Če niste ravno v samem vrhu uprave pomembnega in uglednega podjetja ali poslovnež, ki je med zmagovalci na javnih razpisih za državni denar, ali morda obrtnik, ki mora svoj ugled staviti na velikost avtomobila, je odločitev za Mercedes-Benza GLE Coupe pravzaprav dokaj neracionalna.
Približno toliko, kot če bi si namesto običajne hiše z vsemi sodobnimi pritiklinami zgradili razkošen dvorec – po možnosti z zunanjim bazenom, ki bi bil bolj za okras kot za namakanje. Največji kupejevski športni terenec iz Mercedes-Benzovega ozvezdja v svoji najboljši podobi namreč stane toliko kot 60 kvadratih metrov veliko stanovanje na obrobju prestolnice. S svojo mogočnostjo ta štirikolesni statusni simbol vselej privlači poglede, in ko se je oni dan ob njem slučajno pojavil njegov največji tekmec BMW X6, se mi je (naj mi v Münchnu ne zamerijo) bavarski ponos za trenutek zazdel kar malo nebogljen.
Medtem ko običajni GLE bolj stavi na tiste, ki imajo radi vsaj delček terenskega pridiha in se še spominjajo prve generacije modela ML, ki je takrat utiral pot prestižnim križancem, se GLE Coupe bolj postavlja z eleganco, ki je seveda posebno poudarjena na zadnjem delu. Skladno oblikovanje s padajočo strešno linijo, velikimi prtljažnimi vrati in ozkim pasom zadnjih luči vsekakor poskrbi za kupejevsko šarmantnost, na katero smo se tudi v tem avtomobilskem razredu kar nekako navadili, No, nekateri prav estetiki zadka pojejo hvalospevne arije, obstaja pa tudi nekaj takšnih, ki zdajšnje Mercedes-Benzove oblikovne smernice, navdahnjene tudi s slovenskim Robertom Lešnikom, ne najdejo veliko lepih besed.
Položnejši zadnji del vpliva na prostornino prtljažnika, ki je v osnovi celo za nekaj litrov večja kot pri običajnem GLE, pri zloženi zadnji klopi pa je zaradi poševnosti v četrtkubičnem minusu. In tudi celoti 4,96 metra dolgega luksuznega športnega terenca sem se hitro privadil, čeprav je zasedel večji del domačega dvorišča in čeprav se na ozkih mestnih parkiriščih obnaša kot slon med kristalnimi kozarci. Pri parkiranju je v izdatno pomoč sistem kamer, ki s slikami visoke ločljivosti tudi v temi ponujajo dober pregled nad okolico. In poskrbljeno je tudi za tiste, ki se jim zdi manevriranje na parkiriščih mučno opravilo; zadošča aktivacija stikala parkirnega pomočnika, ki samodejno premeri razpoložljiv prostor, in opravi nadzor nad gibanjem avtomobila.
Udobje v prestižnem slogu
Vstopanje in izstopanje sta glede na višino avtomobila razmeroma enostavna, kljub temu pa mora voznik paziti, da si na aluminijastem pragu ne umaže hlač, spremljevalka v krilu pa ne strga nogavic. V notranjosti GLE Coupe dokazuje, da je avtomobil presežkov. Čeprav digitalna armaturna plošča ni več izum današnjega dne, v Mercedes-Benzovih avtomobilih vedno znova preseneti. Tudi tokrat z dvema velikima komunikacijskima zaslonoma, na katerih se upravlja praktično vse, kar želi početi voznik z avtomobilom in njegovimi sistemi. Kot se za zvezdo spodobi, je grafika odlična, digitalnih stikal in izbirnikov pa je odločno preveč.
Zlasti še, če je treba kakšen poseg opraviti med vožnjo, ko tudi preveč občutljivi drsniki na volanu niso najbolj priročni. Je pa res – sprva je vsega preveč, sčasom pa sem se navadil na široko ponudbo vseh mogočih informacij in jih tudi začel uporabljati. Mercedes-Benzov informacijsko zabavni sistem MBUX je sicer res skoraj vsemogočen, a hkrati tudi (pre)obsežen in pri nekaterih funkcijah precej zapleten. Seveda pa zvezdnik izstopa z zanesljivo delujočimi varnostnimi sistemi, ki se vključijo vselej, ko razmeroma suvereno odgovorijo tudi že na kakšno človeško prometno drznost.
Prostornost in udobje se v tako velikem avtomobilu pišeta z veliko začetnico, zato tudi razvajeni potniki nimajo razlogov za nerganje. Sprednja sedeža, med katerima je široka sredinska konzola, sta primera odličnosti, ki je podkrepljena še s popolnoma elektrificirano nastavitvijo ter ogrevanjem in zračenjem. Potniki na zadnji klopi imajo na voljo dovolj prostora za kolena in ramena, nekoliko višjim pa zaradi kupejevske strešne linije manjka kakšen centimeter nad glavami (prav več pa res ne).
Vzdušje v potniški kabini je prijetno, velik del zaslug pripisujem učinkoviti klimatizaciji in odličnemu avdiosistemu. In prtljažnik sprejme za zajetnih 655 litrov vsebine, pri čemer je treba omeniti, da ni tako uporaben za prevoz večjih kosov, kot so kolesa in otroški vozički, v čemer je boljši običajen GLE. Prtljažna vrata seveda odpira in zapira elektrika in v prtljažniku je stikalo za petcentimetrsko spuščanje zadnjega dela, kar olajša natovarjanje.
Šestvaljna motorna simfonija
Ob zagonu motorja se ne oglasi samo mogočna simfonija velikega turbodizelskega stroja, ampak zaigra tudi voznikovo srce. Kajti trilitrski šestvaljnik z oznako 400d je verjetno eden najboljših motorjev, kar jih imajo pri trikraki zvezdi. Je tih in uglajen, le redko godrnjavo protestira ob priganjanju v višje vrtljaje. Vendar za močno obremenjevanje stopalke za plin ni posebnega razloga, ker je orjaških 700 njutometrov navora na voljo že pri precej nizkih 1.200 vrtljajih in motorna energija je izrazita tudi v športnem voznem programu.
Večino želja motor zadovolji že, ko je izbirnik nastavljen v načinu udobja, treba ga je samo pustiti, da se zavrti do vrha območja optimalnega navora, in oddolži se z gladkim prehodom v višjo prestavo, kajti devetstopenjski samodejni menjalnik prestavlja mehko, kot da bi bili njegovi zobniki namazani s stopljenim maslom. Povprečna poraba 9,4 litra, ki sem jo zabeležil na merilnem krogu, je za 1,2 litra večja kot po tovarniških podatkih, a glede na težo in zmogljivosti ne preseneča in je pri zmernejši vožnji lahko tudi za nekaj decilitrov manjša (no, zimske pnemvatike in nizke temparature tudi naredijo svoje).
Seveda svoj delež k odličnim voznim lastnostim prispeva tudi štirikolesni pogon, ki zna navor razdeliti vse do razmerja 0:100 in zagotavlja suvereno lego na cesti ter velikodušno odpuščanje voznikovih napak, ko v ovinkih podceni velikost in predvsem težo avtomobila.
Krmiljenje je natančno, skoraj ostro, a občutka okornosti zaradi dimenzij in teže pač ni mogoče povsem spregledati. Med preizkušnjo sem se zavestno odrekal makadamskim cestam, kajti 22-palčne nizkopresečne pnevmatike se ne odzivajo prijazno predvsem na kratke cestne grbine in udarci se preveč grobo prenašajo v potniški prostor, kar nekoliko zamegli sliko vrhunskega udobja. In to navkljub zelo dodelanemu aktivnemu zračnemu vzmetenju, ki ima nalogo prestrezanja udarcev s podlage in obvladovanja skoraj 2,3 tone avtomobilove teže.
Spet – ogromna 22-palčna kolesa (in nizkopresečne pnevmatike) negativno vplivajo na sicer vrhunsko sposobnost blaženja, zato je njihova prava vrednost pravzaprav le estetska. Na avtocesti (in bolj polikani podlagi) pa GLE Coupe vozniku in potnikom ponudi najboljše, kar premore, veliko potovalno hitrost, mirno drsenje po asfaltu in odlično akustično udobje.
Prodaja: | Autocommerce d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 135.017 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 83.525 € |
Cena testnega modela s popusti: | 135.017 € |
Moč: | 243kW (330 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.537 € |
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.927 cm3 – največja moč 243 kW (330 KM) pri 3.600–4.200/min – največji navor 700 Nm pri 1.200–3.200/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 9-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 240 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 8,2 l/100 km, izpust CO2 216 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 2.220 kg – dovoljena skupna masa 3.040 kg. |
Poraba goriva na normnem krogu: | 9,4 l/100km |
---|
-
Mercedes-Benz GLE Coupe je torej v ozvezdju najprestižnejših kupejevskih športnih terencev. Ni jih prav veliko in tudi kupci, ki bi jih želeli in zmogli imeti, ne stojijo v vrsti. In ko smo pri racionalnosti odločitve – že brez dodatkov je treba zanj odšteti sto tisočakov, potem pa je na seznamu želja še za pol vsote tistega, kar je pri takšnem avtomobilu v okviru miselnosti 'morate imeti' …