Test: BMW 520d xDrive Touring - Globoka (udobna in prostorna) modrina

1. 8. 2024 | Janoš Pečnik
Deli

Nova serija 5 še vedno deli mnenja, čeprav je med konzervativneje oblikovanimi BMW-ji zadnjih let. A pozabite na debate o obliki - Touring vas bo razorožil z udobjem v vožnji, ambientom in uporabnostjo.

Novi BMW serije 5 je - za tiste s prtljažnimi potrebami, ki jih zmore sprejeti le kombijevski zadek - že na voljo tudi v bolj praktični, Touring izvedbi. Touring sicer ne uživa tako široke pogonske palete kot limuzina, na ceniku denimo ni vstopnega bencinskega 520i in priključnega hibrida s šestvaljnikom.

Janoš Pečnik

Še vedno pa so tu dizelski motorji, priključni hibrid z bencinskim štirivaljnikom ter - premiera v tem razredu - i5 Touring z električnim pogonom. Na koncu bo na ponudbo padla še bomba v obliki M5 Touringa, ki se z V8 in priključnimi električnimi pogonskimi pritiklinami vrača po dveh generacijah odsotnosti.

Janoš Pečnik

A za začetek ostanimo pri dobrem starem dizlu. Tisti, ki ste mnenja, da v takšen avto (tudi Touring je dolg 5,06 metra) paše le šestvaljnik, imate še vedno na voljo 540d. Tole pa je 520d xDrive s štirivaljnikom, osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom ter kupom opreme. Ne več čisto zares vstopni model torej.

Za začetek - všeč mi je specifikacija, zunaj in znotraj

Phytonic barva karoserije je tako globoko modra, da bi snorklal v njej. Kako mehko temna barva armaturne plošče vpija svetlobo mi potem daje prijeten občutek v notranjosti, ki ima pridih po večji sedmici. Občutek, ki BMW-ju paše in mislim, da se v tej petici počutim najbolje od vseh, ki sem jih videl doslej. Nisem sicer oboževalec dvobarvne kombinacije Merino oblazinjenja sedežev (Copper Brown/Atlas Grey). Raje bi izbral kakšno enobarvno možnost. 

Janoš Pečnik

Ob tipanju za neotipljivimi stikali in plastično masko na sredinski konzoli še vedno kdaj neprostovoljno zmajam z glavo. V tej vročini sem potem pogrešal na primer bližnjico za vklop prezračevanja sedežev. Serija 5 je sicer dovolj samozavesten avto, da mu tovrstne domišljavosti s časom odpuščam in celotna izkušnja mi ne povzroča večjih frustracij. Ne pomaga pa mu to, da je bil predhodnik, ki se še ni lahkomiselno prepuščal digitalizaciji, v tem smislu robustnejši. 

Janoš Pečnik

Sicer pa si več o tem preberite v testu limuzinskega 520d in mislim, da sem tudi o obliki in vzdušju nove serije 5 že dovolj filozofiral. Občutke najbolje povzame tale stavek: “ni mi zares všeč, a vseeno ne morem gledati stran”. Zdi pa se mi, da se kombijevski zadek tej, za marsikoga problematični obliki nove serije 5, kar dobro poda.

Prtljažnik je konsistenten po celotni pogonski ponudbi - če to ni dovolj, je na voljo strešni kovček v enaki barvi

Seveda pa predvsem dvigne uporabnost na povsem drugo raven. Ne glede na to, katerega od zgoraj naštetih pogonov izbereš, ima Touring v prtljažniku 570 litrov prostora. Kar je za pogonsko ponudbo s tako raznolikimi prostorskimi zahtevami svojevrsten dosežek. S podrtimi sedeži v drugi vrsti prostor potem naraste na 1700 litrov. Ima široko prtljažno odprtino, nizek in raven nakladalni rob, zato je nalaganje večjih reči vanj mala malica.

Janoš Pečnik

Mercedes razreda E je v različicah s klasičnim pogonom sicer še bolj radodaren s prostorom v prtljažniku, medtem ko ima pri priključnih hibridih pri tem že občuten kopromis z visokim nakladalnim robom. Električno gnanega kombija razreda E oziroma EQE-ja še ni. Kmalu pa prihaja neposredni konkurent v obliki Audija A6 Avant e-tron.

Janoš Pečnik

In ko smo že pri prtljažnem prostoru - verjetno ste opazili, da ima ta Touring na strehi personaliziran kovček s 520 litri prostornine. Glede na ceno (približno 800 evrov) ni - primerjaje z drugimi kovčki - po funkcionalnostih morda res nič zares posebnega. Je pa v enaki barvi in kar ne predstavljam si, da bi na streho namestil drug kovček, ki bi me prikrajšal za še več te lepe pitonsko modre. Na seznamu opreme je tudi električno vodena vlečna kljuka (1326 evrov) - 520d xDrive lahko sicer vleče dve toni težko prikolico.

Nepretenciozno udobje v vožnji in širok razpon delovanja podvozja

Takšen 520d Touring je izjemno prijeten avto za potovanje. Moram reči, da me je z natančnim blaženjem navdušila že limuzina na klasičnem podvozju. Ta Touring ima računalniško vodene blažilce, ki so del paketa s krmiljenjem zadnje osi in pomembno razširijo delovni razpon podvozja predvsem na strani udobja. Za takšen avto obvezna kljukica (2199 evrov). 

Udobje je na zavidljivi ravni. V načinu relax (novo poimenovanje načinov My Modes) je podvozje že kar presenetljivo popustljivo, športna nastavitev blaženja pa potem dodobra omeji nagibanje v zavojih. Gre za nepretencizno, solidno udobje v vožnji in več bi v tem smislu težko pričakoval.

Janoš Pečnik

Na drugi strani bo kakšen zahtevnejši voznik izmed vas zagotovo vsaj nekoliko razočaran zaradi anemičnega krmiljenja in posledičnega pomanjkanja navdiha za športno navdahnjeno vožnjo. Pa vseeno - tudi skozi zavoje se pelje uravnoteženo in natančno, kot bi se BMW moral. Z odličnim nadzorom gibanja karoserije čez večje neravnine. Touring je pri 1970 kilogramih sicer 65 kilogramov težji od limuzine.

Z enim tankom od Ljubljane do Paga in nazaj

Seveda bi bilo za kaj več treba izbrati že zmogljivejši pogon, 520d je pač najvarčnejša in obenem udobna izbira, do stotice še vedno pospeši v 7,5 sekunde. Svoboda, ki jo omogoča varčen dizel, se zdi v poplavi različnih pogonov - ne glede na fosilno tekočino, ki teče vanj -  kot piš svežega vetra.

Teden dni postopanja po Pagu v petmetrskem avtomobilu, polnem prtljage, in nazaj v Ljubljano. Z enim tankom. Za tiste, ki prevozite veliko kilometrov, je izbira torej enostavna. S Touringom in kovčkom sem sicer med testom povprečno porabil 7,2 litra goriva na 100 kilometrov, slab liter več kot z limuzino z istim motorjem.

Janoš Pečnik

V vožnji moram pohvaliti še asistenčne sisteme, ki delujejo zanesljivo, elegantno in nevsiljivo. V mislih imam predvsem Driving Assistant Plus (2.218 evrov doplačila) s pomočjo pri vključevanju na avtocesto in menjavi pasu, ki voznika vsaj malenkost razbremeni predvsem v gostem prometu.

V paketu inovacij je potem še Parking Assistant Professional (2.321 evrov) s funkcijami samodejnega parkiranja, snemanja nesreč in morebitnih vlomov ter spominom pri vzvratni vožnji. Ti dve opciji se mi s svojimi funkcijami nikakor ne zdita odveč. Ta 520d xDrive Touring se s ceno ob M Sport paketu in kupu dodatne opreme sicer približa stotim tisočakom - natančneje 98.123 evrov. Osnovna cena je sicer 67.000 evrov.

Preberite še:

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Moč: 145kW (195 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,5 s
Največja hitrost: 218 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 5,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – vrstni – turbodizelski – prostornina 1.995 cm3 – blagi hibrid. Največja moč 145 kW (195 KM), največji navor 400 Nm pri 1-500 - 2.750 vrt./min
Prenos moči: 8-stopenjski samodejni menjalnik - dizelski motor poganja vsa štiri kolesa - integriran alternator zaganjalnik
Mase: prazno vozilo 1.905 kg – dovoljena skupna masa 2.460 kg
Zunanje mere: dolžina 5.060 mm – širina 1.900 mm – višina 1.515 mm – medosna razdalja 2.995 mm
Prtljažnik: 570l - 1700l
Naše meritve
poraba na testu: 7,2 l/100km
Ocena
  • Če vam je novi Touring serije 5 na pogled všeč, je odločitev enostavna. Ne glede na izbran pogon v široki ponudbi dobim enak, prostoren prtljažnik z nizkim nakladalnim robom. Kljub domišljavosti uporabniške izkušnje v notranjosti z nekaj igranja s konfiguratorjem hitro najdem ambient po svojem okusu. V vožnji je predvsem izjemno udoben in umirjen, a tudi natančen in agilen v zavojih.

Hvalimo in grajamo
Enak, prostoren prtljažnik skozi celotno pogonsko ponudbo
Udobno podvozje s širokim razponom delovanja
Za vas ne vem, ampak meni je ambient v notranjosti všeč
Elegantno delovanje asistenčnih sistemov
Nad nekaterimi stikali, ki jih je težko zadeti in pomanjkanjem bližnjic bom vedno bentil
Anemičnost krmiljenja v dinamični vožnji