Nova Kia Ceed je ostala brez opuščaja v imenu, a je zato dobila marsikaj drugega.
Sprememba imena, zdaj, ko je Kia Ceed in nič več Cee’d, se zdi malenkostna in popolnoma nepomembna. A v resnici v celoti kaže na miselnost, ki se je pri Kii držijo že od trenutka, ko so se odločili stopiti na evropski tla. In to je? Prilagajanje. Dokaj pozno napasti avtomobilski trg, katerega temelje tvorijo znamke, ki so tu prisotne še iz časov, ko smo iz kočij presedlali v avtomobile, zahteva ogromno poguma in premišljene strategije. In Kijin načrt, podrediti se zahtevam evropskih kupcev, se kaže kot zelo uspešen. Tako kot so se znebili nepotrebnega opuščaja v imenu, tako so tudi prilagodili zunanjo obliko svojih avtov, izpolnili so varnostne zahteve, avte so opremili z bogato opremo ter vse skupaj zapakirali v finančno ugoden paket.
Zasnovan v Frankfurtu, razvit v Rüsselsheimu ter izdelan v Žilni, tale Ceed resnično kaže zelo malo izvornega pedigreja. Ker je širša javnost dobro sprejela Stingerja, je bilo jasno, da bo tudi Ceed prevzel podobne oblikovalske smernice. Zaradi elementov, kot so agresivna maska z velikimi režami za hladilni zrak, dolg pokrov motorja, všečna stranska linija s širokimi C-stebrički ter stilsko oblikovan zadek z LED-lučmi, je Ceed eden od najbolj všečnih avtov v segmentu. Hecna prigoda: ravno v času testnega termina sem bil na nekem Fordovem dogodku, kjer so me ob prihodu na prizorišče uslužbenci na parkirišču gladko napotili med parkirane Focuse. No, vrnimo se k Ceedu oziroma pokukajmo še v njegovo notranjost. Tam težko rečemo, da gre za oblikovno revolucijo, še manj pa za neko močno razgibano okolje. Tisti, ki so vajeni Kij, se bodo takoj znašli, saj je sprememb malo. Že prej smo bili vajeni, da Ceed ni ravno 'iPad' na štirih kolesih ter da ga digitalizacija še ni popolnoma prevzela. A vseeno, s seboj prinaša informacijsko-zabavni vmesnik na osempalčnem, za dotik občutljivem zaslonu, ki bo zadovoljil vse tiste, ki od njega pričakujejo čitljive in pregledne vmesnike, dobro delujočo navigacijo ter nezahtevno uporabo. Tudi merilniki ostajajo analogni s sredinskim zaslonom, ki vsebuje podatke potovalnega računalnika. Po želji, Ceed lahko ponudi tudi malce luksuza: gretje in hlajenje sedežev, brezžično polnjenje mobilnikov, kup USB-vtičnic, samodejno prilagajanje snopa dolgih luči, čitalec prometnih znakov, opozorilnik pred utrujenostjo ter sistem ohranjanja vozila v voznem pasu. Nad delovanjem slednjega nismo bili ravno navdušeni, saj poleg tega, da deluje tako, da vozilo 'odbija' od črt, ki označujejo prometni pas, je tudi narejen tako, da se ob vsakem zagonu avtomobila samodejno prižge. Kar je moteče, če so vaše poti večinoma po mestu, kjer je tak sistem skoraj neuporaben, če ne celo moteč.
Kakorkoli, vajeni smo, da na tem področju Ceed ravno ne postavlja standardov, a jim uspešno sledi. V ospredju pa je zagotovo kje drugje. Recimo pri prostornosti in uporabnosti. Glede na predhodnika je pridobil nekaj notranjih centimetrov ter litrov. Voznik in sovoznik sta bila že do zdaj deležna obilice prostora, malce bolj udobno pa se bo sedelo tudi zadaj. Starši bodo veseli tega, da je pripenjanje sedežev z ISOFIX-om olajšano zaradi lahko dostopnih stičišč priklopa, pa tudi zaponka varnostnega pasu je lepo zasidrana v klop in ne opleta prosto. Prtljažnik je večji za 15 litrov in jih zdaj ob dvojnem dnu premore 395. Velja poudariti, da je v avtu tudi ogromno odlagalnih mest, pohvale vredno pa je to, da so vsa lepo obložena z gumo, ki preprečuje drsanje predmetov. Dokaz, da so se pri Kii očitno precej posvečali tudi boljši zatesnjenosti kabine, je to, da se vrata (če so vsa ostala že zaprta) včasih ne zapirajo najbolje oziroma se 'odbijejo' nazaj in je ob drugem poskusu treba uporabiti malce več sile.
Tudi poskusi izboljšati vozno dinamiko so očitno padli na plodna tla. Novinec ima glede na predhodnika nove obese, blažilnike in vzmeti, pa tudi nekoliko spremenjeno delovanje. Jasno, Ceed nikoli ni imel namenov biti dirkač in tudi ni, je pa občutek zaznavanja avta med vožnjo in zaupanja v podvozje precej izboljšan. Tudi pogonski sklop v testirancu ni ravno namenjen podiranju hitrostnih rekordov. Litrski turbobencinar z močjo 120 'konjev' zadovoljuje potrebe po dohajanju vsakodnevnega prometa, a žal ne boste tisti, ki bo ta tempo narekoval. Šeststopenjski ročni menjalnik s svojimi mehkimi preklopi in dobro izračunanim prestavnim razmerjem rešuje situacijo, ko je navora premalo, mu pa zamerimo to, da ob prestavljanju navzgor izklopi delovanje tempomata (konkurenca ima že nekaj časa rešitev, ki tempomat izklopi le ob prestavljanju navzdol). Ker vožnja z dokaj skopo zalogo moči za avto te velikosti deluje večinoma po principu, da stopalko za plin pritiskamo po sistemu ON/OFF, se posledično to pozna tudi pri porabi goriva. Tako je Ceed na našem normnem krogu porabil 5,8 litra goriva na 100 kilometrov, kar ni ravno malo. Zato ostaja na mestu pomislek o izbiri močnejšega motorja in 1,4-litrski turbobencinar se tudi ponuja sam od sebe. Jasno, zanj bodo pri Kii hoteli kakega tisočaka več in ob tem, da tudi Ceed ni več v takem cenovnem razkoraku glede na konkurenco, je vsak nakup vreden tehtnega premisleka. In če je Kia nekoč pri kupcih igrala na karto cenovno dobro umeščenega avta, se danes identificira kot dobro uveljavljena znamka, ki ponuja kakovosten izdelek, za katerega ponuja tudi dobro garancijo.
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena testnega modela: | 23.690 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 20.490 € |
Cena testnega modela s popusti: | 20.490 € |
Moč: | 88kW (120 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,0 s |
Največja hitrost: | 190 km/h |
Garancija: | 7 let oz. do 150.000 km splošne garancije (prva tri leta brez omejitve kilometrov) |
Servisni pregled na | 15.000 km / 12 mesecev |
Redni servisi, delo, material: | 726 € |
---|---|
Gorivo: | 7.360 € |
Gume (1) | 975 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 9.323 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.675 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 5.170 € |
Skupaj | 26.229 € (strošek na km: 0,26 €) |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 71 × 84 mm – gibna prostornina 998 cm3 – kompresija 10,0 : 1 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,8 m/s – specifična moč 88,2 kW/l (119,9 KM/l) – največji navor 172 Nm pri 1.500–4.000/min – 2 odmični gredi v glavi– po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,615; II. 1,955; III. 1,286; IV. 0,971; V. 0,774; VI. 0,639 – diferencial 4,267 – platišča 8,0 J × 17 – gume 225/45 R 17 W, kotalni obseg 1,91 m |
Zmogljivost: | največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,1 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,4 l/100 km, izpust CO2 122 g/km |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1.222 kg – dovoljena skupna masa 1,800 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 600 kg – dovoljena obremenitev strehe: n. p |
Zunanje mere: | dolžina 4.310 mm – širina 1.800 mm, z ogledali 2.030 mm – višina 1.447 mm – medosna razdalja 2.650 mm – kolotek spredaj 1.573 mm – zadaj 1.581 mm – rajdni krog 10,6 m |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 900–1.130 mm, zadaj 550–780 mm – širina spredaj 1.450 mm, zadaj 1.480 mm – višina nad glavo spredaj 940–1.010 mm, zadaj 930 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 50 l |
Prtljažnik: | 395–1.291 l |
T = 20 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Michelin PrimaCY 3 225/45 R 17 W / stanje kilometrskega števca: 2.382 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,7s ( 130km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,8/14,4s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 15,2/16,9s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 190km/h |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,8 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 58,9m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 62dB |
Napake med testom: | Brez napak |
-
Kia Ceed ni bil nikoli avto, ki bi postavljal standarde, temveč jim je vedno uspešno sledil. Vedno so znali prisluhniti trgu in željam kupcev in novinec je lep primer tega. Razen po zunanji obliki v ničemer ne odstopa, a se izkaže kot optimalen v vseh drugih segmentih ocenjevanja
-
Kabina in prtljažnik (92/110)
Prostornost in uporabnost sta mogoče najmočnejša aduta pri Kii zdaj, ko cenovno niti ni več tako daleč od konkurence
-
Udobje (82 /115)
Boljša zvočna zatesnjenost kabine in sedeži podrejeni udobju prinašajo lepo število točk
-
Pogonski sklop (50 /80)
Pogonskemu sklopu kot takemu težko kaj zamerimo, a vseeno je malce nedorasel nalogi poganjati avtomobil teh dimenzij
-
Vozne lastnosti (75 /100)
Novemu Ceedu so izboljšali podvozje, zato je tudi občutek pri sami vožnji boljši. A vseeno ni zasnovan za neko strašno dinamiko
-
Varnost (85/115)
Pri Euro NCAP-ju novega Ceeda še niso razbili, a vseeno mislimo, da bo tako kot predhodnik dobil pet zvezdic. Pri asistenčnih sistemih je malce za konkurenco
-
Ekonomičnost in okolje (51 /80)
Cena, Ceedovo nekoč najmočnejše orožje, je danes dosti bolj poravnana s konkurenco. Tudi velika poraba goriva mu odvzame nekaj točk, kar pa dobri garancijski pogoji nadoknadijo
AM ocena: 3/5
Užitek v vožnji: 2/5
-
Na račun slabotnega pogonskega sklopa ni ravno avto, ki bi risal nasmeh na obraz, a vseeno ima dober potencial, če se v nosu znajde kaj močnejšega