Mercedes-Benz B 200d AMG Line - začetek konca

Z nedavno prenovo se Mercedes-Benzu razreda B v razmeroma bližnji prihodnosti verjetno obeta labodji spev. Enoprostorske avtomobile v vseh razredih brezkompromisno izrivajo takšni in drugačni križanci oziroma pomehkuženi športni terenci – in tako se bo pri tem modelu končala zgodba, ki se je s prvo generacijo začela leta 2005.

Ta avtomobil sicer nekako z zadržkom uvrščam med kompaktne enoprostorce, saj ni tako visok, kot je bila večina predstavnikov tega razreda, niti ni videti okoren, hkrati pa je višji od običajnih kombilimuzin; in ker nosi trikrako zvezdo, se uvršča med avtomobile s prestižnim predznakom. Njegova zunanja podoba sicer ne sproža hormonov sreče, vendar ima druge lastnosti, ki znajo prepričati tiste, ki iščejo uporaben, kompakten in prilagodljiv avtomobil (z malce več kot le kančkom prestiža).

Kljub temu da je razred B verjetno na seznamu Mercedes-Benzovih modelov, ki bodo med prvimi zapustili avtomobilski svet, je minulo jesen doživel še eno posodobitev. Vendar v proračunu niso predvideli znatnejših zunanjih sprememb, saj je med opaznejšimi le nadgrajena tehnologija svetlobnih teles, tako da žarometi in zadnje luči po novem vselej svetijo s svetilnimi diodami.

Prostoren in digitaliziran

Notranjost zna navdušiti precej bolj kot zdaj morda že nekoliko manj izrazita zunanjost. Kot je pri tovrstnih karoserijskih oblikah običajno, potniška kabina postreže s prostornostjo in zračnostjo, po prenovi tudi s povsem digitalizirano armaturno ploščo. Sestavljata jo zaslon z merilniki pred voznikovimi očmi in velik osrednji komunikacijski zaslon z upravljanjem na dotik. Oba sta lepo povezana v celoto in se ponašata z odlično grafiko. Škoda le, da je zaslon na dotik malce neroden za doseganje z voznikovega sedeža, a to ni več taka težava, če bi obvladal na dotik občutljiv gozd stikal in drsnikov na novem volanu.

Vse skupaj je precej zmedeno in neprijazno do uporabnika, čeprav naj bi veljal nekakšen red za upravljanje posameznih funkcij. Kapacitivni kontrolniki na levi strani volana upravljajo zaslon na dotik, tisti na desni pa so za instrumente. Toda med vožnjo sem večkrat nehote pritisnil na ploščico za uravnavanje glasnosti radijskega sprejemnika in zraven potihoma bentil nad lastno nerodnostjo in še bolj nad tistimi, ki so si izmislili takšno stikalno arhitekturo. Priznam pa, da sem sčasoma in z vsakim dodatnim dnem za volanom bolj obvladal logiko sistema in tudi delo z drsniki na dotik.

Spredaj in zadaj je dovolj prostora za noge, čeprav je škoda, da ni več prilagodljivosti pri sedežni postavitvi. Naslonjala sedežev so razdeljena v res prilagodljivem razmerju 40 : 20 : 40 in podrta tvorijo prtljažnik z ravnim dnom, a s tem je domiselnih rešitev skoraj konec. No, vsaj prtljažna vrata se serijsko odpirajo z elektrificiranim mehanizmom in odstrejo prtljažnik, ki sprejme solidnih 445 litrov prtljage s postavljenimi in do 1530 litrov z zloženimi sedeži.

Dizelski motor še vedno navduši

Mercedes-Benz razreda B z oznako 200d se zdi kot avtomobil iz dobrih starih časov. To pomeni, da je za pogon odgovoren 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki brez vsakršnega dodatka iztisne 110 kilovatov (150 KM) in suvereno premika dobro poldrugo tono mase praznega avtomobila. Navdušil me je navor, ki svoj vrh s 320 njutonmetri doseže že pri 1400 vrtljajih in potem v ravni krivulji omogoča lagodno vožnjo in zgledno sodelovanje z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja gladko in komaj zaznavno, v sozvočju z obljubljenim premijskim predznakom.

Uradne številke kažejo, da bi se moral pogonski stroj zadovoljiti s 5,1 litra plinskega olja na sto prevoženih kilometrov, razlika do realne porabe pa ni prav velika – na merilnem krogu je bila namreč natanko pol litra, v povprečju torej 5,6 litra. Avtocestna vožnja se temu kompaktnemu enoprostorcu zdi nekako najbolj pisana na kožo, saj se na gladkem asfaltu pri večji hitrosti izkaže s stabilnostjo in udobjem. Dobršen del tega obdrži tudi na bolj zavitih in grbinastih cestah, čeprav je krmiljenje nekoliko brez življenja in bi si za večji vozniški užitek želel nekaj več interakcije med kolesi in volanom. A povprečen voznik bo zadovoljen tudi s tem, predvsem pa z zmogljivostmi, uravnoteženim podvozjem (ki včasih malce preseneti na kratkih prečnih grbinah) in zanesljivimi zavorami. In s harmonično celoto vsega.

 

Vendar apatija kupcev do modelov, kot je razred B, ki je nekje na pol poti med velikoprostorcem in kompaktnikom spodnjega srednjega razreda, najbrž pomeni, da zadnja posodobitev v luči vse bolj priljubljenih križancev in modelov SUV verjetno ne bo zadostovala, da bi ta avtomobil ohranila tudi v prihodnji generaciji. 

Fotografije: Uroš Modlic

Preberite še: Včasih je vredno prehoditi kakšen meter več, da se vam slučajno ne zgodi tole!

BONUS VIDEO: Žiga Jelar: "zakaj je meni sploh tega treba, mar bi šel v nek šport, kjer bi dirkal z avtomobili."

 

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 52.074 €
Cena osnovnega modela s popusti: 40.700 €
Cena testnega modela s popusti: 52.074 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,5 s s
Največja hitrost: 219 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 5,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.950 cm3
Prenos moči: :motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko
Mase: prazno vozilo 1.505 kg – dovoljena skupna masa 2.090 kg
Zunanje mere: dolžina 4.419 mm – širina 1.796 mm – višina 1.545 mm – medosna razdalja 2.729 mm
Prtljažnik: 420–1.505 l
Hvalimo in grajamo
Zmogljiv, uglajen in ekonomičen motor
Prostorna notranjost in kakovostni materiali
Uravnoteženost podvozja in udobje
Skupek stikal in drsnikov na volanu
Sedeži in prtljažnik brez domiselnih rešitev
Anemična zunanja podoba