Test: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Style

1. 2. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Santa Fejev tretji rod je zdaj na prodaj tudi pri nas. Terenec je večji kot večina tekmecev, če izvzamemo premijske nasprotnike. Ali je res tako ugoden nakup?

Na vprašanje, kaj je sploh ugodno, je pri avtomobilskem nakupu vedno težko odgovoriti. Izbira je široka, ampak bolj ko izbiraš, več različnih možnosti lahko vidiš. Tako je tudi pri terencih, kjer je bil že do zdaj med slovenskimi kupci dokaj priljubljen, predvsem zaradi slavne krilatice Več avtomobila za vaš denar. Pri Santa Feju zagotovo dobite veliko avtomobila – če gre za zunanje mere in prostornost.

Avtomobil meri v dolžino skoraj 4,7 metra, pa tudi visok je skoraj 1,7 metra. Ker bodo pri Hyundaiu v isto karoserijo pomladi vgradili še tretjo sedežno klop, je v tej različici z zgolj dvema sedežnima vrstama res veliko prostora, ki je tudi primerno izrabljen. Od vsega najbolj ugaja pomična zadnja klop, s čimer lahko primerno prilagajamo prostor za voznikom, za prevoz potnikov ali pa večjih količin prtljage. Tudi udobje sedežev v Santa Feju je treba omeniti – prednja dva sta res primerna in ju pohvalijo večji ali manjši, težji ali lažji potniki. Podobno velja tudi za prilagodljivost položaja za volanskim obročem.

Vsekakor so se Hyundaievi oblikovalci in načrtovalci močno potrudili, da ima uporabnik Santa Feja dober občutek, ko sede v avtomobil. Res je sicer, da v notranjosti (v preizkušeni različici) ni posebnih okraskov iz furnirja ali usnja. Uporabljene umetne mase pa imajo dokaj kakovosten videz in otip, in tudi natančnost sestavljanja je solidna. Pravzaprav je prav takšne kakovosti, kot jo v zadnjih nekaj letih od te znamke tudi pričakujemo.

V tem znanem Hyundaievem slogu je tudi zunanjost, ki je takšna kot pri drugih novejših avtomobilih te znamke, za dober vtis pa poskrbi s kromanimi letvami ozaljšana maska, ki avtomobilu doda pridih žlahtnosti.

Oprema Style, s katero je bil opremljen naš preizkušeni primerek, vsebuje marsikaj, a je tudi res, da so pri Santa Feju na voljo še tri s kar precej bolj žlahtnimi dodatki. A od varnostne opreme boste že v osnovnem našli vse, kar sicer ponujajo: čelni varnostni blazini za voznika in sopotnika, stranski varnostni zavesi in kolensko varnostno blazino za voznika. Za boljšo varnost ob trku s pešcem poskrbi aktivni motorni pokrov. ABS, ojačevalnik zavorne sile, pomoč pri strmih spustih, ESP z dodatkom za preprečevanje prevračanja in sistem za stabilnost priklopnika so osnovna elektronska pomagala. Zaman boste iskali vse tiste sodobne sisteme, ki jih sicer ponujajo zdaj že tudi v avtomobilih drugih znamk, ne le premijskih. Tudi sistema za preprečevanje trka ni.

Podobno velja za pogonsko podporo na terenu. Vse, kar ponuja Santa Fe, je štirikolesni pogon, serijski dodatek je zapora sredinskega diferenciala, s katero fiksiramo prenos moči med obema pogonskima osema v razmerju 50 : 50. Osnovne terenske zmogljivosti so tako sicer podane, a je Santa Fe v resnici bolj cestni terenec kot pa učinkovit premagovalec hribov in jarkov. Navsezadnje je tudi njegova zgradba takšna, da se z njim lahko redko podamo na ozke kolovoze (širina!). Bo pa dobro služil vsem, ki s štirikolesnim pogonom poskušajo premagovati sneg ali na vlečno kljuko pripeti težji tovor.

Pohvalni del Santa Feja je vsekakor 2,2-litrski štirivaljni turbodizelski motor. Dovolj je močan, da se zdi skoraj dve toni težak avtomobil kar poskočen, primerno velik navor pa je na voljo tudi že pri nizkih vrtljajih, tako da ga za običajno vožnjo ni treba poganjati v visoke. Torej je tudi prožnost kar zgledna, šeststopenjski menjalnik pa je soliden, a z eno omejitvijo – ne prenaša hitrih gibov s prestavno ročico.

Santa Fe nam torej ponuja kar veliko, če so naše želje povezane z osnovno potrebo prevažanja od točke do točke in z željo po primernem udobju in moči motorja za dokaj ustrezno ceno. Kdor išče več (predvsem na področju varnostnih dodatkov, prestiža in prepričljivejših zmogljivosti štirikolesnega pogona), pa bo moral denarnico precej bolj odpreti. Morebiti bo za kaj tako zahtevnega dobil že dva Santa Feja ...

IZ OČI V OČI

Saša Kapetanovič

Ker je to rubrika, v kateri izražamo osebno mnenje, lahko z lahkoto zapišem svoj vtis o obliki: lep je. Znotraj sicer malce pust, ampak s stališča ergonomije gre za dovršen izdelek. Vozi se mehko, kar je prijetna lastnost, razen če naša dnevna rutina ni vožnja čez Vršič. Menjalniku težko kaj očitam, bi pa vseeno raje vzel samodejnega in bi desna roka počivala na volanu. Ampak kaj, ko je 'avtomatika' dražja za štiri tisočake – predvsem zaradi višje obdavčenosti zaradi večjih izpustov.

 

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 32.990 €
Cena testnega modela: 33.440 €
Moč: 145kW (194 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,6 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,5l/100km
Garancija: 5 let splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 773 €
Gorivo: 11.841 €
Gume (1) 1.146 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 15.968 €
Obvezno zavarovanje: 4.515 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 8.050 €
Skupaj 42.293 € (strošek na km: 0,42 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 85,4 × 96 mm – gibna prostornina 2.199 cm³ – kompresija 16,0 : 1 – največja moč 145 kW (194 KM) pri 3.800/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,2 m/s – specifična moč 65,9 kW/l (89,7 KM/l) – največji navor 422 Nm pri 1.800–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,54; II. 1,91; III. 1,18; IV. 0,81; V. 0,74; VI. 0,63 – diferencial 4,750 – platišča 7 J × 17 – gume 235/65 R 17, kotalni obseg 2,22 m.
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 8,4/5,2/6,4 l/100 km, izpust CO2 168 g/km. Terenske zmogljivosti: vstopni kot 16,5°, prehodni kot 16,6°, izstopni kot 21,2° – dovoljena globina vode: ni podatka – oddaljenost od tal 180 mm.
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.963 kg – dovoljena skupna masa 2.600 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.880 mm – kolotek spredaj 1.628 mm – zadaj 1.639 mm – rajdni krog 10,9 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.550 mm, zadaj 1.540 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 530 mm, zadnji sedež 490 mm – premer volanskega obroča 375 mm – posoda za gorivo 64 l.
Prtljažnik: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – volenska varostna blazina za voznika – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.
Naše meritve
T = 7°C / p = 994 mbar / rel. vl. = 75 % / Gume: Dunlop SP Winter Sport 4D 235/65/R 17 H / stanje kilometrskega števca: 2.881 km
Pospešek 0-100km: 8,6s
402m z mesta: 16,2s ( 137km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,4/9,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,2/11,5s (V./VI.)
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 7,5l/100km
Najvišja poraba: 10,2l/100km
poraba na testu: 8,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 71,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (341/420)
  • Santa Fe je terenec med dvema svetovoma, v marsičem že prav premijski, v drugem pa solidno povprečen. Je pa tudi res: tisti, ki ga ne uporablja na terenu, več terenca ne potrebuje!

  • Zunanjost (13/15)

    V novem Hyundaievem slogu, velik, a prepričljiv.

  • Notranjost (99/140)

    Prostorna in uporabna, z velikim prtljažnikom, pomično in priklopljivo zadnjo klopjo, udobnima prednjima sedežema.

  • Motor, menjalnik (50 /40)

    Prepričljiv in tudi ne preveč žejen štirivaljnik, z nezahtevnim štirikolesnim pogonom, 'počasen' menjalnik.

  • Vozne lastnosti (60 /95)

    Solidna lega na cesti, malenkost pretrdo vzmetenje (predvsem na luknjastih cestah), z dobrim občutkom pri zaviranju, a daljšo zavorno razdaljo (zimske gume).

  • Zmogljivost (29/35)

    Dovolj zmogljiv motor, solidni pospeški, dobra prožnost.

  • Varnost (37/45)

    Varnostno na dovolj visoki ravni, številni elektronski pripomočki.

  • Gospodarnost (53/50)

    Ob zmerni hitrosti je poraba lahko tudi presenetljivo majhna, trikratna petletna garancija je velika prednost.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
zanimiv videz
ugodna cena
zmogljiv motor
odlični prednji sedeži
preglednost (glede na velikost)
velik prtljažnik
menjalnik ne prenese hitrega prestavljanja
omejene zmogljivosti štirikolesnega pogona (zgolj zapora sredinskega diferenciala)
neudobna vožnja po luknjastih cestah