Test: Mercedes-Benz CLS 350d 4MATIC

Ozke hlače, visoke pete, tesni ovratniki, bedaste kravate, nesmiseln nakit, ljudje se na vse načine žrtvujejo, da bi bili modni in šik. Tudi pri avtih smo pripravljeni sklepati podobne kompromise, a novi Mercedes CLS zna biti kot vaše najljubše džins hlače.

Pred skoraj 15 leti je izzval revolucijo štirivratnih kupejevskih limuzin, zdaj pa se Mercedes CLS predstavlja v svoji tretji izvedbi. Avtomobil, ki mu je vedno uspevalo biti velik in hkrati skladen, je v novi različici celo pridobil centimetre. Da bi mu jih v dolžino dodali pet, a hkrati obdržali lepo, kupejevsko linijo, so ga znižali za skoraj dva centimetra.

Funkcionalnost in udobje tistih, ki so se v tem avtu vozili spredaj, ni bila nikoli pereč problem. Zdaj, ko so napovedali, da v tretji generaciji ne nameravajo narediti karavanske, Shooting Brake izvedbe, pa so na zadnjo klop namestili tudi tretji sedež in s tem malce pomirili tiste, ki tak avtomobil želijo uporabniško izkoristiti do maksimuma. Taki uporabniki bodo prav tako izjemno veseli podatka, da prostornina prtljažnika znaša 520 litrov. To je kar 45 litrov več kot v predhodniku ter le 20 litrov manj, kot jih ima taksi klasika – limuzinski razred E. Seveda, nizko padajoča kupejevska linija ne omogoča, da bi na zadnjih sedežih visokorasli uživali v razkošju prostora nad glavami, a v širino in za kolena ga bo dovolj.

O kakovosti izdelave in izbranih materialih je za tako raven premijske ponudbe odveč govoriti. Sicer pa kabina odraža izjemno medsebojno dopolnjevanje klasike, digitalizacije, svetlobnih elementov in dovršene estetike. 'Zvezdi' v notranjosti sta dva ležeča, 12,3-palčna zaslona. Eden prevzema nalogo merilnikov in zna izrisati grafiko v treh načinih, na drugem se prikazuje informacijsko-razvedrilni vmesnik, ki ga upravljamo prek klasične konzole na sredinskem grebenu ali, po novem, z drsniki na volanskem obroču, občutljivimi za otip. Vse skupaj zahteva malce več prilagajanja, intuicija pa ni tako preprosta in smiselna kot pri nekaterih konkurenčnih sistemih ... a ko gibi preidejo v mišični spomin, je vse skupaj lažje.

Čeprav se CLS po velikosti spogleduje z razredom E, pa je večina tehnologije in varnostno-asistenčnih sistemov povzetih iz razreda S. Že za naštevanje bi si lahko vzeli nekaj strani v reviji, a naj raje izpostavimo odlično delovanje nekaterih. Prvi je zagotovo paket Driving Assistance, skupek vseh pomagal, ki vožnjo lajšajo in skrbijo za njen varen potek. Pomoč pri ohranjanju smeri v voznem pasu v sodelovanju z odličnim radarskim tempomatom tvori resnično prepričljiv polavtonomni pripomoček. Tak Mercedes zna tudi sam zamenjati vozni pas, ko mu to nakažemo s smernikom. Z različnimi tipali in kamerami se sam prepriča o primernosti trenutka, nato pa z nežnim zasukom volana izvede manever. Naslednji 'bombonček', ki ga lahko obkljukamo na seznamu doplačilne opreme, so LED-luči Multibeam. Skupek 24 LED-žarnic v vsakem od dveh žarometov skrbi za odlično vidljivost, tudi pri najbolj zahtevnih pogojih. Že pri zagonu avta poskrbijo za šov, ko se izmenično prižgejo in izrišejo širino svojega spektra; še bolj pa prepričajo, ko osvetljujejo najbolj temne dele ceste, tudi mimo avtov, ki vozijo pred nami.

Kako pa se novi CLS izkaže v vožnji? Trilitrski turbodizel z 210 kilovati mu nekako vceplja umirjen slog, čeprav je avto popolnoma pripravljen tudi 'posekati' kak ovinek. Bolj kot sunkovita pospeševanja in nagla zaviranja od ovinka do ovinka mu pristaja uživaško, lahkotno jadranje. Prilagodljivo vzmetenje, ki za doplačilo zna tudi izravnavati nagibe vozila v ovinkih, bo kos tudi bolj zahtevnim manevrom, a vseeno, vsaj testnemu CLS-u z dizelskim agregatom v nosu bolj ustreza umirjena vožnja. Poudariti moramo še, da so prav vsi CLS-i v ponudbi opremljeni s štirikolesnim pogonom in devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki ju v Stuttgartu označujejo z 4MATIC in 9G-TRONIC.

Jasno, tudi cena, ki jo v Stuttgartu zahtevajo za sicer izjemen skupek tehnologije, ni majhna. Tako motoriziran in opremljen CLS, kot smo ga imeli na testu, vas bo stal več kot 110 tisočakov. Kar precej za najljubše džins hlače. Res pa je, da te hlače najraje nosimo, jih ponosimo in resnično izkoristimo.

Osnovni podatki
Prodaja: Autocommerce d.o.o.
Cena testnega modela: 112.369 €
Cena osnovnega modela s popusti: 78.930 €
Cena testnega modela s popusti: 112.369 €
Moč: 210kW (286 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 5,8 s
Največja hitrost: 250 km/h
Garancija: Dve leti splošnega jamstva, možnost podaljšanega jamstva
Servisni pregled na 25.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Gorivo: 7.168 €
Gume (1) 2.260 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 35.700 €
Obvezno zavarovanje: 5.495 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 12.235 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 82 × 92,4 mm – gibna prostornina 2.927 cm3 – kompresija 15,5 : 1 – največja moč 210 kW (286 KM) pri 3.400–4.600/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,4 m/s – specifična moč 71,1 kW/l (97,6 KM/l) – največji navor 600 Nm pri 1.200–3.200/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 9-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 5,354; II. 3,243; III. 2,252; IV. 1,636; V. 1,211; VI. 1,000; VII. 0,865; VIII. 0,717; IX. 0,601 – diferencial 2,470 – platišča 8,5 J × 20 – gume 255/35–285/30 R 20 V, kotalni obseg 2,07–2,05 m
Voz in obese: kupe – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, zračne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, zračne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,2 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.860 kg – dovoljena skupna masa 2.545 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.900 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p. Zmogljivosti: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,7 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,6 l/100 km, izpust CO2 148 g/km
Zunanje mere: dolžina 4.988 mm – širina 1.890 mm, z ogledali 2.069 mm – višina 1.435 mm – medosna razdalja 2.939 mm – kolotek spredaj 1.618 mm – zadaj 1.622 mm – rajdni krog 11,6 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 900–1.160 mm, zadaj 550–860 mm – širina spredaj 1.520 mm, zadaj 1.480 mm – višina nad glavo spredaj 920–1.080 mm, zadaj 900 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510–560 mm, zadnji sedež 450 mm – premer volanskega obroča 360 mm – posoda za gorivo 66 l
Prtljažnik: 520 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 25°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Goodyear Eagle F1 255/35–285/30 R 20 V / stanje kilometrskega števca: 1.905 km
Pospešek 0-100km: 5,8s
402m z mesta: 14,2s ( 158km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 55,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 34,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 57dB
Trušč pri 130km/h 62dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (4/600)
  • Kot pionir med štirivratnimi kupejevskimi limuzinami CLS znova dokazuje, da sta funkcionalnost in videz lahko popolnoma združljiva. Če k temu dodamo nabor opreme in tehnologije, ki jo Mercedes ponuja v svojih najbolj prestižnih modelih, je tretja generacija tega 'posebneža' eden bolj prepričljivih avtomobilov za nekoga, ki zahteva vrhunski paket, katerega glavni elementi morajo biti videz, uporabnost in digitalizacija

  • Kabina in prtljažnik (86/110)

    Čeprav je avtomobil, ki naj bi sklepal kompromise o uporabnosti in videzu, je na obeh področjih izvrsten

  • Udobje (101 /115)

    Počutje v notranjosti je v CLS-u resnično nekaj posebnega, zato ni čudno, da je bera točk precejšnja

  • Pogonski sklop (63 /80)

    Šestvaljni dizel je primeren za ta avtomobil, a vozniku narekuje precej umirjen tempo

  • Vozne lastnosti (82 /100)

    Naravnan na udobje, a vseeno dostavi precej prvinskih vozniških občutkov

  • Varnost (101/115)

    CLS nudi nabor varnostno-asistenčnih sistemov, ki spadajo tudi razred višje

  • Ekonomičnost in okolje (47 /80)

    Prepriča z nizko porabo, a mu visoka cena odvzame precej točk v tem delu točkovanja

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

  • Lepo ga je voziti, a je lepše v njem potovati, ne da bi toliko razmišljali o vožnji

Hvalimo in grajamo
videz
delovanje pomagal pri vožnji
uporabnost
luči
prostornina prtljažnika
intuicija informacijsko-razvedrilnega vmesnika
majhna odprtina prtljažnika