Prilagoditev

Mazda se je na najbolj zaželeni avtomobilski razred pripravila že pred leti, a ta se širi na vse strani, tudi v segment manjših avtomobilov, kjer pa Mazde doslej še ni bilo. 

Druga resnica je, da se mestni križanci še vedno prodajajo zelo dobro, zato je pač najbolje, da jih imaš kar se da veliko. Več jih imaš, več jih prodaš. In če imaš všečno in dobro limuzino (beri Mazdo3), je nesmiselno, da na njej (oziroma na njeni platformi) ne narediš še enega križanca. Mazda sicer svoje križance poimenuje z zgolj eno številko, a ker so ime CX-4 že porabili (za kitajski trg), so ubrali podobno taktiko oziroma poimenovanje kot pri programskih različicah in tako je iz Mazde CX-3 nastala Mazda CX-30. A ker je nastala na Mazdi3, se ji pravzaprav ime čisto lepo poda.

Testna CX-30 je bila klasična Mazda zadnjega časa. Sam sicer nisem ljubitelj rdeče barve avtomobila (ki 'pripada' zgolj eni znamki), a glede na to, da so v razvoj te posebne barve (Soul Crystal Red) pri Mazdi vložili veliko truda in da se na soncu res lepo sveti, sem se je pri Mazdi že kar navadil. Malo manj mi je všeč notranjost, ki je enobarvno črna. A seveda, nekaterim je to všeč, sploh pa avto prihaja iz Japonske in njeni prebivalci pač niso znani kot ljubitelji eksperimentiranja. Vseeno je škoda, ker popolna črnina, vključno s črnimi usnjenimi prevlekami, kar nekako zakrije vso pestrost in predvsem vsebino potniške kabine. Tudi zato, ker je močno podobna tisti iz Mazde3, to pa pomeni, da je elegantna, zaznamovana s čistimi in nevsiljivimi linijami, ki pa, kot rečeno, prej kaj skrijejo, kot odkrijejo.

In tako se je na prvi pogled testni avto zdel skoraj povprečen in šele natančnejši pogled na spisek serijske in dodatne opreme je razkril, kako zelo dobro opremljen avto sploh je. Že serijsko se namreč Mazda CX-30 ponaša z nadpovprečno opremo, z dodanimi paketi Safety, Style, Sound in Luxury (ki stanejo skupaj natanko 4.000 evrov) pa je testna Mazda CX-30 ponujala digitalne merilnike, projicirni zaslon, ogrevan multifunkcijski volanski obroč, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, ogrevana prednja sedeža in zvočni sistem Bose ter 12 zvočnikov in 8,8-palčni zaslon. Temu pripadajo še vtičnice USB in AUX, vozniku pa je na voljo tudi navigacija.

Pa to seveda še zdaleč ni bilo vse, saj je bil testni avto tudi na področju varnosti odlično založen, malodane z večino varnostno-asistenčnih sistemov, ki so trenutno na voljo. Če k temu dodamo še LED matrična žarometa, brezstični ključ za vstop v avto in zagon motorja, usnjeno notranjost, parkirna tipala spredaj in zadaj, je jasno, da je bila testna Mazda CX-30 več kot nadpovprečno opremljena, a je žal vse omenjeno (in še mnogo več) prav sramežljivo skrivala.

Nekako v slogu notranjosti in njenih skrivalnic pa se je odzival tudi motor. Čeprav je notranjost obilno založena, je za marsikoga srce avtomobila prav motor. Ta se je sicer ponašal s 122 konji, a prostorninsko (pre)velik motor hkrati ponuja 213 Nm navora šele pri 4.000 motornih vrtljajih, kar pomeni, da ga je treba za poskočno vožnjo kar pošteno priganjati v visoke vrtljaje. S tem pa je vožnja seveda glasnejša, potnikom manj prijetna, predvsem pa se povzpne tudi poraba goriva.

Prav tako se izniči vsa prednost blagega hibrida, pa tudi do izklopa valjev ne prihaja prav pogosto, saj se to zgodi zgolj pri zares varčni in umirjeni vožnji, kot je denimo vožnja na našem normnem krogu. Pri tako umirjeni vožnji je lahko poraba bencina malo nad 5 litrov za 100 prevoženih kilometrov, sicer pa je ta precej višja. A komur ni toliko mar za porabo goriva (tak navsezadnje izbere drug motor), pod črto dobi, kot že zapisano, izjemno bogato opremljen avto, ki se, če odmislimo motor, pelje povsem spodobno oziroma na ravni razrednih tekmecev. Nerealno bi bilo pričakovati nadpovprečno lego na cesti, je pa res, da ni pretiranega zibanja karoserije niti pri hitrejši vožnji po ovinkasti cesti.

A kot rečeno, Mazda CX-30 je mestni križanec in tam se pravzaprav tudi najbolje počuti.

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.190 €
Gorivo: 6.982 €
Gume (1) 1.268 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 17.332 €
Obvezno zavarovanje: 1.800 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.440 €
Skupaj 33.012 € (strošek na km: 0,33 evra €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 83,5 × 91,2 mm – gibna prostornina 1.998 cm3 – kompresija 13,0 : 1 – največja moč 90 kW (122 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 18,2 m/s – specifična moč 45,0 kW/l (61,3 KM/l) – največji navor 213 Nm pri 4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (jermen) – 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,700; II. 1,947; III. 1,300; IV. 1,029; V. 0,837; VI. 0,680– diferencial 3,724 – platišča 7,0 J × 18 – gume 215/55 R 18 V, kotalni obseg 1,96 m.
Zmogljivost: največja hitrost 186 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,1 l/100 km, izpust CO2 116 g/km. 
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.927 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.300 kg, brez zavore: 600 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.395 mm - širina 1.795 mm, z ogledali 2.040 mm - višina 1.540 mm - medosna razdalja 2.650 mm - kolotek spredaj 1.565 mm, zadaj 1.565 mm - rajdni krog 11,37 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 850 - 1.090 mm, zadaj 560-820 mm - šrina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.440 mm - višina nad glavo spredaj 920-980 mm, zadaj 920 mm, dolžina sedalnega dela spredaj 500mm, zadaj 450 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 51 l
Prtljažnik: 430 - 1.406 l
Naše meritve
T = 17°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 57 % / Gume: Bridgestone Turanza T005 215/55 R 18 H / stanje kilometrskega števca: 3.755 km 
Pospešek 0-100km: 10,9 ss
402m z mesta: 17,2 ss ( 131 km/hkm/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,1/17,3 ss (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 15,8/22,3 ss (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,4 l/100 km l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 62,3 mm
Zavorna pot pri 100km/h: 35,8 mm
AM meja: 40,0 mm
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57 dbdB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62 dbdB
Ocena skupaj (410/600)
  • Težko bi rekli, da smo na Mazdo CX-30 z nestrpnostjo čakali. A zdaj, ko je na voljo, bo zagotovo našla svoj krog kupcev, ki potrebujejo ravno tako velik avto, kot je CX-30.

  • Kabina in prtljažnik (76/110)

    Prepoznavna oblika, z velikostjo pa namenjena bolj parom kot družinam.

  • Udobje (78 /115)

    Priganjanje motorja povzroča kar velik hrup, z umirjeno vožnjo pa je počutje v kabini prijetno.

  • Pogonski sklop (43 /80)

    Za umirjenega voznika bo motor pravšnji, sicer pa bi bil dobrodošel kakšen konjiček več. 

  • Vozne lastnosti (68 /100)

    Vožnji ne gre oporekati kaj dosti, je pa jasno, da CX-30 mestni križanec, in ne športni avtomobil.

  • Varnost (95/115)

    Varnosti, tako aktivni kot pasivni, tudi na račun dodatne opreme ne gre oporekati.

  • Ekonomičnost in okolje (50 /80)

    Poraba goriva bo precej odvisna od voznikove noge, cenovno pa CX-30 sicer ni najcenša, a je dodatna oprema precej ugodna.

AM ocena: 3/5

Hvalimo in grajamo
oblika
bogata oprema
cena dodatne opreme
motor in njegova odzivnost
črna notranjost