Test: BMW 218d Active Tourer

23. 2. 2015
Deli

Uganka: je limuzinski kombi, ima prednji pogon, na maski 'ledvičke', ime pa je anagram črk W, B in M.

No ja, zdaj uganka ni težka, če pa bi jo pred petimi leti postavil kakšnemu zapriseženemu ljubitelju te znamke, bi se mu nad glavo izrisal velik vprašaj. BMW in limuzinski kombi? Okej, to bi še nekako prebavil. BMW in pogon spredaj? Nikakor. Časi se spreminjajo je fraza, ki jo pri BMW-ju niso uporabili prvič. Se spomnite iz zgodovine, ko so najprej izdelovali letalske motorje, nato motocikle in šele nato avtomobile? Tokratna preobrazba le ni tolikšna, da bi delničarji sklicali krizni sestanek, a je kljub temu dodobra prestrašila goreče zagovornike BMW-jevega dinamičnega značaja.

Zakaj? BMW-jev diplomatski odgovor bi se glasil, da je analiza trga pokazala porast segmenta s poudarkom na prostornosti in uporabnosti, bolj resničen odgovor pa bi bil slišati: »Ker najbližji konkurent proda ogromno tovrstnih avtov.« Jasno, tu imamo v mislih predvsem Mercedesov razred B, ki so ga kupci prejšnjega razreda A, ko so v salonu spoznali, da za tisočaka več dobijo precej večji avtomobil, večinoma razgrabili. BMW žal takega notranjega pospeševalca prodaje nima. Pa se posvetimo izključno temu avtu, ki s polnim imenom sliši na ime BMW 218d Active Tourer.

Že zunanje linije nam odkrivajo njegovo poslanstvo: prikazati dinamično različico limuzinskega kombija. Čeprav kratkemu motornemu pokrovu sledi visoko povzdignjena streha, ki se konča s strmim padcem na zadku, je BMW-ju vendarle uspelo obdržati značilne zunanje poteze hišnih modelov. Tu precej pripomore značilna ledvičasta maska in svetlobni LED-podpis v obliki štirih obročev. Nakazujoče zunanje linije potrjujejo tudi opažanja iz notranjosti: prostora je dovolj za potnike spredaj in tiste, ki sedijo zadaj. Tudi če voznik izkoristi ves razpoložljiv vzdolžni pomik sedeža, bo na zadnji klopi ostalo dovolj prostora za kolena. Ta se bodo sicer dotikala nekoliko trše plastike na hrbtiščih prednjih sedežev, a vseeno je ta vdrta tako, da omogoča več prostora za noge.

Če prevažate še tretjega potnika na zadnji klopi, bo ta imel nekoliko več težav z umestitvijo nog, saj je sredinski greben precej dvignjen. Tudi prilagodljivost ne zaostaja za najvišjimi standardi tovrstnih avtomobilov: zadnja klop je pomična vzdolžno in po naklonu, deljena v razmerju 40 : 20 : 40 ter jo je mogoče spustiti v popolnoma ravno dno. Tako standardni 468-litrski prtljažnik hipoma povečamo na prostornino 1.510 litrov, če pa poklopimo sovoznikovo naslonjalo, lahko hkrati prevažamo predmete, dolge vse tja do 240 centimetrov. Čeprav je okolje okrog voznika hipoma tipično beemvejevsko, je vseeno opaziti nekaj oblikovalske svežine. Že izbira dvobarvnega oblazinjenja je primernejša za tovrstni segment, pa tudi na račun zahteve po večji količini odlagalnih mest je bilo narejenih nekaj sprememb. Tako so recimo na sredinski konzoli med klimatski in radijski del vrinili priročen predalček, naslon za roke pa ni več samostojna škatla, ampak napreden sistem odlagalnih površin.

Tudi v vratih so zdaj razširjeni žepi, ki poleg velikih plastenk pospravijo še marsikatero drobnarijo. Ker vemo, da so vsi našteti elementi del klasične ponudbe limuzinskih kombijev in kot taki še ne tvorijo premijskega razreda, smo se lahko ob uporabi množice tehnološko naprednih pomagal vseeno prepričali, čemu BMW-ja uvrščamo v to skupino vozil. Jasno, testni primerek je bil bogato založen z dodatno opremo, a je že v osnovni različici najti opremo, kot je tipalo za preprečitev trka, šest varnostnih blazin, zagon brez ključa ... Nikakor pa ne gre spregledati paradoksa, da so v tako družinsko naravnem avtomobilu na seznam doplačilne opreme dodali sistem vpetja otroških sedežev ISOFIX. No ja, lahko pa dodamo, da je namestitev teh v Active Tourerju izredno lahko opravilo. V testnem avtu smo lahko preizkusili tudi nov tempomat, ki bi ga po načinu delovanja lahko uvrstili ravno vmes med klasičnega in radarskega.

Čeprav ne zaznava prometa pred seboj, namreč zna zavirati, ko se avto s preveliko hitrostjo zapodi v preoster ovinek ali preseže hitrost po klancu navzdol. Nov je tudi sistem za preprečitev trka pri mestnih hitrostih, katerega občutljivost nastavljamo z lahko dostopnim gumbom na vrhu armaturne plošče. Pa se posvetimo še delu, ki najbolj skrbi zaprisežene beemvejevce: ali se spredaj gnani BMW še vedno pelje kot pravi BMW? Lahko ste pomirjeni, še preden preberete naslednje vrstice. Active Tourer se pelje presenetljivo dobro, tudi ko je govor o bolj dinamični vožnji. Je sploh kdo podvomil, da bi si upali pri BMW-ju izdelati avto, ki bi popolnoma nasprotoval politiki znamke? Ne bomo rekli, da sicer odlično podvozje popolnoma izniči občutek in zaznavanje, da je avtomobil gnan spredaj. Še posebno v nekoliko bolj zaprtih ovinkih in pri odločnejšem pospeševanju je na volanu čutiti upiranje želeni smeri vožnje. Ko je govor o umirjeni vožnji in avtocestnemu premagovanju kilometrov, pa Active Tourerju z lahkoto prisolimo čisto petico.

Tisti naprednejši uporabniki si bodo prek gumba za nastavitev vozne dinamike prilagodili avtomobil po svojih željah (delovanje motorja, menjalnika, jakost servoojačevalnika, trdota blažilnikov ...), mi pa dodajmo, da mu je program Comfort pisan na kožo. Tudi na račun z navorom bogatega turbodizelskega motorja z oznako 218d, ki razvije 110 kilovatov in se odlično počuti na motornih vrtljajih, ki ne presegajo številke 3.000. Za to, da se ne vrti v nedogled, poskrbi tudi odličen osemstopenjski samodejni menjalnik, katerega poslanstvo in hkrati največja prednost je, da je njegovo delovanje popolnoma nezaznavno.

Prevažanje s tako motorizacijo bo v vseh segmentih vožnje popolnoma zadoščalo potrebam, ki jim je ta avto namenjen, hkrati pa vas za porabo ne bo skrbelo, saj se vam bo ta ob zanašanju na navor težko dvignila nad šest litrov. BMW je izkušnje s prednjim pogonom nabiral na poligonu, ki sliši na ime Mini, zato tu ni dvoma o tehnični dovršenosti. Tudi področje enoprostorcev jim ni domače, a na to so se odzvali z uporabnimi rešitvami ter posluhom za potrebe potnikov. Če pa k vsemu temu dodamo še napredne tehnološke elemente in vrhunsko kakovost izdelave, ga zlahka tudi v tem segmentu okronamo kot premijskega. Kar potrjuje tudi cena.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 26.700 €
Cena testnega modela: 44.994 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8.9 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,3l/100km
Garancija: 1 leto splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 30.000 km
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 0 – vključeno v ceno vozila €
Gorivo: 7.845 €
Gume (1) 1.477 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 26.113 €
Obvezno zavarovanje: 3.156 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.987 €
Skupaj 46.578 € (strošek na km: 0,47 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 84 × 90 mm – gibna prostornina 1.995 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,0 m/s – specifična moč 55,1 kW/l (75,0 KM/l) – največji navor 330 Nm pri 1.750–2.250/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 5,250; II. 3,029; III. 1,950; IV. 1,457; V. 1,221; VI. 1,000; VII. 0,809; VIII. 0,673 – diferencial 2,839 – platišča 7,5 J × 17 – gume 205/55 R 17, kotalni obseg 1,98 m.
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – poraba goriva (ECE) 4,9/4,0/4,3 l/100 km, izpust CO2 114 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.485 kg – dovoljena skupna masa 1.955 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.300 kg, brez zavore: 725 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.342 mm – širina 1.800 mm, z ogledali 2.038 mm – višina 1.555 mm – medosna razdalja 2.670 mm – kolotek spredaj 1.561 mm – zadaj 1.562 mm – rajdni krog 11,3 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.120 mm, zadaj 590–820 mm – širina spredaj 1.500 mm, zadaj 1.450 mm – višina nad glavo spredaj 950–1.020 mm, zadaj 960 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510–570 mm, zadnji sedež 430 mm – prtljažnik 468–1.510 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 51 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 13°C / p = 1.035 mbar / rel. vl. = 64 % / Gume: Continental ContiWinterContact TS830 P 205/55/R 17 H / stanje kilometrskega števca: 4.654 km
Pospešek 0-100km: 9,7s
402m z mesta: 16,8s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možnas
Največja hitrost: 205km/h (VIII.)
poraba na testu: 6,1 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,4 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 73,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Ocena skupaj (333/420)
  • Čeprav ima v premijskem razredu le enega tekmeca, ni rečeno, da se bosta borila za iste kupce. S tem avtom so predvsem privrženci znamke dobili avto, ki zna zapolniti vse potrebe po družinskem transportu.

  • Zunanjost (12/15)

    Čeprav je iz segmenta, iz katerega ne prihajajo ravno lepotci, še vedno dobro zastopa znamko.

  • Notranjost (100/140)

    Dovolj prostora tako spredaj kot zadaj, o materialih in izdelavi le najboljše.

  • Motor, menjalnik (52 /40)

    Motor, menjalnik in podvozje mu prinesejo kopico točk, a vseeno mu moramo kakšno odšteti na račun pogona spredaj.

  • Vozne lastnosti (58 /95)

    Lega je odlična, nekaj težav mu povzroča bočni veter.

  • Zmogljivost (27/35)

    Motor prepriča z navorom.

  • Varnost (41/45)

    Že serijsko opremljen Active Tourer je varen s šestimi varnostnimi blazinami in sistemom proti naletu.

  • Gospodarnost (43/50)

    Cena osnovnega modela mu preprečuje zajetnešji nabor točk.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
kakovost izdelave
motor in menjalnik
prilagodljivost podvozja
prostornost zadaj
napreden tempomat
število in uporabnost odlagalnih mest
plastično hrbtišče sedežev
ISOFIX za doplačilo
prostoročno odklepanje ne deluje na zadnjem paru vrat