Včasih so bile avtomobilske vloge jasno razdeljene. Kupe, limuzina, kabriolet, roadster, karavan ... Za vsakega se je našlo nekaj. A ljudje smo postajali vse zahtevnejši, avtomobilski proizvajalci pa so se tem zahtevam prilagajali. Najprej so nastali križanci in športni terenci, potem pa so začeli križati vsepovprek. Avto, ki je razgrnjen pred vami, je tako križanec kupeja, limuzine in športnega terenca. Tripolarna motnja torej?
Niti ne. Nikakor pa ne motnja. Čeprav moram z zvrhano mero iskrenosti reči, da me je že takoj ob prvem srečanju s C4 X prežel manjši val skepticizma nad najinim nadaljnjim druženjem. Zakaj? Prvi razlog: dvom v smiselnost avtomobila. In drugi: njegova uporabnost. No, le dan ali dva pozneje sta se oba dvoma razblinila.
Prostora znotraj je več, kot obljublja zunanjost
Citroën C4 X je ne glede na to, kako posebno deluje, z uporabniškega stališča povsem običajen osebni avto, ki dnevne naloge opravlja vzorno. Odkljuka precej alinej, med drugim tudi udobje, prostornost in zmogljivost. In če vse to zapakiram v simpatično celoto, dobim paket, ki mu je navsezadnje težko reči ne. Čakaj malo, prostornost? Da. Pojavila se je namreč praktična težava, ko smo se odpravljali na krajši družinski poletni oddih.
Prtljago sem vajen spakirati v velik družinski karavan, pri čemer mi ni treba delati kompromisov. Tukaj pa se mi je zdelo, da bodo kompromisi prišli na vrsto ob prvem dotiku kljuke prtljažnih vrat. Kako sem se motil. Pod njimi me je namreč pričakalo 510 litrov uporabne prostornine. To bo šlo, sem si rekel. Ampak odprtina je limuzinska ... Drži, a hkrati brez težav dovolj velika za voziček, nekaj torb in drobnarij. Brez pretiranih kompromisov glede prtljage torej. Kaj pa zadnja klop? Prostora je dovolj, udobja tudi, le sedala so za moj okus nekoliko preveč ravna, brez vdolbine.
Foteljsko udobje, ampak ...
Na žalost se to kaže tudi spredaj. Ob udobnih sedežih je ravno ta »foteljski« občutek moteč. V avtu ne nazadnje pričakujem nekaj sedežne opore, a v C4 X je kaj dosti nisem dobil. To je, sicer splošno gledano, kar standarden Citroënov pristop, saj njihovi avtomobili na ovinkastih cestah ne temeljijo na dinamiki, temveč razvajajo z udobjem. Kljub temu pa bi za popolno udobje nekaj bočne opore bilo zelo dobrodošle, saj telo tako vseskozi išče neko oporo, kar pa zna na dolgih poteh biti tudi naporno. Tudi položaj za volanom in ergonomija to sedežno udobje le dopolnjujeta.
Volanski obroč dobro sede v roke, gumbi za upravljanje tempomata in zabavnih vsebin so logično razporejeni in s palcema lahko dosegljivi. Digitalni merilniki se sicer prikazujejo na manjšem zaslonu pred voznikom, ki na prvi pogled deluje nekako na silo umeščen v armaturno ploščo, a ko se okoli njega vklopi ambientalna osvetlitev, je slika povsem drugačna. S podatki ga dobro dopolnjuje projicirni zaslon, ki je jasno viden, ne glede na vreme.
Osrednji zaslon informacijsko-zabavnega sistema je jasen in pregleden, le na trenutke bi si želel boljše odzivnosti. Kljub njegovi velikosti in uporabnosti pa je, vsaj z mojega stališča, še vedno pohvalno, da so pri Citroënu ohranili lepo število analognih stikal, med drugim tudi za upravljanje klimatske naprave. Pred sovoznikom je še prostor, kamor lahko s pomočjo priloženega nosilca namestite tablični računalnik.
Uporaba materialov v notranjosti je premišljena, kombiniranje različnih pa precej pripomore k dobremu občutku. Kljub temu da je mestoma uporabljena morda manj kakovostna, trša plastika, je vse skupaj dobro zakrito z različnimi oblikovalskimi pristopi. Le tisti elementi, ki so narejeni iz svetleče črne plastike, so pravi magnet za prah in prstne odtise.
Udobje, udobje in še enkrat udobje
Avto je torej naložen, gremo na pot. Prvi misel je bila, tole bo zelo udobna vožnja. In dejansko je tudi bila. Udobje voznika pripravi do bolj sproščene vožnje in uživanja na daljših poteh. Vzmetenje, ki ga sestavljajo tudi progresivni hidravlični omejevalniki, daje skoraj plavajoč občutek. Sicer bi me to motilo, a je v tem primeru vse skupaj tako homogeno zloženo, da sem zelo kmalu začel v tem uživati. Še zlasti se je podvozje izkazalo na bolj izrazitih grbinah, kjer hod vzmeti in blažilcev doseže bližino skrajne meje. Hitro pa mi je postalo jasno, da Citroën C4 X ni avto za »polaganje« ovinkov.
Nagiba je namreč precej, v kombinaciji s plavajočim občutkom pa me je vse skupaj hitro odvrnilo od tovrstnega početja. Podvozje tega enostavno ne omogoča, prav tako pa je bil avto opremljen z zanimivo dimenzijo pnevmatik: 195/60/18. Ozka pnevmatika omogoča manjšo porabo, višina njenega boka pa udobnejšo vožnjo, tako da se zdi izbira za ta avto precej smiselna.
Smiselna je tudi izbira pogonskega sklopa testnega avtomobila. Naj se za trenutek vrnem na začetek k svojemu skepticizmu. 1,2-litrski trivaljnik? 1,4 tone? Do konca naložen avto? No, bo že. In je bilo. Pa še kako. Prva stvar, ki jo moram izpostaviti, je homogeno sodelovanje motorja in samodejnega osemstopenjskega menjalnika. Zdi se, kot da sta ustvarjena drug za drugega in, roko na srce, gre za eno boljših kombinacij v (dostopni) avtomobilski industriji. Konec koncev, kot sem že omenil, ne gre za avto, ki bi podiral hitrostne rekorde na ovinkastih cestah, temveč za avto, ki stavi na udobje in umirjeno vožnjo.
In to pogonski sklop odlično dopolnjuje. Prožnost trivaljnika in spodoben navor že v nizkih vrtljajih ga še zlasti odlikujeta. In občutek med vožnjo pravi, da ponuja še nekoliko več od obljubljenih 130 »konjev«. V vseh okoliščinah, tudi prehitevanjih, je avto namreč suveren, menjalnik pa dobro sledi voznikovim željam. Kaj pa poraba? Še vedno v mejah normale, če ne kar zelo solidna. 6,8 litra na 100 prevoženih kilometrov.
Končna ocena
Citroën C4 X je prijetni vsakodnevni sopotnik in – kar je dobro – ob dobrem počutju znotraj vam bo tudi zunanjost zlahka privabila nasmešek na obraz. Morda me je še najbolj zmotilo oblikovanje zadka, saj se zdi, da so oblikovalci, potem ko so res atraktivno zasnovali sprednji del in zadek običajnega C4, pri C4 X kar nekoliko izgubili energijo. Dejstvo pa ostaja, da je Citroën C4 X atraktiven avtomobil za specifične kupce, ki bodo cenili njegovo prostornost in udobje. Če ga boste izbrali, boste že v osnovi težko zgrešili, če pa se boste odločili tudi za omenjeni trivaljnik in samodejni menjalnik, pa boste po mojem skromnem mnenju izbrali najboljšo možno različico Citroëna C4.
Preberite še: Avstrijci zdaj še korak, morda celo dva višje
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor
Prodaja: | C Automobil Import |
---|---|
Cena testnega modela: | 30.420 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 21.850 € |
Cena testnega modela s popusti: | 29.420 € |
Moč: | 96kW (130 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,4 s |
Največja hitrost: | 200 km/h |
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): | 5,2–7,7l/100km |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 96 kW (131 KM) pri 5.500 vrt./min – največji navor 230 Nm pri 1.750 vrt./min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 5,2–7,7 l/100 km, izpust CO2 118–169 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.406 kg – dovoljena skupna masa 1.755 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.600 mm – širina 1.800 mm – višina 1.525 mm – medosna razdalja 2.670 mm. |
Prtljažnik: | 510 l. |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,8 l/100km |
---|