Trditev, da na podalpskem avtomobilskem trgu ni več avtomobilov s ceno okoli deset evrskih tisočakov, ni več resnična. In kaj lahko ponudi kitajski električni štirikolesnik za ta denar?
En model, en motor, ena stopnja opreme. Takšen troedini koncept so ubrali pri kitajskem Leapmotorju in velja tudi za najmanjši model T03, ki je po spletu naključij postal najcenejši avtomobil na slovenskem trgu. To seveda velja ob odšteti državni podpori za električne avtomobile, ki znatno pripomore k temu, da T03 s ceno 11.090 evrov ni samo najcenejši med električnimi, ampak kar med vsemi avtomobili.
Najcenejši in med najmanjšimi
Brez tega umetnega cenovnega korektiva bi bil kitajski malček znatno dražji in tudi nekonkurenčen. Ampak najprej nekaj besed o tem, kako je Leapmotor prišel vv Evropo. Kitajsko zagonsko podjetje na evropski avtomobilski parket ni vstopilo samo, ampak skozi strateško partnerstvo z avtomobilskim koncernom Stellantis. Stellantis je leta 2023 vložil približno 1,5 milijarde evrov v Leapmotor in ustanovljeno je bilo skupno podjetje Leapmotor International, v katerem ima Stellantis večinski 51-odstotni delež,. Prodaja v Evropi se je začela lansko jesen, z letošnjim letom pa je kitajska avtomobilska znamka prisotna že v večini evropskih držav.
Leapmotor ni samo najcenejši, ampak tudi eden najmanjših avtomobilov, kajgti v dolžino premore le 3,62 metra, zato je jasno, da je njegov habitat predvsem v mestih in drugih urbanih okoljih, kjer se soočajo s prometno gnečo in pomanjkanjem parkirnih prostorov.
Ne gre za povsem nov avtomobil, saj so ga na Kitajskem začeli prodajati že pred nekaj leti in je bil tudi že deležen malenkostnih lepotnih popravkov. Njegova podoba je simpatična, sprednji del spominja na hudobne pujske iz računalniške igrice Angry Birds, sicer pa gre za petvratno kombilimuzino s precej dobro izkoriščenim notranjim prostorom.
Spredaj solidno, zadaj utesnjeno
Leapmotor T03 je pravi avtomobil za sveže zaljubljence, kajti zelo verjetno je, da se bosta voznik in sopotnica že ob vstopu dotaknila z rameni, zaradi bližine obeh sedežev pa je tudi objemanje precej enostavno.
In medtem ko se spredaj sedi razmeroma udobno, je na zadnji klopi (razumljivo) zelo tesno. Tudi kot odpiranja vrat je dokaj skromen, zato je vstavljanje otroškega sedeža in posedanje otroka, težavno opravilo. Zaradi omejene dolžine je pričakovano prostorsko skromen tudi prtljažnik, ki je z 210 litri osnovne prostornine precej kratek in globok. Z zlaganjem naslonjal zadnje klopi je mogoče pričarati 508 litrov za prtljago in tovor, kar se sliši vsaj solidno.
Zanimivo, da ima kitajski električni malček serijsko panoramsko streho, ki povečuje občutek zračnosti potniške kabine. Notranje obloge so iz trde plastike, ampak spet je treba imeti pred seboj nizkocenovno umestitev, ki samo sebe presega vsaj z opremo. Tako ima T03 med opremo vsa štiri stranska stekla z električnim pomikom in 10-palčni zaslon z navigacijo.
To je pomembno zato, ker komunikacijski sistem ne podpira Apple CarPlay ali Android Auto, a je ta zagata delno rešljiva s priključljivo. Integrirana navigacija deluje relativno dobro, odzivnost komunikacijskega sistema je povprečna, izbirniki pa so nekoliko drugačni kot v nekitajskih avtomobilih, kar zahteva nekaj privajanja.
Pričakovana vozna dinamika
Sistem prikazuje tudi izrisano porabo za vsako posamezno vožnjo, pa tudi dolgoročne nastavitve luči, klimatske naprave in ogrevanja. Nenavadna v tem pogledu je odsotnost numeričnih vrednosti, pozimi ali poleti se je pri nastavitvi temperature treba ravnati po občutku, ker jo ni mogoče nastaviti na primer na 21 stopinj Celzija.
Glede dinamike vožnje T03 ne obljublja in ne zmore čudežev, moč elektromotorja je 70 kW in skupaj s 158 Nm navora se lahko gladko prebija skozi promet, na avtocesti dosega omejitev na 130 km/h. ob povprečnem znanju dinamične vožnje in smislu za izkoristek zmogljivosti, ta avtomobil zagotovo ne bo omejeval ostalih udeležencev v prometu.
Po vsakem vklopu se avtomobil samodejno preklopi tudi v način Eco, preklop v standardni način pa ustvari komaj zaznavno razliko. Rekuperacije ni mogoče regulirati, je pa njena raven ravno pravšnja in ne upočasnjuje po nepotrebnem. Leapmotor T03 je opremljen tudi s pomočniki, kot sta prilagodljivi tempomat ali nadzor mrtvega kota. Toda »nadzornik« za spremljanje utrujenosti voznika je agresivno nadležen kot v večini kitajskih avtomobilov.
(Pre)počasna oskrba z energijo
Volan, je prijeten za oprijem in vsebuje nekaj ključnih mehanskih stikal, zaslon pred njim prikazuje vse pomembno. V suhem vremenu je dobrodošlo relativno hitro odroševanje stekel, ko pa pride do dežja, nastopijo težave. Spredaj je samo en brisalec, ki je nekoliko nepraktično nameščen in ne doseže stranskih robov, zato pri zavijanju voznik zlahka spregleda pešce, ki prečkajo cesto. In tudi zadaj sploh ni brisalca, čeprav je T03 kombilimuzina.
Največja polnilna moč je 48 kW, vgrajeni polnilnik ima 7 kW, uporabna zmogljivost baterije je 37,3 kWh. Med vožnjo predvsem v mestu in v primestnem prometu, z nekaj mešanja z avtocestnimi kilometri, je porabo krožila okoli 14 kWh km, na krajših progah pri nižjih hitrostih v precej suhem vremenu s temperaturami blizu 10 stopinj Celzija pa 13 kWh na 100 kilometrov. Celovito polnjenje baterije je teoretično mogoče v približno eni uri, vendar tudi na hitri polnilnici ni bilo nikakor mogoče doseči 48 kW, ampak skoraj pol manj.
Konkurence v tem cenovnem razredu za zdaj ni veliko, a zagotovo pride in to kmalu. Leapmotor T03 je najcenejši električni avtomobil z dostojno uporabno vrednostjo in z nekaj neposrečenimi pomanjkljivostmi. V nižjo ceno je treba vračunati še manj prostora, precej špartansko notranjost in nekoliko manjšo baterijo.
| Cena osnovnega modela: | 18.990 € |
|---|---|
| Cena testnega modela s popusti: | 11.090 (s subvencijo Borzen) € |
| Motor: | snhroni elektromotor s trajnimi magneti - največja moč v kW (ali KM) 70 (95) - ajvenčji navor (Nm) 158 Menjalnikevmatike 165/65 R15 DOSEG IN PORABA Kombiniran cikel WLTP 265 km Mestna vožnja WLTP 395 km Kombinirana poraba kWh/100 km WLTP 16 Čas polnjenja z izmeničnim tokom (30% -80%) h 3,5 Čas polnjenja z enosmernim tokom (30-80%) (min) 36 Največja polnilna moč enosmernega toka (kW) 45 HITROST IN POSPEŠKI Največja hitrost (km/h) 130 Čas pospeševanja 0-50 km/h 5 Čas pospeševanja od 0 do 100 km/h 13 Zavorna pot 100-0 km/h (m) 44 MERE Dolžina (cm) 3.620 Širina (cm) 1.652 Višina (mm) 1.577 Oddaljenost od tal (cm) 140 Medosna razdalja (cm) 2.400 Obračalni krog (m) 9,7 PROSTORNINA PRTLJAŽNIKA Prostornina prtljažnika (v litrih) 210 Prostornina prtljažnika z zloženimi zadnjimi sedeži (v litrih) 508 MASA |
|---|---|
| Baterija: | kapaciteta 37,3 kWh |
| Prenos moči: | enostopenjski menjalnik - pogon spredaj |
| Zmogljivost: | največja hitrost (km/h) 130 - čas pospeševanja od 0 do 100 km/h 13 s - kombiniran cikel WLTP 265 km - mestna vožnja WLTP 395 km - kombinirana poraba kWh/100 km WLTP 16 |
| Mase: | masa vozila (kg) 1.250 - največja dovoljena masa vozila (kg) 1.475 - nosilnost (kg) 225 |
| Zunanje mere: | dolžina 3.620 - ši- rina 1.652 - višina 1.577 - oddaljenost od tal 140 - medosna razdalja 2.400 mm |
| Prtljažnik: | prostornina (v litrih) 210/508 |







