Test: BMW 120 - Enostavno kot v starih časih - bencin ali dizel?

24. 4. 2025 | Janoš Pečnik

Bavarska kombilimuzina je s temeljito prenovo dobila svež in samozavestnejši izraz. Z razmeroma ozko pogonsko ponudbo sicer ne gleda prav daleč v prihodnost, a mislim, da boste zlahka našli nekaj zase.

Naj začnem s kratko obnovo. Serija 1 je sedaj (uf, že več kot dvajset let bo!) že dobro ustaljena kombilimuzinska možnost in uvodno poglavje BMW-jevega cenika. Precej časa je deloma držala stik z večjimi brati tudi pri pogonih. V zadnji generaciji pa so spremenili konfiguracijo, ki je s prečno nameščenimi motorji in sprednjim pogonom sedaj bolj konvencionalna oziroma podobna ostalim kombilimuzinam v segmentu C.

BMW 120
Janoš Pečnik

Lani so jo temeljito in učikovito prenovili - dobila je sicer novo interno modelno oznako, a v osnovi gre za prenovo. Medosna razdalja pri 2,67 metra ostaja enaka, v dolžino pa je novinec pri 4,361 metra pet centimetrov daljši.

Učinkovite posodobitve na pravih mestih

Ima povsem svež izraz sprednjega dela, ki je zame tudi všečnejši. Zadaj so spremembe nekoliko manj opazne. Nove luči in še bi se kaj našlo. V notranjosti potem poenotenje z novejšimi člani v ponudbi serij 1 in 2. Minimalizem z dovolj BMW-jevskim občutkom in nekoliko bolj odprta razporeditev z dvojnim zaslonom v enotnem ohišju, ki je posrkal tudi dobršenj del fizičnih bližnjic in vrtljivo stikalo.

BMW 120
Janoš Pečnik

Verjamem, da bo slednje marsikateri zvesti kupec pogrešal. Sam sicer opažam, da ga tudi v BMW-jih, kjer je še na starem mestu, vedno manj uporabljam. Zasnova iDrive v tej najmanjši izvedbi mi je sicer všeč, vmesnik pa dovolj intuitiven. Z bližnjicami na levi in spodnji strani zaslona, ki so vedno na svojem mestu. Še najbolj pogrešam neposredne bližnjice za vozne nastavitve - sedaj jih moram z bližnjico priklicati in nato še izbirati na zaslonu. A vse skupaj se še vedno zdi kot prava merica dovolj dobro premišljene tehnologije.

Pogonska ponudba ostaja klasična; pri prefinjenem bencinskem trivaljniku odsotnost "i" v imenu ni napaka

Nova serija 1 je prva z novim označevanjem različic z bencinskimi motorji, ki so izgubili “i” v imenu (pomeni "injection") - v izogib zmešnjavi z baterijsko gnanimi modeli, ki jih prav tako označujejo s črko i. Testna serija 1 z močnejšo izvedenko bencinskega trivaljnika ima torej oznako 120 in 125 kilovati moči (170 "konj"). V ponudbi je potem še bencinski štirivaljnik, vključno z vročo M Sport različico M135 ter dvema dizelskima opcijama. Ta razred pri bavarcih pač ni prostor za pretirano tehnološko eksperimentiranje.

BMW 120
Janoš Pečnik

Blago hibridiziran trivaljnik z 1,5 litra prostornine je prefinjen, zmogljiv in števila valjev ne izdaja na kakršenkoli negativen način. Morda s kančkom robatosti ob zagonu, ki potem hitro izgine v ozadju. Manj srečen pa zveni potem spet v višjem območju vrtljajev.

Do stotice pospeši v 7,8 sekunde in solidno povleče že iz nizkih vrtljajev (280 njutonmetrov navora pri 1500 vrtljajih), a gre predvsem za udoben, umirjen in ekonomičen pogon. Z veliko avtocestne vožnje sem z njim med testom povprečno porabil šest litrov goriva na 100 kilometrov. S sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, ki je edina možnost, sta dober par. Usklajenosti jima nekoliko zmanjka le pri speljevanju.

M Sport paket se tudi s trivaljnikom dobro poda; v zavojih prepoznavne bavarske primesi, medtem ko udobje ni neprebojno

Testni BMW ima sicer paket M Sport Pro, ki ga okusno športno obogati tako po tehnični kot oblikovni plati. Sedeža sta prijetna, udobna in temeljito (sicer v tem primeru ročno) nastavljiva - z alcantaro na sedežih v BMW-jih ne morete zgrešiti. Športno podvozje z elektronsko nadzorovanim blaženjem potem še nekako omogoča dovolj prilagodljivosti - pri BMW-jih serije 1 in 2 s konfiguracijo na sprednji pogon se mi namreč kot po pravilu zdi, da je podvozje vedno nepotrebno čvrsto. A me to bolj zmoti pri X1 in X2.

BMW 120
Janoš Pečnik

Zato pa cenim natančne odzive krmiljenja, v zavoj gre lepo uravnoteženo in nato elegantno in odločno pospešuje iz zavoja. In kako dober občutek je - v nasprotju s križanci - voziti avto z intuitivnim in ergonomsko kvalitetnim položajem sedenja!

Prej kot čvrstost samo bi na strani udobja izpostavil glasnost podvozja na slabšem, razpadajočem cestišču. V vožnji čez večje neravnine potem sicer ni tako konsistenten kot večji bratje in lahko preseneti s kakšnim čvrstejšim odbojem. Glasno je že na površinsko razpokani avtocestni površini. 

Najcenejši BMW - a v razredu, kjer ni lahko upravičiti premijskih cen

Takšen 120, dodobra napolnjen z opremo, stane 46.506 evrov. Ob polnem M Sport paketu ima obkljukan še Premium paket s prilagodljivimi LED žarometi in komfortnim dostopom ter ozvočenje Harman Kardon. Tudi poln M Sport Pro paket je s tem motorjem dobra nadgradnja, če vam to seveda kaj pomeni. To pa je obenem tudi področje, kjer lahko v primerjavi z manj premijskimi kombilimuzinami naredi najočitnejšo razliko. Serija 1 se na ceniku prične z vstopnim trivaljnikom pri dobrih 30 tisočakih, 120 z zmogljivejšim pa pri 36.100 evrih.

BMW 120
Janoš Pečnik
Novo v Sloveniji: BMW 2 Gran Coupe - Lepši in boljši?
Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 36.100 €
Cena testnega modela: 46.505 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,8 s
Največja hitrost: 226 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 5,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: bencinski, tirvaljni s turbinskim polnilnikom - gibna prostornina 1.499 cm3 - moč - 125 kW (170 KM) - navor 280 Nm pri 1500 vrt/min.
Prenos moči: pogon na sprednji kolesi - 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik
Zmogljivost: najvišja hitrost 226 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,8 s - poraba goriva po WLTP 5,5 l/100 km - izpusti CO2 125 g/km
Mase: prazno vozilo 1.500 kg - nosilnost 565 kg - skupna dovoljena masa - 1.990 kg
Zunanje mere: dolžina 4.361 mm - širina 1.800 mm - višina 1.459 mm - medosna razdalja - 2.670 mm
Prtljažnik: 300l - 1135l
Naše meritve
poraba na testu: 6 l/100km
Ocena
  • Serija 1 je kot par "slim fit" kavbojk, ki so se vnesle po parih tednih nošenja. Hitro ne vidiš več razloga, zakaj bi nosil kaj drugega. Prikrojen tistim, ki ste radi prijetno utesnjeni ter radi tu in tam odločneje poprimete za volan. Celostno zelo dober paket, ki v ničemer ne izstopa, še najmanj pri pogonih. A marsikomu bo prav zaradi tega izbira toliko lažja.

Hvalimo in grajamo
na videz samozavestnejši po prenovi
prijetna, udobna in kvalitetna notranjost
prefinjen in ekonomičen trivaljnik
natančen in suveren v zavojih
glasno (in včasih prečvrsto) podvozje na slabši cestni površini
umikanje nekaterih fizičnih bližnjic se zdi nepotrebno