Fordov položaj na evropskem trgu trenutno ni najbolj zavidljiv, saj njihova prodaja občutno pada. Ampak avtomobili niso razlog za to.
To zdaj na novo potrjuje tudi novinec B-Max. V marsičem preseneča, ne le v tistem, kar naj bi bila njegova največja prednost pred tekmeci – opuščenim sredinskim stebričkom med prednjimi in zadnjimi bočnimi vrati.
Tudi novi trivaljni bencinski motor EcoBoost prepriča vsakogar, ki ga preizkusi. Kaj je torej razlog za Fordove težave? Takole prek palca bi rekel, da so to njihove cene. Ne morejo se primerjati s tistimi najcenejšimi, s katerimi pa so prisiljeni tekmovati. Kajti Fordov ugled se kljub vsemu trudu vseh ljudi pri znamki ne more in ne more dvigniti. Tudi sloves prepričljivih izdelkov in tehnološke odličnosti jim ni veliko pomagal, čeprav lahko prav to vedno znova ugotovimo.
Oboje velja tudi za B-Maxa.
Le kako je fordovcem uspelo narediti zgolj dobre štiri metre dolg avtomobil in pri tem opustiti sredinska stebrička, za katera so do zdaj vsi izdelovalci trdili, da sta nujno potrebna za zagotovitev primerne trdnosti avtomobila? B-Max potrjuje, da to gre in da posledic te spremembe ni mogoče ugotoviti med vožnjo (pri EuroNCAP pa so to ugotovili tudi pri poskusnih trkih v karoserijo).
Po Focusu je zdaj B-Max drugi model, v katerem je vgrajen tudi bencinski trivaljnik z zgolj litrom delovne prostornine, a s prepričljivimi zmogljivostmi, pri čemer je še posebno pohvalen velik navor v zelo širokem območju vrtljajev.
Tu je tudi zanesljiva lega na cesti, s katero se lahko B-Max pohvali, pa tudi dokaj udobna vožnja je možna, če ne zapeljemo na preveč luknjaste ceste. A se tudi tu udobje občutno izboljša, če zgolj upočasnimo.
B-Max je oblikovan v kinetičnem oblikovalskem slogu, kot so način izvedbe nekaterih vidnih delov karoserije poimenovali pri Fordu. Tu sta trapezasta maska in žarometi z (v preizkušenem primerku) dnevnimi LED-lučmi. Tudi sicer B-Max z nekaj potezami dobro kaže na sorodstvene vezi z vsemi tremi drugimi 'Maxi'.
Bolj kot zunanjost je seveda pri družinskih enoprostorcih pomembno, kaj dobimo v potniški kabini. Če se odločite za tako bogato opremljenega, kot je bil naš B-Max, se lahko veselite številnih dodatkov, ki jih sicer poznamo iz večjih in dražjih avtomobilov, tudi takšnih, za katere radi napišemo pridevnik premijski.
Odličen radijski sprejemnik z dodatkom SYNC (avdio in telefonska dopolnila), pomagala za vzvratno manevriranje s tipali in kamero, panoramsko (fiksno) okno, zaklepanje, odklepanje in zagon povsem brez uporabe ključa, sistem za preprečevanje naleta pri majhnih hitrostih City Safety, delno usnjeni sedeži z gretjem so stvari, ki si sicer res že utirajo pot v manjše avtomobile, a tako pogoste vseeno niso, da jih ne bi smeli omeniti pri B-Maxu.
Sicer pa je notranjost zelo podobna drugim Fordom. Prednja sedeža presenetita z udobjem in priročnim načinom namestitve varnostnega pasu v naslonjalu. Saj drugače ne gre, ker mesta na karoseriji za namestitev zgornjih pritrditvenih točk pač ni. A sedeža kljub dodatni ojačitvi nista prevelika, naslon desnega lahko celo povsem preklopimo naprej in ob podobni namestitvi zadnjih dobimo več kot dvometrski prostor za prevoz razmeroma dolgih predmetov. Ker se pri tem na zadnji klopi lahko zloži le ožji desni del, je v avtomobilu kljub tej dodatni tovorni funkciji prostora za tri. Tudi sedenje dveh potnikov zadaj se zdi dokaj prijetno in udobno, tretji ima zaradi sredinskega grebena seveda težave z nogami.
Dokaj običajen je tudi prtljažnik. Ni prevelik, običajno je z dodatnim dnom predeljen v spodnji del, kjer lahko prevažamo zadeve, za katere ni nujno, da so takoj na dosegu rok. Dno skrbi, da ob preklopu naslonov klopi naprej nastane ravna površina. Če potrebujemo večji prtljažnik, ga lahko pospravimo v dno spodnjega dela.
Fordovi oblikovalci so se pri snovanju uporabnosti osredotočili predvsem na že omenjeno lastnost, lažji vstop v notranjost zaradi opustitve drugega stebrička. Zadnja bočna vrata so tako drsna, kar že malo izboljša uporabnost, kadar je zaradi bližine drugega avtomobila za vstopanje manj prostora (a to seveda ne velja za vstop na prednja sedeža). Za vse drugo bi rekel, da je zasnovano zelo klasično, a z veliko mero poudarka na zanesljivosti in vtisu boljše kakovosti. Ta vtis nastane tudi zaradi uporabe prepričljivo kakovostnih materialov.
V istem slogu je tudi Fordov pristop k zagotavljanju dobrega voznega vtisa. Čeprav gre za sorazmerno kratek avtomobil z višjim težiščem, se zdi, da dobro leži na cesti. Vožnja po bolj zavitih slovenskih cestah mu sploh ni delala težav, nasprotno, pravi užitek je bilo iskati pravo smer skozi ovinke. K takemu vtisu napelje tudi natančen volanski mehanizem, ki zagotavlja natančno vodljivost. Udobje v vožnji je primerno, čeprav ne tako dolga medosna razdalja (tudi v primerjavi z nekaterimi neposrednimi tekmeci) ni ravno v pomoč (slabše reakcije na pogoste luknje). K vtisu primernega udobja pripomoreta tudi tih motor in učinkovita zaščita pred hrupom izpod koles avtomobila.
Pri oceni motorja pravzaprav ni veliko pisati. Redni bralci naše revije zdaj že poznajo nekaj poročil o novem Fordovem enolitrskem trivaljniku z oznako EcoBoost. Sodoben pristop k motorni konstrukciji je zagotovil dobre rezultate. Primerna moč pa ni najpomembnejše, bolj se zdi presenetljiv velik navor, ki ga ta motor zagotavlja tudi v precej širokem območju vrtljajev. Tako tudi dejstvo, da so pri Fordu ta motor v B-Maxu opremili le s petstopenjskim menjalnikom, pri običajni vožnji sploh ne moti.
Motor se izkaže kot zelo prožen, predvsem pa razveseli dovolj zmogljivosti pri nižjih vrtljajih. Če se brzdamo in nimamo pretežke noge, je lahko tudi povprečna poraba goriva precej skromna. Tako je mogoče dosegati tudi povprečja, ki niso najbolj običajna za bencinske motorje. A ima motor tudi drugo plat: če smo s stopalko za plin grobi, se sicer zmogljivostno dobro izkaže, a potem vbrizgalne šobe v valje (neposredno) vbrizgnejo veliko več goriva. B-Max daje vsakomur priložnost, da se sam odloči, koliko bo za vožnjo porabil, in pri tem so lahko rezultati kar občutno različni.
Ali je vsota, ki jo za svojega B-Maxa hočejo fordovci (več kot 17.500 evrov), torej tisto, kar onemogoča, da bi se za nakup zanimalo več kupcev? Tole vprašanje ima dva odgovora: prvič, v teh časih, ko naši vodilni sprenevedavo skrivajo, da v njihovi prihodnosti ni učinkovitih rešitev za družbo, je vsakršen nakup nepotrebno razkošje; drugič, za tole vsoto dobite presenetljivo veliko avtomobila, odraslega, uporabnega, drugačnega.
Odločiti se mora pa tako vsak sam.
Ob gledanju televizijskih reklam pa se postavlja še eno vprašanje: ali je skakalec v bazen zares skočil skozi B-Maxa? Prostora za to bi bilo dovolj. Ampak ali je to sploh pomembno?
KOLIKO STANE V EUR
Dodatna oprema testnega vozila:
Kovinska barva 440
Paket Titanium 4 1.090
16-palčna kolesa 150
Paket Pomoč vozniku 1 735
Besedilo: Tomaž Porekar
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 17.530 € |
Cena testnega modela: | 19.945 € |
Moč: | 88kW (120 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,3 s |
Največja hitrost: | 189 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,8l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne in mobilne garancije, 2 leti garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 20.000 km |
Redni servisi, delo, material: | zastopnik ni priskrbel podatka € |
---|---|
Gorivo: | 10.193 € |
Gume (1) | 984 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 12.710 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.505 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 5.135 € |
Skupaj | ni podatka € (strošek na km: ni podatka €) |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 71,9 × 82 mm – gibna prostornina 999 cm³ – kompresija 10,0 : 1 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,4 m/s – specifična moč 88,1 kW/l (119,8 KM/l) – največji navor 170–200 Nm pri 1.400–4.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,583; II. 1,926; III. 1,281; IV. 0,951; V. 0,756; – diferencial 4,059 – platišča 6,5 J × 16 – gume 195/55 R 16, kotalni obseg 1,87 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 189 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – poraba goriva (ECE) 6,0/4,2/4,9 l/100 km, izpust CO2 114 g/km. |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, elektriični servo, 2,25 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.279 kg – dovoljena skupna masa 1.760 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 750 kg, brez zavore: 635 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1.751 mm – širina vozila z ogledali 2.067 mm – kolotek spredaj 1.486 mm – zadaj 1.476 mm – rajdni krog 10,9 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1.410 mm, zadaj 1.440 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnji sedež 490 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 48 l. |
Prtljažnik: | 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – kolenska varnostna blazina za voznika – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik. |
T = 16 °C / p = 993 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Continental ContiPremiumContact 195/55/R 16 H / stanje kilometrskega števca: 5.259 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,7s ( 129km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,6s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 12,2s (V.) |
Največja hitrost: | 189km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 5,1l/100km |
Najvišja poraba: | 8,3l/100km |
poraba na testu: | 6,8 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 69,3m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,6m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 59dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 63dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 61dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 59dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 63dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč v prostem teku: | 38dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
B-Max je neobičajen tekmec med majhnimi enoprostorci, na videz je prijeten, s preprostim dostopom v kabino in primernim motorjem.
-
Zunanjost (12/15)
Majhen, visoko nasajen, a prijetne oblike.
-
Notranjost (107/140)
Dostop do zadnjega dela je preprost zaradi opuščenega drugega stebrička, prilagodljivost je omejena na preklop zadnje klopi, na nepregledne gumbe se je treba navaditi.
-
Motor, menjalnik (58 /40)
Zmogljivost in prožnost novega motorja EcoBoost prepriča, dobro podvozje omogoča dobro lego na cesti, vodljivost je zgledna.
-
Vozne lastnosti (63 /95)
B-Max je dovolj udoben, z majhno omejitvijo na močno luknjastih cestah, krajša medosna razdalja mu tu ne pomaga.
-
Zmogljivost (30/35)
Trivaljnik preseneča predvsem zaradi odličnega navora in dobre prožnosti.
-
Varnost (42/45)
Pet zvezdic EuroNCAP, dobra aktivna varnost, varnostni dodatki na seznamu dodatne opreme.
-
Gospodarnost (38/50)
Fordov EcoBoost se izkaže kot dovolj varčen, seveda le ob zmerni vožnji.