Čeprav bo Fiatov okroglolični 500X star že okroglih deset let, se zdi v množici bolj ali manj monotonih tekmecev, še vedno precej mladosten. Ali morda videz vara?
Se še spomnite prisrčne televizijske reklame, ko je malemu Fiatu 500, ki je bil ravno na podeželski bencinski črpalki po (ne)srečnem naključju od nekod v ustje posode za gorivo priletela modra tabletka, ki ga je napihnila v Fiat 500X? No, kakorkoli, zdi se, da je Fiatov križanec ob zadnji prenovi prejel še vitaminsko dozo, saj se vsaj na pogled stara počasneje kot nekateri njegovi tekmeci.
Posebnež med križanci
Na cesti ga boste težko zgrešili, saj še vedno razveseljuje s svojo nostalgično podobo z okrogloličnimi karoserijskimi površinami, z okroglimi žarometi in značilno masko hladilnika, z razpoznavnimi zadnjimi lučmi in s kromiranim »nadstreškom« prostora za registrsko tablico. In še ena posebnost ta avtomobil loči od razredne večine, namreč v paketu opreme z oznako Sport lahko ponudi tudi pomično platneno streho, ki se razteza po skoraj celotni dolžini in potnikom omogoča pogled na modro nebo.
Če pa se nenadoma pooblači in priletijo prve opozorilne dežne kaplje, se platno s pomočjo elektrificiranega mehanizma v 15 sekundah spet razprostre preko potniške kabine in takšno početje je mogoče vse do hitrosti 100 kilometrov na uro.
Prijetno okolje z nekaj zadržki
V notranjosti voznika in potnike pričaka razmeroma oblikovno prijetno okolje, kjer je nekaj elementov tudi iz manj ugledne plastike. Prostornost v prvi sedežni vrsti je pričakovana vendar vozniki z višjimi telesnimi merami s pomikom sedeža nazaj, zavzamejo dobršen del prostora za noge potnikom na zadnji klopi.
Prostorov in odlagališč za shranjevanje je veliko, vključno z dvema odprtinama pred sovoznikovim sedežem in z nekaj razmeroma neuporabnimi kotički. Zadaj je 500X s prostornino prtljažnika v razrednem povprečju, osnovnih 350 litrov se sicer ne sliši veliko, a nekaj kosov prtljage za krajši oddih ne predstavlja večjih težav.
Voznikove oči se lahko razveselijo dobro preglednih merilnikov z analognimi številčnicami, katerih jasna grafika je nekako v slogu celotnega retro sloga. In sem je treba prišteti tudi prijetno oprijemljiv volanski obroč, vse skupaj pa zaokrožuje prijeten ambientalen občutek v potniški kabini. Vendar ima vozniško delovno mesto tudi svoje pomanjkljivosti.
Med njimi najbolj očitno izstopa razmeroma majhen 7-palčni zaslon informacijsko-razvedrilnega sistema, ki ostalih funkcij ponuja zrcaljenje dveh najpogostejših potovalnih aplikacij. Grafična jasnost poleg zaslona in hitrost delovanja sta solidni, vendar skoraj zagotovo nekaj težav čaka tiste s slabšim vidom.
Bencinsko srce z električnim spodbujevalnikom
Pravzaprav je Fiat 500X največjo novost pridobil pod motornim pokrovom, kjer je lahko po novem hibridna kombinacija 1,5-litrskega bencinskega štirivaljnika s prisilnim vpihovanjem zraka in pomožnega elektromotorja. Na zadnjem delu avtomobila je sicer napisno, da gre za hibrid, toda v realnosti je za majhen 48-voltni motor in baterijo, ki lahko shrani 0,8 kilovatne ure elektrike, bolj ustrezna uvrstitev med tako imenovane mehke hibride, pri katerih je električni del pogonskega sklopa namenjen predvsem prizanesljivejši porabi goriva in zmanjšanju škodljivih izpustov.
k motor s 96 kilovati moči (130 KM) in z najvišjo navorno točko 240 Nm pri 1.500 vrtljajih poskrbi za dinamično vožnjo in za pospešek z mesta do 100 kilometrov na uro v zato zna biti tako motoriziran 500X všeč tudi nekoliko zahtevnejšim voznikom. Pogonski stroj dobro sodeluje s 7-stopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom, na delovanje pogonskega sklopa imam le pripombo na preklapljanje s hibridnega na bencinski režim, ki je nekoliko preveč sunkovito. Bencinska žeja je v okviru pričakovanj in povprečje 6,5 litra je v večji meri sprejemljivo.
Odšel bo v pokoj, ne pa tudi v pozabo
No, posebnih športnih občutkov med vožnjo vseeno nisem zaznal, predvsem na račun delnega primanjkljaja povrtanih informacij o stiku koles z vozno podlago na volanskem obroču in zaradi plaho nakazane namere po poplesavanju zadka v ostro voženih ovinkih. Ampak prav zato je 500X tudi zabaven avtomobil, s čimer se potniki zaradi dokaj čvrste nastavitve vzmetenja ne strinjajo vselej, saj je požiranje cestnih grbin občasno lahko tudi precej grobo.
Ker bo ta križanec v kratkem (žal) zapustil avtomobilsko prizorišče (nadomešča ga sodobnejši, a manj igriv Fiat 600), je zdaj zadnja in vsekakor najbolj ugodna priložnost, da si ga zapeljete na domače dvorišče, kajti skorajšnji upokojitvi je prilagojena tudi cena.
Cena osnovnega modela: | 21.490 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 26.990 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna pro- stornina 1.496 cm3 – največja moč 96 kW (131 KM) pri 5.250 vrt./min – največji navor 240 Nm pri 1.500 vrt./min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 5,7l/100 km, izpust CO2 129g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.405 kg – dovoljena skupna masa 1.930 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.264 mm – širina 1.796 mm – višina 1.595 mm – medosna razdalja 2.570 mm. |
Prtljažnik: | 350–1.000 l. |