Uradno Mercedesov razred C spada v (sicer premijski) višji srednji razred. A ko človek prvič sede vanj, se ozre okoli sebe, si vzame trenutek, da vsrka atmosfero, zna podvomiti o tej razvrstitvi.
Če bi vas do testnega C pripeljali z zavezanimi očmi, vas posadili za volan in vam oči odvezali, vam nihče ne bi zameril, če bi pomislili, da sedite (vsaj) v razredu E. Tu so Mercedesovi možje opravili odlično delo in 'baby benz', kot smo mu rekli včasih, preden se je zvezda pojavila na še manjših avtomobilih, tu sega res visoko. Kombinacija rjavih tonov pri paketu notranje opreme Exclusive naredi notranjost zračno, a tudi brez tega optičnega učinka se nad prostornostjo ne gre pritoževati. Voznikov sedež si bodo v povsem zadnji položaj nameščali le dvometraši, če pa spredaj sedi sopotnik malce zmernejše višine, bo enako velik sopotnik zlahka sedel za njim. Seveda ne bosta mogla iztegniti nog, a tega oba hkrati ne moreta storiti niti v razredu S.
Notranja oprema Exclusive pomeni tudi športno-komfortne sedeže, ki so vzdolžno nastavljivi ročno, nagib naslonjala in višina sedeža pa sta nastavljiva električno. Škoda, da se ne da nastavljati tudi naklona sedalnega dela, saj bi tako srednje visoki vozniki lažje našli udoben položaj. A predvsem je pomembno, da po višini, čeprav je imel testni C doplačilno (za bogatih 2.400 evrov) in pravzaprav nepotrebno panoramsko dvodelno pomično strešno okno, ki odžre nekaj višinskih centimetrov pri strehi, prostora ni zmanjkovalo niti pri najvišjih članih redakcije.
Ko smo že pri voznikovem delovnem prostoru: merilniki so odlični, barvni LCD-zaslon med njimi pa ponuja kopico informacij in je dobro pregleden tudi na soncu. Sistem Comand online ne pomeni le, da je mogoče prek mobilnega telefona (povezanega prek povezave bluetooth) na velikem visokoločljivostnem zaslonu na vrhu sredinske konzole brskati po spletu, temveč ima vgrajeno dostopno točko WLAN (da se lahko v splet povežejo še druge naprave, ki jih imajo potniki), da je navigacija hitra in natančna, zemljevidi pa ponujajo 3D-pogled na mesta in zgradbe (z brezplačnimi posodobitvami prva tri leta), 10 GB pomnilnika za glasbo in še in še.
Vsekakor zelo dobrodošel dodatek. Manjši minus smo mu pripisali le zaradi upravljanja: to, da se da skoraj vse opraviti z vrtljivim kolescem, ki smo ga v Mercedesih že vajeni, seveda ni minus in to, da ima poleg tega tudi sledilno ploščico, s katero se da upravljati enake funkcije pa tudi veliko hitreje izbirate oziroma vnašate cilje navigacije, tudi ne. Težavica je le v tem, da je to polje za vnos hkrati tudi površina, na katero voznik nasloni roko, ko uporablja vrtljivi gumb, in tu včasih pride do neželenih vnosov ali akcij, pa čeprav sistem večinoma dobro zazna, da je uporabnik roko oziroma dlan le naslonil za oporo.
Prtljažnik? Ni majhen, je pa seveda limuzinsko omejena njegova odprtina. Za družinsko uporabo bo prostora seveda dovolj, le ne računajte na prevoze velikih kosov tovora. Zadnja klop je (doplačilno) zložljiva v razmerju 40 : 20 : 40, kar pomeni, da lahko v takem C prevažate tudi daljše kose.
Če se ozrete k tehničnim podatkom na koncu članka, natančneje k podatku o ceni, boste ugotovili, da velik delež skoraj 62 tisočakov, kolikor stane testni C, predstavlja doplačilna oprema. Nekatera je še kako dobrodošla, na primer notranjost Exclusive in zunanja podoba AMG Line, ki je iz razreda C, pa recimo paket za parkirno asistenco, ki poskrbi za lahkotnost parkiranja v mestih, inteligentne LED-luči (za skoraj dva tisočaka), že omenjeni projicirni zaslon (1.300 evrov), navigacija in večpredstavnostni sistem Comand online in še in še ... Ampak to po drugi strani pomeni, da skoraj ni kosa opreme, ki bi si ga še zaželeli – z izjemo zračnega podvozja Airmatic.
Ja, Mercedes je v ta razred pripeljal tehnologijo zračnega vzmetenja in priznamo, da smo jo v testnem C še kako pogrešali. Deloma zato, ker smo ga lahko že dodobra preizkusili (v kakšnih okoliščinah, boste izvedeli v prihodnji številki Avto magazina), deloma pa zato, ker je imel testni C ne le zunanjost AMG Line, temveč tudi športno podvozje in 19-palčna platišča AMG. Rezultat je trdo, pretrdo podvozje. Na lepih avtocestah sicer ne bi motilo, na slovenskih razvalinah pa skrbi za nenehno tresenje notranjosti. Rešitev je sicer preprosta: namesto panoramske strehe si omislite Airmatic, pa boste prihranili tisočaka. Če hkrati ostanete pri 18-palčnih platiščih, ki jih prinaša paket zunanjosti AMG Line, in s tem pri malce manj nizkopresečnih gumah, bo vozno udobje popolno.
Pogonska tehnika je odlična. 2,1-litrski turbodizel z oznako BlueTEC zmore zdravih 125 kilovatov oziroma 170 'konjev', s katerimi seveda ne boste mogli dirkati, a tako motoriziran C se odlično znajde tudi na avtocestah, na katerih ni omejitve hitrosti. Ob tem se izkaže s prijetnim nedizelskim zvokom (ta je lahko na trenutke celo rahlo športen), uglajenostjo in tudi majhno porabo. Testna se je ustavila pri 6,3 litra (kar je res ugodna številka), na normnem krogu pa je le malo manjkalo, pa bi C porabil manj kot pet litrov goriva. Glede na to, da je med motorjem in kolesi samodejni menjalnik, je ta rezultat še toliko bolj ugoden. Sicer pa sedemstopenjska avtomatika z oznako 7G Tronic plus deluje hitro, umirjeno in skoraj neopazno – zadnje je pravzaprav največja pohvala, ki si jo samodejni menjalnik lahko prisluži.
Delovanje krmiljenja (to je sicer za Mercedes presenetljivo natančno in povedno ter ravno prav neposredno), menjalnika in motorja je mogoče upravljati s stikalom sistema Agility. Izberete lahko eko, udobni, športni in šport plus način ali pa individualni, v katerem nastavitve izberete sami. Če bi doplačali še za zračno podvozje Airmatic, bi ta gumb upravljal še njegove nastavite. In v načinu Comfort bi bil tak C kot leteča preproga, v pravem nasprotju s svojo zunanjostjo.
Ta je, predvsem zaradi paketa AMG Line, zelo športna. Zadek je sicer nekoliko bolj umirjenih potez kot nos avtomobila, v celem pa avtomobil deluje kompakten in ravno prav vpadljiv. Svoje pri tem naredijo že omenjeni LED-žarometi, ki cesto sicer osvetljujejo močno, so pa opazne manjše senčne lise na meji njihovega dosega ter rahlo vijoličast in nato rumen rob snopa žarometov, ki lahko včasih zmoti. A vseeno: glede na to, da si v razredu C ne morete več omisliti ksenonske tehnologije (ta se, to je zdaj že očitno, vedno hitreje poslavlja), le posezite po LED-žarometih.
Kako visoko torej zleze takšen C? Zelo. Pri Mercedesu so tokrat naredili manjšo športno limuzino, ki bo znala enako dobro služiti za družinsko uporabo kot navduševati malo bolj športne voznike.
Z materiali, opremo pa tudi s celotnim občutkom, ki ga ponuja avtomobil, so segli v sam vrh razreda. Takole na oko bi si upali namigniti, da bi v spopadu z njim glavna konkurenta, BMW-jeva serija 3 in zdaj že ostareli Audi A4, imela veliko, če že ne preveč dela. Ali ta občutek drži, pa boste lahko izvedeli zelo kmalu.
Koliko stane v eur
Dodatna oprema testnega vozila:
Kovinsko diamantna barva 1.045
Električno pomična panoramska streha 2.372
Paket parkirnih pomagal 1.380
19-palčna aluminijasta platišča z gumami 1.005
Prednja žarometa LED 1.943
Sistem prilagodljivih dolgih luči Plus 134
Multimedijski sistem Comand Online 3.618
Projekcijski zaslon 1.327
Tipalo za dež 80
Gretje prednjih sedežev 436
Notranjost EXCLUSIVE 1.675
Zunanjost AMG Line 3.082
Paket ogledal 603
Paket Air-Balance 449
Velurni predpražniki 107
Ambientna osvetlitev 295
Deljiva zadnja klop 389
Samodejni menjalnik 7G TRONIC PLUS 2.814
Sistem Pre-Safe 442
Zatemnjene šipe zadaj 496
Odlagalni prostor Easy Pack 221
Paket dodatnih odlagalnih mest 101
Večja posoda za gorivo 67
Besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | Autocommerce d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 32.480 € |
Cena testnega modela: | 61.553 € |
Moč: | 125kW (170 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,0 s |
Največja hitrost: | 234 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,5l/100km |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 4 leta mobilne garancije, 30 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 25.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 2.944 € |
---|---|
Gorivo: | 8.606 € |
Gume (1) | 2.519 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 26.108 € |
Obvezno zavarovanje: | 3.510 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 9.250 € |
Skupaj | 52.937 € (strošek na km: 0.53 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 83 × 99 mm – gibna prostornina 2.143 cm3 – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.000–4.200/min – srednja hitrost bata pri največji moči 13,9 m/s – specifična moč 58,3 kW/l (79,3 KM/l) – največji navor 400 Nm pri 1.400–2.800/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,38; II. 2,86; III. 1,92; IV. 1,37; V. 1,00; VI. 0,82; VII. 0,73; VIII. – diferencial 2,474 – platišča spredaj 7,5 J × 19 – gume 225/40 R 19, zadaj 8,5 J x 19 – gume 255/35 R19 kotalni obseg 1,99 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 234 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,1 s – poraba goriva (ECE) 5,5/3,9/4,5 l/100 km, izpust CO2 117 g/km. |
Voz in obese: | limuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj večvodilna prema, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator – zadaj prostorska prema, stabilizator, – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo levo spodaj) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.570 kg – dovoljena skupna masa 2.135 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.800 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.686 mm – širina 1.810 mm, z ogledali 2.020 mm – višina 1.442 mm – medosna razdalja 2.840 mm – kolotek spredaj 1.588 mm – zadaj 1.570 mm – rajdni krog 11.2 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 900–1.160 mm, zadaj 590–840 mm – širina spredaj 1.460 mm, zadaj 1.470 mm – višina nad glavo spredaj 890–970 mm, zadaj 870 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 440 mm – prtljažnik 480 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 41 l. |
Prtljažnik: | 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – gretje sprednjih sedežev –deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat. |
T = 19°C / p = 1017 mbar / rel. vl. = 79 % / Gume: Continental ContiSportContact spredaj 225/40/R 19 Y, zadaj 255/35/R19 Y / stanje kilometrskega števca: 5.446 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,0s |
---|---|
402m z mesta: | 15,7s ( 145km/h) |
Največja hitrost: | 234km/h (VII.) |
poraba na testu: | 6,3 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,0 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 77,8m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,4m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 52dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi | 53dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 56dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 55dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 65dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 63dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 59dB |
Trušč v prostem teku: | 38dB |
-
Mercedes, tako se vsaj zdi, z novim C resno sega v sam vrh premijskih avtomobilov višjega srednjega razreda. Ali je povsem na vrhu, bo pokazal primerjalni test, ki ga pripravljamo.
-
Zunanjost (15/15)
Športen nos in rahlo kupejevska bočna linija mu dajeta samosvoj videz.
-
Notranjost (110/140)
Ne le notranje mere, tudi občutek prostornosti bo v veselje vozniku in potnikom.
-
Motor, menjalnik (49 /40)
Pretrdo podvozje je edino, kar resneje kvari vtis. Rešitev je seveda Airmatic.
-
Vozne lastnosti (64 /95)
Za Mercedesa presenetljivo živahen med ovinki, tudi volan je z občutkom, ki ga ponuja, velik korak naprej.
-
Zmogljivost (29/35)
Dovolj zmogljiv, hkrati pa varčen pri porabi. Tekočina AdBlue (sečnina) za čiščenje izpuha je dodaten strošek.
-
Varnost (41/45)
Tale C sicer ni imel vseh elektronskih varnostnih sistemov, ki ta hip obstajajo, a prav veliko mu ni manjkalo.
-
Gospodarnost (53/50)
Majhna poraba je plus, osnovna cena je znosna, a se številka pod črto ob nabiranju doplačilne opreme lahko povzpne za več kot polovico.