Test: BMW X7 M50d (2019)Test: BMW X7 M50d - XXXXXXXL

Burgerji, ameriški nogomet, noč čarovnic ... Ameriški vsakdan je vse bolj prisoten v Evropi. Bomo sprejeli tudi njihov način razmišljanja o avtomobilih?

Test: BMW X7 M50d - XXXXXXXL (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
5. 12. 2019

Ne le, da BMW X7 nastaja v Združenih državah Amerike, tudi koncept velikega, sedemsedežnega križanca je ustvarjen za tamkajšnje razmišljanje o tem, kakšen je idealen avto za veliko družino. Če je cestna infrastruktura ustvarjena za take silake, je vse skupaj lažje. Kako pa je na tej strani Atlantika? Avto, ki v dolžino meri 5,2 metra in je širok točno 2 metra, je na naših cestah malodane kot slon v trgovini s porcelanom.

Ko se ob omenjenih razmerjih doktaknemo še videza, bomo hitro opazili, da so nemški oblikovalci avto zasnovali v slgu “če ga je težko spregledati, naj še izstopa”. Mimo sprednje maske ne moremo. Ob predpostavki, da je avto ogromen in da so mu nadeli še nesorazmerno veliko masko, je jasno, da X7 kriči po pozornosti. Nekaterim bo všeč, ker s tem izraža svojo moč in prisotnost na cesti, drugim bo ta detajl popolnoma odveč. Vse druge linije so bolj konservativne in na neki način za to karoserijsko obliko pričakovane. Razen zunanjih ogledal, ki so majhna. Da pa bi vse skupaj delovalo kot zaključena celota, so BMW X7 nataknili kar 22-palčna platišča.

Notranjost je oblikovana po pričakovanjih, saj se pri držijo trenutne dizajnerske ideologije, da si skoraj vsi modeli delijo neko prepoznavno arhitekturno zasnovo. Ta je sestavljena iz treh glavnih komponent, ki obdajajo voznika. To so 12,3-palčni digitalni merilniki, 12,3-palčni osrednji zaslon zabavno-informacijskega sistema in skupek stikal okrog ročice menjalnika, ki je okrašena z dodatkom iz brušenega stekla. A to ni edina stvar, ki izdaja, da smo v avtu višjega cenovnega razreda. Poleg neskončno dolgega seznama asistenčno-varnostnih sistemov, za katerega bi lahko porabili celoten razpoložljivi prostor v reviji, je za udobje izdatno poskrbljeno s 'sladkorčki', kot so ambientalna dišava, ogrevan naslon za roko, hlajeno in ogrevano stojalo za pijačo, 1500-vatno ozvočenje znamke Bowers & Willkins, notranja osvetljava v šestih barvah in še bi lahko naštevali.

Vse skupaj je torej na ravni, ki si zasluži pozicioniranje v premijski razred, a vseeno pušča nekaj grenkega priokusa, kajti čeprav gre za najvišje pozicioniran avto v BMW terenski ponudbi, ta v ničemer ne izstopa od ponudbe, ki jo lahko dobimo tudi pri manjšem bratu, ki sliši na ime X5. Ne oblikovno ne po seznamu opreme, ki je na voljo. No, to ne velja za vse, kar se dogaja za voznikovim hrbtom. Tam se namreč skriva razkošje prostora in prilagajanja uporabnikovim zahtevam. Želite 5, 6 ali 7 sedežev? Majhen ali velik prtljažnik? Vse je na dosegu pritiska na stikalo. Sredinska klop je vzdolžno pomična ter preklopljiva, dostop do zadnjih dveh sedežev pa je na račun velikih vrat popolnoma lahek.

Zadaj bosta potnika sedela normano, ne da bi noge držala na višini prtljažnika, kot smo tega vajeni pri nekaterih manjših avtomobilih s sedmimi sedeži. Tudi za glave se najde dovolj prostora, saj začne streha strmo padati šele na zadku avtomobila. Ob tako nastavljeni sedežni konfiguraciji nam v prtljažniku ostane še 326 litrov prostora, če pa podremo zadnja sedeža, se sprosti dodatnen prostor in dobimo 750 litrov. Če podremo tudi drugo vrsto sedežev, je dovolj le pritisk na gumb in v trenutku imamo na voljo kar 2120 litrov prtljažnega prostora.

Velikost vozila ne vpliva zgolj na prostornost in uporabnost kabine, temveč tudi na vozne lastnosti. Prvi občutek, ko človek sede v avto teh dimenzij, je milo rečeno zanimiv. Kot bi peljal na vožnjo stanovanjski blok. A od trenutka, ko se avto premakne, se njegova agilnost izboljša in tak X7 postane popolnoma obvladljiv stroj. Še več, vožnja je izjemno udobna, kombinacija 3-metrske medosne razdalje in zračnega vzmetenja pa skrbi za udobje na najvišji možni ravni. Avto ima sicer možnost prilagajanja voznih profilov, celo športnega, a pozabite, da bi vam kaj od tega prišlo prav v vozilu, katerega glavna naloga je skrb za udobje potnikov.

Pod pokrovom testnega orjaka se je skrival večji od dveh dizelskih agregatov, ki sta na voljo v BMW X7, in sicer 3-litrski dizel s kar štirimi turbinami, ki pomagajo pridelati 400 'konjev' moči ter kar 760 Nm navora. V praksi to pomeni, da tak 2,5-tonski velikan do stotice poskoči za vsega 5,4 sekunde, pospeševanje pa se ustavi pri elektronsko omejenih 250 kilometrih na uro. A takrat, ko ga ne boste priganjali do onemoglosti, bo skrbel za miren in skoraj neslišen tek, vožnja bo precej ekonomična s povprečno porabo okrog 8 litrov, osemstopenjski samodejni manjalnik pa vas bo navduševal z nezaznavnim pretikanjem.

Pogled na cenik nam razkriva, da se cene za X7 začnejo pri slabih 100 tisočakih, a je vsem dobro jasno, da se tu šele odpira svet ponudbe dodatne opreme. Ker je opremljanje takega avta zelo specifična zadeva, ki se tiče vsakega kupca posebej, je razumljivo, da lahko cene zelo nihajo. Testni avto je na nek način potujoči razstavni salon, v katerem lahko vidimo, kaj vse je možno v takem avtu dobiti in hkrati ne pomeni, da si vsakdo zaželi take izvedenke. Lahko pa namignemo, kaj od opreme nam je bilo všeč. Zagotovo so to laserski žarometi, ki znajo snop svetlobe ponesti 600 metrov daleč in ob tem ne slepiti nasproti vozečih avtomobilov, zatem odlično ozvočenje s kar dvajsetimi zvočniki znamke Bowers & Willkins ter ventilacija sprednjih sedežev, ki skrbi, da se nam vroče usnje ne lepi na kožo. Brez panoramske strehe, piano črne plastike na armaturki in dodatnih zaslonov v drugi vrsti bi pa z lahkoto preživeli.

Koliko stane (evri):
karbonska črna barva 1.214
BMW Individualne notranje okrasne letve
v slonokošeni, črni in temno črni barvi 3.122
22-palčna M lita alu. platišča V-spoke
755 M dvobarvna 1.821
funkcija Executive Drive Pro 4.673
temnejša stekla 546
BMW Individualne notranje črne okrasne
letve Piano Finish 364
avtomatska 5-conska klimatska naprava 1.153
TV-funkcija Plus 1.456
DAB tuner 510
Bowers & Wilkins Diamond Surround
Sound sistem 5.461
paket First Class Upgrade 9.564
paket zabavne vsebine Professional, zadaj 3.216
paket Advanced Heating 2.628
paket inovacij 3.710
popravila - 4 leta ali 200.000 km 1.695
BMW X7 M50d (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 128.800 EUR €
Cena testnega modela: 168.238 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 168.238 EUR €
Moč: 294kW (400 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 5,6 s s
Največja hitrost: 250 km/h km/h
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta ali 200.000 km jamstvo Repair inclusive 
Sistematični pregled na 30.000 km / 24

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 0 €
Gorivo: 9.896 €
Gume (1) 2.226 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 91.321 €
Obvezno zavarovanje: 3.400 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 9.615 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 116.458 € (strošek na km: 1,16 EUR/km €)

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 84 × 90 mm – gibna prostornina 2.993 cm3 – kompresija 16 : 1 – največja moč 294 kW (400 KM) pri 4.400/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,0 m/s – specifična moč 65,2 kW/l (88,6 KM/l) – največji navor 760 Nm pri 2.000–3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 5,500; II. 3,520; III. 2,200; IV. 1,720; V. 1,317; VI. 1,000; VII. 0,826; VIII. 0,640 – diferencial 3,231 – platišča 9,0 J × 22 – gume 213/35–275/40 R 22 Y, kotalni obseg 2,13–2,35 m.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,4 s – povprečna poraba goriva (ECE) 9,1 l/100 km, izpust CO2 237 g/km.
Voz in obese: SUV – 5 vrat, 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, zračne vzmeti, trikraka prečna vodila – zadaj večvodilna prema, zračne vzmeti – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 2.460 kg – dovoljena skupna masa 3.290 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.600 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.151 mm – širina 2.000 mm, z ogledali 2.260 mm – višina 1.805 mm – medosna razdalja 3.105 mm – kolotek spredaj 1.682 mm – zadaj 1.703 mm – rajdni krog 13 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 930–1.120 mm, na sredi 670–900 mm, zadaj 550–700 mm – širina spredaj 1.610 mm, na sredi 1.560 mm, zadaj 1.220 mm – višina nad glavo spredaj 920–1.020 mm, na sredi 990 mm, zadaj 960 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 450–570 mm, srednji sedež 480, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 80 l.
Prtljažnik: 650–1.860 l

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 27°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 67 % / Gume: Pirelli P Zero 213/35–275/40 R 22 Y / stanje kilometrskega števca: 14.037 km 
Pospešek 0-100km: 5,6s
402m z mesta: 13,9s ( 169km/h)
Poraba na normnem krogu: 8,0 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 59,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 36,8m
AM meja: 40,0m
Trušč pri 90km/h 57 dbdB
Trušč pri 130km/h 130 dbdB
Ocena skupaj (493/600)
  • Ideologija BMW-jevega modela X7 morda ne sodi v Evropo, a se bodo zagotovo našli kupci, ki v avtu iščejo nadstandardno udobje in prostorske presežke. Vse ostalo je tako, kot smo pri BMW-ju vajeni: odlična pogonska tehnika, najnaprednejši varnostno-asistenčni sistemi in vrhunska izdelava. 

  • Kabina in prtljažnik (98/110)

    Pri teh zunanjih merah, bi bilo čudno, če X7 ne bi ponujal izdatno odmerjenega in prilagojenega prostora.

  • Udobje (100 /115)

    Avto, ki je zasnovan, da bi ponujal udobje na najvišji ravni, si zasluži veliko število točk v tem segmentu ocenjevanja.

  • Pogonski sklop (67 /80)

    Dizelski motor ni ravno v trendu, a v tem avto služi še kako dobro. 

  • Vozne lastnosti (81 /100)

    Avto dobro kljubuje svoji masi, dobro zračno vmetenje skrbi za udobno vožnjo in zanesljivo lego.

  • Varnost (115/115)

    Ogromen nabor varnostno-asistenčnih sistemov, a malce slabša preglednost na račun velikosti in (pre)majhnih vzvratnih ogledal.

  • Ekonomičnost in okolje (48 /80)

    Poraba goriva še ni tako huda, a mu večino točk spodneseta osnovna cena in izguba vrednosti.

AM ocena: 4/5
Hvalimo in grajamo
Udobna vožnja
Laserski žarometi
Pogonska tehnika in zmogljivosti
Dostop do tretje vrste
Sistem zlaganja sedežev
Prostornost in uporabnost kabine
Na prah občutljiva črna plastika
Premahjni zunanji ogledali

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri