Test: Hyundai i20 1.4 Premium

1. 6. 2015
Deli

Najavljen že lani, je Hyundai i20 nekoliko zamudil, a bo popestril izbiro v razredu majhnih družinskih avtomobilov, kjer je ponudba različnih alternativ sploh največja.

Za drugi rod i20 so se pri Hyundaiju vrnili k uveljavljenemu pristopu izpred nekaj let – ponuditi avtomobil, ki v marsičem presega ponudbo pri tekmecih. Tega prejšnji i20 nikakor ni izpolnjeval, novi pa je na dobri poti, da preseneti kupce. Če najprej pustimo obliko ob strani in se posvetimo potniški kabini, je ta najpomembnejši del sprememb. Oblikovalci in inženirji so se poskušali potruditi, da bi bil videz notranjosti presenečenje – ko sedeš vanj, dobiš občutek, da sediš v avtomobilu iz razreda više. Za to poskrbi tako občutek prostornosti na prednjih sedežih kot tudi dober videz armaturne plošče in materialov, ki so jo zanjo uporabili. Dodatno potem na določen način prepriča še bogata oprema, še posebno tista, ki so jo namenili oznaki Premium.

Naš i20 je kot dodatek dobil še panoramsko streho, ki je za kak centimeter sicer znižala prostor nad glavami (a to ni vplivalo na občutek prostornosti). Poleg tega je v zimskih dneh navdušil še paket Winter (le kako domiselno, kajne?). Ta vsebuje gretje prednjih sedežev in volanskega obroča. Oboje naredi začetek vožnje v zimskih dneh vsekakor udobnejši. Pri opazovanju in opisovanju zunanjosti težko rečemo, da je novi i20 naslednik starega. Primerno prepoznavnost zagotav­ljajo bolj odrasle in resne poteze novega i20 z drugačno masko in serijskimi LED­-lučmi (za označevanje avta in dnevne, od opreme Style dalje) ter zadnjim stebričkom v črnem laku, ki ustvari videz, kot da se bočna stekla nadaljujejo do zadka avta.

Posrečene in za ta razred avtomobila nenavadno velike so tudi zadnje luči. Pozornost je vzbudila tudi barva, a verjamemo, da prav ta ne bo med najbolj priljubljenimi na slovenskem trgu, čeprav temu Hyundaiju dobro pristaja! Vsekakor za zunanjost velja, da daje občutek, da gre za večji avtomobil, kot je v resnici. Nekoliko manj smo bili med prvim preizkusom zadovoljni z motorjem. Najmočnejši bencinski motor v izbiri je sicer dovolj močan in zagotavlja oboje, dobre pospeške in primerno prožnost.

Manj prepriča z gospodarnostjo, ker pravzaprav tudi tedaj, ko zares pazimo na nežno pritiskanje stopalne za plin in se potrudimo, da bi skozi vbrizgalne šobe steklo čim manj goriva, kakšnega omembe vrednega dosežka ni. Preizkus na našem normnem krogu je sicer i20 prestal zadovoljivo in rezultat ne odstopa od siceršnje normne porabe (5,9 proti 5,5), ob tem pa je ta najbrž nekoliko večja tudi zaradi zimskih gum, ki so bile na našem i20. Moti tudi, da je za speljevanje treba močneje pritisniti na plin. Ker tudi šeststopenjski ročni menjalnik ni prepričal s točnostjo teka ročice, glede pogona i20 ne prepriča povsem.

A tu je za kupce še nekaj možnosti, saj Hyundai pri i20 ponuja tudi še manjši bencinski ter dva turbodizla, predvsem zadnja sta glede gospodarnosti in porabe goriva najbrž bolj priporočljiva. Novi i20 je dobil tudi nekaj podaljšano medosno razdaljo in to se zdaj pozna tako pri zanesljivi legi na cesti kot tudi pri dosežkih udobnejše vožnje po njej. Dobro je to, da se potniki v njem skorajda ves čas med vožnjo počutijo udobno, le zares nagubane ali luknjaste podlage povzročijo nekaj več nelagodja. K temu je treba dodati tudi občutek, da je v avtomobilu bolje poskrbljeno za preprečevanje vstopa hrupa v potniško kabino.

Za to, da pri prehitri vožnji v ovinke ne bi prišli v težave, poskrbi ESP, ki dokaj hitro poseže v dogajanje in obrzda premočne ambicije cestnih dirkačev ali popravi napake običajnih voznikov. Uporabnost in prilagodljivost potniške kabine je pohvalna. Tudi prtljažni prostor je v okviru tistega, kar ponujajo tekmeci v razredu, vendar ni največji. V bolje oprem­ljenih različicah je v opremi tudi dvojno dno, kar omogoči, da ob prevrnjenih naslonjalih zadnjih sedežev dobimo raven nakladalni prostor.

Za prednje sedeže je treba ob prostornosti poudariti še, da je sedežni del primerno dolg in udoben. Tudi prostornost zadaj je primerna. Dobra stran novega i20 je predvsem bogata oprema. Ko gre za udobje, lahko rečemo, da je že v osnovni opremi (Life) vsebovano res veliko, naš preizkušeni Hyundai pa je ime oznako Premium, kar pomeni najbogatejšo opremo (in cenovno povišico za okoli 2.500 evrov).Samodejna klimatska naprava, volanski obroč v usnju in z upravljalskimi gumbi, radio s CD in MP3 ter priključki USB in iPod ter povezljivost bluetooth, nosilec za pametni telefon, dežno tipalo, tipalo za samodejno prižiganje žarometov, dvojno prtljažno dno ter merilniki z LCD-zaslonom v sredini dajejo vtis, da se vozimo v avtomobilu precej višjega razreda. Manj radodarni so bili pri Hyundaiju glede dodatkov za varnost. Pasivna je zgledna, s čelnima in stranskima varnostnima vrečama ter stranskima zavesama.

Pogrešali pa smo (pa čeprav bi bilo treba še kaj doplačati) elektronski pripomoček, ki bi samodejno zaviral, za preprečevanje manjših naletov (kar bo najbrž znižalo tudi oceno pri preizkusu EuroNCAP). Nekatere malenkosti glede uporabe pa nam niso bile tako všeč. Podpisanega je najbolj motilo ravnanje s ključem avtomobila. Če imaš večje prste, se vse prevečkrat ob vtikanju ključa v zagonsko ključavnico srečaš z gumbom, ki samodejno zaklepa avtomobil, tako da se zdi oblikovanje ključa neergonomsko. Pa še eno presenečenje se nam obeta ob poslušanju malo bolj oddaljenih radijskih postaj, navezavi radia in antene manjka selektivnost in posledica so motnje pri sprejemu ali pa celo kar samodejno preklapljanje na kakšno drugo postajo.

Dobra rešitev se zdi nosilec pametnega telefona v sredini nad armaturno ploščo. Za tiste, ki želijo uporabljati navigacijo prek telefona, je to prava rešitev. Pohvalno se zdi tudi iskanje menijev v infozabavnem sistemu, ta ima tudi možnost glasovnih ukazov, tudi za iskanje naslovov ali imen v telefonskem imeniku prek povezave bluetooth. Novi i20 je za tiste, ki iščejo dobro opremljen in primerno prostoren majhen družinski štiri metre dolg avtomobil, dobra izbira, še posebno ker je tudi cenovno v zelo sprejemljivih okvirih.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.770 €
Cena testnega modela: 15.880 €
Moč: 74kW (100 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,6 s
Največja hitrost: 184 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Garancija: 5 let splošne garancije, 5 let mobilne garancije, 5 let garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 20.000 km
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 846 €
Gorivo: 9.058 €
Gume (1) 688 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 5.179 €
Obvezno zavarovanje: 2.192 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.541 €
Skupaj 22.504 € (strošek na km: 0,23 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 72 × 84 mm – gibna prostornina 1.368 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 74 kW (100 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,8 m/s – specifična moč 54,1 kW/l (73,6 KM/l) – največji navor 134 Nm pri 4.200/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,77; II. 2,05; III. 1,37; IV. 1,04; V. 0,89; VI. 0,77 – diferencial 3,83 – platišča 6 J × 16 – gume 195/55 R 16, kotalni obseg 1,87 m.
Zmogljivost: največja hitrost 184 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,6 s – poraba goriva (ECE) 7,1/4,3/5,3 l/100 km, izpust CO2 122 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.135 kg – dovoljena skupna masa 1.600 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.000 kg, brez zavore: 450 kg – dovoljena obremenitev strehe: 70 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.035 mm – širina 1.734 mm, z ogledali 1.980 mm – višina 1.474 mm – medosna razdalja 2.570 mm – kolotek spredaj 1.514 mm – zadaj 1.513 mm – rajdni krog 10,2 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 870–1.090 mm, zadaj 600–800 mm – širina spredaj 1.430 mm, zadaj 1.410 mm – višina nad glavo spredaj 900–950 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 480 mm – prtljažnik 326–1.042 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = -1°C / p = 1.024 mbar / rel. vl. = 84 % / Gume: Dunlop WinterSport 4D 195/55/R 16 H / stanje kilometrskega števca: 1.367 km
Pospešek 0-100km: 13,1s
402m z mesta: 18,7s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 18,0/21,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,9/19,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 184km/h (VI.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: Zaradi slabih vremenskih pogojev, meritev ni bila opravljena.m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč v prostem teku: 40dB
Ocena skupaj (314/420)
  • Hyundaiju je uspelo solidno nadgraditi dosedanji model, ki bo zadovoljila predvsem tiste, ki iščejo veliko opreme, dobro udobje za solidno ceno.

  • Zunanjost (14/15)

    Nova Hyundaijeva oblikovalska linija je drugačna, a povsem sprejemljiva.

  • Notranjost (97/140)

    Predvsem za voznika in sopotnika novi i20 ponuja veliko dobrega, spredaj je prostoren, udoben, tudi s sprejemljivo ergonomijo.

  • Motor, menjalnik (45 /40)

    Najmanj prepričljiv del avtomobila je naveza motorja in menjalnika. Pogrešamo boljšo gospodarnost.

  • Vozne lastnosti (58 /95)

    Lega na cesti je solidna, udobje pa tudi na slabših cestnih podlagah zadovoljivo.

  • Zmogljivost (22/35)

    Glede moči motor še kar prepriča.

  • Varnost (34/45)

    Dovolj širok nabor pripomočkov za pasivno varnost že v osnovni različici.

  • Gospodarnost (44/50)

    Pri Hyundaiju sodobnejši motor še obljubljajo, sedanji najmočnejši vsekakor ne omogoča preveč varčne vožnje. Odlična pa je petletna garancijska doba.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
videz
prostornost (predvsem spredaj)
bogata oprema
vozno udobje
zmerna cena
poraba goriva
volan, ki ne daje stika s cestno podlago
neergonomski ključ
radio sprejemnik