Kratki test: Honda Jazz Crosstar 1,5 i-MMD Hibrid Executive (2021)Preizkusili smo Hondinega (terenskega) enoprosotrca; gre morda za najbolj spregledan nov avtomobil?

Crosstar združi presenetljivo uporabnost malega enoprostorca z nekaj robustnega pridiha, ki je kupcem v zadnjih letih približal razred križancev. Sliši se kot preprost recept za uspeh, ki bi moral privabiti že na prvi pogled, v resnici pa se zgodi ravno obratno. Crosstar zažari šele takrat, ko se vanj zares poglobiš.

Preizkusili smo Hondinega (terenskega) enoprosotrca; gre morda za najbolj spregledan nov avtomobil? (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
9. 11. 2021

V resnici ne gre za povsem nov ali samostojen model. Kot je očitno že iz oblikovnih namigov, gre za različico Honde Jazz, enoprostorca, ki je že štiri generacije izjemno priljubljen pri vseh, ki cenijo uporabniško izkušnjo bolj kot to, da je avtomobil 'kul'. Delita si enako osnovo in zapleten hibridni pogonski sklop, ki 1,5-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik združi s pogonskim elektromotorjem in generatorjem, o katerem smo veliko napisali že pri testu Honde Jazz, njegovo delovanje pa podrobneje razložim tudi v videotestu na Avto Magazin TV.

Ampak takole na hitro - vedno (no, skoraj) elektromotor poganja prednja kolesa, štirivaljnik je bolj ali manj generator. Zato je tale Honda vsaj v mestnem okolju mirna in tiha, motor pa ob zmernih zahtevah deluje le v idealnem območju vrtljajev. Ključnega pomena je, da je njegovo delovanje za uporabnika v praksi zelo enostavno, saj ga ni treba priklapljati na električne polnilnice, v testnem obdobju pa sem z njim porabil le 4,8 litra bencina na 100 kilometrov, torej je tudi izjemno učinkovit.

Vendar so bistvo testa pravzaprav njune razlike. Najbolj so opazne zaščitne obloge spodnjega dela karoserije, ki lažje preživijo udarce vrat na parkirišču nakupovalnega centra, morda pa tudi grmičevja na makadamski cesti. Prav tako je večja tudi oddaljenost od tal – za kar tri centimetre. Tako se lažje sooča z avanturami aktivnega življenjskega sloga, kjer je grob makadam največ, kar mu lahko postavite pod kolesa. Za odkrivanje brezpotij pač ni ravno uporaben, saj pogonski sklop poganja le kolesni par.

Preberite še: Test: Honda Jazz 1.5i-MMD Hybrid Executive (2021)

Potem je tu še precej boljši zvočni sistem s 376 W moči, ki v Jazzu ni na voljo niti za doplačilo, ter vodoodbojno oblazinjenje v kabini, ki omogoči lažje čiščenje umazanije ter drugih nezgod in je dober prodajni argument za vse, ki v avtomobilu redno prevažajo živahne mlajše otroke. In ja, vodoodbojnost zares deluje.

V praksi vse te spremembe naredijo večjo razliko, kot sem pričakoval. Na to vendarle namigne tudi ime, saj so mu pri slovenskem uvozniku odstranili oznako Jazz (v nekaterih drugih državah nosi ime Jazz Crosstar) in ga obravnavajo kot povsem ločen model, saj naj bi privabil popolnoma drugačno skupino kupcev. Najprej sem bil nekoliko skeptičen, pa vendar lahko napišem, da so se za to odločili povsem upravičeno. Z nekoliko višjo lego in udobnim vzmetenjem ima Crosstar še bolj sproščen pridih kot Jazz, zaščita karoserije pa prinese še nekaj dodatne robustnosti, ki se precej bolj poda filozofiji tega uporabnega enoprostorca.

Crosstar je pravi mestni bojevnik, ki z majhnimi triki svojemu lastniku prinese zelo prijetno lastniško izkušnjo. Od 'čarobnih' sedežev (sedalni del se lahko spusti k tlom, da ustvari popolnoma ravno prtljažno dno, ali pa se dvigne, s čimer se lahko v zadnji vrsti izkoristi celotna površina od tal do stropa), številnih odlagalnih prostorčkov in vodoodbojnega oblazinjenja do tihe in udobne vožnje s presenetljivo majhnim obračalnim krogom in izjemnim pregledom nad okolico Crosstar številne naloge opravi precej bolje kot primerljivi križanci, ki zaradi modnega videza žrtvujejo nekaj uporabnosti. Predvsem pa te izboljšave olajšajo življenje tistim, ki aktivni življenjski slog živijo z izleti v naravo ter vsakodnevnim prebijanjem skozi mestni promet – ne samo na družbenih omrežjih.

Preberite še: Novo v Sloveniji: Honda Crosstar

Seveda pa niso vsa presenečenja pozitivna. Čeprav je začetna cena Crosstarja popolnoma enaka primerljivo opremljenemu Jazzu, je Crosstar na voljo le z enim nivojem opreme, in sicer Executive, ki sedi na vrhu ponudbe. To pomeni, da je zanj treba odšteti kar 26 evrskih tisočakov, in to je številka, ki bo odvrnila številne potencialne kupce. Sicer so v paket vključene vse tehnološke dobrote, ki se v tem razredu pričakujejo, in še kaj za zraven, saj se na seznamu doplačil lahko odkljuka le še kovinska ali biserna barva.

Vendar to cene, vsaj na prvi pogled, ne naredi nič bolj prikupne. A težko bi rekel, da svoje vrednosti ne upraviči, saj je življenje z njim precej bolj enostavno kot s številnimi manjšimi križanci. Vsekakor gre za zelo zanimiv koncept avtomobila, ki kljubuje modnim smernicam, zato ga bodo številni spregledali. Neupravičeno, saj je Crosstar zares prijetna družba.

Honda Jazz Crosstar 1,5 i-MMD Hibrid Executive (2021)

Osnovni podatki

Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena testnega modela: 24.790 €
Cena osnovnega modela s popusti: 24.790 €
Cena testnega modela s popusti: 24.790 €
Moč: n.p.kW (n.p. KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 173 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,8l/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.111 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.498 cm3 – največja moč 72 kW (97 KM) pri 5.500–6.400/min – največji navor 131 Nm pri 4.500–5.000/min. Elektromotor: največja moč 80 kW (109 KM), – največji navor 253 Nm. Sistem: največja moč n.p., največji navor n.p.
Baterija: Li-ion; kapaciteta: n.p.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – menjalnik e-CVT.
Zmogljivost: največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 4,8 l/100 km, izpust CO2 109 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.560 kg – dovoljena skupna masa 1.930 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.090 mm – širina 1.725 mm – višina 1.556 mm – medosna razdalja 2.520 mm
Prtljažnik: 304–1.205 l.
Hvalimo in grajamo
‘čarobni’ sedeži
dodana uporabnost ni le optična prevara
preglednost nad okolico
zvočni sistem 
glasnost motorja pri močnem pospeševanju
naklon infozabavnega zaslona
začetna cena