Že pred zadnjo prenovo je bil HS avto, ki ni izstopal z ničemer. Po drugi strani pa so ga oblikovali tako zadržano, da ne more razočarati nikogar. Po prenovi je le še kanček sodobnejši.
MG postaja stalnica na cestah, tudi naših. In s svojim zadržanim in vendar preudarnim oblikovanjem, ki ga delno še vedno narekujejo iz Velike Britanije (od koder znamka izvira), postaja pravzaprav celo dober vzor in nekakšen amabasador kitajskih izdelkov, ki jih na našem trgu v večji meri šele pričakujemo. Ob vsem tem, pa je HS pravzaprav avto, ki je že dolgo na trgu. Zadnja generacija modelov te znamke, ki prihajajo (nekateri že letos), bi lahko še bolj presenetila.
Osveženi HS bo še nekaj časa z nami
Ampak nazaj. HS torej. Z zadnjo osvežitvijo je postal ta križanec srednjega razeda s svojimi 4,61 metra malce bolj, recimo samosvoj, s čisto posebno oblikovano masko hladilnika in ožjimi, izrazitejšimi žarometi pripravljen za drug del svojega življenja. Precej uspešnega sicer. Ne glede na desjtvo, da se s svojimi SUV-jevskimi potezami, visoko postavljeno karoserijo in dimenzijami umešča pravzaprav v segment, kjer je konkurenca v tem trnutku najbolj ostra.
Boriti se mora tako proti Škodinemu Karoqu na primer, kot proti Peugeotu 3008, Pa Oplovem Grandlandu, Renaultovem Australu, ... spiska kar ni konec. Sicer vam pri MG-ju pnujajo tudi priključnega hibrida, ampak za racionalne kupce, ki gledajo na ceno, kvaliteto, količino opreme in zmogljivosti, je vstopni pogonski sklop pravzprav tisti, kjer ima MG največ primerjalne prednosti. Cenovne seveda v prvi vrsti ... Ampak ne le cenovne in ne samo. Ampak gremo po vrsti.
Korektna notranjost, dosti opreme in dobra obdelava
Ko sem prvič odprl vrata, mi je notranja barvna kombinacija kar malo raztegnila usta v nasmeh. Tako imenovani rdeči paket pomeni namreč precej vpadljivo (hm, milo rečeno) kombinacijo temno rdečega in črnega usnja, ki je, ne samo na sedežih, pač pa tudi na osrednji konzoli, vratih in amraturni plošči. Seveda - nič ne obsojam, gre pač za osebno izbiro in možnosti je tu kaj precej. Bolj zanimivo je, da se oblazinajenje nadaljuje na armatuni plošči, pa vrat panelih vat, naslonih, osrednji konzoli, ... temeljito in prijazno.
Sicer pa je notranja ureditev in arhitektura v smislu klasično zadržane zunanjosti - dosledno, pregledno, jasno in - zmerno konzervativno. Mnogim bo všeč ravno zato. Sedeži so prav prijetni in temljiti v smislu sedalnega dela, bočnega prijema je ravno prav, sedi pa se kar malo prisiljeno visoko, sploh občutek na sovozniškem sedežu je kar malce nanavaden (ja, sem preskusil, po številnih začudenih vprašanjih). No, na voznikovem sedežu to sprva ni tako izrazito, toda pogled proti sredini in na desno stran cestišča potem nekoliko moti škatla, ki prekriva kamero in senzorje na vetrobranskem steklu. Saj se človek privadi, ampak...
Ergonomija je urejena, nekaj pomanjkljvosti vendarle je
O ergonomiji, razen omenjenega, nič slabega, volanski obroč je prilagodljiv po višini in globini, osrednja konzola dovolj visoka, naslon desne roke je prilagodljiv po dolžini, ... Voznikov zaslon digitalne instrumetne plošče je dovolj pregleden in celo prilagodljiv, s kar posrečeno kombinacijo digitalnega in analognega pogleda na hitrost in merilnik vrtljajev (skrajno levo in desno), v sredi pa sem lahko razbral več izbranih podatkov in pogledov.
No, osrednji zaslon je nekakšna srednja vrednost, zaželel bi si še kak dodaten prikaz, le tiste majhne, mnogokrat premajhne črke in številke niso najsodobnejše. Ravno tako kot povezljivost s pametnim telefonom za Android avto le preko kabla. Pa še takrat je povezava včasih nestabilna ... Včasih so se temu 'tihemu štrajku' pridružili tudi nekateri drudi asistenčni varnostni sistemi, ki jih je v tem modelu sicer res dovolj. In prilagodljivi tempomat se je tako večkrat odločil, da bo malo počival, prepoznava hitrostnih omejitev je prepoznala kdo ve kak znak, ... resnici na ljubo - to ni posebnost MG-ja, ampak je občasna neposlušnost pametnih sistemov tudi del bolj uveljavljenih znamk.
Pogonski stroj - zadržan in spodobno močan, poraba je ...
Pogosnki stroj tega MG-ja ima, tako vsaj včasih nakaže, kar resno delo z modelom, ki je težak recimo 1535 kilogramov (v paketu s najboljšo opremo verjetno kar 1600). Ampak če računate na izrazito vozno dinamiko in zmogljivosti, potem pač niste na pravi poti. Motor (in menjalnik) sta dobro usklajena in se tudi z maso avtomobila kar dobro ukvarjata predvsem takrat, ko voznik od motorja ne zahteva prehitro - in preveč.
Takrat vse deluje in tudi menjalnik se odziva korektno pri speljevanju, udobno, komaj zazanavno in pravočasno in motor zadržuje v vedno zmernem vrtljajskem oknu. Ampak odločna speljevanja izpred semaforja ali hipno spreminjanje dinamike pa mu čisto podre algoritemsko logiko in zdi se, da se motor za opaznim zamikom odziva na hiter pritisk pedalke za plin, menjalnik pa pri odločnih zahtevah in visokem vrtenju včasih nervozno prestavi eno navzdol, za vsak primer. Tudi pri avtocestnih ravninah se to zna zgoditi, kot bi algoritem uvidel, da motorju manjka navora. Krilatica zadovoljstva za volanom torej - zmerno, mirno, zadržano, ...
Kar je pomembno tudi pri porabi, kjer 1,5 litrski turbo motor ni med najbolj varčnimi, sploh takrat, ko voznik rabi in želi več moči. No, začuda ne ponuja ročnega pretikanja, le športni program, ki pa razen vrtenja v višave in res poznega pretikanja, ne prinese nič res 'športnega'. Poraba torej - mirna avtocestna vožnja zahteva kar dobrih osem litrov, mestna in primestna nekako 8,5 do 8,7 litra. Športni program in neuravnotežena desna noga pač še več ...
Umirjene poti so mu ljube, zagreti vozniški manevri niti ne
Približno tako zadržano so si inženirji zamislili tudi nastavitev podvozja tega modela. Z mehkobno nastavljenimi blažilci in vzmetmi se seveda dobro spopada z neravninami na cesti, toda predvsem s tistimi daljšimi (t.i slow bump). Malce pa ga vendar zmedejo zaporedne kratke prečne grbine, ko se čuti, da imajo blažilci več težav z blaženjem raztega.
Tudi vozna dinamika seveda sledi vsemu - z zmernim pristopom skozi zavoj bo HS spodobno zadržal stabilnost karoserije in pogonska kolesa bodo čvrsto na tleh, celo volanski mehanizem ponuja dovolj povratnih informacij. Že malo več intenzivnosti in želje po vozni zabavi pa pomeni opazno več nagibanja, iskanje oprijema in zelo 'nem' občutek na volanu. Običajno sem hitro 'preklopil' na umirjen in zadržan način vožnje, ki mu je res pisan na pločevino.
Končna ocena
Več kot korekten avtomboil, če iščete spodobno velik družinski križanec (ali SUV). Predvsem pa, če želite za spodobno ceno dobiti še paket varnosti in udobja, pa vam ime in vrhunske zmogljivosti pač niso v prvem planu. In še - zagotovo eden najboljših paketov na trgu, upoštevajoč ceno in 'količino' avtomobila za odštet denar.
Preberite še
Cena osnovnega modela: | 22.900 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 29.900 € |
Motor: | 4-valjni vrstni – bencinski – prostornina 1.490 cm3 – moč 119 kW (162 KM) pri 5.500 vrt./min – največji navor 250 Nm med 1.700 in 4.300 vrt./min. |
---|---|
Zmogljivost: | Največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – poraba goriva (WLTP) 7,6 l/100 km, izpust CO2 175 g/km. |
Mase: | Prazno vozilo 1.535 kg – dovoljena skupna masa 2.023 kg. |
Zunanje mere: | Dolžina 4.610 mm – širina 1.876 mm – višina 1.685 mm. |
Prtljažnik: | 448–1.375 l. |
Poraba goriva na normnem krogu: | 8,3 l/100km |
---|