Test: Kia Sorento 2.2 CRDi EX Exclusive

Če v istem stavku omenimo Kio in športne terence oziroma križance, bo večina pomislila na Sportage. Ta ima tudi pri nas dolgo in precej uspešno zgodovino.

Prenesi PDF testa
Test: Kia Sorento 2.2 CRDi EX Exclusive (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
5. 2. 2016

V nasprotju s sedanjim koncernskim bratom Hyundaija Santa Fejem Sorento kljub svoji 13-letni modelski zgodovini na pri nas ni bil posebej uspešen. Deloma je bila za to kriva njegova oblika, še posebno pri prvi generaciji pa tehnična zastarelost in čisto preveč ameriška zasnova. Tretja generacija je glede na predhodnika res velik korak naprej. Sedanje Kijine hišne oblikovalske poteze ji pristojijo, zato je zlasti spredaj všeč precej več potencialnim kupcem kot prva ali druga generacija.

Še bolj to velja za zadek avtomobila. In bolj evropskemu očesu prijazna ni postala le zunanja oblika, enako velja tudi za notranjost, pa tudi opremo. Ne le kakovost plastike, evropskega (in tudi slovenskega) voznika znajo prepričati tudi delno digitalni merilniki, ki po svoji preglednosti sodijo med boljše. Pa sedenje, čeprav bi si želeli (in to je prva malenkosti iz naslova) malce daljšega vzdolžnega pomika voznikovega sedeža, višjim voznikom na ljubo in pač, ker prostorskih čudežev seveda ni, na škodo tistih v drugi sedežni vrsti. Drugi in ne zadnji je seveda zapisano z namenom: Sorento je namreč sedemsedežnik, a tu se je treba odločiti med prtljažnikom ali sedeži, kot je to pri tovrstnih sedemsedežnikih v navadi. Dostop v ozadje je dovolj udoben, a Sorento se bo (in potniki v njem) vendarle precej bolje počutil kot petsedežnik z velikim prtljažnikom.

Svojega porekla (ali pa tradicije, če hočete) Sorento pri notranji obliki ne more skriti, predvsem pri namestitve nekaterih stikal ali njihovi velikost – a tu od ergonomskega ideala ne odstopa nič več in ponekod manj kot povprečen (pa naj bo evropski ali ne) konkurent v tem razredu. Da bi Sorento izločili iz izbire le zaradi oblike ali ergonomije, kot se je to dogajalo pri prejšnjih generacijah, je tokrat napaka. Ker je imel testni Sorento opremo EX Exclusive, seznama doplačilne opreme ni bilo.

Vse, kaj je bilo v njem, sodi v serijsko opremo in je tisto, kar kupec dobi za nekaj manj kot 55 tisočakov (ali manj, če je dober pogajalec, seveda). Sem šteje usnje na sedežih in njihovo gretje in (malenkost: nekoliko preglasna) ventilacija, sem spada boljši zvočni sistem Infinity pa zelo dobri ksenonski žarometi, varnostni asistenti proti nenameravani zapustitvi varnostnega pasu, za nadzor mrtvih kotov, 360-stopinjske kamere, prepoznava prometnih znakov in še in še. Tu sta tudi tempomat in omejevalnik hitrosti (ne ravno malenkost: ta se, ko sistem start/stop ustavi motor, izklopi, kar pravzaprav uniči vso uporabnost tega pripomočka). Pa pogonska tehnika? Prvi vtis je, da je Sorento dovolj tih in dovolj hiter. Če je znal predhodnik neprijetno presenetiti pri količini hrupa motorja in vetra okoli karoserije, je zdaj prej nasprotno.

Dokler motorja ne ženete v visoke vrtljaje, bo Sorento dovolj tih (izjema je nekaj šumenja vetra okoli velikih vzvratnih ogledal, ki pa se za to oddolžijo s preglednostjo), navor 2,2-litrskega dizla pa poskrbi, da šeststopenjski samodejni menjalnik nima veliko dela. To je dobro, saj je menjalnik še najbolj staromoden del avta. Ob zmerni uporabi je sicer neopazno prijazen, ko pa so ukazi s stopalko za plin odločnejši, se zna obotavljati. Malce ga zmedejo tudi klanci, na avtocesti se lahko zgodi, da se bo ob vožnji v hrib (denimo klanec proti Kozini s primorske strani) ob ohranjanju na tempomatu nastavljene hitrosti zaganjal med peto in šesto prestavo.

Na srečo to počne dovolj uglajeno, da ni res moteče. Štirivaljni dizel je glede na maso, klasični samodejni menjalnik in štirikolesni pogon tudi dovolj varčen, o čemur priča podatek z našega normnega kroga, ki je pričakovano skoraj enak porabi Grand Santa Feja. Podvozje je seveda naravnano predvsem na potovalno udobje, Sorenta neravna cesta ne zmoti veliko, je pa res, da se je zato treba navaditi na malenkost preveliko nagibanje v ovinkih, pa tudi na manj komunikativen volan, kot bi si želeli. Tu so Pri Kii naredili še najmanjši korak naprej glede na stari model, a še vedno bo Sorento zlahka zadovoljil želje povprečnega uporabnika večjega športnega terenca. Ko seštejemo opremo, mehaniko in ceno, je Sorento še en dokaz, kako zelo se je Kia spremenila v letih, odkar je Sorento na trgu. Iz znamke z avtomobili z nizko ceno in obilico opreme, ki pa tehnično in oblikovalsko ni bila niti približno dorasla evropski konkurenci, v znamko z avtomobili, ki jih od tradicionalnih znamk delijo le še malenkosti, in večine teh nekdo, ki prihaja iz slabšega avta, ne bo niti opazil.

Dušan Lukič  foto: Saša Kapetanovič

Kia Sorento 2.2 CRDi EX Exclusive

Osnovni podatki

Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 37.990 €
Cena testnega modela: 54.990 €
Moč: 147kW (200 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,3 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,3l/100km
Garancija: 7 let ali 150.000 km splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.040 €
Gorivo: 8.234 €
Gume (1) 1.297 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 15.056 €
Obvezno zavarovanje: 4.520 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 13.132 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 43.279 € (strošek na km: 0,43 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 85,4 × 96 mm – gibna prostornina 2.199 cm3 – kompresija 16,0 : 1 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 3.800/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,2 m/s – specifična moč 66,8 kW/l (90,9 KM/l) – največji navor 436 Nm pri 1.800–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,65; II. 2,83; III. 1,84; IV. 1,39; V. 1,00; VI. 0,77 – diferencial 3,20 – platišča 8,5 J × 19 – gume 235/55 R 19, kotalni obseg 2,24 m.
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 7,7/6,1/6,7 l/100 km, izpust CO2 177 g/km.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.918 kg – dovoljena skupna masa 2.510 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.500 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: Ni podatka.
Zunanje mere: dolžina 4.780 mm – širina 1.890 mm, z ogledali 2.140 mm – višina 1.685 mm – medosna razdalja 2.780 mm – kolotek spredaj 1.628 mm – zadaj 1.639 mm – rajdni krog 11,1 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.110 mm, zadaj 640–880 mm – širina spredaj 1.560 mm, zadaj 1.560 mm – višina nad glavo spredaj 880–950 mm, zadaj 910 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 470 mm – prtljažnik 605–1.662 l – premer volanskega obroča 375 mm – posoda za gorivo 71 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: Po­memb­nej­ša se­rij­ska opre­ma: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – gretje sprednjih sedežev –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 13°C / p = 1.011 mbar / rel. vl. = 92 % / Gume: Kumho Crugen HP91 235/55/R 19 V / stanje kilometrskega števca: 1.370 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,2s ( 130km/h)
poraba na testu: 9,3 l/100km
Poraba na normnem krogu: 7,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 66,8m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (335/420)
  • Sorento v novi izdaji stopa med tiste modele Kie, ki so predvsem bolj evropski, pa čeprav to pomeni, da niso več izjemno poceni.

  • Zunanjost (12/15)

    Nove oblikovalske smernice Kie so Sorentu pisane na kožo.

  • Notranjost (102/140)

    Prostora je dovolj tudi za potnike zadaj in v prtljažniku, malce prekratek pa je vzdolžni pomik voznikovega sedeža.

  • Motor, menjalnik (51 /40)

    Menjalnik je bolj stare, neodločne vrste, v celem pa je pogonski sklop prijetno kompetenten.

  • Vozne lastnosti (54 /95)

    Podvozje je nastavljeno predvsem na udobje, športnosti ne pričakujte.

  • Zmogljivost (31/35)

    Na cesti daje Sorento veliko bolj živahen občutek od tistega, kar bi pričakovali glede na tehnične podatke.

  • Varnost (40/45)

    Sorento se lahko pohvali z dobro oceno na EuroNCAP, dobrimi lučmi in precej elektronskimi pomagali.

  • Gospodarnost (41/50)

    Tudi pri porabi Sorento ne razočara, glede na opremljenost pa tudi cena ni pretirana.

AM ocena: 2/5
Užitek v vožnji: 4/5