Test: Honda Crosstar - Avto Magazin TV

24. 11. 2021 | Jaka Drozg
Deli
Test: Honda Crosstar - Avto Magazin TV (foto: Nik Gradišnik)
Nik Gradišnik

Crosstar je bolj robustna različica izjemno priljubljene Honde Jazz, ki nas je zelo presenetila šele takrat, ko smo se v Crosstarja zares poglobili.

Crosstar združi presenetljivo uporabnost malega enoprostorca z nekaj robustnega pridiha, ki je kupcem v zadnjih letih priljubil razred križancev. Sliši se kot preprost recept za uspeh, ki bi moral privabiti že na prvi pogled, vendar ravno tako ga odpiše največ ljudi. Crosstar zažari šele takrat, ko se v njega zares poglobiš.

Kot obljubljeno sledi še predstavitev Crosstarjevega pogonskega sklopa. V osnovi gre za hibridni pogonski sklop, ki ga sestavljajo 1,5 litrski atmosferski bencinski štirivaljnik z 72 kilovati moči, pogonski elektromotor z 80 kilovati moči in generator s 70 kilovati moči. To pomeni, da lahko Crosstar neopazno izmenjuje med tremi razpoložljivmi načini vožnje. Prvi je izključno električni pogon, ki se uporablja predvsem pri zagonu, nizkih hitrostih in takoimenovanem jadranju. V tem primeru se pogonski elektromotor napaja z energijo iz litij-ionske baterije in neposredno poganja vozilo. A je zaradi majhne kapacitete baterije ta način na voljo le za nekaj sto metrov vožnje naenkrat.

Drugi način je hibridni pogon v katerem bencinski motor napaja elektromotor z vlogo generatorja, ta generator pa proizvaja električno energijo za pogonski elektromotor. V tem primeru bencinski motor neposredno ne sodeluje s kolesi. Razlog za ta bolj posreden in zakompliciran pogon je mirnejša vožnja, predvsem v mestnem okolju, saj je preklaplanje pogona na bencinski motor lahko precej bolj zaznavno in nemirno. Crosstar takšen hibridni način uporablja pri močnejšem pospeševanju in srednjih hitrostih.

Tretji način pogona pa je izključno na bencinski motor, ki pride v uporabo, ko je izkoristek motorja na notranje zgorevanje najboljši. Torej pri konstantni višji hitrosti, kot je naprimer avtocestna vožnja. V tem primeru se bencinski motor in pogonska kolesa povežejo preko premostitvene sklopke, elektronika pa simulira delovanje samodejnega menjalnika, čeprav ima ta le eno prestavo.

Preberite še: