Najprej so ga hoteli poimenovati i30 4D. Na srečo je namesto štirivratnega i30 Hyundaiev novinec postal Elantra, ki je v Evropi veliko bolj domače ime.
Zakaj na srečo? Prvič, kombilimuzinskega i30 z novo podobo še ni, zato bi bil razkorak med štirivratnim novincem in podobno imenovanim petvratnim i30 prevelik, in drugič, Lantra/Elantra je skupaj s Ponyjem ustvarila to korejsko znamko v Evropi, zato se ga ljudje z veseljem spominjajo. To pa je neprecenljivo, bi dejali v znanem televizijskem oglasu.
Prav imate, Lantre so bile predvsem kombijevske različice, nova Elantra pa je samo limuzina, ki v naših krajih nima toliko pristašev. Vendar je treba vedeti, da se Elantra prodaja le na nekaterih evropskih trgih, saj so jo na začetku hoteli prodajati le v Koreji in v ZDA. Ker je tam prodaja več kot uspešna (ha, pa naj še kdo reče, da se v ZDA prodajajo le velike limuzine), tudi po pritisku nekaterih (večinoma južnih in vzhodnih) evropskih central najprej niso hoteli na staro celino.
Hvala bogu so se premislili, saj je nova Elantra lepa, povsem dovolj velika za povprečno evropsko družino in kljub teoretično slabšemu zadnjemu podvozju povsem primerna tudi za naše ceste.
Poglejte zunanjost in opazili boste, da je zelo podobna i40, kar mu lahko štejemo samo v dobro.
Mogoče bo nekaj zmede, ko bo na ceste zapeljala še limuzinska različica i40, vendar pa odkrito rečeno vsaj glede velikosti ni razloga, da bi čakali na večjega brata. Dinamične, vendar skladne poteze pritegnejo marsikateri pogled in ni nas malo, ki bi novega Hyundaia kupili zato, ker nam je všeč, ne pa zato, ker bi bil cenovno ugoden.
Na žalost kombijevske različice ni, prav tako nimate veliko možnosti izbite, saj je v ceniku zgolj en motor. Razočarani? Ni razloga, razen če niste res velik ljubitelj dizelskega ropota in smrdečih rok po nalivanju goriva, čeprav navorske bogatije in majhne porabe pri turbodizlih nikakor ne moremo zanemariti.
Bencinski 1,6-litrski motor je povsem nov, narejen iz aluminijeve zlitine in opremljen z dvojnim sistemom CVVT. Priznati moram, da me je navdušil, čeprav ni tako močan, da bi trgal volanski obroč iz rok, in ne tako varčen, da bi pozabil, kdaj sem bil zadnjič na bencinski črpalki.
Všeč mi je bil zaradi uglajenosti delovanja, saj do 4.000 vrtljajev dela povsem tiho, potem pa postane celo malce glasno športen. Navora je dovolj, da boste mestna križarjenja lahko opravili zgolj z dvema prestavama, predvsem pa navdušita mehkost delovanja in odlična sinhronizacija med sklopko, plinom ter prestavno ročico.
Mehkoba upravljanja je nemoteča: plin je po BMW-jevsko vpet pri peti, sklopka je mehka in predvidljiva, menjalnik pa kljub umetnemu občutku hiter in natančen. Vsekakor lahko mirne vesti potrdim, da je Elantra zelo prijeten avtomobil za vsakodnevno tlako, čeprav se poltoga zadnja prema začne obnašati povsem drugače, ko je zadek poln prtljage.
Motor in šeststopenjski menjalnik ne bosta imela nič proti, če se boste zapodili v pregleden in prazen ovinek tudi z večjo hitrostjo, vendar pa zadnja prema in predvsem gume težki desni nogi niso tako naklonjene. Sploh na mokrem in valovitem cestišču občutek za volanom ne bo najbolj prijeten, zato bi osebno najprej zamenjal gume, saj smo recimo iz naše službene garaže ob prvem deževju komaj prilezli. Ker pa je gneča na cestah vedno večja, se to ne bo dogajalo prav pogosto, zato lahko mirno spite: tudi vaša žena, čeprav morda ni najbolj vešča voznica, bo Elantro vzljubila.
K srcu priraste zaradi mehkega podvozja, ki pa ni premehko, nežnega upravljanja, ki kljub posrednemu servovolanu ne ubije povsem stika s cesto, predvsem pa zaradi natančnosti upravljanja. Tu je Hyundai naredil res velik korak naprej, saj ne govorimo več samo o vožnji, temveč o prijetni vožnji.
Če bi poskrbeli še za kakšen centimeter nižji položaj za volanom, jim ne bi nič zamerili. Do 180 centimetrov bo še šlo, višji vozniki pa boste najbrž res morali izbrati večji Hyundaiev model, če boste želeli udobno sedeti – ali po možnosti zadaj namestiti še otroka. Varnostno je Elantra izvrstno opremljena, saj ima vse tisto, kar pri Avto magazinu zahtevamo v serijski opremi.
Vse Elantre namreč imajo štiri varnostne blazine, dve varnostni zavesi in serijski ESP, naša testna pa je imela še volanske tipke za tempomat ter radio s CD-predvajalnikom in tremi vmesniki (AUX, iPod in USB). Dvopodročno samodejno klimatsko napravo in skoraj povsem usnjene sedeže štejemo le kot dodaten plus, pogrešali pa smo prednja tipala za pomoč pri parkiranju.
Očitno pa so pri prtljažniku pozabili na kljuko, saj ga lahko odpirate le s pomočjo tipke na zagonskem ključu ali vzvodu ob voznikovem pragu. Tudi zadnje naslone lahko preklapljate zgolj iz prtljažnika pa še takrat se razdelijo v razmerju 1/3–2/3 in ne omogočajo ravnega dna v povečanem domovanju prtljage. Vendar pa je prtljažnika preverjeno dovolj za štiričlansko družino, le na limuzinsko ožjo luknjo morate računati.
Čeprav je motorček v povprečju porabil 8,5 litra, je potovalni računalnik izpisoval 7,7 litra in obljubljal približno 600-kilometrski domet. Če ne bi delali meritev in se vozili po nezasedenih gorskih cestah za preizkus podvozja in gum, bi verjetno zlahka prišli skozi mesec s povprečno porabo okoli sedem do osem litrov. To pa je sprejemljivo, sploh če ob tem upoštevamo, da smo se za volanom zelo dobro počutili.
Zato kljub bencinskemu pogonu in manj privlačni limuzinski obliki (vsaj na našem trgu) dvigujemo palec za novega Hyundaia. Zdrava pamet namreč pravi, da Hyundaiev novinec s pravim imenom zadovoljuje potrebe povprečne slovenske družine.
Iz oči v oči: Dušan Lukič
Uh, kakšno presenečenje. Koliko avtomobila lahko pri Hyundaiu pod imenom Elantra dobite za svoj denar. Okej, oblikovanje notranjosti ima tudi nasprotnike, a ni mogoče zanikati, da gre za zmogljivo in dovolj tiho in varčno motoriziran avtomobil, ki ponuja veliko udobja, prostora in dobrega počutja v kabini. Vsekakor precej več, kot bi glede na svojo ceno smel. Hyundai, karavana, prosim!
Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Hyundai Avto Trade d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.390 € |
Cena testnega modela: | 16.740 € |
Moč: | 97kW (132 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,5 s |
Največja hitrost: | 200 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,5l/100km |
Garancija: | 5 let splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 15.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 907 € |
---|---|
Gorivo: | 11,161 € |
Gume (1) | 605 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 5.979 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.626 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 3.213 € |
Skupaj | 25.491 € (strošek na km: 0,26 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 77 × 85,4 mm – gibna prostornina 1.591 cm³ – kompresija 11,0 : 1 – največja moč 97 kW (132 KM) pri 6.300/min – srednja hitrost bata pri največji moči 17,9 m/s – specifična moč 61,0 kW/l (82,9 KM/l) – največji navor 158 Nm pri 4.850/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,62; II. 1,95; III. 1,37; IV. 1,03; V. 0,84; VI. 0,77 – diferencial 4,27 – platišča 6 J × 16 – gume 205/55 R 16, kotalni obseg 1,91 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,7 s – poraba goriva (ECE) 8,5/5,2/6,4 l/100 km, izpust CO2 148 g/km. |
Voz in obese: | limuzina – 4 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.236 kg – dovoljena skupna masa 1.770 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 650 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka. |
Zunanje mere: | Zunanje mere: širina vozila 1.775 mm – kolotek spredaj: ni podatka – zadaj: ni podatka – rajdni krog 10,6 m. |
Notranje mere: | Notranje mere: širina spredaj 1.490 mm, zadaj 1.480 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 450 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 49 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika, izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
Serijska oprema: | Pomembnejša serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik. |
T = 17°C / p = 1.133 mbar / rel. vl. = 21 % / Gume: Hankook Kinergy ECO 205/55/R 16 H / stanje kilometrskega števca: 1.731 km. | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 130km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,0/ 14,3s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 15,4/ 20,6s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 200km/h (V./VI.) |
Najmanjša poraba: | 7,4l/100km |
Najvišja poraba: | 8,9l/100km |
poraba na testu: | 8,5 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 66,8m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,6m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 54dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 61dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 63dB |
Trušč v prostem teku: | 36dB |
Napake med testom: | Brez napak |
-
Hyundai Elantra je bila pravo presenečenje, saj smo pričakovali le še eno limuzino, dobili pa všečen in udoben avtomobil. Če niste nasprotnik limuzinske oblike in bencinskega motorja, je Elantra najverjetneje pravi odgovor na vašo mobilnost.
-
Zunanjost (13/15)
Zanimiv, da ne rečemo kar lep avtomobil, ki je tudi dobro izdelan.
-
Notranjost (105/140)
Elantra ima nekaj več prostora v potniški kabini kot nekateri tekmeci (razen v višino), prtljažnik pa je med manjšimi. Nekaj manjših pripomb je bilo k zračenju, odlična kakovost izdelave.
-
Motor, menjalnik (50 /40)
Dobra motor in menjalnik, nekaj rezerve je še pri volanskem sistemu. Podvozje ljubi umirjene voznike, ki cenijo predvsem udobje.
-
Vozne lastnosti (57 /95)
Lega na cesti je po suhem povprečna, na mokrem pa bi si želeli drugih gum.
-
Zmogljivost (25/35)
Motor se kljub manjši prostornini in brez prisilnega polnjenja izkaže, prav tako menjalnik. Bi bilo z boljšimi gumami še bolje?
-
Varnost (36/45)
Pri varnosti se Elantra izkaže, saj ima vse osnovne sisteme, ki jih avtomagazinovci zahtevamo. Pri aktivni bi lahko bilo več (doplačilne) opreme.
-
Gospodarnost (47/50)
Odlična trikrat petletna garancija, zaradi bencinskega motorja večja izguba vrednosti, malce večja poraba goriva.