Test: MG S5 EV - Strahospoštovanje? Kje neki …

28. 10. 2025 | Matjaž Korošak

MG dokazuje, da med konkurenco svojih daljenje vzhodnih rojakov še vedno najbolje obvladuje staro celino. In S5 je spet dokaz več, saj so se popularnega razreda kompaktnih cestnih terencev lotili brez strahospoštovanja do evropske konkurence, ki obvladuje sceno … 

Naravnost v razred torej, ki ga obvladujejo uveljavljeni konkurenti tipa VW ID4, Škoda Elroq, Ford Explorer, pa tudi Renaultov Megane … si je drznil dregniti MG s svojim novim modelom S5. Ki je na nek način, čeravno zgolj duhovni, naslednik električno gnanega modela ZS. Toda novinec je zrasel, odrasel in je na splošno model, ki je na neki povsem drugi ravni od predhodnika, tako da je tudi s 4,48 metra zdaj polnopraven predstavnik kompaktnega segmenta športnih ali cestnih terencev, ki so še najbolj prepričali Evropejce v prihajajočo baterijsko električno prihodnost. 

Test: MG S5 EV - Strahospoštovanje? Kje neki …
Pogons 350 Nm hipnega navora zna občasno zmesti tudi sistem nadzora oprijema, posebaj na bolj gladki ali spolzki podlagi.
Matjaž Korošak

Samosvoja tehnologija, ki je na ravni (najhujše) konkurence

In če ste ugotovili, da je kar nekaj navedenih imen pravzaprav bolj ali manj tesnih sorodnikov (VW. platforma MEB), potem so si pri MG-ju (no, pri koncernu SAIC) vendarle lahko privoščili drag razvoj lastne platforme za električna vozila MSP, ki pa tudi ni več rosno sveža. Seveda tu ni nič revolucionarnega – baterija v dnu, motor na zadnji osi, dolgo medosje, nizko težišče, posamična vpetja. Pri čemer je S5 lahko opremljen z dvema zmogljivostima baterije -  s 47 in dobrih 62 kWh (neto). No, Oprema Luxury (kot v testnem primeru) pomeni najmočnejši motor s 170 kW v kombinaciji z zmogljivejšo baterijo. Pri MG-ju so optimistično zapisali, da je doseg 480 kilometrov, poraba pa 16 kWh.

Če ostanem pri teh trditvah – zanimivo se mi zdi, da je poraba z malo zmernosti in avtocestno vožnjo z zmernimi pet do deset odstotki pod najvišjo hitrostjo, dosegala bližino omenjene številke. No, omenjenih (teoretičnih) 480 km res nisem nikoli dosegel, do 360 pa sem se prebil … Zanimiva je bila tudi poraba v tistih nekaj res hladnih dneh, ko je bila temperatura zgodaj zjutraj le malo nad ničlo. Prav nič bistveno se ni zmanjšal teoretični doseg, kar pomeni, da serijsko vgrajena toplotna črpalka res deluje. In tudi poraba je nihala med slabih 15 in slabih 17 kWh, kar bi označil za zelo vzpodbudno. 

Zanimive in precej bolj sveže poteze

Test: MG S5 EV - Strahospoštovanje? Kje neki …
Matjaž Korošak

Tudi kompaktna karoserija in glede na baterijski paket ter opremo zmerna masa tega modela (prazen 1725 kg), seveda dodata svoje, ravno tako kot aerodinamično precej bolje izpiljene karoserijske poteze novinca. Oblikovno je jasen odmik o d preteklosti, čeravno bi bila beseda revolucionaren morda malo preveč izrazita. Toda zašiljen prednji del z ozkimi prikoničenimi žarometi deluje sodobno, dinamično, visoki boki dodajo čvrstost, le zadek se mi je zdel malo, hmmm, morda okoren. Ampak – kot vedno je to subjektivno opažanje. Dejstvo pa je, da kompaktne zunanje mere  (4,47 m) ne odražajo darežljivo odmerjenih centimetrov za potnike v kabini, predvsem tiste zadaj.

Na splošno se mi zdi, da sta oblikovanje in predvsem izdelava notranjosti kabine dva elementa, kjer je oblikovalska ekipa naredila največji odmik od puščobne in neprepričljive preteklosti. Saj spet ne gre za neko revolucijo, toda zdaj je voznikov sedež resnično temeljit in nekako, prostoren, izdatno odmerjen, dobro nastavljiv in pomislite – ponuja tudi nastavljiv ledveni del (tisti, s težavami hrbta bodo že vedeli zakaj …). In visoka (dvonadstropna) osrednja konzola s nosilcem pametnega telefona, ki lahko leži (in se polni) ali pa je vtaknjen v zarezo – preprosto in učinkovito. 

Ob vsem tem pa so vratne obloge in armaturna  plošča odeti v na otip prijetno mehko plastiko in oblečeni v umetno usnje. Preprosto je težko dotakniti se dela neprijazno trde plastike, kar je lahko vzor precej dražjim modelom. Tudi voznikov informacijski zaslon (10,25 palca) je zdaj delno integriran v armaturno ploščo, prikazi so resda nekoliko večjo, ko nekoč, toda informacije umeščene tja brez neke oblikovalske zagnanosti in domišljije. Številke pač. Služijo namenu. In to je to.

Test: MG S5 EV - Strahospoštovanje? Kje neki …
Prostora je res dovolj in upraobljeni materiali so priajtni na dotik, s tistim redkim občutkom kvalitete. IN še - na srečo niso čisto pozabili na najbpomembnejša fizična stikala.
Matjaž Korošak

Pravzaprav so se dela v kabini lotili s pravo mero občutka za udobje, pa tudi kvaliteto izdelave. Navsezadnje še ni tako daleč, ko so imeli mnogi proizvajalci kar nekaj težav s prilagajanjem na ergonomijo za evropske mere potnikov. Očitno so se snovalci dovolj hitro naučili lekcije in S5 tudi na tem področju ostaja zgledno v sredini. Ob tem ne gre mimo prostornosti na zadnji klopi, ki je glede na kompaktnost zunanjih mer precej darežljiva, sedenje tam zadaj pa je daleč od občutka drugorazrednosti. Le pogled na prometno dovoljenje me je malo zmedel tam, kjer je vpisana največja dovoljena obremenitev – 370 kilogramov je res spodnja meja uporabnega za družinski avtomobil. 

Test: MG S5 EV - Strahospoštovanje? Kje neki …
... predvsem pa dovolj prostora za kolena.
Matjaž Korošak

Okreten in prijazno vodljiv

Pri cestnem terencu kompaktnega razreda seveda ne gre ne pričakovati ne zahtevati vrhunske lege, hipne odzivnosti in agilnosti, prej spreten kompromis med udobjem in vodljivostjo, s poudarkom na prvem. Priznam, da je S5 tudi tukaj že zelo blizu tistega, kar bo všeč večini kupcev. Podvozje je še vedno čvrsto nastavljeno, toda blažilci še zmorejo filtrirati večino neravnin (tiste kratke, zaporedne mu še delajo malce preglavic), ob tem inženirji niso pretiravali s platišči, ki so ostala pri 18 palcih. Na srečo … Nekaj nagibanja v zavojih je še vedno, toda vse v nekih mejah pričakovanega, tudi v odločneje odpeljanih zavojih, kjer pa zna varnostna elektronika ob navdušenem vozniku malce zamuditi. In tako lahko zadnja os za nekaj centimetrov zapleše, preden 'uzde zategne' sistem stabilnosti. No, tudi izlet na mokro blato ali makadam bi prej odsvetoval, kot karkoli drugega. Nadzor oprijema včasih kar preveč resno vzame svoje delo.

Test: MG S5 EV - Strahospoštovanje? Kje neki …
Matjaž Korošak

Volanski mehanizem sicer precej posreden, toda ne povsem anemičen in zavore dobro, temeljito opravljajo svoje delo. Bolj pomembno pri tem je, da je tudi občutek na pedalki čvrst, progresiven in ponuja dovolj možnosti natančne odmerjanja zavorne sile. Pri vsem tem se zdi, da imajo kitajski in britanski inženirji, kolikor jih je pač še tam, kar nekaj dela pri brušenju in dodelovanju nekaterih asistenčnih sistemov – radarski tempomat z izjemno občutljivim snopom radarskih valov, ki se 'prestraši' takoj, ko se tovornjak nenevarno približa beli črti in panično zavira. Ali pa avto sledi dolgemu avtocestnemu zavoju z vklopljenim MG Pilotom in hitrost pade skoraj smešno nizko, da za zaviral že tovornjak za menoj  … Vse to je sicer rešljivo z malce pozornosti in nogo na plinu. 

Pod črto

Nedvomno je S5 avto, ki ga zagotovo ne bi smeli vzeti v ozir svojega nakupovalnega načrta ob prenovi družinskega voznega parka samo in zgolj zaradi ugodne cene in predvsem razmerja med ceno in opremo. Pogon ponuja več kot spodobno zalogo moči in navora za dinamično vožnjo, po drugi strani pa je poraba zelo predvidljiva in dovolj ugodna, da se lahko lotite tudi daljših poti. Predvsem pa je notranjost, obdelava in materiali na ravni, ki si jo lahko samo želite (v tem razredu). Seveda je tudi pri tem novincu še nekaj malenkosti (pa tudi kakšna večja, recimo - malenkost…), kjer imajo inženirji še nekaj prostora za napredek. Predvsem pri prilagodljivosti in odzivnosti varnostne in asistenčne elektronike.   
Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 29.300 (s financiranjem) €
Cena testnega modela: 34.390 (s financiranjem) €
Tehnični podatki
Motor: sinhronski elektromotor – poganja zadnji kolesi - moč 170 kW (231 KM) pri n.p. vrt./min – največji navor 350 Nm pri n.p. vrt./min.
Baterija: 62,1 kWh (neto)
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h, 6,3 s – poraba energije (WLTP) 16 kWh/100 km, izpust CO2 0 g/km.
Mase: prazno vozilo od 1.725 kg – dovoljena skupna masa 2.170 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.476 mm – širina 1.849 mm – višina 1.633 mm.
Prtljažnik: 453 – 1.441 l.
Naše meritve
Poraba elektrike na normnem krogu: 16,8 kWh/100km
Hvalimo in grajamo
Vtis kvalitetno izdelane notranjosti z nekaj nujnimi fizičnimi stikali
Še ravno dovolj udobno podvozje
Ugodna in predvidljiva poraba
Občutljivi in občasno samovoljni asistenčni sistemi (nekateri)
Skromna največja dovoljena obremenitev
Nizka polnilna moč na izmeničnem toku