Pri BMW-ju so se prenove X5 lotili konkretno. S svežim oblikovnim izrazom in občutno izboljšanimi pogoni niso več veliko prepustili naključju. Ena večjih novosti pa je novi priključni hibrid, ki nadomešča dosedanji 45e.
V trenutku, ko sem zagledal prenovljeni X5, sem pozabil, kako je bil videti pred prenovo. Spremembe so prave in učinkovite. Elegantnejše izrazne poteze spredaj imajo sedaj tudi nekaj več čustvenega naboja, zadek je zanimivejši. V bistvu ne vem, kdaj mi je bil X5 nazadnje tako všeč. Zlasti v tej privlačni barvi ... njene prijetne svežine se kar ne morem naužiti.
V notranjosti pa elegantno udobje z merino usnjem (X5 ima tudi možnost veganskega usnja Sensafin) v barvi Tartufo ter lesenimi oblogami in mehko stropno oblogo v antracitni barvi. Počutje je kakopak na nivoju. Sicer so tudi notranjost posodobili z novo BMW-jevo infozabavno tehniko in oblikovnimi elementi. Doslej X5 še ni imel dvojnega zaslona v ukrivljenem ohišju. Dobil je tudi elegantnejše zračnike (kot v X7), ročko menjalnika na sredinski konzoli pa so zamenjali z manjšim jezičkom.
Verjamem, da bo marsikdo vsaj sprva pogrešal staro razporeditev, a izkušnja zaradi izrazitejše digitalizacije niti ni preveč zapletena. Pri BMW-ju se vsega še kar hitro privadiš. Na sredinski konzoli so še vedno posamične bližnjice za funkcije infozabavnega sistema, prepoznavno vrtljivo stikalo in vozne nastavitve z nastavitvami pogona, kot je ohranjanje stanja napolnjenosti baterije.
Priključni hibrid ima občutno več moči in dosega
Sedaj zmore 360 kilovatov (489 konjskih moči) in 700 njutonmetrov navora. Nekoliko močnejši je že izboljšan vrstni šestvaljnik (230 kilovatov), občutno več moči pa ima na zalogi električni motor, ki se skriva v ohišju menjalnika – 145 kilovatov. Po zaslugi dodatnega zobniškega prenosa med električnim motorjem in menjalnikom na cesto prenese kar 450 njutonmetrov navora. Za četrtino zmogljivejša je tudi baterija – 25,7 kilovatne ure. Moč se sicer prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa kolesa.
Vse to pomeni, da je električni pogon v X5 50e v primerjavi s 45e sedaj precej samostojnejši. Pospeški v električnem načinu so konkretni in tudi ob zahtevnejši desni nogi ni več veliko potrebe po vključevanju bencinskega motorja niti zunaj naselja. Dokler je baterija dovolj polna, seveda, je po merjenju WLTP zaloge za med 94 in 110 z elektriko prevoženih kilometrov, čemur se na cesti še kar dobro približa.
Z električnim pogonom se da lepo potovati tudi na hitri cesti, na avtocesti pa potem slej ko prej elegantno priskoči na pomoč močan šestvaljnik. In ta širina me navdušuje. Električni pogon temeljito pokrije vsakodnevne potrebe. Nato na odprti cesti preklopim v način Sport in izkoristim vso moč pogona ob elegantnem zvoku mrmranja šestvaljnika – do stotice pospeši v 4,9 sekunde. Skratka, zares prefinjen in zmogljiv pogon, s katerim se je užitek ukvarjati.
Elektronski možgani avtomobila pogon upravljajo pametno in elegantno, zalogo električne energije v hibridnem načinu porablja sistem takrat, ko ugotovi, da je smotrno in učinkovito, tudi na daljši poti. Obenem pa viške mehanske energije vseskozi usmerja v »pridelavo« električne, zlasti kadar je baterija prazna. Od Ljubljane do Celja sistem nabere za približno pet kilometrov energije, ki jih nato porabim v mestu. Polnil sem priložnostno na javnih polnilnicah.
Pri povprečno 8,7 litra porabljenega goriva na sto kilometrov vožnje pa porabil še 6,8 kilovatne ure električne energije. Slabša stran je le 7,4 kilovata največje zmogljivosti polnjenja, kar pomeni, da polnjenje na primerni polnilnici traja vsaj tri ure in pol. A bistvo priključnega hibrida je tako ali tako, da se napolni doma čez noč, kar bo na navadni vtičnici trajalo kakšnih deset ur. Hibrid ima občutno manjši prtljažnik – 500 litrov v primerjavi s 650 v klasično gnanih različicah.
V vožnji udoben, dovršen in uravnotežen
Udobje v vožnji je potem še ena vrlina, v kateri je 50e s serijskim prilagodljivim zračnim vzmetenjem (v preostalih različicah 1517 evrov) dovršen in prefinjen. Zlasti pri potovalni hitrosti. Zaradi kompromisov, ki jih v vožnji prinaša izdatna masa (2495 kilogramov) priključne hibridne različice, se ne bi vznemirjal.
Obenem je še vedno spreten med zavoji, natančno vodljiv, z dobrim nadzorom gibanja karoserije. A s tem pogonom gre predvsem za izjemno suvereno, udobno in zmogljivo križarko. Potem je tu še tehnologija, denimo izboljšan vozni asistent, ki deluje zanesljivo in udobno, in sistem pomoči pri parkiranju z upravljanjem manevrov prek aplikacije (do 200 metrov).
Ja, pri BMW-ju so z izrazito in odlično izvedeno osvežitvijo poskrbeli, da je X5 sredi življenjskega cikla v odlični formi.
Preberite še: Nekoč so tu proizvajali sanje, danes pa ta slovita tovarna zapuščena sameva.
BONUS VIDEO: Lexus UX - Zadržan prestiž
Cena osnovnega modela: | 93.700 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 134.875 € |
Motor: | 6-valjni – vrstni – turbobencinski – prostornina 2.998 cm3 – največja moč 230 kW (313 KM) – največji navor 450 Nm. Elektromotor: največja moč 145 kW – največji navor 280 Nm. Sistem: največja moč 360 kW (489 KM), največji navor 700 Nm |
---|---|
Baterija: | Li-ion, 25,7 kWh |
Prenos moči: | 8-stopenjski samodejni menjalnik - poganja vsa štiri kolesa. |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,8 s – največja hitrost električno 140 km/h – poraba goriva (WLTP) 1,1–0,8 l/100 km, izpust CO2 26–18 g/km – električni doseg (WLTP) 94–110 km, čas polnjenja baterije 4 h 30 min (7,4 kW). |
Mase: | prazno vozilo 2.420 kg – dovoljena skupna masa 3.200 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.935 mm – širina 2.004 mm – višina 1.755 mm. |
Prtljažnik: | 500–1.720 l. |
Poraba goriva na normnem krogu: | 8,7 l/100km |
---|