Test: Fiat Doblo 2.0 Multijet 16v Emotion

Med burno prijateljsko debato do uporabne­ notranjosti sploh nismo prišli, saj smo se zapletli že pri obliki nosu tega avtomobila.

Prenesi PDF testa
Test: Fiat Doblo 2.0 Multijet 16v Emotion (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
10. 5. 2011

Bomo zelo jasni: večina se nas je ­zgražala, da so Italijani naredili tako grd prednji del avtomobila. A ker dopuščamo možnost, da je komu tudi všeč, bomo ­začeli zgodbo pri zadku in notranjosti. Tam so bila mnenja veliko bolj enotna, čeprav smo se pri prijateljskih pogovorih vedno hitro vrnili k nosu in se – spet – zmrdovali.

Pri zadku so imeli oblikovalci veliko bolj 'srečno roko', saj kombinacija kockaste oblike in črnine temu avtomobilu pristaja. Naredi ga elegantnejšega, pa tudi nižjega. Žal pa so vrata prtljažnika težka, zato se bodo naše brhke boljše polovice precej namučile, preden jih bodo uspeš­no zaprle. Prtljažnik je odličen: velik in pravokoten zlahka gosti tudi otroška kolesa, zato smo mu pritaknili en velik plus.

Uporabna je tudi rešitev police, ki lahko kvadraten prostor loči na dva dela, v višini roloja ali na sredini prtljažnika. Na to polico lahko odložimo do 70 kilogramov, vendar vas lepo prosim, da tega ne upoštevate na zgornji stopnici. Med trkom boste namreč tistih 70 kilogramov (oziroma nekajkrat 70 kilogramov!) dobili v glavo, kar ni ne prijetno ne varno. Edina stvar,
ki smo jo pogrešali v Dobloju, je bila pomična zadnja klop. Če bi imel še to, bi ­dobil čisto šolsko petico, tako pa smo mu namenili zgolj štirico.

Pa še nekaj besed o prilagodljivosti pot­niškega prostora: če bi imel testni Doblo posamične sedeže namesto klasične klopi, bi bilo vsekakor bolje. Zadnja vrata, ki so za večjo uporabnost na obeh straneh drsna, zahtevajo pri odpiranju iz not­ranjosti nekaj več moči, zato bodo imeli otroci kar nekaj težav s samostojnim izstopanjem. Mogoče pa je bilo to nalašč – bi morali to pripisati aktivni varnosti?

Na prednjih sedežih bosta zlahka srečali tudi kakšnega košarkarja, saj je prostora nad glavo res ogromno. Nekaj ga sicer zavzame uporaben predalnik nad glavama prednjih potnikov, a še vedno ostane prostor, velik kot manjše skladiš­če. Ker so bili z odlagalnimi površinami okrog voznika zelo skromni, pride prav tudi polička na vrhu armaturne plošče, čeprav med pospeševanjem marsikatera drobnarija zdrsne na tla. Položaj za vo­lanom je dober, če odštejemo razdal­jo med stopalko za sklopko in tisto za plin. Če smo si naravnali pravilno razdal­jo za sklopko, je bil plin preblizu; če pa smo hoteli pravilno lego desne noge, je bila sklopka predaleč. So si za vzor vzeli Volks­wagen, ki ima to posebnost že sto let?

Nekaj monotonosti notranjosti razbije dvobarvna kombinacija, precej dobre volje pa vedno ustvari bogata opremljenost. V Dobloju nismo pogrešali ničesar, saj je imel parkirna tipala (zadek), sistem hill holder, tempomat, možnost prostoročnega telefoniranja, štiri varnostne blazine, stabilnostni sistem ESP … Med vožnjo pa Doblo nikakor ni mogel skriti svojih dostavniških korenin. Motor je bil preglasen pa tudi kakšen decibel preveč se je pretihotapil izpod gum naravnost v ušesa potnikov. Kombinacija 99-kilovatnega turbodizla in šeststopenjskega ročnega menjalnika je odlična le do avtocestnih hitrosti, potem pa tudi zaradi velike čelne površine Doblo občutno opeša.

Kot bi mu namenili tlako v obliki polnega prtljaž­nika in pritaknjene prikolice, ko je pomembnejši navor pri manjših hitrosti kot pa mišice pri večjih. Menjalnik ima sicer dolge gibe, vendar je kot ogret prijeten sopot­nik. Nekaj več pazljivosti in slušne trpež­nosti zahteva le ob mrzlih jutrih, ko zobniki ob vsakem objemu malce zaškrtajo. Sistem start&stop deluje odlično, le že prej omenjeni glasni motor se sliši in čuti, ko spet prevzame vajeti v svoje roke.

Če so vam torej pomembni centimetri, jih ima Doblo v notranjosti ogromno. V dolžino, širino, predvsem pa v višino. Le izkoristiti jih morate.

besedilo: Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Fiat Doblo 2.0 Multijet 16v Emotion

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.490 €
Cena testnega modela: 21.031 €
Moč: 99kW (135 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,8 s
Največja hitrost: 179 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,7l/100km
Garancija: 2 leti splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Sistematični pregled na 35.000 km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 559 €
Gorivo: 10.771 €
Gume (1) 880 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 6.203 €
Obvezno zavarovanje: 2.625 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.108 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 24.146 € (strošek na km: 0,24 €)

Tehnični podatki

Motor: Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 83 × 90,4 mm – gibna prostornina 1.956 cm³ – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 99 kW (135 KM) pri 3.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,5 m/s – specifična moč 50,6 kW/l (68,8 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 1.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,15; II. 2,12; III. 1,36; IV. 0,98; V. 0,76; VI. 0,62 – diferencial 4,020 – platišča 6 J × 16 – gume 195/60 R 16, kotalni obseg 1,93 m.
Zmogljivost: največja hitrost 179 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – poraba goriva (ECE) 6,7/5,1/5,7 l/100 km, izpust CO2 150 g/km.
Voz in obese: kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 2,75 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.525 kg – dovoljena skupna masa 2.165 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 500 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.832 mm – kolotek spredaj 1.510 mm – zadaj 1.530 mm – rajdni krog 11,2 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.550 mm, zadaj 1.530 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 60 l.
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.

Naše meritve

T = 6°C / p = 1.012 mbar / rel. vl. = 51 % / Gume: Goodyear Ultragrip 7+ 195/60/R 16 C / stanje kilometrskega števca: 5.677 km
Pospešek 0-100km: 11,8s
402m z mesta: 18,3s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/10,1s (4./5.)
Prožnost 80-120km/h: 10,5/13,3s (5./6.)
Največja hitrost: 179km/h (6.)
Najmanjša poraba: 8,3l/100km
Najvišja poraba: 9,3l/100km
poraba na testu: 8,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 77,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 44,3m
AM meja: 41m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 65dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (304/420)
  • Seštejte centimetre v notranjosti in prtljažniku in opazili boste, da ste pri Dobloju zadeli glavno nagrado. Če za volanom ne bi imeli občutka, da je bolj dostavniški, kot bi mu pripisali na prvi pogled, bi dobil še kakšno točko več.

  • Zunanjost (9/15)

    Ne bomo rekli, da je spredaj grd, je pa vsekakor poseben.

  • Notranjost (98/140)

    Zelo prostorna notranjost z velikim prtljažnikom, razmeroma veliko serijske in dodatne opreme.

  • Motor, menjalnik (45 /40)

    Odličen motor, ki potrebuje servis na 35 tisoč kilometrov, povprečna menjalnik in podvozje.

  • Vozne lastnosti (50 /95)

    Zanesljiva, a povprečna lega na cesti, slabša smerna stabilnost.

  • Zmogljivost (25/35)

    Nad motorjem prav gotovo ne boste razočarani.

  • Varnost (32/45)

    Varnostne blazine, ESP, pomoč za speljevanje v klanec …

  • Gospodarnost (45/50)

    S povprečno porabo goriva 8,7 litra ne moremo biti zadovoljni, še manj s podpovprečno garancijo.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 2/5
Hvalimo in grajamo
odlagalne površine nad in pred voznikom
dvobarvna notranjost
oblika zadka
delovanje sistema start&stop
ogromen prtljažnik
motor do avtocestnih hitrostnih omejitev
preslabo izolirano podvozje
razmerje med stopalko za sklopko in plinom
dolivanje goriva s ključem
težka vrata prtljažnika
preveč hrupen motor

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri