Test: Hyundai i30 T-GDI 140 - Dostojnost zrelih let

1. 12. 2024 | Janoš Pečnik
Deli

Trenutna generacija Hyundaijeve kombilimuzine segmenta C je na trgu od leta 2017. Po občutnejši prenovi leta 2020 so ga letos spet malenkost posodobili. Je i30 danes še vedno kredibilna izbira?

Ob serijskih asistenčnih sistemih je letos dobil še nekaj posodobitev v notranjosti (USB-C vtičnice in osveženi mateirali), 10,25-palčni voznikov instrumentni zaslon, več serijske opreme ter nove barve karoserije. In med njimi se gotovo najde tudi kakšna zanimivejša od bele.

Hyundai i30 T-GDI 140
Janoš Pečnik

Oblika je s pravimi osvežitvami po letu 2020 stoično preživela preizkus časa. Četudi i30 nima retro-futurističnih potez serije Ioniq ali Kone denimo. Notranjost potem ne vzbuja kakšnega posebnega navdiha in marsikomu se bo i30 - ne glede na digitalni instrumentni zaslon - izza volana zdel pust in že nekoliko zastarel.

Spredaj se zdi ravno prav prostoren, zadaj za visokorasle hitro zmanjka prostora. Prtljažnik meri 395 litrov, kar je malenkost nad povprečjem razreda.

Zrela leta pomenijo enostavno uporabniško izkušnjo, tu in tam pa tudi kakšen moteč dejavnik

A notranjost se zdi obenem kakovostno narejena in dovolj robustna (z drugo besedo enostavna) v smislu uporabniške izkušnje in osnovne ergonomije. Prihaja iz obdobja, ko so stikala še nekaj pomenila in slednja mi v i30 hitro pridejo v mišični spomin.

Hyundai i30 T-GDI 140
Janoš Pečnik

Tudi infozabavni sistem so posodobili pred štirimi leti. Vmesnik je za današnje razmere grafično že nekoliko okoren, obenem tudi ni najbolj odziven. A to je seveda manj problematično, ko je na voljo dovolj stikal. Bolj me moti, da je za Carplay povezaljivost potrebno telefon priključiti s kablom (Hyundai ima sicer svojo aplikacijo z osnovnimi funkcijami upravljanja avtomobila na daljavo). Zmoti me tudi predvajanje glasbe iz telefona, ki se ne nadaljuje samodejno, ko spet sedem v avto.

Nekaj manjših motečih dejavnikov torej. Verjamem pa, da boste manj zahtevni uporabniki z njim zadovoljni in ga boste hitro osvojili. Naj omenim še, da mi je všeč enostaven in jasen prikaz voznikovih digitalnih merilnikov.

Štirivaljnik je varčen, prijeten in udoben tudi z ročnim menjalnikom; od zmogljivosti ga ne razganja

Motor - prisilno polnjen 1,5-litrski štirivaljnik s 103 kilovati moči (140 konjskih moči) in 12,2 kilovata blage električne pomoči - je najdražja možnost v ponudbi treh bencinskih motorjev. S šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom za 1.200 evrov doplačila. Močnejše različice s 117 kilovati ni več na ceniku. 

Hyundai i30 T-GDI 140
Janoš Pečnik

V območju največjega navora i30 sicer ni kaj posebej poskočen (253 njutonmetrov pri 1.500 vrtljajih). Zato pa je motor uglajen, prijeten v umirjeni vožnji in pospešuje zvezno. Ob tem se ob vsakem zagonu privzeto ponastavi na način ECO. Glede na to, da imata cenejša bencinska motorja v ponudbi občutno manj moči, se zdi T-GDI 140 kar primerna izbira. V ponudbi sicer ni dizelske, polne hibridne oziroma druge izrazito ekonomične pogonske različice.

V vožnji je predvsem udoben, a dovolj vsestranski

Všeč mi je organski občutek pri vrtenju volana z manj pomoči serva, četudi krmiljenje ni med najbolj natančnimi. Podvozje daje dober, soliden občuten in lepo požira grbine. Tudi akcija s šeststopenjskim ročnim menjalnikom je udobna in natančna.

Sistem z odklopom menjalnika od motorja omogoča tako imenovano “jadranje”, torej izkoristek blago hibridne tehnologije tudi pri ročnem menjalniku. Med testom sem porabil povprečno 7,2 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov. Na odprti cesti in avtocesti se poraba sicer spusti do šestih litrov.

Hyundai i30 T-GDI 140
Janoš Pečnik

Najvišji paket opreme Impression z akcijsko ceno 26.300 evrov med drugim prinaša električno nastavljiv voznikov sedež z delnim usnjenim oblazinjenjem, brezžično polnjenje telefona in zagon brez ključa. Oprema Impression je v zlati sredini ponudbe (z akcijsko ceno 24.650 evrov). Ob digitalnih merilnikih so na seznamu še 17-palčna platišča, električno ročno zavoro s funkcijo “auto-hold” ter nekaj vizualnih sladkorčkov. Sicer kar veliko ponuja že osnovna oprema Style, vključno z 10,25-palčnim osrednjim zaslonom in LED žarometi na primer. Ne pozabite na Hyundaijevo petletno garancijo - brez omejitve kilometrov.

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.950 €
Cena testnega modela: 29.300 €
Cena osnovnega modela s popusti: 19.950 €
Cena testnega modela s popusti: 26.300 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): n.p. s
Največja hitrost: 197 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 5,8-6,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.482 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 5.500 vrt./min – največji navor 253 Nm pri 1.500–3.500/min.
Prenos moči: motor poganja sprednja kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik
Zmogljivost: najvišja hitrost 197 km/h - poraba WLTP 5,8-6,7l/100km - emisije CO2 133-152 g/km
Mase: prazno vozilo 1.355 kg – dovoljena skupna masa 1.840 kg
Zunanje mere: dolžina 4.340 mm - širina 1.795 mm - višina 1.455 mm - medosna razdalja 2.650 mm
Prtljažnik: 395 – 1.301l
Ocena
  • Še vedno dobra izbira za tiste, ki želite oblikovno nevpadljivo kombilimuzino z urejenimi voznimi lastnostmi in enostavno uporabniško izkušnjo. Solidno opremljeno za odštet denar. Ob bolj specifičnih željah pa bo potrebno pogledati še kam drugam.

Hvalimo in grajamo
Udobna in lahkotna vožnja
Zgledna ekonomičnost
Enostavna uporabniška izkušnja
Med manj zanimivimi v razredu
Infozabavni sistem ni najbolj prefinjen
Omejena pogonska izbira