Test: Ford Ranger DC 3.2 TDCi 4x4 Wildtrack

Ford Ranger je avtomobil oziroma poltovornjak za posebneže. Vsaj do zdaj je bil ... A z novo generacijo bo z lahkoto prepričal tudi neprepričane.

 Težko bi namreč zapisal, da si nekdo kupi novega Rangerja v različici Wildtrack za razvoz materiala oz. za aktivno uporabo zadnjega kesona. Je namreč (za svoj razred, jasno) tako zelo eleganten, da mirno prestreza poglede nepoznavalcev in zbuja zavist poznavalcev. In vsaj enkrat v Evropo nekaj dobrega prinašajo ameriški avtomobili. Tudi Ford Ranger sledi Fordovi ideji 'one car', kar pomeni en avtomobil za ves svet. In Ranger v Evropo prinaša ameriške mišice, mačo podobo, ki se je ne da prezreti. Oblikovno je zato zelo všečen, ima pa oblika tudi pozitivno funkcionalno plat. Zaradi precejšnje zaobljenosti prednjega dela je avtomobil zdaj veliko bolj aerodinamičen kot predhodnik, posledica pa je manj vetrnega trušča.

Toda še bolj kot z obliko Ford Ranger preseneti z notranjostjo. Če mislite, da je v notranjosti špartanska oprema, se zelo motite. Ranger ima namreč vse ali še več kot limuzina srednjega razreda. Če začnem pri vozniku, je štirikraki volanski obroč višinsko in vzdolžno nastavljiv, opremljen s tipkami za upravljanje radia in, pozor, tipkami za upravljanje tempomata. Ja, tale poltovornjaček ima tempomat, ki poleg vsega še odlično deluje. Če ostanem pri vozniku, je njegov sedež električno pomičen v osmih smereh, oblečen v usnje in celo ogrevan, tako kot sovoznikov. Tudi drugega razkošja ne manjka.

Armaturna plošča je lično izdelana, merilniki so pregledni, na sredinski konzoli pa voznika pričaka dovolj velik zaslon, ki, spet pozor, služi za prikazovanje poti, kar pomeni, da je bil testni Ranger opremljen tudi z navigacijsko napravo, radio je predvajal MP3-datoteke, ponujal pa je tudi priključka USB in AUX. In ja, celoten sistem je v sebi skrival tudi sistem za prostoročno telefoniranje, bluetooth. Pa s tem naštevanja opreme ni konec, izpostavil bi še dvopodročno klimatsko napravo, samozatemnitveno notranje vzvratno ogledalo, ogrevano vetrobransko steklo, brisalnika z dežnim tipalom ter navsezadnje parkirna tipala, ki jim pomaga še v vzvratno ogledalo vgrajeni zaslon kamere za pomoč pri vzvratni vožnji.

In motor? Jah, za marsikoga je celo sladkorček tegale elegantnega divjaka – 3,2-litrski turbodizelski petvaljnik ima namreč kar 200 'konj' in 470 Nm. Številke dovolj zgovorno pričajo, da je moči in navora več kot dovolj. Ranger tako ni počasen tovornjaček, ampak zmogljiv multiavtomobil. Res pa je, da motor ne ljubi priganjanja v višje vrtljaje, a zaradi zadostnega navora to tudi ni potrebno. Toda Rangerjevih korenin vendarle ni mogoče povsem skriti, saj osnovno bit Rangerja razkrijeta pogon in menjalnik. Izbiro pogona opravljamo prek vrtljivega gumba na sredinski konzoli med prednjima sedežema, ima pa 2WD, ki usmerja pogon k le zadnjemu kolesnemu paru, odličen 4x4 s pogonom na vsa štiri kolesa ter reduktorski 4x4 za netežavno premagovanje najzahtevnejših ovir.

Preklopi med posameznimi režimi potekajo tekoče, vseeno pa pogon občasno s krajšimi sunki razkrije, da nismo v osebnem avtomobilu. Na zadnje pa ves čas opozarja menjalnik. Ne rečem, da ni natančen, a pri prestavljanju zahteva odločno roko, neodločnost lahko hitro vodi do ponesrečene izbire želene prestave. A če so izpolnjeni vsi zahtevani parametri, je vožnja na zavidljivo visoki ravni. Hiba marsikaterega poltovornjaka je neprijetno poskakovanje med vožnjo, predvsem kadar se v avtomobilu vozi zgolj voznik. Konstrukcija je namreč prirejena za zahtevne vožnje in prevoz večjih bremen, pa zato med vožnjo brez teh blaženje sploh ne opravlja svoje naloge. V Rangerju so te težave res minimalne, vsakdanje vožnje so tako povsem spodobno opravilo, seveda pa ne trdim, da je Ranger dobra izbira tudi za daljša avtocestna potovanja.

Lahko bi zapisal, da je Ranger avtomobil za prave moške, pa verjamem, da bi mu bila kos tudi kakšna dama. Le dovolj dolge noge mora imeti, da brezmadežna vstopi ali izstopi iz njegove kabine. Ranger Wildtrack je namreč opremljen tudi z ličnim pragom, ki pa je lahko moteč, saj ga zaradi njegove robustnosti ob nepazljivosti hitro pobrišemo z hlačami. Morda pa bi bili damski prsti spretnejši s ključavnico zadnjega (kesonskega) roloja. Ta zahteva izjemen občutek in natančnost pri upravljanju (predvsem dodatne ključavnice), tako da smo se med testom raje izogibali njegovim uslugam. In če smo iskreni – za skoraj 3.000 evrov bi lahko bila njegova funkcionalnost bistveno boljša. A brez skrbi, splošnega (odličnega) vtisa o Fordovem Rangerju takšna malenkost nikakor ne pokvari!

 

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 33.490 €
Cena testnega modela: 36.870 €
Moč: 147kW (200 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 5-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – gibna prostornina 3.198 cm³ – največja moč 147 kW (200 KM) pri 3.000/min – največji navor 475 Nm pri 1.500–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi z možnostjo ročnega vklopa štirikolesnega pogona – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 265/60/R18 T (Continental CrossContact).
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,3 – poraba goriva (ECE) 12,0/8,1/9,5 l/100 km, izpust CO2 249 g/km.
Voz in obese: terenski pickup – 4 vrata, 5 sedežev – karoserija na šasiji – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, po dve trikotni prečni vodili - zadaj toga prema, listnati vzmeti, teleskopska blažilnika – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste – rajdni krog 12,4 m – posoda za gorivo 80 l.
Mase: prazno vozilo 2.073 kg – dovoljena skupna masa 3.200 kg.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l).
Naše meritve
T = 0 °C / p = 1.030 mbar /rel. vl. = 72 % / Stanje kilometrskega števca: 3.693 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,2s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,9/11,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,1/13,3s (V./VI.)
Največja hitrost: 175km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 8,1l/100km
Najvišja poraba: 11,3l/100km
poraba na testu: 9,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (319/420)
  • Ford Ranger Wildtrack je dokaz, da je lahko okoren poltovornjak narejen z veliko mero okusa, in tako zadovolji tudi razvajenega evropskega kupca. Vključno s predstavnicami ženskega spola.

  • Zunanjost (13/15)

    Moškim je všeč, ženskam ne vsem. Mačo, pač.

  • Notranjost (99/140)

    Notranjost za razred, v katerem se vozi Ranger, preprosto navduši.

  • Motor, menjalnik (56 /40)

    Motor navduši z močjo in navorom, menjalnik in podvozje pa opozorita, v katerem avtomobilu se vozite.

  • Vozne lastnosti (47 /95)

    Ranger ni namenjen lagodni vožnji po avtocesti, terenskih izzivov pa se ne boji.

  • Zmogljivost (25/35)

    Motor nima težav s premikanjem več kot dve toni težkega avtomobila, a o dirkanju kljub 200 'konjem' ne gre razmišljati.

  • Varnost (39/45)

    Dejstvo, da je edini v svojem razredu prejel pet zvezdic na EuroNCAP, je dovolj zgovorno, mar ne?

  • Gospodarnost (40/50)

    Kdor si ga želi oziroma ga potrebuje, mu za različico Wildtrack ne bo težko odšteti dodatnih evrov.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
oblika
motor, moč in navor
poraba goriva
počutje v potniški kabini
bogata serijska oprema
končna izdelava
upravljanje zadnjega (kesonskega) roloja
zahtevna prestavna ročica
občasni sunki med vožnjo v štirikolesnem načinu