Test: Mazda2 G115 Revolution Top

Rek Nikar ne bodite vsi na naši strani, sicer se bo barka prevrnila najlepše ponazarja samosvojo pot Mazde2. Čeprav se z njo morda ne strinjate, je vredna razmisleka.

Test: Mazda2 G115 Revolution Top (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
8. 9. 2015

Pri Mazdi so v naletu, saj so prenovili Mazdo6 in model CX-5, veliko pa pričakujejo tudi od dveh manjših, Mazde2 in CX-3. Toda v vsej tej evforiji novih modelov izstopa malček, ki je po merah kar zrasel (točneje 14 centimetrov v primerjavi s predhodnikom!), saj je z več kot štirimi metri dolžine zgolj za 20 centimetrov krajši, denimo, od Volkswagnovega Golfa.

Mazda2 ima še posebnost, ki jo štejemo v dobro: v motorni paleti ni sodobnih turbobencinskih trivaljnikov manjših prostornin, ki so trenutno zelo modni. Japonci pravijo, da je poldrugi liter v kombinaciji s štirimi valji in atmosferskim polnjenjem povsem dovolj. To pa je pogumna odločitev! Če tekmeci bombardirajo kupce z obvestili, da si bodočega mestnega prometa ne predstavljajo brez turbobencinskih poskočnežev, potem morajo imeti pri Mazdi trdne argumente, da vztrajajo na svoji poti. In če zanemarimo bruseljske birokrate, ki nam narekujejo tempo z raznimi izpusti, in pogledamo na stvar strogo uporabniško, potem imajo prav: motor Mazde2 je tih, dovolj zmogljiv in tudi varčen motor, da so pomisleki odveč.

Pa začnimo enkrat za spremembo test z motorjem. Pri Mazdi2 lahko izbirate med dvema možnostma: 1,5-litrskim bencinskim motorjem in 1,5-litrskim turbodizlom, ki zagotavlja 77 kilovatov ali bolj domačih 105 'konjev'. Če so ljubitelji dizlov omejeni le na eno možnost, lahko bencinski navdušenci obkljukajo 55-kilovatni stroj (75 'konjev'), 66 (90) ali 85 (115). Na testu smo imeli najmočnejšo različico in povem vam, da je prav prijetna. Mogoče ni sunka v hrbet pri polnem pospeševanju, kot ga poznamo pri prisilno polnjenih avtomobilih, je pa zato uglajen, razmeroma tih in varčen. Priganjanja v višje vrtljaje nima preveč rad, se pa zato odlično razume z menjalnikom takrat, ko prestavljate dovolj zgodaj (torej pri nižjih vrtljajih). Navora je že v kletnih prostorih dovolj, da Mazda2 zlahka sledi dinamičnim prometnim tokom, takrat pa porabi okoli 6,6 litra na 100 prevoženih kilometrov, kolikor smo izmerili na testu. Navdušujoča je poraba na normnem krogu, ki ga sestavljajo avtocesta, magistralna cesta in mestna vožnja: z vožnjo po hitrostnih omejitvah in nežnim pospeševanjem ter pravočasnim zaviranjem smo porabili zgolj 4,7 litra, kar je v vrhu tega razreda. Zasluge za to ima tehnologija skyactiv, ki s pomočjo Mazdinega sistema i-stop (start-stop) in i-ELOOP (napredno regenerativno zaviranje) ter manjše mase v primerjavi s predhodnikom (uporaba jekla z veliko natezno trdnostjo, lažje podvozje z McPhersonovimi vzmetnimi nogami spredaj in vzmetenjem s torzijsko gredjo zadaj) zagotavlja manjšo žejo ob hkratnem iskrem delovanju.

No, prijetna pravljica se konča s slabšim ročnim menjalnikom, ki je sicer natančen, vendar je bil vsaj v testnem avtomobilu precej glasen pri delovanju. Kot da ne bi imel olja ... Ta slabost je bila še toliko bolj očitna pri mrzlem delovanju in prehod na starejšo Mazdo3 je takoj pokazal, da znajo pri Mazdi delati tudi tihe menjalnike, le da ti niso našli prave poti do Mazde2. Škoda. Mazda2 je dovolj privlačna, da je na cesti pritegnila marsikateri pogled tako nežnejšega kot močnejšega spola. Navpično odrezana maska ji daje možat videz, valovite bočne linije nekaj mehkobe, zadek pa je zopet tako dinamičen, da ga moraš pogledati. Na testu smo imeli najbolje opremljeno različico, ki je bila res dobro založena z opremo. Pravzaprav bi si tak avtomobil želel vsak voznik, če te opreme ne bi bilo treba kupiti ter jo nato vzdrževati.

Pri Mazdi tem asistenčnim sistemom pravijo i-ACTIVSENSE in vključujejo sistem za nadzor dogajanja za vozilom (onemogočanje tako imenovanega mrtvega kota), opozorilo na promet za vozilom (pri vzvratni vožnji, denimo s parkirišča, opozori, ali se približuje avtomobil), opozorilo za nenamerno zapuščanje voznega pasu (da ne bi za volanom zadremali), samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi, samodejno zaviranje za preprečevanje naleta pri mestni vožnji itd. Vsi sistemi so se v praksi izkazali za odlične (razen samodejnega zaviranja pred naletom do 30 km/h, ki je pri službeni zapornici v garaže tako naglo in nepričakovano zavrl, da se zgolj varnostnemu pasu lahko zahvalim za cele zobe), saj pomagajo raztresenim voznikom ostati celi. In lahko nam verjamete, da smo novinarji med bolj raztresenimi ...

Toda če so omenjeni sistemi opozarjali svetlobno (zunanji vzvratni ogledali) in tudi zvočno (zelo diskretno s piskom), mi je osebno šlo zelo na živce opozorilo o dohodnem klicu. Seveda govorimo o sistemu prostoročnega telefoniranja, ki v drugih avtomobilih opozori na telefonski klic s kakšno prijetno melodijo, pri Mazdi pa so namestili tečen ženski glas, ki stalno ponavlja: »Dohodni klic! Pritisnite na gumb za sprejetje sklica! Dohodni klic! Pritisnite na gumb ...« Ali nekaj podobnega. Moški imamo tečnih žensk v življenju seveda več kot dovolj, zato sem se takoj zakopal v meni, da spremenim to neprijetnost v kakšno prijetno melodijo, ki mi ne bi takoj dvignila krvnega tlaka v višave. Toda, glej ga, zlomka, te možnosti ni in edino, kar lahko naredite, je, da utišate to gospo. Zato pa so si prislužili minus!

Minusa pa ne moremo dati občutku za volanom, saj je kljub razmeroma skromnemu prostoru in kratki sedalni površini sedeža (seveda gledano s stališča velikanov pri Avto magazinu, manjše gospe ali gospodične teh težav ne boste imele) odlično delovno okolje za voznika. Usnjena notranjost (sedeži, notranji del vrat, volanski obroč, prestavna ročica, ročica ročne zavore in celo armaturna plošča!) daje pridih prestiža, mehko oblazinjena sredinska konzola pa prispeva tudi k udobju, saj ob njen rob večji vozniki pogosto prislanjamo svoje desno koleno. Ergonomiji so inženirji in tehniki namenili veliko pozornosti, saj so pred vrtljivi osrednji gumb (med prednjima sedežema) namestili še zelo uporaben naslon za zapestje. Bravo! Velik sedempalčni zaslon, občutljiv za dotik, odlično dopolnjuje infozabavne vsebine, navigacija pa nas je pripeljala tudi v skrite kotičke v okolico Pohorja, kjer se je odvijal reli Maribor. Tam so lepi kraji, a tudi zelo odmaknjeni ...

Pravzaprav je imela testna Mazda2 res vso opremo, ki si jo lahko zaželiš, mogoče bi lahko dlakocepsko pogrešali le kamero za vzvratno vožnjo, parkirna tipala spredaj (testna jih je imela le zadaj) in dvoobmočno samodejno klimatsko napravo. Pa nismo! Pred voznikom je klasičen analogni merilnik vrtljajev in digitalni zapis hitrosti, kar morda ni najboljša rešitev (v tako majhnem avtomobilu bi prej pričakovali večji merilnik hitrosti), vendar ta slabost zbledi ob dejstvu, da je imela testna Mazda2 tudi projicirni zaslon. Tam se poleg izpisa hitrosti pojavijo tudi podatki o navigaciji, kar je v neznanih krajih več kot dobrodošlo. Zaradi digitalnega izpisa hitrosti so strategi pri Mazdi dobili na levi in desni strani instrumentne plošče kar precej prostora za dodatne podatke, denimo povprečno porabo goriva, nastavljeno hitrost pri tempomatu, zunanjo temperaturo ...).

Še celo izpis najidealnejše prestave, ki je pri številnih tekmecih na silo vstavljen med druge podatke, je velik in pregleden. Na koncu moramo pohvaliti še sistem, ki prek pametnega ključa ukazuje ključavnicam. Za vstop v avtomobil in zagon motorja je dovolj stik prsta z gumbom na kljuki ali pod volanom, za zaklepanje pa ni treba narediti ničesar, saj se avtomobil po odhodu voznika samodejno zaklene. Vredno vsakega evra. Mazda2 med tekmeci mogoče ni najbolj poskočna, tudi ne najtišja (vendar ne zaradi slabše zvočne izolacije, ampak glasnega menjalnika in slišnega motorja) ali najcenejša možnost, je pa dobra alternativa za tiste, ki želijo od avtomobila več – drugačnega!

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Mazda2 G115 Revolution Top (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 9.990 €
Cena testnega modela: 19.440 €
Moč: 85kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,1 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9l/100km
Garancija: 5 let ali 150.000 km splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 20.000 km
Sistematični pregled na 20.000 ali eno leto km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 1.165 €
Gorivo: 8.653 €
Gume (1) 955 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 5.810 €
Obvezno zavarovanje: 2.506 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.375 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 24.464 € (strošek na km: 0,24 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 74,5 × 85,8 mm – gibna prostornina 1.496 cm3 – kompresija 14,0 : 1 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 17,2 m/s – specifična moč 56,8 kW/l (77,3 KM/l) – največji navor 148 Nm pri 4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,583; II. 1,904; III. 1,290; IV. 0,972; V. 0,795; VI. 0,645 – diferencial 4,388 – platišča 5,5 J × 16 – gume 185/60 R 16, kotalni obseg 1,90 m.
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,1/4,9 l/100 km, izpust CO2 115 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj torzijska prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.055 kg – dovoljena skupna masa 1.510 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.100 kg, brez zavore: 515 kg – dovoljena obremenitev strehe: 50 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.060 mm – širina 1.695 mm, z ogledali 1.983 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.570 mm – kolotek spredaj 1.495 mm – zadaj 1.485 mm – rajdni krog 9,8 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 840–1.090 mm, zadaj 530–790 mm – širina spredaj 1.400 mm, zadaj 1.320 mm – višina nad glavo spredaj 920–980 mm, zadaj 900 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnji sedež 440 mm – prtljažnik 280–950 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 44 l.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – gretje sprednjih sedežev –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat.

Naše meritve

T = 15°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 48 % / Gume: Goodyear Eagle Ultragrip 185/60/R 16 H / stanje kilometrskega števca: 5.784 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,1s ( 132km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,0/15,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 18,1/23,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 200km/h (VI.)
poraba na testu: 6,6 l/100km
Poraba na normnem krogu: 4,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 77,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 43,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč v prostem teku: 39dB
Ocena skupaj (320/420)
  • Mazda2 je zaradi prikupne pojave, bogate opreme in varčnega 1,5-litrskega atmosferskega motorja dobra protiutež številnim prisilno gnanim tekmecem, ki so morda res cenejši, a zato manj prestižni.

  • Zunanjost (14/15)

    Za nekatere je Mazda2 preveč podobna večjim bratom, toda kljub temu je zanimive in všečne oblike.

  • Notranjost (99/140)

    Ogromno opreme, izvrstni materiali, odlična ergonomija, vendar tudi povprečna velikost potniške kabine in prtljažnika.

  • Motor, menjalnik (45 /40)

    Motor pri prožnosti ne dohaja prisilno gnanih tekmecev, slabši menjalnik, dovolj udobno podvozje.

  • Vozne lastnosti (58 /95)

    Lega na cesti je primerna avtomobilskemu razredu, občutek pri polnem zaviranju je dober, smerna stabilnost ne pomeni težav.

  • Zmogljivost (24/35)

    Dobri pospeški, največja hitrost kar 200 km/h, pri prožnost pa je malce za tekmeci.

  • Varnost (41/45)

    Le 4 zvezdice na Euro NCAP-u, zelo visoka raven aktivne varnosti zaradi številnih asistenčnih sistemov.

  • Gospodarnost (39/50)

    Pri nežni desni nogi izvrstna poraba goriva, nekoliko višja cena avta zaradi bogatejše opreme, povprečna garancija.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 2/5
Hvalimo in grajamo
videz
poraba goriva
asistenčni sistemi
opremljenost
opozorilo dohodnega klica
cena
menjalnik (predvsem mrzel)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri