A3 je bil še do nedavnega in z izjemo obdobja, ko se je (oziroma ni) prodajal A2, najmanjši Audi. Morda je tudi to razlog, zakaj je bila Trojka v svoji prodaji tako uspešna – bila je namreč Audijev vstopni model.
In tega dejstva nikakor ne gre zanemariti. Že marsikje po svetu, še najbolj pa v Sloveniji, je avtomobil več kot prevozno sredstvo. Je statusni simbol, je nekaj, s čimer se fantje postavljajo pred puncami in očetje pred sosedi.
No, pa tudi kakšna mična gospodična se rada zapelje v Audiju, še raje, ga ima. Kot zapisano, do prihoda A1 je bil Audi A3 najmanjši model. Tu lahko mirno zanemarimo obdobje, ko je bil pri Audiju v ponudbi tudi model A2. Že res, da je bil manjši, a je bil narejen za drugačne ljudi, morda sploh ni bil Audi, s katerim bi se človek izpostavljal.
Bil je preprosto poseben avtomobil za posebne ljudi. Zdaj, z najmanjšim A1, je drugače! Pri Audiju trdijo, da ima vse, kar imajo veliki (Audiji, se razume), in tudi ljudje ga gledajo kot Audija. Je za marsikoga lep, je poskočen in je Audi. A je majhen. Zato je bolj verjetno, da je bolj racionalna izbira vseeno Audi A3. Je pa tudi dražji! Novi Audi A3 sicer prinaša ogromno novosti, a tudi novo ceno.
Testni avtomobil je v osnovi stal 'le' 27.820 evrov, a ga je dodatna oprema podražila še za sedem tisočakov. To pa je veliko denarja, ampak saj veste – Audiji se ne kupujejo samo zaradi prevažanja, tudi ponos in ego imata svojo ceno!
A če se vrnem k novemu Audiju A3, mu je vseeno treba priznati veliko dobrega. Okej, glede oblike so mnenja vedno različna, pa naj bo še tako dobra. Novi Audi A3 se od prejšnjega sicer ne razlikuje močno, a podroben pregled razkriva, da gre za povsem novo vozilo. Silhueta karoserije seveda ostaja enaka, s tem so ohranili prepoznavnost avtomobila.
Drugačen, veliko bolj všečen je nos avtomobila, izstopajoče so luči. To, da odlično svetijo, je pri Audiju zdaj že stalnica, kot tudi na novo oblikovane dnevne diodne luči, ki po novem niso več sestavljene iz posameznih diod, ampak so združene v nekakšno diodno cev. S stališča svetilnosti sprememba ni zaznavna, oblikovno je seveda nova in vsaj zgoraj podpisanemu všečna.
Glede na to, da je zdaj v prodaji le trivratni A3, je karoserijska oblika, če jo opazujemo z boka, povsem preprosta in logična, precej več sprememb pa je doletelo zadek. Ta je, če se lotim primerjave z drugimi modeli, najbližji prav najmanjšemu Audiju A1 ali pa večjemu Q3, ki pa je v zadek spet podoben A1. Torej, preprosto bi zadek lahko uvrstili v kategorijo 'hišno oblikovanje', kar pa je povsem logično. Spet povsem nove in oblikovno všečne so zadnje luči, spet diodne, in kar je najpomembneje, dobro vidne v vseh vremenskih razmerah.
Torej gledano v celoti, pri Audiju oblike Trojke v primerjavi s predhodnikom niso dramatično spreminjali, čeprav je življenjska doba druge generacije A3 trajala skoraj deset let. A ker pravijo, da se zmagovalnega konja ne menja, tudi pri Audiju niso drezali tja, kamor ni bilo treba. Zato pa ima novi Audi A3 bistveno več novosti v notranjosti. Če sem bolj natančen: ta je v primerjavi s predhodnikom skoraj povsem nova.
Jasno, spet je v slogu drugih hišnih modelov, a vseeno dovolj samosvoja, da je lahko všečna. Pravzaprav je včasih kar malo krivično, ko v notranjosti novih avtomobilov zahtevamo novosti, pa še sami ne vemo, kakšne. Kajti nekatere znamke jih celo ponudijo in tako tudi veliko tvegajo, saj so nam nato te tako zaželene novosti lahko celo odvečne in neprijetne. Zato pri Audiju niso tvegali in so naredili lično, ergonomično in prijetno notranjost.
Marsikdo utegne reči, da se za tak denar to tudi spodobi. In res je, komur so všeč Audiji, se bo zaljubil na prvi pogled. Materiali so odlični, izdelava prav tako. Stopnja opremljenosti je seveda premosorazmerna z izbranim paketom opreme in tudi tu velja, da za več denarja dobite več 'muzike'. Je pa voznikov delovni prostor prijeten, ergonomsko dovršen, vključno z vsemi stikali, gumbi in sredinsko konzolo.
Zdaj se je v slogu večjih Audijev precej gumbov z armaturne plošče preselilo na sredinsko konzolo med sedeži in tik ob prestavno ročico, a ker je po novem ročna zavora električna in je na sredinski konzoli več prostora, je poteza dobrodošla. Navsezadnje voznik veliko lažje upravlja stikala na medsedežni konzoli, kot pa posega na sredino armaturne plošče.
Novi Audi A3 je nastal na povsem novi platformi, na enaki, kot jo uporablja ljudski avtomobil Golf. Bolj kot neposredna primerjava je pomembno dejstvo, da je platforma povsem nova, z nekaj odličnimi tehničnimi rešitvami. Zaradi teh je večja medosna razdalja, prednji previs je krajši, posledično pa je v notranjosti več prostora.
Da se razumemo: Audi A3 je odličen avtomobil za dva, zadaj pa se sedi bolj tako tako. A to je povsem logično, saj se tudi precej večji A4 ne hvali s pretirano prostornostjo na zadnji klopi, kako naj se potem A3. In saj veste: nekaj centimetrov več in lažji dostop do zadnje klopi omogoča različica Sportback, ki se je uradno že predstavila na nedavnem pariškem avtomobilskem salonu in bo kmalu na voljo v prodajnih salonih. Tako bodo volkovi siti, koze pa cele.
Nova platforma je Audiju A3 prinesla številne rešitve glede lažjega kombiniranja motorjev, prednje preme in karoserije, pa tudi boljšo vodljivost, več udobja v vožnji in posledično večje prihranke. Ne le platforma, povsem nova je tudi karoserija in ob dejstvu, da so uporabili več aluminija in nove materiale, ki so v primerjavi s predhodnimi bistveno lažji (pa vseeno varnejši), je manjša tudi skupna teža avtomobila.
Odvisno od različice je omenjeni prihranek lahko tudi do 80 kilogramov, to pa je seveda podatek, ki prinaša številne ugodnosti, ne le med vožnjo, temveč tudi pri porabi goriva. Če ob tem upoštevamo še napredno tehnologijo v motorjih in dodan 'varčevalni' sistem start-stop, je prihranek na področju porabe goriva in izpustov škodljivih snovi več kot zagotovljen. In to ne glede na izbiro motorja, pri testnem 2,0-litrskem turbodizelskem motorju pa še toliko bolj.
Da so motor izboljšali, priča že moč, ki zdaj znaša okroglih 110 kW oziroma 150 'konj'. Prirastek moči je sicer zanemarljiv, a v kompletu z omenjeno manjšo skupno maso in sistemom start-stop je rezultat več kot odličen. Jasno je, da je moči dovolj, zato se motor ne brani priganjanja in velikih hitrosti, še bolj pa navduši dejstvo, da je tudi ob tem početju poraba dizelskega goriva nadvse ugodna.
Tako je bila denimo skupna poraba goriva na našem testu okroglih šest litrov. Z umirjeno in racionalnejšo vožnjo se ta lahko spusti tudi pod pet litrov ali pa kar približa številki štiri, težka noga pa tudi ne naredi pretirane škode. Je pa pri omenjanju vožnje treba izpostaviti še sistem Audi drive select.
Nadzornik, poznan iz večjih (in dražjih) Audijev, seveda upravlja številne podsisteme oziroma posamezne komponente, kot so motor, menjalnik in trdota volanskega ojačevalnika in blažilnikov, ter tako vozniku omogoča tri načine vožnje: udobnega, gospodarnega in seveda športnega. Vse omenjeno je mogoče izbrati s pritiskom na zgolj en gumb, tudi individualnega, v katerem si voznik vse parametre nastavi po lastni želji.
Za konec nam ostane ugotovitev, da je Audi A3 vsekakor odličen avtomobil, ki pa ima žal (pre)visoko ceno. Časi, v katerih živimo, mu niso najbolj naklonjeni, pa čeprav morda krivično. Zato bi moral zdaj razum prevladati, in to ne samo pri kupcih, temveč tudi pri proizvajalcih!
Besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 27.820 € |
Cena testnega modela: | 34.442 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,8 s |
Največja hitrost: | 216 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,0l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, neomejena mobilna garancija ob rednem servisiranju pri pooblaščenih serviserjih. |
Servisni pregled na | 15.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 1.721 € |
---|---|
Gorivo: | 8.544 € |
Gume (1) | 1.628 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 15.936 € |
Obvezno zavarovanje: | 3.155 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 6.785 € |
Skupaj | 37.769 € (strošek na km: 0,38 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81 × 95,5 mm – gibna prostornina 1.968 cm³ – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500–4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,7 m/s – specifična moč 55,9 kW/l (76,0 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 1.750–3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,769; II. 1,958; III. 1,257; IV. 0,869; V. 0,857; VI. 0,717 – diferencial 4,549 (1.,2.,3.,4. prestava); 3,450 (5., 6., vzvratna prestava) – platišča 7,5 J × 17 – gume 215/55 R 17, kotalni obseg 2,02 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 216 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,6 s – poraba goriva (ECE) 4,9/3,6/4,1 l/100 km, izpust CO2 106 g/km. |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.280 kg – dovoljena skupna masa 1.840 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.800 kg, brez zavore: 670 kg – dovoljena obremenitev strehe: 70 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1.777 mm – kolotek spredaj 1.542 mm – zadaj 1.514 mm – rajdni krog 10,7 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1.480 mm, zadaj 1.470 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – kolenska varnostna blazina za voznika – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov in sovoznikov sedež –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat. |
T = 17°C / p = 991 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Dunlop SP Sport 215/55/R 17 W / stanje kilometrskega števca: 3.711 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,9s |
---|---|
402m z mesta: | 16,6s ( 134km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,9/10,6s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,1/12,8s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 216km/h (V. in VI.) |
Najmanjša poraba: | 4,1l/100km |
Najvišja poraba: | 7,0l/100km |
poraba na testu: | 6,0 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 69,9m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,1m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 55dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 59dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 60dB |
Trušč v prostem teku: | 39dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Audi A3 zagotovo ni povsem običajen avtomobil. Že res, da se vozi v Golfovem razredu (navsezadnje si delita platformo), a je za marsikoga vstop v svet avtomobilov visoke mode. Imeti Audija, pa čeprav le Trojko, marsikomu pomeni precej več kot biti le lastnik avtomobila. Za marsikoga je cena (pre)visoka, a kdor ima, pač da in v tem primeru ga popolnoma razumem. Vsaj ve, kaj plača!
-
Zunanjost (13/15)
Po obliki sicer zelo podoben predhodniku, vseeno pa skoraj povsem nov.
-
Notranjost (95/140)
Audi A3 seveda ponudi kakovost, ki pa jo je treba plačati. Ob tem je treba vedeti, da je trivratni A3 nadpovprečen le za prednja dva potnika.
-
Motor, menjalnik (59 /40)
Tu bi Audiju A3 težko kaj očitali! Motor, pogon in podvozje se obnašajo kot najboljše tekmovalke v sinhronem plavanju.
-
Vozne lastnosti (65 /95)
Lega na cesti je avtomobilu primerna (beri: odlična), voznika pričaka ergonomski in tehnično dovršeni delovni prostor.
-
Zmogljivost (30/35)
Čeprav je trenutno na voljo zgolj šibkejša različica dvolitrskega dizla, že ta postreže s 150 'konji'. Vas vseeno zanima, ali je to dovolj? Več kot le to!
-
Varnost (37/45)
Dobra lastnost avtomobilov velikih koncernov je, da se vedno več varnostnih tehnologij iz prestižnih limuzin seli v manjše avtomobile. Tudi v Audija A3.
-
Gospodarnost (52/50)
Nakup Audija A3 nikakor ni gospodaren, a ko zaigra srce, ga je o nasprotnem težko prepričati.