Kitajski avtomobili so na slovenskih cestah še vedno prcej redki gostje, a jih je vse več in njihova druščina je vse bolj pisana, med njimi je tudi zanimiv športni terenec iz koncerna Dongfeng.
Kitajski mobilni telefoni, tablice ali razna druga elektronika sodijo v svetovni vrh. Ampak kitajski avtomobili? V evropski miselnosti je z njimi še vedno nekaj težav, ampak očitno se jih bo treba navaditi. In ni izključeno, da bodo evropskim, japonskim in korejskim avtomobilskim znamkam nekega dne povzročali resne težave.
Preberite še:
Če bodo iz dežele svile prihajali avtomobili kot je Dongfeng Forthing T5 Evo, se bo to zgodilo prej kot s(m)o mislili še ne dolgo nazaj, kajti z nekaterimi potezami kaže, da je kitajska avtomobilska industrija po polomih, ki jih je doživela pred poldrugim desetetljem, zdaj zrela in sposobna izdelovati štirikolesnike, ki bodo ustrezali okusu in pričakovanjem evropskih kupcev.
Forthing T5 Evo je nastal v okviru megalomanskega avtomobilskega kongllomerata Dongfeng, ki združuje več znamk in se je nekoč pajdašil tudi z nekaterimi evropskimi proizvajalci, zdaj pa z zanimivimi in cenovno dostopnimi avtomobili širi kitajski vpliv v avtomobilskem svetu.
Optični navdih znanih imen
Če je bilo oblikovanje v nedavni preteklosti šibka točka večine kitajskih proizvajalcev, ki so precej ponesrečeno kopirali tisto, kar so videli na mednarodnih avtomobilskih razstavah, se zdi, da so zdaj našli pravo smer. Tako sklepam, ker Forthing T5 Evo pritegne pozornost z dinamičnim slogom z izrazitimi linijami in krivuljami.
Z nekaj domišljije je mogoče v posameznih elementih videti optični navdih več športnih terencev najbolj priznanih znamk. In to je tisto, kar pri tem avtomobilu vzbudi štveilne radovedne poglede. Glavni krivec je Nemec Hans Henning Knoepfle ki se je podpisal pod obliko kitajskega športnega terenca, še pred tem pa je svoj oblikovalski talent delil z znamkami Mercedes-Benz, Volvo in GM.
Na sprednjem delu prevladuje dimenzijsko impresivna črna maska z usločenim spodnjim delom. Glavni svetlobni element z navpično orientacijo učinkovito zapolni prostor in avtomobil premore žaromete s svetilnimi diodami, vendar nimajo nobene sofisticirane funkcije za zatemnitev določenih delov ali samodejni vklop in izklop dolgih luči.
Vizualno je T5 EVO najbolj temperamenten zadaj. Estetska čustva vzbuja rahlo padajoča strešna linija s spodobnim pridihom kupejevskega sloga. Gavna značilnost sta dva para dejansko delujočih izpušnih cevi, športno-moderni pridih zadka pa dopolnjujejo ozke zadnje luči s svetilnimi diodami, povezane s črto, ki tudi sveti
Dovolj prostora in nekaj primanjkljajev
Forthing T5 EVO v notranjosti sledi zanimivi zunanjosti, z minimalistično digitalizirano armaturno ploščo, ki je obdana z velikimi okroglimi prezračevalnim režami. Druga zanimiva značilnost so preprosti materiali armaturne plošče, ki se spaja s svetlobnim modulom, ki je pri dnevni svetlobi praktčno neviden, v temi pa popestri vzdušje v kabini s posebnim vzorcem. Celoten spodnji del sredinske konzole je v celoti prekrit s sijočo črno plastiko, ki je nagnjena k prstnim odtisom in praskam.
Digitalna nadzorna plošča jasno prikazuje pomembne podatke, ne vem iz kakšnega vzroka pa je v voznikovem vidnem polju stalno grafika za nadzor tlaka v pnevmatikah. S stikali na multifunkcijskem volanu lahko voznik spreminja »le« osnovne podatke potovalnega računalnika, ki so minimalistično prikazani v spodnjem delu armaturne plošče.
Sredinski zaslon za infotainment sistem je na prvi pogled videti preprost in intuitiven, sistem brez vgrajene navigacije v celoti komunicira v angleškem jeziku, manjka pa cel niz funkcij, od digitalnih radijskih programov do možnosti povezave z najbolj priljubljenima aplikacijama. Ampak vse to kmalu pride tudi v ta avtomobil, pravijo pri Dongfengu.
Potniška kabina je za ta velikostni razred precje prostorna, sedenje na zadnji klopi je povsem enostavno in udobno. Tudi nadpovprečno visoki imajo dovolj prostora tako za noge kot za glavo, zaradi povsem ravnega dna pa se brez težav poleg dveh nagnete še tretji potnik. Osnovna prostornina prtljažnika dosega zmernih 480 litrov in splošno praktičnost tukaj povečata dve možnosti za zlaganje zadnjih naslonjal, ki proctor za prtljago in tovor povečajo na1480 litrov. In za nameček je del serijske opreme električno odpiranje in zapiranje vrat prtljažnika.
Moči ne manjka, samozavesti tudi ne
Glede pogonskih sklopov pri T5 Evo ni velike izbire, pravzaprav je do Prihoda hibridne izvedbe na voljo samo 1,5-litrski štirivaljni turbobencinski motor. Gre za pogonski stroj sposojen pri Mitsubishiju, razvije 130 kilovatov (177 konjskih moči) in 280 Nm navora, ki je na voljo od 1500 do 4000 vrtljajev v minuti. Moč se na prednji kolesni par prenaša prek 7-stopenjskega dvosklopčnega samodejnega menjalnika, vse to omogoča pospešek z mesta do 100 kilometrov na uro v 9,7 sekunde in največjo hitrost 180 kilmetrov na uro.
Razpoložljiva moč in navor zagotavljata solidno vozno dinamiko, motor deluje gladko z minimalnimi opaznimi tresljaji, a s povečanim truščem v višjih vrtljajih. Menjalnik sicer nima najbolj natančne krmilne enote, a kljub temu svoje delo opravlja precej natančno, z občasnimi rahlo neuglednimi sunki in s predolgim razmišljanjem.
V mestni vožnji je bencinska žeja razmeroma visoka, približa se 10 litrom, na avtocesti ob predpisani hitrosti pa znaša okoli 7,5 do 8 litrov, z možnostjo, da se z zmerno vožnjo še za kakšen deciliter zniža.
S precej sofisticiranim podvozjem z neodvisnim vzmetenjem vseh koles ter s prilagoditvijo blažilnikov in vzmetenja na udobnejši nivo vožnje Forthing T5 Evo sklepa kompromis med udobjem in dinamičnostjo. Pri čemer mram izpostaviti, da bi si na volanu želel več povrtanih informacij o stiku koles z vozno podlago in za odtenek manj nagibanja karoserije v ovinkih.
Kakšen avtomobil je torej Forthing T5 Evo? Z eno besedo zanimiv. Z nekaj odpustki zelo blizu evropskih in azijskih tekmecev. S ceno zaenkrat še v okvirih tistega, čemur pravimo ugoden nakup.
Cena osnovnega modela: | 26.900 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 26.900 € |
Motor: | bencinski, štirivaljni s turbinskim polnilnikom, gibna prostornina 1481 ccm, največja moč 130kW/177 KM pri 5.600 v/min, največji navor 285 Nm od 1.500 do 4.500 v/min |
---|---|
Prenos moči: | pogon na prednji kolesi, 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik. |
Zmogljivost: | najvišja hitrost 180 km/h, pospešek 0-100 km/h 9,7 s |
Mase: | teža praznega vozila 1625 kg, dovoljena obtežitev 400 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4,565 m, širina 1,860 m, višina 1,690 m, medosna razdalja 2,715 m |
Prtljažnik: | osnovna prostornina 480 l, z zloeno zadnjo klopjo 1.480 l. |