Te besede mukoma tipkam z bolečim palcem. Za mano je namreč teden osveževanja vremenske napovedi na zaslonu telefona. Gotovo sem pretočil gigabajte oblačkov in kapljic. Nekaj časa je sicer še dobro kazalo. Potem pa je sonce postalo sramežljivo in trdovratno meglo smo iz Ljubljane uspeli izvoziti še v druge dele Slovenije. Da ne govorim o dežju.
Ne skrbi me zaradi tega, ker bi se odpravljal na kakšno hudo pohodno ali jadralsko ekspedicijo. Pač pa zaradi avtomobila na testnem koledarju. Je namreč takšen z mehko streho, ki jo lahko pospravi v prtljažnik. Je lila barve, ampak ni Nissan Micra CC. Če izdam, da ima eksploziven vrstni šestvaljnik in velik nos za ovinke (no ja, pa tudi dobesedno), pa se vam že mora vsaj malo svitati. Res je, BMW M4 Competition Cabrio!
Oktober je sicer nadvse primeren mesec za vožnjo brez strehe. Najboljši čas za kabriolet je takrat, ko je čas za prehodne jakne. A s pravim stanjem duha je sezono moč konkretno podaljšati (pri nižjih temperaturah pomaga gretje vratu). In ko se vse skupaj le poklopi, je vrhunec, ko je nad tabo milo nebo in dobiš arome okolja naravnost v obraz, res izrazit. Pa veste, da za ključen del tega doživetja v prometnem dovoljenju niti ne rabi pisati M4 Competition. Dobro pa je. In to kako dobro!
Zglajene gube in dodatno okrepljena konjenica
Na videz se M4 sicer bistveno ni spremenil in verjamem, da na novosti težko pokažete s prstom. Veste pa, da je na njem nekaj svežega, kajne? Pogled usmerite v nove luči - sprednje in zadnje. Slednje imajo sedaj novo svetlobno grafiko, ki je prava umetnina.
No ja, potem pa seveda ne morem mimo te barve, v kateri M4 po prenovi nastopa v vseh uradnih slikovnih materialih. V njej je kot rotvajler, ki se mu približaš, ker ima tako prisrčno lila ovratnico in je pravzaprav lahko tudi povsem krotek. Dokler se ne spomniš, da je to pravzaprav mišičasta zverina. In ja, barva mi je všeč! BMW-jeva igra z barvami je na visokem nivoju in ambicioznost se velikokrat obrestuje. Četudi je zase verjetno ne bi izbral.
Prisilno polnjeni vrstni šestvaljnik (v smislu elektrifikacije še vedno čist kot jutranja rosa) po prenovi zmore še 15 kilovatov več, in sicer 390 kilovatov oz. 530 konjskih moči. Ima novo, lažjo kovano ročično gred in učinkovitejše hlajenje glave. Sicer pa je cabrio moč dobiti le s štirikolesnim pogonom M xDrive. Ta deluje bolj kot varnostna mreža in ne kvari dinamičnega ravnovesja M4. V običajnih razmerah se sprednji pogon vklopi šele takrat, ko zazna zmanjšanje bočnega pospeška. Sicer pa je mogoče njegovo delovanje tudi omejiti s širokim intervalom nastavitev. Menjalnik? Osemstopenjski samodejni, s pretvornikom navora.
Ob ambiciozno izbrani barvi karoserije je potem vzdušje v notranjosti smiselno umiriti. Oblazinjenje z merino usnjem in barvno kombinacijo Silverstone/Black je v tem smislu dobra in varna izbira. S prenovo je sicer tudi M4 dobil sedaj bržkone že vsem poznano raporeditev dveh zaslonov v enotnem ohišju. Opazim, da je malenkost drugačen še volan - sedaj je spodaj prirezan in spominja na Audijeve volane. Ta M4 ima sicer tiste bolj civilizirane sedeže, ki ob konvencionalnosti in udobju še vedno ponujajo tudi dovolj oprijema za živahnejšo vožnjo na cesti.
Ko se vse skupaj končno poklopi...
Dobra novica! Pojavil se je ne le eden, pač pa dva dneva brez dežja! Kamen se mi je odvalil od srca in že se peljem proti Krasu. Pentljo bom zavezal skozi Vipavsko dolino. Že na avtocesti se spomnim, kako ob pritisku stopalke za plin brutalno vzkipi navor (največ 650 njutonmetrov) in kako tesno sodelujeta motor in menjalnik. Do stotice pospeši v 3,7 sekunde.
V odprtih, tekočih zavojih cabrio potem v navdušujoče veliki meri replicira izjemno odzivnost in natančnost krmiljenja kupeja (preberite si test M4 M xDrive Coupe). Menjalnik s tipko na ročici prestavim v srednjo nastavitev in uživam v eksplozivnosti srednjega območja vrtljajev. S pomembno razliko - na stropu je nebo! Kričim od navušenja. Trte so za letos oddelale svoje in okolje je spokojno, ceste prazne. Streho lahko sicer v 15 sekundah odprem med vožnjo do hitrosti 50 kilometrov na uro.
Moram reči, da slušna izkušnja z odprto streho ni izrazito bolj vznemirljiva. Družina M3/M4 je v zadnji generaciji v tem smislu postala nekoliko zadržana. Zvok izpuha je lep, kovinski, a se ga ne sliši zares veliko (z izjemo hladnega zagona). Predvsem zaradi glasnostnih omejitev in posledic emisijskih zahtev. Seveda je crescendo bavarskega vrhovnega šestvaljnika vedno veselje slišati, a tudi tu bolj prevladuje generičen zvok, ki prihaja skozi zvočnike.
Mimo Kodbilja proti Vipavski dolini ceste potem niso več tako lepe in tekoče, asfalt je ponekod neraven in razpadajoč. Kupe - po spominu - z neomajljivim nadzorom gibanja blesti tudi na takšni cesti. Ne sledi žlebom in naklonom, na razpadajočem asfaltu ostaja zbran, s konsistentnim oprijemom navdaja s samozavestjo. Ob tem pa ostaja razmeroma udoben. Podvozje namreč deluje izjemno natančno tudi zaradi čvrste konstrukcije. To je pravzaprav ena njegovih izstopajočih lastnosti.
Ogromno zadovoljstva v zavojih torej, a čarobne rešitve za nadomestitev konstrukcijsko pomembnega dela, kot je streha, še ni
Zato seveda pride do določenega kompromisa in zgoraj omenjene lastnosti pri cabriu le nekoliko zbledijo. Nadzor gibanja karoserije ni tako natančen kot pri kupeju. Pri tem je zaradi dodatnih ojačitev konstrukcije in zajetnejšega zadnjega pomožnega okvirja kakšnih 150 kilogramov težji od kupeja, kar se tudi pozna. Potresavanju karoserije se na takšni cesti pridruži tudi občasen ropot spojev strehe s karoserijo.
Bolj mu je torej udobno z nekoliko manj zahtevnimi izzivi v obliki tekočih cest, kjer je M4 Cabrio noro hiter. A v vožnji z odprto streho mi del pozornosti tako ali tako vzame tisti romantičnejši element te ideje. Vreme in vonjave naravnost v obraz, razgledi so še toliko bolj resnični, že samo gibanje zraka okoli avtomobila. Vse to me umiri, upočasni. Bi rekel, da ravno za to razliko med kabriom in kupejem. Morda celo bolj. Če se povsem osredotočim na dinamično vožnjo, pa me ti dejavniki pričnejo motiti. Spomnim se vožnje z M440i Cabrio po Jadranski magistrali. Dvomim, da bi lahko tam z M4 zares še veliko bolj užival. A M4 je pač bolj vključujoč, bolj osredotočen in posebnejši.
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 112.000 € |
Cena testnega modela: | 126.929 € |
Moč: | 390kW (530 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 3,7 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): | 10,3l/100km |
Motor: | 6-valjni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 390 kW (530 KM) pri 6.250–7.200/min – največji navor 650 Nm pri 2.750–5.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik |
Zmogljivost: | pospešek 0 - 100 km/h 3,7 - najvišja hitrost 250 km/h - poraba WLTP 10,3 l/100km - emisije CO2 232 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.900 kg – dovoljena skupna masa 2.345 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.801 mm - širina 1.887 mm - višina 1.399 mm - medosna razdalja 2.857 mm |
Prtljažnik: | 385l |
poraba na testu: | 12,5 l/100km |
---|
-
Čudovit in noro zmogljiv kabriolet z izvrstnim pogonom. V vožnji mi laska in z njim rad preživljam vsakdan. Zmanjka mu le tistih zadnjih deset do 20 odstotkov pri nadzoru gibanja karoserije, zaradi katerih boste najzahtevnejši vozniki raje izbrali kupeja. Ta nas je s tem pošteno razvadil. Ampak ta kompromis je tako ali tako tradicionalen.