DS N.4 skuša izstopati z elegantno zunanjostjo, izbranimi notranjimi materiali, solidnimi voznimi lastnostmi in značilno francosko prefinjenostjo. Pa je to dovolj za zoperstavljanje nemškim tekmecem?
Stellantisova znamka DS Automobiles si prizadeva biti na ravni s primerljivimi modeli prestižne nemške trojice, vendar imajo svojo filozofijo, ki se naslanja na plemenite francoske znamke izven avtomobilske industrije.
Predstavljam si torej, da se gospe in gospodje, ki imaj v lasti enega od DS-ovih avtomobilov, oblačijo v enem od eminentnih pariških butikov, da predstavnice nežnejšega spola nosijo torbice in očala priznanih francoskih kreatorjev in da skupaj z njihovimi izbranci zahajajo v prestižne restavracije.
Mešanje slogovnih elementov
Z dolžino 4,40 metra se DS N°4 ponuja kot alternativa nemškim predstavnikom kompaktnega razreda s prestižnim predznakom, torej Audiju A3, BMW-ju serije 1 in Mercedesu-Benzu razreda A. in spet je tu francoska drugačnost, saj sega izven razrednih okvirjev in se celo prikrito spogleduje s križanci, kar je videti predvsem na razmeroma visokem zadnjem delu z nekoliko zamegljeno kombilimuzinsko strukturo.
Mešanje slogovnih elementov izraža tudi nizek sprednji del z ravnim pokrovom motorja, ki se spaja z visokim boki in z velikimi kolesnimi izrezi. Potem so tu še vpadljivi robovi, vrezani v pločevino, agresivno oblikovane dnevne luči in zadnje luči v slogu luksuznega razreda.
Francoska eleganca tudi znotraj
DS N4, ki je pred letošnjo prenovo nosil oznako DS4 je tudi v notranjosti zasnovan po načelih elegance, tako glede arhitekture kot tudi materialov. Visoka linija bokov daje vozniku športen, zaprt občutek, čeprav so sedeži na normalni višini in je prostornosti spodobna.
Žlahtnost materialov se na primer vidi na vratnih oblogah, ki se natančno prelivajo v armaturno ploščo, stikalna plošča je srebrn oblikovalski element, prezračevalne odprtine pa so diskretno vdelane v celoto.
Sprednja sedeža sta čvrsto oblazinjena, a precej udobna ter lahko razvajata s funkcijo masaže za dolga potovanja in hlajenja za vroče dni. Pred voznikovimi očmi je nov večnamenski 10,25-palčni informacijski zaslon, v najvišjem nivoju opreme pa še sodoben projekcijski zaslon, oba tudi s prikazom navigacijskega zemljevida.
Dobro izkoriščen prostor
Programska oprema zmore razmeroma jasno strukturo menijev, dopadljivo postavitev in spodobno odzivnost. Ker ni vseh namenskih stikal za prednastavitve, je treba občasno uporabiti tistega s simbolom hišice. Na voljo je bližnjica za deaktivacijo sistemov za pomoč vozniku;

za izklop sistema za ohranjanje voznega pasu in opozorila o hitrosti so potrebni skupno štirje hitri zaporedni pritiski; čeprav je zvok opozorila o hitrosti zdaj precej nežen, je še vedno moteč. Nadzor temperature se izvaja s stikali in zaslonom na dotik, nekoliko neroden pa je takšen način za vklop in izklop ogrevanja sedežev.
Poleg zunanjih kljuk na vratih, ki niso povsem ergonomske (kar je danes pogosta težava pri mnogih avtomobilih), in nekoliko omejenega pogleda skozi zadnje steklo, oblikovne posebnosti standardi ne ogrožajo udobja.
430-litrska prostornina prtljažnika hibridne različice je celo nekoliko nad povprečjem v razredu in z zloženimi zadnjimi sedeži se prtljažni prostor izdatno poveča, kar pomeni prostornino približno 1250 litrov in to je dobra vrednost.
Solidna motorna podpora
Pri trenutni splošni revščini motorjev z notranjim zgorevanjem (zaradi zapriseženosti elektromobilnosti) se zdi hibridni pogonski sklop, ki je novost v DS N°4 (in je takšen kot v Citroenu C4) kar ustrezna izbira.
Glavno vlogo ima 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki s pomočjo prisilnega »dihanja« prispeva 100 kilovatov (136 KM), in sodeluje s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko in 21-kilovatnim elektromotorjem. V sistemskem seštevku je 107 kilovatov (145 kM) in 230 Nm navora, kar zagotavlja primerno dinamiko 1463 kilogramov težkega a avtomobila.
V mestni vožnji lahko kar precej časa elektromotor deluje solistično, če voznikova noga ni pretežka in če to omogoča cestni ustroj. Pri večjih obremenitvah elektromotor prevzame vlogo pomočnika, in avtomobil je zaradi te podpore zmogljivejši, termični motor pa zadovoljen z manj bencina, 6,2 litra na 100 kilometrov je znašalo testno povprečje. No, in vsi preklopi med bencinom in elektriko, vključno s samodejnim menjalnikom, potekajo gladko in komaj zaznavno.
Iskanje usterznega ravnovesja
Inženirji, ki so se ubadali z nastavitvijo ravnovesja čvrstosti in udobja vzmetenja, so dobro opravili svoje delo. Požiranje cestnih grbin je mehkobno, a ne toliko, da bi voznik izgubil potrebne informacije na volanu. Avtomobil sicer občasno vzdolžno zaplava, kar pri francoskih štirikolesnikih ni nič nenavadnega in DS N4 ni avtomobil, ki bi izjemno oboževal ostrino ovinkov zavitih podeželskih cest. Sicer pa se mi je občasno zdelo, da se vozim v pražnje preoblečenem Citroenu C4, katerega pretežni del mehanike je tudi pod »kožo« tega DS modela.
S svojim prefinjenim videzom in francoskim udobjem in šarmom se zdi DS N4 dovolj samozavesten za napad na nemško konkurenco. A v to verjamejo predvsem tisti, ki so jim ljubše sveže ostrige in kozarček bordojca v centru Pariza, kot bele klobase, preste in pollitrski vrč piva na tržnici v bavarski prestolnici.
| Cena osnovnega modela: | 30.490 € |
|---|---|
| Cena testnega modela: | 35.850 € |
| Motor: | trivaljni, bencinski s turbisnkim polnilnikom - gibna prostornina 1199 ccm - največja moč 100 kW/136 KM pri 5.500 v/min - elektromotor 21 kW - skupna moč 107 kW/145 KM, največji navor 230 Nm pri 1.750 v/min. |
|---|---|
| Prenos moči: | pogon spredaj - 6-stopensjki samodejni menjalnik z dvojno sklopko |
| Zmogljivost: | najvišja hitrost 203 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,4 s - povprečna poraba goriva 5,2 l/100 km, izpusti CO2 116 g/km |
| Mase: | teža parznega vozila 1.486 kg - nosilnost 434 kg - dovoljena skupna masa 1.920 kg |
| Notranje mere: | dolžina 4.400 mm - širina 1.860 mm - višina 1.490 mm - medosna razdalja 2.675 mm |
| Prtljažnik: | 430/1240 l |








