Subaru Outback 3.0 AWD

22. 7. 2004 | Dušan Lukič
Deli

Subaruji so od nekdaj nekaj posebnega. Štirikolesni pogon je pri avtomobilih te znamke nekaj vsakdanjega, uporaben pa vsepovsod, od avtoceste do razritega makadama na poti do počitniške hišice.

Je pa zanimivo, da jim doslej ni uspelo dobro zagrabiti avtomobilskega razreda, ki je precej priljubljen - povišanih in vsaj po videzu terencem podobnih karavanov. Audi Allroad, Volvovi XC-ji, to so bili avtomobili, ki so vladali v tem razredu. A novi Outback, ki je seveda pod kožo (in navzven) v tesnem sorodstvu z novim Legacyjem, je vsekakor avtomobil, ki je v tem razredu zelo močan tekmec.

Denimo notranjost: materiali že na pogled kažejo, da so izbrani zato, da očarajo, merilniki, podprti s tehnologijo Optitron, so dobro berljivi in ponoči pričarajo prijeten občutek. V enaki barvi so osvetljeni tudi zaslona tovarniško vgrajenega avdiosistema in klimatske naprave ter vsa preostala stikala.

Odlična je tudi (skoraj vsa) ergonomija. Volanski obroč je sicer nastavljiv le po višini, a zaradi izdatno nastavljivega sedeža, pravšnjega odmika volanskega obroča, prestavne ročice in obvolanskih ročic morebitnih dodatnih funkcij nastavljanja sploh ne boste pogrešali - razen možnosti, da bi spustiti prednji sedež še nižje od najnižjega položaja, če ste višji od 190 centimetrov.

Tudi zadaj se sedi dobro, precej prostora je za kolena (tudi zaradi nekoliko prekratkega vzdolžnega pomika prednjih sedežev), prtljažnik pa je povsem dovolj velik za avtomobil tega razreda.

Pod motornim pokrovom se je tokrat skrival trilitrski šestvaljni bokser, kakor se za Subaru tudi spodobi. Njegovih 245 boksersko hropečih ’konjev’ je v kombinaciji s petstopenjskim samodejnim menjalnikom (seveda z možnostjo ročnega pretikanja) dovolj za živahne pospeške na asfaltu in Pettra Solberga vredne rallyjistične vložke.

Precej zaslug za to ima tudi odlično podvozje, ki je dovolj udobno tudi za preganjanje po makadamu. Na asfaltu se zato Outback nagne bolj, kot bi pričakovali, a lega na cesti zaradi tega prav nič ne trpi. Edini minus je poraba: povprečje na testu je bilo dobrih 13 litrov na 100 kilometrov, ampak precej manj ni mogoče porabiti tudi s pazljivo nogo na stopalki za plin.

’Naj’ Outback vedno znova dokazuje, da je dobra izbira. če ne sodite med košarkarsko visoke in če vaša denarnica zmore njegovo porabo, le hrabro: ne boste zgrešili.

Dušan Lukič

Foto Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Interservice d.o.o.
Cena osnovnega modela: 46.519,78 €
Cena testnega modela: 47.020,53 €
Moč: 180kW (245 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,5 s
Največja hitrost: 224 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - bokser - bencinski - gibna prostornina 3000 cm3 - največja moč 180 kW (245 KM) pri 6600/min - največji navor 297 Nm pri 4200/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski samodejni menjalnik - gume 215/55 R 17 V (Yokohama Geolander G900).
Zmogljivost: največja hitrost 224 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,5 s - poraba goriva (ECE) 13,4/7,6/9,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1545 kg - dovoljena skupna masa 2060 kg.
Zunanje mere: dolžina 4730 mm - širina 1770 mm - višina 1545 mm - prtljažnik 459-1649 l - posoda za gorivo 64 l.
Naše meritve
T = 5 °C / p = 1005 mbar / rel. vl. = 46 % / Stanje kilometrskega števca: 3383 km
Pospešek 0-100km: 8,4s
402m z mesta: 15,7s ( 145km/h)
1000m z mesta: 28,7s ( 181km/h)
Največja hitrost: 224km/h (D)
poraba na testu: 13,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,3m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
motor
podvozje
oprema
poraba goriva
le po višini nastavljiv volan
premajhen vzdolžni in višinski pomik prednjih sedežev