plošča, za katero lahko rečemo, da je ena boljših v tem segmentu, kar se tiče uporabnosti. Poleg tega, da so merilniki lepo pregledni in da ima vgrajen avtoradio velike in razločno čitljive ter dostopne gumbe, so tu še številni predalčki in poličke. Pod volanom in pred sovoznikovimi koleni sta dve veliki polici z lepo navzgor zavihanim robom, da tisto, kar pospravite nanjo, tam tudi ostane. Potem sta tu še polička na sredinski konzoli in predalček pred prestavno ročico, v vratih pa boste našli držalo za pijačo (ali kaj podobnega) in velika žepa za drobnarije ter papirje. Nekoliko nenavadna, toda domiselna rešitev je bila tudi vtičnica za slušalke med volanom in avtoradiem.
Zadnja klop nudi dovolj prostora otrokom, medtem ko se bodo trije odrasli potniki zelo težko peljali kam daleč. Nekoliko moti tudi to, da na hrbtnih straneh prednjih sedežev najdemo samo en žep za papirje. Zakaj je tako, nam ni povsem jasno, a kakorkoli že, to verjetno le ni tako pomemben argument pri ocenjevanju celotnega avtomobila.
Več je vredno to, da se sedalni del klopi pomika naprej in nazaj in da ob deljivem naslonu zadnje klopi (60 : 40) omogoča prilagodljivost prtljažnega prostora.
V osnovi vanj sicer ne boste spravili prav veliko, dva nahrbtnika ali nekaj nakupovalnih vrečk, če pa klop podrete, dobite ravno dno ter kar 630 litrov prostora za tisto, kar pač mislite prepeljati. Vendar prav težko ne sme biti, saj skupna masa 890-kilogramskega vozila ne sme presegati 1.390 kilogramov.
Pa tudi pretirano naložen s potniki ali prtljago ta Justy precej hitro opeša. Zlasti če mora voziti v klanec.
Mali, 998-kubični bencinski trivaljnik, ki ima sicer dvojno odmično gred v glavi, ne zmore čudežev. Tistih 69 'konjev' se v mestu sicer zdi povsem dovolj za živahno sledenje prometnemu utripu in na avtocesti zmore z le enim potnikom v njem popeljati tja do 160 km/h, polno obremenjen s kilogrami pa bo na avtocesti preizkušal vašo potrpežljivost.
Tak scenarij mu ne ustreza, tudi ko se dotaknemo voznih lastnosti. Občutljivost za veter oziroma za njegove bočne sunke je precejšnja in tudi večji tovornjaki lahko precej slabo vplivajo na mirno ohranjanje zastavljene smeri. Po drugi strani pa ne moremo mimo pohvale, ko govorimo o živahnosti in igrivosti na mestnih ulicah. Tam je Justy prava igrača, odziven na ukaze volana. Enako velja za vožnjo po kratkih in zavitih ovinkih. Če do 100 km/h potrebuje skoraj 15 sekund, še ne pomeni, da je tja do 70 km/h počasen, prej nasprotno.
V nobenem primeru pa nismo našli dobrega stika s prestavno ročico menjalnika. Ta je pač premalo natančna in povrhu vsega še počasna. Sunkovito pretikanje ali športna vožnja zato pri tem Justyju vsekakor ne prideta v poštev.
Morda bo koga zmotil tudi brneč zvok trivaljnika (zvočna izolacija motorja bi lahko bila boljša), a nam se je zdel simpatičen, saj celo malce spominja na bokserski motor, po katerem so Subaruji tako prepoznavni.
Nekoliko pa so nas razočarale meritve zavorne poti. Tu je Justy v sivem povprečju (zadaj za zaviranje skrbi par bobnov, spredaj koluta, ekonomične gume, v katere je bil obut, pa zadostijo tudi našim varnostnim kriterijem), saj je Avtomagazinovo mejo dobrega zaviranja prekoračil za slab meter. To je le še en dokaz, ki potrjuje, da avto pač ni namenjen podiranju hitrostnih rekordov ali rednim dolgim relacijskim vožnjam po avtocestah.
Sicer pa mu ob opremljenosti z ABS-om, EBD-jem, varnostnimi blazinami in zavesami ter ob ojačitvah karoserije ne moremo ničesar očitati.
Če pade končna odločitev o avtomobilu na podlagi finančnega izračuna, ugotovimo, da za 11.700 evrov dobimo soliden mestni avtomobil z veliko dobrimi lastnostmi. Od opreme (poleg varnosti so tu še električni paket, klima, kovinska barva …) si pri testnem Justyju nismo želeli ničesar več in tak stane 12.250 evrov. Z nekaj pazljivosti na stopalki za plin in če se izogibate priganjanju motorja v visoke vrtljaje, vam bo uspelo spustiti porabo goriva na 5, 5 litra, z nekaj več avtocestne vožnje pa bo ta hitro narasla na 6, 5 litra na 100 kilometrov, toliko pa je tudi znašala naša povprečna poraba.
Ob triletni splošni garanciji in 12-letni garanciji na prerjavenje je to vsekakor cena, ki je do neke mere sprejemljiva. Do neke mere zato, ker ni nujno, da so vsi potencialni lastniki tega avtomobila pripravljeni za tak avto odšteti toliko denarja. Toda glede na to, da Subaruji solidno držijo ceno tudi po nekaj letih, je račun vseeno obrnjen v prid Justyju.
Če sodite med tiste, ki jim je oval z zvezdami pri srcu in bo vaš novi avto majhen, je lahko tak Justy še kako pravi!
Peter Kavčič, foto: Peter Kavčič, Aleš Pavletič
Prodaja: | Interservice d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 11.700 € |
Cena testnega modela: | 12.250 € |
Moč: | 51kW (69 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 14,4 s |
Največja hitrost: | 160 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,5l/100km |
Garancija: | 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje. |
Menjava olja vsakih | 15.000 km |
Servisni pregled na | 15.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 1.200 € |
---|---|
Gorivo: | 7.910 € |
Gume (1) | 408 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 5.197 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.805 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.530 € |
Skupaj | 18.050 € (strošek na km: 0,18 €) |
Motor: | 3-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 71 × 84 mm - gibna prostornina 998 cm? - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 51 kW (69 KM) pri 6.000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 16,8 m/s - specifična moč 51,1 kW/l (69,5 KM/l) - največji navor 94 Nm pri 3.600/min - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja sprednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,18; II. 1,84; III. 1,25; IV. 0,92; V. 0,75; - diferencial 4,500 - platišča 4.5J × 14 - gume 175/65 R 14 T, kotalni obseg 1,76 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 160 km/h - pospešek 0?100 km/h 13,9 s - poraba goriva (ECE) 6,1/4,4/5,0 l/100 km. |
Voz in obese: | kombilimuzina - 4 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 3 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 890 kg - dovoljena skupna masa 1.390 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka - dovoljena obremenitev strehe: 50 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1.665 mm - kolotek spredaj 1.564 mm - zadaj 1.561 mm - rajdni krog 10,6 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1.470 mm, zadaj 1.475 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 450 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 40 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika, izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 4 sedeži: 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 x kovček (68,5 l), nahrbtnik |
T = 28 °C / p = 1.230 mbar / rel. vl. = 20 % / Gume: Dunlop SP 10 175/65/R 14 T / Stanje kilometrskega števca: 12.489 km | |
Pospešek 0-100km: | 14,4s |
---|---|
402m z mesta: | 19,1s ( 118km/h) |
1000m z mesta: | 36,0s ( 141km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 16,9s |
Prožnost 80-120km/h: | 27,5s |
Največja hitrost: | 160km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 5,6l/100km |
Najvišja poraba: | 7,2l/100km |
poraba na testu: | 6,5 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 69,9m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,1m |
AM meja: | 42m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 68dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 65dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 72dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 70dB |
Trušč v prostem teku: | 38dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Kot mestni avtomobilček je Justy pravi mali frajer, prav nič pa mu ne dišijo avtoceste. Lahko bi bil cenejši, toda po drugi strani ponudi prav vso opremo, ki bi si jo zaželeli.
-
Zunanjost (11/15)
Simpatičen videz je glavni adut.
-
Notranjost (100/140)
Neverjetno prostoren in bogat s predalčki.
-
Motor, menjalnik (28 /40)
Nekoliko neposrečena kombinacija, če se odpravite kam dlje; menjalnik bi lahko bil boljši.
-
Vozne lastnosti (63 /95)
Je tipičen okreten mestni avtomobilček, na avtocesti pa se ne počuti več tako domače.
-
Zmogljivost (18/35)
Dokler ostajate v mestu in predmestju, je zmogljivosti več kot dovolj.
-
Varnost (36/45)
Za ta razred ima zelo veliko opreme.
-
Gospodarnost
Ni poceni, vendar dobro ohranja vrednost.