Kitajska znamka Lynk & Co je po uspešnem vstopu na evropski (in slovenski trg) zdaj na cestah z drugim in hkrati prvim električnim avtomobilom. Ki poskuša izzvati tekmece s športno obliko in vozno dinamiko.
Še pred nekaj leti je imel Lynk & Co ambiciozne načrte za revolucionarne spremembe mobilnosti. Skupno podjetje kitajske skupine Geely in švedskega Volva se je pred slabim desetletjem izpostavilo z inovativnim konceptom po katerem kupci ne bi mogli le naročiti svojega avtomobila, ampak ga tudi deliti z drugimi. A začetno navdušenje nad tem pristopom je hitro izginilo.
Z modelom 02, ki je prvi baterijski električni model kitajske znamke, so se pri Lynk & Co zdaj osredotočili na ustaljene prodajne poti, čeprav se niso popolnoma odrekli konceptu souporabe.
Vpadljiv sprednji del
In križanec s kupejevskim zadkom veliko stavi na svojo dinamično zunanjost, kjer je že na prvi pogled najbolj vpadljiv sprednji del z agresivnimi žarometi s svetilnimi diodami.
Presenečajo tudi aktivne zračne lopute v maski hladilnika, ki nimajo samo estetskega namena, ampak skrbijo tudi za boljšo učinkovitost. Celotno podobo zaokrožujejo zračni stabilizator na vrhu prtljažnih vrat in vretenaste luči na zadku. Morda zaradi samosvojega sloga avtomobil ne bo všeč vsem, toda oblikovalcem, ki so Lynk & Co 02 risali v Göteborgu, je treba priznati, da so dobro opravili svoje delo, kajti avtomobil je ravno prav drugačen kot večina v njegovem razredu.
Notranja arhitektura z mešanimi občutki
V notranjosti Lynk & Co 02 pušča mešane občutke, pravzaprav je vzdušje v potniški kabini nekje med prestižnim in minimalističnim. Na sredini izstopa velik 15,4 palčni HD-zaslon, ki prevladuje v prostoru in je namenjen intuitivnemu upravljanju vseh bistvenih funkcij od klimatske naprave do medijev. Zdel se mi je do potankosti enak kot v večini novodobnih kitajskih avtomobilov, no vsaj v tistih, ki spadajo pod streho koncerna Geely. Ne vem pa zakaj je tako velik, ko pa so številke, ki prikazujejo uro tako majhne, da jih dobro vidijo samo oči, ki nimajo dioptrije na blizu. Osnovne podatke o vožnji prikazuje manjši zaslon za volanom, kjer bi si prav tako želel drugačne grafike.
Volan je oblikovno nekoliko poseben, na zgornjem in spodnjem robu spominja na oglato različico črke D, vendar v ležečem položaju. Z estetskega vidika nič narobe vse dokler ni treba močno hitro vrteti in zavijati, ko oblika postane nekoliko nerodna. Sistem izbirnikov na zaslonu ni visoko na lestvici uporabniške prijaznosti, medtem, ko so zvočni opozorilniki za prekoračeno hitrost, predvsem pa za (domnevno) voznikovo nepozornost, izjemno nadležni. Milo rečeno.
Dovolj prostora, a ni vse vrhunsko
Z medosno razdaljo 2,76 metra ima Lynk & Co 02 razmeroma veliko prostora za štiri odrasle osebe. Prtljažnik sprejme 410 litrov, dodatnih 15 litrov pa je na voljo v majhnem pomožnem n predalu. Sprednja sedeža sta solidna, a nič več kot to, z integriranim vzglavnikoma v hrbtišči, so snovalci očitno hoteli poudariti športnost, a so obtičali nekje na pol poti. Enako velja za zadnjo klop, ki je razmeroma neudobna. Na drugi pogled je opazno, da ni vse vrhunsko. Sredinski tunel na primer izstopa s poceni plastiko, volanska stikala in ročice pa bi lahko imeli manj cenen videz.
Tehnično gledano Lynk & Co 02 temelji na platformi, ki si jo deli z ostalimi modeli znamk Smart, Volvo in Zeekr, ki so vse v koncernu Geely. Po vstopu v avtomobil vozniku ni treba zagnati motorja, ker elektronski možgani vse naredijo sami. Elektromotor z 200 kilovati/272 KM in 343 Nm navora v navezi z baterijo, ki lahko shrani 66 kilovatnih ur električne energije, omogoča (teoretični) doseg do 435 kilometrov, v praksi pa je ta razdalja okoli 360 kilometrov.
Hiter in agilen s podhranjenim podvozjem
Oskrba z energijo s hitrim polnjenjem z enosmernim tokom od 10 do 80 odstotkov naj bi trajala približno 30 minut, a se ta čas rad raztegne tudi do dodatne tretjine. Lynk & Co 02 je sposoben pospešiti od nič do 100 kilometrov na uro v 5,5 sekunde, najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 180 km/h. Pospeševanje in upravljanje sta uravnotežena, kar velja tudi za součinkovanje rekuperacije in zaviranja. S spodobno agilnostjo je zagotovljene tudi dovolj energičnosti, zlasti pri prehitevanju ali vključitvi na avtocesto.
Manj zahtevnim voznikom utegne ugajati lahko in neposredno krmiljenje, mehko vzmeteno podvozje in lahkoten občutek na cesti. Če ga voznik v ovinkih priganja nekoliko preveč ostro, kaže precej izrazito težnjo po nagibanju. Enako velja za pospeševanje in zavoro, avtomobil se nagiba naprej in nazaj na način, ki se ne ujema z mladostnim športnim videzom na splošno. Manjka mu torej nekaj ostre čvrstosti, ki bi jo pričakoval od športno zasnovanega avtomobila. A tudi vozni način "Sport" tega ne spremeni.
Je dovolj izzivalen za tekmece?
Ne bi si upal trditi, da Lynk & Co 02 ni zanimiv avtomobil. Za razliko od starejšega sorodnika Lynka & Co 01, ki je bil na voljo samo z enim nivojem opreme in v dveh karoserijskih barvah, je 02 naprodaj v osnovni različici Core in nekoliko dražji z oznako More. Slednji ima poleg toplotne črpalke tudi 22 kilovatov polnjenja doma namesto 11 kilovatov, ogrevan volan, 360-stopinjsko kamero in električne sedeže.
Cenovno je kitajski električni križanec vmeščen tja, kjer bi ga pričakovali; z bogatejšim nivojem opreme je v uradnem ceniku s popustom naprodaj za slabih 38 tisočakov, to ceno pa je mogoče oklestiti še za 7.200 evrov državne subvencije. Ni med najcenejšimi električnimi avtomobili, je pa še vedno v območju zanimivega in dostopnega. A hkrati ima ob sebi že celo četo agresivnih (ne samo kitajskih) tekmecev.
| Cena osnovnega modela: | 26.790 € |
|---|---|
| Cena testnega modela: | 37.990 € |
| Cena testnega modela s popusti: | 30.790 (z odšteto subvencijo= € |
| Motor: | električni - največja moč 200 kW (272 KM) - največji navor 343 Nm |
|---|---|
| Baterija: | zmogljivost 66 kWh - največja polnilna moč: 22 kW AC/150 kW DC |
| Prenos moči: | pogon na zadnji kolesi - enostopenjski samodejni menjalnik |
| Zmogljivost: | največja hitrost: 180 km/h - pospešek od 0 do 100 km/h: 5,5 sekunde - povprečna poraba goriva WLTP: 17,1 kWh - doseg (WLTP) 445 km |
| Mase: | prazno vozilo 1.829 kg - nosilnost 450 kg |
| Zunanje mere: | dolžina 4,460 m - širina 1,845 m - višina 1,573 m - medosna razdalja 2,755 m. |
| Prtljažnik: | 410 litrov + 15 litrov |









