Test: KGM Torres EVX Trail – Električni pustolovec

15. 9. 2025 | Matjaž Gregorič

Špansko zveneče ime za južnokorejskega športnega terenca je razmeroma nenavadna kombinacija. Še zlasti, če ga poganja elektrika.

Zdi se mi, da je treba o znamki KGM, ki ima za seboj kar burno zgodovino, uvodoma zapisati nekaj pomembnih trenutkov.  KG Mobility Corporation, skrajšano KGM, izvira iz podjetja Dong-A Motor, proizvajalca, ustanovljenega leta 1954, ki ga je leta 1986 prevzela skupina SsangYong in ga ustrezno preimenovala. Od takrat so SsangYong Motor zaporedno prevzeli Daewoo Motors, SAIC Motor in indijski proizvajalec Mahindra & Mahindra, preden ga je leta 2022 ponovno prevzel južnokorejski lastnik, skupina KG, in marca 2023 spremenil ime v KGM.

Pustolovski duh v robati podobi

Test: KGM Torres EVX Trail – Električni pustolovec
Matjaž Gregorič

Če se SSangyonga spomnite predvsem po imenih Korando, Musso, Rexton in Tivoli, bi Torresa lahko na prvi pogled pripisali tudi kakšni drugi znamki, saj predvsem s sprednjim delom, kjer kraljuje velika maska hladilnika s pokončnimi režami, flirta z eno ameriških terenskih legend, na pustolovsko naravnanost pa namiguje navidezni pokrov rezervnega kolesa na prtljažnih vratih, ki to sploh ni.

Test: KGM Torres EVX Trail – Električni pustolovec
Matjaž Gregorič

Ker ima SSangYong, oziroma zdaj KGM za seboj že nekaj neuspešnih poskusov oblikovanja, so se odločili, da bodo temu naredili konec in si samozavest utrdili tudi s podobo novih modelov. In lahko rečem, da jim je pri Torresu v večji meri uspelo, saj se za njim precej pogosto ozirajo radovedni pogledi.

Prijetno počutje v potniški kabini

Potniška kabina poleg prostornosti nudi tudi ambientalno prijetnost. Materiali in končna obdelava niso impresivni, a tudi ne razočarajo. In kar nekaj plastike je po vsej notranjosti, a na večini mest ima mehko površino, trša je le na spodnjih delih. Veliko prostora za sedenje ne pomeni krčenja prtljažnika, ki se odpira z elektrificiranimi vrati, kajti Torres lahko sprejme od 703 do 1.662 litrov prtljage.

Test: KGM Torres EVX Trail – Električni pustolovec
Matjaž Gregorič

Pri pogonu z motorjem z notranjim zgorevanjem je motorna izbira omejena samo na 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik s 120 kilovati (163 KM) in 280 Nm navora. Oznaka EVX pa pomeni, da tega športnega terenca žene električni motor. Moč in navor sta na papirju precej impresivna, s 152 kilovati (207 KM) in 339 Nm zagotavljata spodobno, a ne dramatično zmogljivost, a vseeno je dovolj, da pnevmatike sprednjih pogonskih koles občasno zažvižgajo.

Enostaven, vendar ne popoln

Kakorkoli že, Torres EVX je enostaven za vožnjo, blaženje in vzmetenje ustvarjata podvozje, ki je v osnovi mehko, spretno zgladi tudi neprijetne prečne grebene na cesti. Škoda le, da je volan tako posreden in tukaj voznika spretno prevara in v ostreje zvoženih ovinkih razmeroma hitro izgubi oprijem. In na ta način tudi ni pričakovati, da bi izven urejenih poti prišel prav daleč.

Test: KGM Torres EVX Trail – Električni pustolovec
Matjaž Gregorič

Kaj pa tipične vrline električnih avtomobilov? Uradni doseg po WLTP je 462 kilometrov je pričakovano. nerealen, a BYD-ova baterija s 73,4 kilovatne ure zmogljivosti je zadostna, za približno 350 kilometrov vožnje brez ekstremnih pospeškov. Poraba se giblje med 14,9 in 21,8 kilovatne ure, kar je za tako velik in težak avtomobil precej sprejemljivo.

Polnilni časi so nekoliko daljši

Torres EVX s svojo največjo močjo polnjenja z enosmernim tokom 145 kW sicer ni ravno prepričljiv, a za večino javne polnilne infrastrukture nekako zadosten, zato so tudi polnilni časi, ki jih navaja proizvajalec, bolj pravljice za otroke (ali pa odrasle, ki so neomajno privrženi električnim avtomobilom) kot pa realnost.

Test: KGM Torres EVX Trail – Električni pustolovec
Matjaž Gregorič

Voznikovo delovno mesto je izrazito modernistično, oziroma digitalizirano. Pred voznikovimi očmi so namreč nič manj kot trije zasloni, poleg digitalnega inštrumentarija še osrednji komunikacijski zaslon in pod njim še dodatni za uravnavanje klimatizacije. Infozabavni sistem ni najsodobnejši, niti najhitrejši, upravljanje z njim pa je znosno. Na srečo se lahko poveže z Apple CarPlay in Android Auto, a žal ne brezžično.

Digitalizacija in nadležni opozorilniki

Tudi, če je voznik karakterno umirjen, ga vznemirjajo nadležni opozorilni piski in zvončkljanje za prehitro vožnjo in zapustitev voznega pasu. Ko gre za pomoč vozniku in informacijsko komunikacijski sistem, je precej ležeren – tudi spreminjanje nastavitev klimatske naprave vedno zahteva vstop v izbirnik.

Test: KGM Torres EVX Trail – Električni pustolovec
Matjaž Gregorič

Enako moteč je tudi prilagodljivi tempomat, ki se običajno preveč previdno odziva na vozila pred seboj in naglo drastično zmanjša hitrost in nato je treba zelo močno pritisniti na pedal za plin, da avtomobil ponovno pridobi zagon in podobno močno zavira, ko zazna oviro.. Tudi sistem za rekuperacijo, ki ga je mogoče nastaviti na štiri stopnje, se odziva nekoliko sunkovito, vendar je v urbanih območjih uporaben za nežno zaviranje pred krožiščem ali križiščem.

Torres EVX je vsaj zaenkrat še razmeroma redek električni predstavnik v svojem razredu, seveda pa ni edini. Točke si nabira predvsem s pustolovskim videzom in prostornostjo, nekoliko odbitnih pa gre na račun digitalno oboroženih sistemov. Pravzaprav pa je treba čestitati proizvajalcu za pogum, da so takšen avtomobil sploh naredili. In kupcem, ki se bodo odločili za nakup električnega pustolovca.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 30.999 €
Cena testnega modela: 34.999 (z odšteto subvencijo) €
Tehnični podatki
Motor: električni - največja moč 152 kW - navor 339 Nm
Baterija: LFP - zmogljivost 73,4 kW
Prenos moči: brezstopenjski samodejnio menjalnik - pogon na prednji kolesi
Zmogljivost: pospešek 0-100 km/h 8,1 s - najvišja hitrost 175 km/h - poraba WLTP 18,6 kWh/100km - doseg - 462 km;
Mase: prazno vozilo 1.915 kg - nosilnost 495 kg - skupna dovoljena masa 2.410 kg
Zunanje mere: dolžina 4,70, širina 1,89, višina 1,71, medosna razdalja 2,68 m.
Prtljažnik: 703/1662 l
Hvalimo in grajamo
sodobno oblikovana zunanjost, občutek čvrstosti
ptostorna, udobna in ambientalno prijetna notranjost
na udobje naravnano vzemetenje in blaženje
omejena uporabnost izven urejenih cest (ni štirikolesnega pogona)
pomanjakanje smaozavesti v ostrejših ovinkih
preobčutljoivost in nadležno piskanje različnih opozrilnikpov