Čeprav marsikdo še vedno meni, da so veliki križanci težka in okorna prevozna sredstva, že dolgo ni več tako. Lep dokaz za to je tudi Stelvio, prvi Alfin križanec v njeni več kot stoletni zgodovini.
Ko beseda nanese na italijansko znamko Alfa Romeo, je jasno, da govorimo o avtomobilih, ki vznemirjajo srce in dušo. Brez dvoma so to avtomobili, ki z obliko in voznimi lastnostmi navdušujejo že dolga desetletja.
A leta nazaj je prišlo obdobje zatona oziroma nekakšne hibernacije. Novih modelov ni bilo kaj prida, pa še ti so bili zgolj prenova predhodnih. Zadnji Alfin večji avtomobil ima že zelo dolgo brado – model 159 (ki pa je pravzaprav zgolj zamenjal predhodnico 156) so prenehali izdelovati leta 2011. Še večja Alfa 164 pa je svoj konec dočakala že v prejšnjem tisočletju (1998). Kupci so tako med novimi avtomobili lahko izbirali zgolj Giulietto ali Mito.
Po viharnih časih, ko je bil pod vprašajem celo obstoj znamke, pa se je vendarle in končno zgodil pozitiven zasuk. Alfa Romeo je svetovni javnosti najprej ponudila Giulio, kmalu za tem pa še Stelvio.
Če je Giulia nekakšno nadaljevanje limuzinske zgodbe, ki sta jo ustvarila modela 156 in 159, je Stelvio povsem nov avtomobil.
Križanec, ampak še vedno Alfa
Kako tudi ne, ko pa je Stelvio sploh prvi križanec te italijanske znamke. Tudi pri sosedih se seveda niso mogli upreti skušnjavi, ki jo prinaša razred križancev. Ta je že nekaj let najbolje prodajan avtomobilski razred, kar seveda pomeni, da moraš biti zraven.
Za Stelvio Italijani pravijo, da je najprej Alfa, šele nato križanec. Tudi zato so izbrali pomenljivo ime, ki so si ga izposodili kar pri najvišjem italijanskem gorskem prelazu. A ni odločala višina, temveč cesta, ki vodi do prelaza. V zaključni fazi je ta izrazito gorska cesta z več kot 75 ostrimi zavoji. Kar seveda pomeni, da je z dobrim avtom vožnja po njej nadpovprečno zabavna. In prav to cesto so imeli v mislih Italijani, ko so ustvarjali Stelvio. Ustvariti avto, ki bo sposoben ponuditi zabavo na takšnih cestah. In hkrati biti križanec.
Testni avto je bil opremljen z močnejšim turbodizelskim motorjem, kar pomeni, da je štirikolesni pogon Q4 na cesto prenašal 210 'konjev'. Omenjeno je dovolj, da avto z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v le 6,6 sekunde ter doseže 215 kilometrov na uro največje hitrosti. Pri tem si zasluge lastita že omenjeni štirikolesni pogon Q4, ki v osnovi poganja zadnji kolesni par, ko pa je potreba, hipno vključi še prednjega (do razmerja 50: 50), ter osemstopenjski samodejni menjalnik. Pohvalno so se pri Alfi odločili, da je slednji tudi edina možnost. Navsezadnje opravlja svoje delo brezhibno, pa naj bo to takrat, ko prestavlja sam, ali ko prestavlja voznik prek velikih in priročnih (sicer doplačilnih) prestavnih ušes za volanskim obročem.
Kar se voznosti tiče, je Stelvio na dveh bregovih. S počasno in umirjeno vožnjo bo težko prepričal vse, drugače pa je, ko ga priganjamo do skrajnih meja. Takrat se razkrijejo njegovo poreklo in značaj, predvsem pa njegovo ime. Kajti Stelvio se ne boji ovinkov, z njimi opravi samozavestno in brez težav. Jasno, v mejah velikega in težkega križanca. No, pri slednjem je vseeno treba poudariti, da je Stelvio v svojem razredu najlažji. Morda pa tu tiči skrivnost njegove agilnosti?
Zagotovo pa teža pripomore k ugodni porabi goriva. Tudi pri hitrejši vožnji je ta dokaj zmerna, je pa prav tako povprečna tudi pri umirjeni vožnji. Pri slednji bi si želeli tišjega delovanja turbodizelskega motorja oziroma boljšo zvočno zaščito potniške kabine.
Manevrskega prostora za izboljšave je še dovolj
Ko že omenjamo kabino oziroma notranjost – ta je bolj kot ne enaka tisti iz Giulie. To sicer do neke mere sploh ni slabo, vseeno pa bi si marsikdo v notranjosti zaželel več raznovrstnosti in modernosti. Na splošno se zdi notranjost preveč temačna, nič drugače ni bilo v testnem avtomobilu. Tudi kakšen tehnološki bombonček več ne bi škodil. Tako je denimo povezava s pametnim telefonom mogoča zgolj prek Bluetootha, Apple CarPlay in Android Auto pa sta še vedno 'v prihodu'. Tudi osnovni zaslon, ki je sicer lepo umeščen v armaturno ploščo, ni na ravni današnjih časov, ravnanje z njim je precej zapleteno, pa tudi grafika ni ravno najboljša.
Malce se je treba dotakniti še varnostno-asistenčnih sistemov. Žal jih je v osnovni opremi bore malo, večina je na seznamu dodatne opreme. Tudi sicer je Stelvio v osnovi povprečno opremljen, zanj pa je ob predpostavki, da je pod pokrovom enak motor kot v testnem avtu, potrebnih 46.490 evrov. Za vso opremo, ki jo je ponujal testni avto, je bilo tako treba doplačati skoraj 20.000 evrov, kar pa nikakor ni mačji kašelj. Je pa res, da je rezultat dober, za ljubitelja te znamke že kar impresiven.
Pod črto velja zapisati, da je Stelvio vsekakor prijetna popestritev v svetu avtomobilizma. Kljub drugačnim željam proizvajalca bi ga takoj težko uvrstili v sam vrh prestižnih križancev, je pa po drugi strani res, da je čistokrvna Alfa Romeo. To je pa za marsikoga že čisto dovolj.
besedilo: Sebastjan Plevnjak
foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 46.490 € |
Cena testnega modela: | 63.480 € |
Moč: | 154kW (210 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,6 s |
Največja hitrost: | 215 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 8 let jamstva na prerjavenje, 3 leta jamstva na prerjavenje, 3 leta jamstva na originalen nadomestni del, vgrajen v pooblaščenem servisu. |
Servisni pregled na | 20.000 km ali enkrat na leto. km |
Redni servisi, delo, material: | 1.596 € |
---|---|
Gorivo: | 7.592 € |
Gume (1) | 1.268 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 29.977 € |
Obvezno zavarovanje: | 5.495 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 9.775 € |
Skupaj | 55.703 € (strošek na km: 0,56 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 83 × 99 mm – gibna prostornina 2.134 cm 3 – kompresija 15,5 : 1 – največja moč 154 kW (210 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,4 m/s – specifična moč 72,2 kW/l (98,1 KM/l) – največji navor 470 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (jermen) – 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna raz- merja I. 5,000; II. 3,200; III. 2,143; IV. 1,720; V. 1,314; VI. 1,000; VII. 0,822; VIII. 0,640;– diferencial 3,270 – platišča 8,0 J × 19 – gume 235/55 R 19 V, kotalni obseg 2,24 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,6 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO 2 127 g/km |
Voz in obese: | SUV – 5 vrat, 4 sedeži – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.734 kg – dovoljena skupna masa 2.330 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.300, brez zavore: 750. – dovoljena obremenitev strehe: n.p. |
Zunanje mere: | dolžina 4.687 mm – širina 1.903 mm, z ogledali 2.150 mm – višina 1.671 mm – medosna razdalja 2.818 mm – kolotek spredaj 1.613 mm – zadaj 1.653 mm – rajdni krog 11,7 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 880–1.120 mm, zadaj 620–870 mm – širina spredaj 1.530 mm, zadaj 1.530 mm – višina nad glavo spredaj 890–1.000 mm, zadaj 930 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 460 mm – prtljažnik 525 l – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 58 l. |
T = 27° C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 57 % / Gume: Bridgestone Ecopia 235/65 R 17 H / stanje kilometrskega števca: 5.997 km | |
Pospešek 0-100km: | 7,6s |
---|---|
402m z mesta: | 16,4s ( 144km/h) |
poraba na testu: | 7,8 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,3 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 59,1m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,2m |
AM meja: | 40m |
Napake med testom: | brez napak |
-
Glede na uspeh razreda je jasno, da si znamke zdaj ne morejo več privoščiti, da v njem ne bi bile prisotne. Stelvio je sicer novinec, kar pomeni, da se bo moral še dokazati, a za ljubitelje znamke zagotovo že kotira visoko. Drugi pa ga bodo morali najprej še spoznati.
-
Zunanjost (12/15)
Za prvega Alfinega križanca je Stelvio dober izdelek.
-
Notranjost (102/140)
Žal je notranjost preveč podobna tisti iz Giulie, kar hkrati pomeni, da je po eni strani premalo razburljiva, po drugi pa seveda tudi premalo sodobna.
-
Motor, menjalnik (60 /40)
Hitrejša ko je vožnja, bolje se Stelvio odreže. Menjalnik je pa tako ali tako najboljša komponenta avtomobila.
-
Vozne lastnosti (61 /95)
Stelvio se ne boji ostrih ovinkov, pri tem mu gre na roko tudi dejstvo, da je med najlažjimi v razredu.
-
Zmogljivost (61/35)
Motor zadovolji vozne potrebe, a bi lahko ponudil tišje delovanje.
-
Varnost (41/45)
Večino varnostno-asistenčne opreme je treba doplačati. Škoda.
-
Gospodarnost (37/50)
Še kar nekaj časa bo potrebnega, da se bo pokazalo, kako zadovoljive so novodobne Alfe tudi po nekaj letih.