Test: Audi A4 Avant 2.0 TDI

Nov ali prenovljen? Karavan zaradi uporabnosti­ ali le zaradi 'imidža'? Družinsko udobje ali ­športnost? Hja, ­odvisno od tega, kako na novega (oziroma prenovljenega) Audi A4 gledate.

Test: Audi A4 Avant 2.0 TDI (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
22. 4. 2012

Če ga pogledate skozi oči njegovega povprečnega uporabnika, je A4 bolj kot ne nov. Navzven, recimo, je takoj in jasno ločljiv od predhodnika. Oblikovna prenova spredaj obsega spremembe skoraj vseh elementov: luči (z novo obliko dnevnih luči LED), maske, odbijača. Zdaj vse skupaj deluje bolj usklajeno, hkrati pa tudi bolj kompaktno in ne preveč napadalno. Zadaj je sprememb manj, ni pa jih premalo. In mimogrede: ob vklopljenih dnevnih lučeh so prižgane tudi zadnje luči LED, kar sicer ni značilno za vse Audije.

Tehnično je zgodba o novem in prenovljenem drugačna. Skoraj edina opazna novost (ki pa je, zanimivo, ravno izza volana povprečni uporabnik ne bo zaznal), je elektromehanski servo. Namenjen je seveda varčevanju z energijo, običajno pa pomeni nekoliko slabši, bolj umeten občutek na volanu. Pri tem A4 je to komaj opazno – če sploh. Zimske gume na kolesih navadno dobro zamaskirajo resnično sliko, saj so avtomobili nanje manj odzivni, krmiljenje pa manj natančno.

Ko smo že pri gumah (in kolesih): serijsko ima tak A4 gume velikosti 225/55 R 16, testni je imel doplačilna 18-palčna platišča z gumami velikosti 245/40 R 18. Platišča so resnično lepa in z njimi tak A4 Avant, še posebno črn, kot je bil testni, postane precej bolj športen, a hkrati 18-palčna platišča in tako nizkopresečne gume običajno pomenijo tudi manj udobno vožnjo čez neravnine, zlasti ker je imel testi A4 (ob športnem optičnem paketu S-line in športnih sedežih S-line) tudi športno podvozje. Pa so Audijevi inženirji ob prenovi očitno posegli tudi v nastavitve podvozja – to je zdaj tudi ob tej kombinaciji še povsem dovolj udobno za vsakdanjo, družinsko uporabo.

Družinsko? Torej naj bo karavan, Avant po audijevsko. Pri Audiju pa pri načrtovanju Avantov ne posegajo po triku, ki ga sicer uporablja marsikateri proizvajalec: medosna razdalja Avanta in limuzine je enaka (pravzaprav enako velja tudi za približne zunanje mere), zato v notranjosti, natančneje na zadnjih sedežih, ne gre pričakovati čudežev. Ob dolginih spredaj bo zadaj prostora (na daljših poteh) bolj kot ne le za otroke, saj prostora za kolena hitro zmanjka. Če so spredaj povprečno veliki potniki, bodo v njem sicer sedeli štirje odrasli (ali celo pet, čeprav sedenje na sredini zadaj ne spada med bolj zaželena opravila), a prav uživali ne bodo – je pa treba v isti sapi pripomniti, da je naša poročevalska ekipa (en dolgin in dva povprečna) pot do Ženeve opravila brez pripomb h kakršnemukoli pomanjkanju udobja. A4 Avant po tej plati ne odstopa od konkurence, priznati pa je treba, da ga lahko prekosi kak (tudi hišni) tekmec, ki sicer ne spada v prestižni del višjega sred­njega razreda. A ker centimetri (znotraj in zunaj) in evri pri premiumskih avtomobilih tako in tako nimajo neposredne povezave, to ni ne presenetljivo ne slabo. Tako pač je.

Podobno velja tudi za bistvo tega Avanta. Obstajajo lepši, obstajajo večji, obstajajo pa tudi precej manjši in slabši. A4 Avant tako spada med boljše kompromise, bi si pa vseeno želeli malenkost več višine pod prtljažnim rolojem. In ko temu dodamo še odlično rešeno umikanje roloja (ki ga lahko le zapeljete navzgor ali pa popolnoma zložite), je jasno, da je A4 Avant uporaben kombi s povsem dovolj velikim prtljažnikom za vsakdanjo uporabo (kamor je všteto tudi občasno družinsko potovanje na počitnice). In če je zahtev še več, lahko (seveda ob uporabi varnostne mreže) prtljažnik naložite vse do stropa ali pa podrete zadnjo klop in Avanta res povsem obremenite.

Oznaka S-line ne pomeni le bolj športnih zunanjih oblik, testni A4 Avant je premogel tudi športne sedeže S-line. Niso zastonj, jih pa zlahka priporočimo.

Pod motornim pokrovom? Stari znanec v novi preobleki. 130 kilovatov zmore zdaj (prej 125), kar je seveda izza volana bolj akademski prirastek. Se pa pozna, da ima motor za slabih 10 odstotkov več navora, saj se v najnižjih vrtljajih znajde bolje in se nad njimi manj pritožuje. Skupaj z dodelano zvočno izolacijo je tako prijetno uglajen, tih in netresoč. Seveda, zjutraj bo jasno, da ste vžgali dizla, a ko vrtljaji le malo zrasejo, boste na to skoraj pozabili. Še celo zvok iz izpušnih cevi je prijetno športno brbotajoč, prijetnejši, kot ga premore kak bencinsko motoriziran konkurent ... Škoda le, da je menjalnik ročni. Ne zato, ker bi mu kaj manjkalo (razen standardne pomanjkljivosti v obliki krepko predolgega giba stopalke sklopke), ampak zato, ker bi bil s klasično ali DSG-avtomatiko še prijetnejši pri vsakdanji uporabi. Poraba? Zelo odvisno od voznikove desne noge, v vsakem primeru pa zlahka pod sedmimi in le stežka nad devetimi litri. Testna se je ustavila pri številki 7,6.

Kaj še ostane? Pregledni merilniki (nič novega), dobro zasnovan sistem upravljanja funkcij vozila MMI (nič novega) pa lep kupček doplačilne opreme, ki ceno s 35 dvigne na skoraj 49 tisočakov. Ampak priznati je treba: za tak denar dobite resnično veliko avtomobila, vključno s ksenonskimi plus žarometi. Na to, koliko so vredni štirje krogi na nosu, pa ima vsak drugačen pogled.

Bese­di­lo: Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Audi A4 Avant 2.0 TDI (130 kW)

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 35.290 €
Cena testnega modela: 47.804 €
Moč: 130kW (177 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,8 s
Največja hitrost: 222 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,6l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, neomejena mobilna garancija ob rednem servisiranju pri pooblaščenih serviserjih.
Sistematični pregled na 15.000 km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.489 €
Gorivo: 10.207 €
Gume (1) 2.341 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 28.059 €
Obvezno zavarovanje: 3.375 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.455 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 51.926 € (strošek na km: 0,52 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81 × 95,5 mm – gibna prostornina 1.968 cm³ – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 130 kW (177 KM) pri 4.200/min – srednja hitrost bata pri največji moči 13,4 m/s – specifična moč 66,1 kW/l (89,8 KM/l) – največji navor 380 Nm pri 1.750–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,778; II. 2,050; III. 1,321; IV. 0,970; V. 0,757; VI. 0,625 – diferencial 3,490 – platišča 8 J × 18 – gume 245/45 R 18, kotalni obseg 2,04 m.
Zmogljivost: največja hitrost 222 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,4 s – poraba goriva (ECE) 5,7/4,3/4,8 l/100 km, izpust CO2 126 g.
Voz in obese: kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.535 kg – dovoljena skupna masa 2.105 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.800 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 63 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.826 mm – širina vozila z ogledali 1.999 mm – kolotek spredaj 1.564 mm – zadaj 1.551 mm – rajdni krog 11,5 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.500 mm, zadaj 1.490 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500–550 mm, zadnji sedež 490 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 63 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik.

Naše meritve

T = 5°C / p = 1.001 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Continental ContiWinterContact 245/45/R 18 W / stanje kilometrskega števca: 4.219 km
Pospešek 0-100km: 8,8s
402m z mesta: 16,5s ( 141km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,7/12,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,0/11,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 222km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 6,3l/100km
Najvišja poraba: 9,6l/100km
poraba na testu: 7,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 74,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 53dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 53dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (351/420)
  • A4 ni nov, je pa dovolj prenovljen, da pomeni opazen korak naprej. Konkurenca bo z njim še naprej imela veliko dela.

  • Zunanjost (10/15)

    Po eni strani mu uspeva biti tipičen Audi, po drugi pa je dovolj različen od drugih modelov.

  • Notranjost (107/140)

    Spredaj je počutje odlično, zadaj za ta avtomobilski razred pričakovano, prtljažnik je še zadosten.

  • Motor, menjalnik (56 /40)

    S samodejnim menjalnikom bi bil vtis še boljši, a tudi z ročnim se osveženi ­najzmogljivejši dvolitrski dizel dobro razume.

  • Vozne lastnosti (61 /95)

    Predolg gib sklopke kvari skupno sliko – vse drugo pa je na visoki ravni.

  • Zmogljivost (28/35)

    130 kilovatov bo dovolj tudi za zahtevnejše voznike, le v najnižjih vrtljajih ne smejo lenariti.

  • Varnost (42/45)

    Seznam serijske opreme je dolg, seznam doplačilne opreme pa še daljši.

  • Gospodarnost (47/50)

    Poraba je ugodna, cena (predvsem zaradi doplačil) manj. Z manj prestižno značko na nosu bi bil cenejši, a tudi manj ugleden.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
zelo prilagodljiv večfunkcijski zaslon med merilniki
podvozje
videz
rolo prtljažnika
delovanje sistema MMI
volan
sedeži
premalo serijske opreme
predolg gib stopalke sklopke

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri