Polniti vrzel med tipičnimi avtomobilskimi razredi je trend, ki so ga proizvajalci izkoristili do te mere, da za nekatere modele težko najdemo smiselno razlago.
A za razred, v katerega spada Note, bi težko rekli, da je nesmiseln. Večina, ki se odloča za nakup novega avtomobila v razredu malih avtomobilov, se instinktivno zapodi v cenik za Clia ali Pola. Zakaj? Iz podobnega razloga kot zobni pasti rečemo kalodont ali športnim copatom adidaske? Šele malce širši pogled na trg nam ponudi pametnejše in racionalnejše rešitve. Razred majhnih enoprostorcev ni včerajšnja pogruntavščina.
Dosedanja težava je bila le, da so ti avtomobili do nedavnega trpeli za sindromom škatlaste oblike in so bili na trgu spregledani zaradi neatraktivne oblike. A zadeve so se premaknile v drugo smer. Poleg tega, da tovrstni avtomobili kar v največji meri izrabljajo prostor v notranjosti, so navzven začeli dobivati vse bolj mikavne oblike.
Tudi pri novem Notu je tako. Medtem ko je stari preveč spominjal na Renaultovega Modusa (na osnovi katerega je bil izdelan), je novi precej bolj samosvoj. Poleg tega, da je dobil bolj avtohton, Nissanov 'obraz', so najopaznejša sprememba stranice avtomobila, ki niso več tako navpične in ravne, temveč imajo obliko in avtomobilu dajo obline ter hkrati 'ubijejo' videz škatle. A kljub temu Note ostaja eden bolj oblikovno zadržanih Nissanov zadnjega časa.
Kot rečeno, je poglavitna prednost Nota njegova notranjost oziroma izkoriščenost prostora v notranjosti. Spredaj sedeči morda ne boste niti čutili te prednosti, saj prostornost ne izstopa toliko, da bi lahko govorili o ekstremih. Kvečjemu visokorasli boste potarnali nad nekoliko krajšim vzdolžnim pomikom sedeža. Posledično tudi položaj za volanom ni idealen, tudi zaradi le po višini nastavljivega volanskega obroča.
Materiali na armaturni plošči ne vlivajo občutka žlahtnosti, a tudi cenenosti ni zaznati. Na armaturni plošči se pogled najprej ustavi na izredno lepo oblikovanih števcih, ki ob pritisku na tipko ECO dobijo še čudovit moder sij. Pravzaprav nas tak videz števcev kar prisili, da nenehno vozimo v ekološkem načinu, kjer nam avtomobil z nasveti pomaga k čim varčnejši vožnji. Drugi sklop armaturne plošče predstavlja spodnji del osrednje konzole, s komandami klimatskega dela, postavljenimi v krog.
Pri nastavitvah za klimatizacijo v avtomobilu je podobno kot s sodniki v športu: najbolje je, če opravljajo svoje delo, a jih hkrati ne opazimo pri tem. In tako je bilo tudi v testnem Notu. Kaj več kot nastaviti želeno temperaturo in pritisniti gumb AUTO nam niti ni bilo treba. Zadnji sklop, posebne omembe vreden, je seveda osrednji zaslon, v katerem je skupek pripomočkov zabavno-informativne narave.
Poudarimo, da prihaja v paketu dodatne opreme, imenovanem Connect, ki ga poleg omenjenega zaslona z avdiosistemom in navigacijo sestavljata še asistenčni sistem s štirimi kamerami za pogled okrog vozila ter sistem, imenovan Nissan Safety Shield.
Prvi je namenjen predvsem kot pomoč pri parkiranju, vendar smo se prepričali, da ob pogledu na zaslon s precej slabo ločljivostjo to početje ni ravno olajšano. Še vedno smo zagovorniki klasičnih parkirnih tipal (in hkrati ene kamere na zadku). Drugi omenjeni sistem pa kljub imenu, ki nakazuje na to, da boste na cesti nedotakljivi v nekem posebnem oklepu, ni nič drugega kot paket asistenčnih sistemov, kot so opozorilnik za vozila v mrtvem kotu, signaliziranje pri nenadni menjavi voznega pasu in zaznavanje premikajočih se objektov okoli vozila. Načelno vsi ti sistemi delujejo optimalno, a ga kljub temu velikokrat polomijo, ko zaznajo ali se odzovejo na nekaj, česar preprosto ni.
Preselimo se na zadnje sedeže. Tu ponovno obudimo zgodbo o izkoriščenosti prostora. Če pogledate fotografijo zadnje klopi, vam bo jasno, o čem govorimo. Četudi spredaj posedemo nekoga, ki si bo vzel ves vzdolžni pomik na voljo, bo zadaj prostora za kolena popolnoma dovolj. Ob tem velja poudariti, da lahko tudi zadaj razpolagamo s prostornostjo, saj je klop za 16 centimetrov vzdolžno pomična. Ko se pojavi želja po prevozu večjih predmetov, pa jo je mogoče položiti v popolnoma ravno dno.
Za prtljažnik si Note zasluži visoko oceno. Ne toliko zaradi prostornosti kot zaradi dvojnega dna in nakladalne površine, ki je lahko povsem ravna. Če vas je do tu Note prepričal in že nestrpno pričakujete, da boste slišali, kaj ponujajo pri motorjih, boste malce razočarani. Izbirate lahko namreč med enim dizelskim in enim bencinskim motorjem. Zadnjega smo preizkusili tudi mi v testnem Notu.
Jasno, 1,2-litrskemu trivaljniku ne bomo pisali hvalospevov. Devetinpetdeset kilovatov sicer poskrbi, da tono težak avtomobil pride do cilja, a verjetno si boste vmes ponavljali frazo naše premierke:
»Vi nid mor tajm!« Petstopenjski menjalnik je natančen, pretikanje pa lahkotno. Pri avtocestnih 130 km/h bo v peti prestavi motorne vrtljaje zadrževal pri številki okoli 3.600. Poraba? Glede na to, da se motorček skoraj ves čas trudi pri svojem opravilu, ta ni ogromna, kot bi lahko bila. Na normnem krogu smo prišli do povsem spodobne številke 5,1 litra na 100 kilometrov, medtem ko je testna poraba znašala 6,8 litra na 100 kilometrov.
Nedvomno je Note eden bolj smiselnih nakupov, če se odločate za avtomobil v razredu majhnih enoprostorcev. Če potrpite do prihodnjega leta, bo tudi motorna paleta bogatejša za kakšen motor in bo tako olajšana dilema pri nakupu. Treba je vzeti v zakup to, da novi Note ne prinaša nič revolucionarnega na trg, vendar so izboljšave takšne, da nam avtomobil ponuja več zadovoljstva pri uporabi.
Koliko stane v EUR
Kovinska barva 380
Paket Connect 1.000
Paket Comfort 700
Besedilo: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 11.500 € |
Cena testnega modela: | 14.680 € |
Moč: | 59kW (80 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 14,2 s |
Največja hitrost: | 170 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,8l/100km |
Garancija: | 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 20.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 941 € |
---|---|
Gorivo: | 9.799 € |
Gume (1) | 720 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 8.450 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.859 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 3.741 € |
Skupaj | 25.510 € (strošek na km: 0,26 €) |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 78,0 × 83,6 mm – gibna prostornina 1.198 cm³ – kompresija 10,7 : 1 – največja moč 59 kW (80 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,7 m/s – specifična moč 49,2 kW/l (67,0 KM/l) – največji navor 110 Nm pri 4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,727; II. 2,048; III. 1,393; IV. 1,029; V. 0,821 – diferencial 4,067 – platišča 6 J × 16 – gume 195/55 R 16, kotalni obseg 1,87 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,7 s – poraba goriva (ECE) 5,9/4,0/4,7 l/100 km, izpust CO2 109 g/km. |
Voz in obese: | terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.111 kg – dovoljena skupna masa 1.510 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: 50 kg. |
Zunanje mere: | Zunanje mere: dolžina 4.100 mm – širina 1.695 mm, z ogledali x.xxx mm – višina 1.535 mm – medosna razdalja 2.600 mm – kolotek spredaj 1.470 mm – zadaj 1.475 mm – rajdni krog 10,7 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 840–1.050 mm, zadaj 730–980 mm – širina spredaj 1.370 mm, zadaj 1.370 mm – višina nad glavo spredaj 920–960 mm, zadaj 900 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 490 mm – prtljažnik 430–875 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 41 l. |
Prtljažnik: | 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – večopravilni volanski obroč – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – tipalo za dež – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat parkirna. |
T = 3°C / p = 1019 mbar / rel. vl. = 59 % / Gume: Fulda Kristall Control 195/55/R 16 H / stanje kilometrskega števca: 2.594 km | |
Pospešek 0-100km: | 14,2s |
---|---|
402m z mesta: | 19,2s ( 117km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 16,0s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 28,9s (V.) |
Največja hitrost: | 170km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,8 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 75,6m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,8m |
AM meja: | 42m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 61dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 63dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 61dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 60dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 65dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 63dB |
Trušč v prostem teku: | 40dB |
-
Z boljšim motorjem bi gladko ujel štirico, tako pa je ujel zadnjo točko in bi mu najraje pripisali minus pred oceno.
-
Zunanjost (12/15)
Precej bolj privlačen kot predhodnik.
-
Notranjost (93/140)
Če smo mu 'odščipnili' točke za prostornost spredaj, je vse (in še več) dobil nazaj za prostornost zadaj in za prilagodljivost prtljažnika.
-
Motor, menjalnik (40 /40)
Dober menjalnik in solidno podvozje povrneta nekaj izgubljenih točk zaradi slabotnega motorja.
-
Vozne lastnosti (54 /95)
Nevtralna lega na cesti, zaradi višine nekoliko bolj občutljiv za bočni veter.
-
Zmogljivost (18/35)
Treba je gledati s svetle plati: vsaj ne boste imeli težav s prekoračitvijo hitrosti.
-
Varnost (38/45)
Aktivne varnostni mu ne primanjkuje, pa tudi dobro je založen s pasivnimi pripomočki.
-
Gospodarnost (46/50)
Garancija je omejena s kilometri, poraba ni ravno najmanjša, je pa začetna cena precej ugodna.