Medtem ko je bil novi Golf glavna atrakcija letošnjega pariškega salona, je bil i30 lanskega frankfurtskega. Nekaj mesecev po letošnji spomladanski ženevski predstavitvi pa je v Slovenijo prišel še kombi, ki ga novi Golf – da, prav imate – še nima!
Seveda Golf ni edini tekmec korejskemu avtomobilu, ki ga izdelujejo na Češkem, vendar je kot merilo v razredu korak za i30. Vsaj pri predstavitvah, če ne že tudi oblikovno (o tem lahko poslušamo veliko gostilniških debat, saj se mnenja kar krešejo) in v nekaterih pogledih tudi tehnično.
Test kombijevskega i30 smo objavili že v letošnji 20. številki, zato tokrat le nekaj poudarkov za začetek našega podaljšanega testa, na katerem bo avtomobil v različnih razmerah preizkusilo več naših sodelavcev. Družinska različica je kar 18,5 centimetra daljša kot petvratni i30, od tod tudi ogromen prtljažnik. Če vam 528-litrski osnovni prtljažnik ni dovolj, lahko s preklopom zadnjih sedežev povečate prostornino prtljažnega dela do ogromnih 1.542 litrov, za (prostorsko) nenasitne pa so namestili še prečne strešne nosilce, ki omogočajo namestitev strešnega kovčka. Toda več o tem v eni od prihodnjih revij, saj bo i30 Wagon naš spremljevalec kar tri mesece, zato ne smemo porabiti vsega 'streliva' že pri prvem rafalu, kajne?
Prvi vtisi večine voznikov so pozitivni. Pravijo (in bolj ali manj vestno pišejo v zvezek, ki je priložen navodilom za uporabo in pooblastilu), da je vožnja zelo neutrudljiva, da je položaj za volanom dober ne glede na višino in da smo v zadnjih mrzlih dnevih dvodelno klimatsko napravo že zamenjali z gretjem prednjih sedežev.
Uff, to pa paše, saj turbodizel v primerjavi z bencinskim motorjem potrebuje malce več časa, da pomaga oddajati topel zrak v potniško kabino. Ker je motor s 94 kilovati (ali bolj domačimi 128 'konji') razmeroma močan, se nobeden od številnih uporabnikov še ni pritožil nad pomanjkanjem poskočnosti, vsaj ne pri nižjih in srednjih vrtljajih, prav tako smo že v testu pohvalili povprečno porabo goriva. Povprečno smo mu izmerili 6,7 litra, vendar z odstopanji od 5,8 litra pa do 7,6 litra.
Zanimiva tehnična novost je izbira trdote servovolana, saj lahko v treh korakih določite 'mehko', srednje ali bolj neposredno 'trdo' upravljanje. Skupaj z namestitvijo zaslona v notranje vzvratno ogledalo lahko obe novosti pohvalimo, čeprav bodo morali pri Hyundaiu še malce dodelati podvozje, da bo užitek pri dinamični vožnji res pristen. To pa ne velja za udobje.
Strinjamo se, udobje je nedvomno eden od užitkov, sploh pri družinski različici, vendar lahko nekateri tekmeci ponudijo tudi nekaj veselja pri dinamično odpeljanih ovinkih. No, da je pri podvozju še nekaj prostora za napredek, pričajo tudi blažilniki na zelo luknjasti cesti, ki se kar namučijo ... Čeprav smo na prvem testu malce pograjali udobje na zadnjih sedežih, se otroci (varno nameščeni v otroške varnostne sedeže in pripeti s pritrdišči Isofix) niso prav nič pritoževali!
Drugo mehaniko lahko samo pohvalimo. Menjalnik gladko prehaja z zobnika na zobnik ne glede na pogoje vožnje, zavore dajejo dovolj povratnih informacij, zvočna izolacija in kakovost izdelave pa sta res na visoki ravni. Zato ni prav nič presenetljivo, da v množici testnih avtomobilov Hyundai i30 Wagon nikoli ne ostane v garaži. Se spomnite, Golf mu namreč še vedno sledi ...
Besedilo: Aljoša Mrak
Prodaja: | Hyundai Avto Trade d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 19.490 € |
Cena testnega modela: | 20.140 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.582 cm3 – največja moč 94 kW (128 KM) pri 4.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.900–2.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55/R16 H (Hankook Ventus Prime 2). |
Zmogljivost: | največja hitrost 193 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,9 – poraba goriva (ECE) 5,3/4,0/4,5 l/100 km, izpust CO2 117 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.542 kg – dovoljena skupna masa 1.920 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.485 mm – širina 1.780 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.650 mm –prtljažnik 528–1.642 l – posoda za gorivo 53 l. |
T = 22 °C / p = 1.012 mbar /rel. vl. = 66 % / Stanje kilometrskega števca: 2.122 km | |
Prožnost 50-90km/h: | 8,0/12,0s (IV./V.) |
---|---|
Prožnost 80-120km/h: | 11,1/13,5s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 193km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,6m |
AM meja: | 40m |