Gre tudi vam čas čisto prehitro? Uvodoma sem namreč nameraval napisati, da so Focusa pred kratkim prenovili. A je od tega že več kot tri leta. Kako se danes obnese v razmeroma enostavni konfiguraciji z ekonomičnim dizelskim motorjem?
Zadnja generacija Fordovega Focusa si bo počasi že prislužila golaž in veteransko medaljo. V svoji skoraj sedemletni karieri je Focus osvojil tudi naslov slovenskega avta leta in zdi se, da lastnosti, ki so nas novinarje takrat prepričale, še niso zbledele. Zob časa mu zaenkrat prizanaša tudi na videz in danes je bržkone všeč predvsem tistim, ki ne marate preambiciozno oblikovanih novejših avtomobilov.
Ob prenovi so (daljnega leta 2021 torej) uporabniško izkušnjo v notranjosti nadalje digitalizirali. Pri tem naj povem, da s stikali za upravljanje klime in medijev pred tem ni bilo nič narobe. Sedaj (oprostite, takrat) so to preselili na - sicer občutno večji - zaslon na dotik z diagonalo 13,2 palcev, ki se bohoti nad nekoliko pusto armaturno ploščo. Tudi vmesnik SYNC 4 je sicer dovolj robusten v smislu uporabniške izkušnje, sistem se posodablja brezžično.
Tako je armaturna plošča sedaj torej očiščena stikal. Naravnost pred menoj pa zanimiv kontrast velikemu zaslonu - analogni kazalci! Enostavni, bistri in pregledni. Na sredini je dovolj velik zaslonček potovalnega računalnika in digitalne instrumentne plošče sploh ne pogrešam. Predvsem če vam ni odveč privarčevati še nekaj 100 bruseljskih - zakaj pa ne?
Dobra konfiguracija za tiste, ki želite nepretenciozen, ekonomičen in uporaben karavan
V ponudbi je ob litrskem bencinskem trivaljniku še 1,5-litrski dizelski štirivaljnik s 85 kilovati moči in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, kar v tem segmentu ni več samoumevno. Testni Focus karavan ima ob tem solidno naložen osnovni paket opreme Titanium in je enostavne, a dobre konfiguracije.
Elegantna barva Magnetic, nepretenciozna 16-palčna platišča, dinamični matrični LED žarometi (za 1035 evrov doplačila, priporočam), zimski paket z ogrevanjem sedežev, volana in vetrobranskega stekla ter paket za pomoč vozniku (760 evrov) s prilagodljivim tempomatom in sistemom za zaznavanje prečnega prometa na primer.
Z nekaj dodatne opreme se cena povzpne na 31.290 evrov. S popustom in dodatnim bonom za financiranje pa spet kar krepko pade na 26.805 evrov. Osnova brez dodatne opreme je sicer 28.760, kar je primerljivo z vstopno dizelsko Octavio denimo.
Urejene vozne lastnosti so del tradicije
Focusove vozne lastnosti so mi bile vedno všeč. Natančno, solidno krmiljenje ter uravnoteženost med udobjem in zelo dobrim nadzorom gibanja karoserije za prijetno vožnjo z obilico samozavesti. Motor s 300 njutonmetri navora se povsem solidno povleče z mesta. Od moči ga resda ne razganja, a v tej - razmeroma ekonomični konfiguraciji - se dobro znajde in je odlična izbira, če pogosto opravljate izvenmestne vožnje.
Ob električnih avtomobilih sem kar nekako pozabil kako brezskrbna je vožnja z dizelskim pogonom. Zadnje čase se mi dogaja, da grem velikokrat smučat. Pride tako leto. Povprečna poraba s polnim avtom ljudi in opreme do Flachaua in nazaj? Skromnih 4,9 litra goriva na 100 kilometrov.
Iz Ljubljane sem odrinil z malo več kot polovico posode za gorivo in še pomislil, da bi jo moral pred odhodom napolniti. Nazaj sem se vrnil s slabo četrtinko. Osvobajajoče! Predvsem pri hitrem ponovnem speljevanju zna biti menjalnik malenkost okoren, ampak se hitro navadiš. Tudi to vsaj deloma pripišem temu, da vse redkeje vozim avtomobile z dizelskimi motorji.
Potem je tu še darežljiv prtljažnik (608 litrov; blizu Octaviji, ki ima še 32 litrov več) z ravnim nakladalnim dnom, gumijasto zaščito in “mokrim” predalom, kamor lahko shranim denimo blatne čevlje. Veliko kvalitete in kvantitete na pravih mestih torej.
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 25.900 € |
Cena testnega modela: | 31.290 € |
Cena testnega modela s popusti: | 26.805 € |
Moč: | 85kW (115 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,9 s |
Največja hitrost: | 191 km/h |
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): | 4,4-5,3l/100km |
Motor: | 4-valjni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 3.600 vrt./min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja sprednja kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik |
Mase: | prazno vozilo 1.479 kg – dovoljena skupna masa 2.035 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.672 m - širina z zloženimi ogledali 1.848 mm - višina 1.497 mm - medosna razdalja 2.700 mm |
Prtljažnik: | 608l - 1.653l |
poraba na testu: | 5,5 l/100km |
---|
-
Karavan z odlično osnovo in kupom pozitivnih lastnosti, ki z leti težko zbledijo. V pretežno osnovni konfiguraciji s pametno izbrano dodatno opremo je lahko zelo dober nakup - kljub kontrastu med nepretencioznim vzdušjem in digitalizacijo v obliki velikega osrednjega zaslona. Če vam je zato vseeno, pa lahko še vedno ostanete tudi pri analognih kazalcih. Le dobro preverite kaj se vam najbolj izplača z ozirom na ugodno ceno pri financiranju.