Kako zelo popularen postaja ta segment in kako dobro je to izkoristil Robert Lešnik s svojo ekipo, še najbolje ponazarja GLC Coupe, ki je globalno najbolje prodajan Mercedesov kupe ... Tako, zdaj pa imate kost za glodanje.
Seveda, boste rekli puristi - saj to sploh ni kupe. Ampak že po definiciji imena je lahko kupe seveda tudi SUV ali športni terenec, kajti strogo gledano, se ime (iz francoščine: coupe - odrezati) nanaša le na obliko strehe. Ampak skozi desetletja razvoja in evolucijo umetelnega zgibanja pločevine številnih mojstrov tega poklica smo začeli s to oznako dojemati in povezovati predvsem športno eleganco ali kar športnost. In prav v primeru GLC Coupeja, ki izjemno uspešno, morda celo najbolj uspešno združuje estetiko športne elegance in robatost esuvejevskega privzdignjenega podvozja, sta ta dva svetova trčila ...
Vse skupaj morda res zveni malce preveč dramatično, ampak res se mi zdi, da je to najbolj uspešen poskus združevanja obeh karoserijskih filozofij. Nizka, elegantno padajoča streha s spojlerskim zavihkom, matematično pravilni proporci, dolg masiven in čokat motorni pokrov, položno vetrobransko steklo ... Vse to je mercedesovsko privlačno - od bokov navzdol pa gre za poteze, komercialno uspešne linije športnih terencev. Kupcev očitno formalno predalčkanje ne zanima. Morda lahko malce skazi občudovanje le cena. Ampak o tem pozneje ...
Všečen zadek le malo kvari praktičnost
Če ste za modno trendovska gibanja manj občutljivi in potrebujete več praktičnosti (predvsem v zadku), potem ste zagotovo že ugledali novega GLC-ja, ki je malce starejši (in celo kak cm krajši), bolj preudaren, razumski brat. Ampak če vas zanima kupe, potem je racionalnost itak v drugem planu. Saj ne, da bi bilo z uporabnostjo skoraj pet centimetrov daljšega kupeja kaj resno narobe, razen da je prostornina prtljažnika res nekoliko manjša. Predvsem pa je seveda nižji zaradi elegantno padajoče strehe.
Toda realno gledano - s 545 prtljažnimi litri res ni nič narobe. No, seveda je številka impresivna za tak model, toda po odpiranju petih vrat postane hitro jasno, da je lep del impozantnih litrov v 'spodnji' etaži, pod predelnim dnom, kjer v primeru modela PHEV namestijo baterijski sklop. Klasični del res vzorno s tkanino obdelanega in urejenega prtljažnika meri sicer 390 litrov. Kar spet ni kritično malo, je pa manj.
No, verjamem, da ob razmišljanju o tem privzdignjenem kupeju niste imeli v mislih polnega avta, zasedene zadnje klopi in tlačenja družinske krame v prtljažnik. Je pa po potrebi mogoče. Okej, upoštevati je treba, da bo za glave na zadnjih sedežih hitro nad višino 180 cm začelo zmanjkovati prostora, pa tudi vrata in vstopna odprtina sta ukrojena tako, da je treba glavo in noge pač malce ... spodviti. Sicer pa sta tudi zadnja klop in prostor v drugi vrsti mercedesovsko obdelana in urejena.
Oznaka 300 za blagega hibrida
Z vznemirljivo oznako 300 je opremljen testni model, ki ga je poganjal dvolitrski prisilno polnjen štirivaljnik (z blago hibridno pomočjo). Če bi se morda kdo že veselil šestvaljnika, pozabite. Samo še dvolitrski štirivaljniki so na voljo - z različno intenzivno električno pomočjo. Nova generacija blagega hibrida zmore 190 kW (258 konjev), kar je seveda resna številka - tudi ob omembi njegove mase (ki se resno bliža dvema tonama).
Pri delu mu pomaga zagonski alternator z resnimi 17 kW (23 KM), ki pa na največjo moč seveda nima vpliva, saj na gred spravi vso moč (in še 200 Nm navora) le v spodnjih in srednjih vrtljajih. Sicer pa je njegova glavna naloga še rekuperacija in hiter zagon motorja ob oziroma po fazah jadranja (ko zaradi varčevanja sistem izklopi štirivaljnik, na primer ob približevanju semaforju). V praksi kar dobro sodelujeta in hipni odločen navor elektromotorja je čutiti le ob speljevanju, kot pospešek, ki ga ne bi organsko pripisal štirivaljniku. Ki se razživi seveda pozneje ...
Pri tem je malce nadležen le zamik med pritiskom na pedal plina in dejanskim premikom, speljevanjem, ki daje vtis neodzivnosti. Škoda, ko bi lahko ravno v tem trenutku takojšnji odziv elektromotorja res pomagal. Pri nižjih vrtljajih sem zato pričakoval več odločnosti, čeprav tudi tale kupe ni počasen. Ampak za tisti pravi občutek odločnosti in odzivnosti je treba tega štirivaljnika zvrteti v zdravo mejo, vsaj nad 3000 vrtljaji.
Seveda gre več in seveda je lahko vznemirljiv, tudi z rezkim, kovinskim zvokom (ni šestvaljnik, seveda ...). O menjalniku 9Gtronic je bilo že dosti povedanega - udoben, hiter, nikakor ne vznemirljiv in tudi v športnem programu sem pogrešal malce tistega sunka, kanček brutalnosti v prestavljanju, ki bi dodala svoje v mozaiku dojemanja.
Odličen pogon in nepotrebno neudobno podvozje
Ker dejstvo pa je - kdor se tudi s takim SUV-jem želi peljati hitreje skozi kombinacijo zavojev, bo to seveda z lahkoto storil. S stališča modelov SUV je to izjemno agilen avto, z natančnim in odzivnim volanskim mehanizmom, ki se prav trudi, da bi se 'pogovarjal' z voznikom. Pa stalnim štirikolesnim pogonom, ki poveličuje vlogo zadnjega kolesnega para in v vsakem (priznam, večkrat tudi namerno) hitro odpeljanem zavoju ob zdrsu z blagim, vendar občutnim prekrmarjenjem pomaga usmerjati avto v zavoj.
Le strikten nadzor karoserije je pač dvorezni meč - športno podvozje (del paket AMG line zunanjost) pomeni tudi precej občutno kompromitirano udobje, sploh ob neobremenjenem vozilu, v mestu in na kratkih prečnih grbinah. Ko lahko potnike tudi resno pretrese. Seveda ne gre samo za pasivno športno podvozje - tu so še 20-palčna platišča, ki še nekaj dodajo k neudobju. Podobno je bilo že pri GLC-ju, le da ta del športnosti s kupejevskim predznakom morda celo laže pogoltnem.
Ampak vseeno - če ste med tistimi, ki vas GLC Coupe zamika - in že z estetskega vidika vam dam povsem prav - umaknite vso (mnogokrat) nepotrebno kramo in pazljivo s kljukicami ob dodatni opremi (že paket AMG line zunanjost in platišča nanese skoraj pet tisoč evrov) - kajti številka na računu se zna hitro povzpeti na osupljivih 100 (in več) tisočakov!
Preberite še: Ta avto je premočan tudi za trikratnega svetovnega prvaka formule ena
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor
Cena osnovnega modela: | 74.088 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 102.342 € |
Motor: | 4-valjni – vrstni – turbobencinski – prostornina 1.999 cm3 – največja moč 190 kW (258 KM) pri 5.800 vrt./min – največji navor 400 Nm pri 2.000–3.200 vrt./min. |
---|---|
Prenos moči: | 9-stopenjski samodejni menjalnik - poganja vsa štiri kolesa |
Zmogljivost: | največja hitrost 246 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 7,3 l/100 km, izpust CO2 165 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.795 kg – dovoljena skupna masa 2.510 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.769 mm – širina 1.920 mm – višina 1.606 mm. |
Prtljažnik: | 545–1.490 l. |
Poraba goriva na normnem krogu: | 8,7 l/100km |
---|