Test: Lynk & Co 01 – Švedska jed s kitajskimi začimbami

15. 10. 2024 | Matjaž Gregorič
Deli

Radovedni pogledi, globoko razmišljanje in zvedavo prikimavanje – vse to je mogoče doživeti na cesti z avtomobilom, ki ima nekoliko nedomiselno ime. Gre za prvenec kitajske znamke Lynk & Co, ki je šele pred kratkim opravila prvi nastop na slovenskem avtomobilskem parketu.

Mogočni kitajski avtomobilski konglomerat ima pod svojo streho vrsto avtomobilskih znamk, med drugim je v njihovi lastniški shemi tudi švedski Volvo, z njim pa je  povezana znamka Lynk&Co. In tukaj je zdaj model s številčno oznako 01, ki je nastal na enaki osnovi kot Volvo XC40. Kitajskega “bratranca” so precej sramežljivo predstavili leta 2018, po osvežitvi pa je tri leta kasneje prispel tudi do evrropskih kupcev.  

Test: Lynk & Co 01 – Švedska jed s kitajskimi začimbami
Matjaž Gregorič

Švedska jed s kitajskimi začimabmi, bi lahko rekel za tega športnega terenca. Zunanjost je oblikovana ravno prav drzno, da lahko komunicira z različnimi okusi in če odštejem visoko nameščene sprednje svetlobne elemente, so karoserijske linije videte precej izvirno. To pravzaprav ni presseenečenje glede na to, da so križanca razvili v podjetju Zeekr Technology Europe na Švedskem, izdelujejo pa ga  na Kitajskem, v isti tovarni kot Volvo XC40.

Ambientalno prijetna notranjost

Test: Lynk & Co 01 – Švedska jed s kitajskimi začimbami
Matjaž Gregorič

Ozračje v notranjosti je prijetno in izdelava vseh elementov je videti zelo kakovostna. Nikjer ni sledu trde plastike, večina površin, kot so armaturna plošča, obloge vrat in sredinski greben, je prekrita z umetnim usnjem z elegantnimi in poudarjenimi šivi. Panoramska streha v potniško kabino spušča veliko svetlobe, zato se zdi prostornost večja kot je v resnici.

Test: Lynk & Co 01 – Švedska jed s kitajskimi začimbami
Matjaž Gregorič

Prednja električno pomična in ogrevana sedeža z integriranimi vzglavniki imata prevleke iz recikliranega materiala, lahko pa se pohvalita z dobro nastavitvijo in čvrstim oprijemom.  Prtljažnik z osnovnimi 466 litri, ki se odpira in zapira z električnim pomikom vrat, sicer ni prostorski presežek, a je nekako zadosten, z zlaganjem naslona zadnje klopi pa se lahko nakladalna prostornina poveča na 1.213 litrov, kar tudi ni nadpovprečna vrednost.

Test: Lynk & Co 01 – Švedska jed s kitajskimi začimbami
Matjaž Gregorič

V tem avtomobilu zaslon armaturne plošče in osrednji komunikacijski zaslon še nista spojena v skupno digitalno enoto, a zaradi tega njuna preglednost in grafika nista nič slabši.  Digitalni instrumentarij je mogoče prilagajati in spremljati s številnimi izbirami želenih podatkov. Tudi infozabavni zaslon je razmeroma enostaven za upravljanje in dovolj hiter za upravljanje platforme, skupaj z navigacijskim sistemom v osnovni opremi. Pri opremi pravzaprav ni izbire, zato so v edinii paket, ki je na voljo, vključeni številni varnostni in asistenčni sistemi.

Test: Lynk & Co 01 – Švedska jed s kitajskimi začimbami
Matjaž Gregorič

Živahen in brez trivaljniškega hreščanja

Enako velja tudi za pogonski sklop - na voljo je samo priključni hibrid, kjer je v glavni vlogi 1,5 litrski trivaljni prisilno polnjeni bencinski motor s 132 kilovati (180 KM), ki jih doseže pri 5.500 vrtljajih v minuti, in z navorom 265 Nm, ki ga je v celoti mogoče izkoriščati že od 1.500 vrtljajev v minuti navzgor. Elektromotor pogonskemu sklopu dodaja še 60 kilovatov (82 KM), vse skupaj pa to pomeni  sistemsko moč 192 kilovatov (261 KM) in skoraj orjaških 425 Nm navora.

Za koordinacijo in prenos moči na prednji kolesih skoraj vzorno skrbi sedemstopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik. Pri Lynk & Co obljubljajo, da je v električnem režimu mogoče prevoziti do 70 kilometrov, a se je izkazalo, da je realnost preej drugačna. Ob vsem trudu sem namreč brez uporabe bencinskega motorja uspel prevoziti komaj kakšen kilometer več kot 40, za polnjenje baterije s 14,1 kilovatne ure zmogljivosti pa je na domačem omrežju potrebnih skoraj toliko ur kot traja običajni delovnik.

Aktiven in zmerno dinamičen

Test: Lynk & Co 01 – Švedska jed s kitajskimi začimbami
Matjaž Gregorič

Dobra zvočna zatesnitev kabine je še eden od elementov udobja, ki ga ponuja ta križanec. V notranjosti se presenetljivo sliši zelo malo, kljub temu, da je v nosu trivaljnik. Uglašenost vzmetenja se  se bolj nagiba k mehkobnemu kot čvrstemu in z velikimi 20-palčnimi kolesi avtomobil brez večjih pretresov nevtralizira udarce cestnih gbrin. Tudi glede vodljivosti Lynk & Co deluje zelo zrelo, volanski mehanizem ni ostro neposreden, ampak rahlo posreden, kar je znosno vselej, razen v res zelo ostro izpeljanih ovinkih.

Test: Lynk & Co 01 – Švedska jed s kitajskimi začimbami
Matjaž Gregorič

In če se še enkrat vrnem k pogonskim zmogljivostim, številke  moči in navoru so obetavne in realnost prav tako; pospeševanje z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro namreč traja spoštljivih 8 sekund, česar se ne bi sramoval tudi kakšen bolj športno naravnani avtomobil. Občasno so me zmotili samo dolgi premisleki elektronskih možganov pri speljevanju, ki je bilo zato lahko tudi preveč sunkovito. In kljub teži, ki se približuje 1.900 kilogramom, poraba ni pretirana, z nekaj pozornosti jo je mogoče krotiti okoli 6,5 litra bencina na 100 kilometrov, ob tem, da pri regenerativnem zaviranju baterija ne dobi toliko energije, da bi se napolnila v celoti, ampak samo manjši del.

Test: Lynk & Co 01 – Švedska jed s kitajskimi začimbami
Matjaž Gregorič

Švedska jed s kitajskimi začimbami zna biti vsaj zanimiva, če že ne drugega, in podobno je tudi s tem avtomobilom švedskih korenin in kitajske izdelave. Nedvomno gre za enega bolj zrelih kitajskih štirikolesnikov, kar glede na osnovo niti ni presenečenje, je pa res, da ne spada v območje cenenosti, ampak je cenovno umeščen tako visoko, da ima ob sebi celo kolono evropskih in azijskih tekmecev.

Francoska prestolnica bo prizorišče kitajsko evropske avtomobilske bitke
Osnovni podatki
Prodaja: VCAG- Volvo Cars Auto Group Slovenija
Cena osnovnega modela: 46.990 €
Cena testnega modela: 46.990 €
Tehnični podatki
Motor: trivaljni, bencinski s turbinskim polnilnikom, 1427 ccm, 132 kW (180 KM) pri 5.500 v/min, 265 Nm pri 1.500 do 4.000 v/min, elektromotor 60 kW (82 KM)
Baterija: zmogljivost 14,1 kWh
Prenos moči: samodejni 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, pogon na prednji kolesi
Zmogljivost: najvišja hitrost 210 km/h, pospešek 0-100 km/h 8,0 s, povprečna poraba goriva 6,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.879 kg, skupna teža 2.360 kg
Zunanje mere: dolžina 4,541 m, širina 1,857 m, višina 1,694 m, medosna razdalja 2,734 m.
Prtljažnik: 466/1213 l
Hvalimo in grajamo
vpadljiva oblika zunanjosti
prostornost in udobje
zmogljivost pogonskega sklopa
nekoliko premajhen prtljažnik
pusta grafika na obeh zaslonih
rahlo zasoljena cena