Test: Peugeot 2008 1,2 PureTech 130 AllurePa dober tek ...

Francoska kuhinja spada med najboljše na svetu. Vanjo sta zajeti vsa lepota in hkrati vsa zapletenost njihovega značaja. Iz hrane znajo ustvariti umetnost, je pa tudi res, da jedi niso za vsakogar. Lahko rečemo, da so se po enakem receptu lotili tudi avtov.

Pa dober tek ... (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
15. 5. 2020

Morda veste, zakaj Francozi jedo polže? Ker ne marajo hitre hrane. Kar pa ne velja za avte. Ljudje na vodilnih položajih avtomobilskih znamk radi zanikajo take trditve, a dejstvo je, da zlate dobe športnih uspehov na avtomobilskem področju neke znamke sovpadajo z uspešnostjo in prepoznavnostjo znamke na trgu. Le kdo se ne spomni Peugeotevih časov, ko je na svetovnem prvenstvu na reliju dominiral Peugeot 205 T16, ko je Finec Ari Vatanen s Peugeotom 405 T16 izboljšal rekord na Pikes Peaku, da ne govorimo o uspehih na domačem Le Mansu, ko so Francozi prekinili nemško dominanco.

Vse to so dobe, ko so bili tudi Peugeotevi avtomobili dobro zapisani pri kupcih. Ko se je poslovil uspešni 206, je sledil nenaden padec, ki je znamko skoraj pokopal. Sledilo je nekaj sušnih let, tovarne so se zapirale in ljudje so izgubljali službe, vse dokler ni na pomoč priskočila francoska vlada, ki je skupaj s kitajskim vlagateljem Donfeng Motor Group prestrukturirala znamko in ji dala nove smernice. Kmalu zatem je na trg prišla druga generacija Peugeota 3008 in še dobro se spomnim, da sem v takratnem testu napovedal boljše čase za Peugeot.

Nisem se motil. Odziv na dražljaje pri kupcih je bil jasen znak, da mora Peugeot nadaljevati zgodbo modela 3008. Model za modelom je sledila osvežitev flote po preverjenem receptu: izboljšana kakovost izdelave, svež dizajn, kakovostnejši materiali in digitalno voznikovo okolje. Peugeot 2008 je model, ki je zamudil prvi vlak te osvežitve, saj so prvo generacijo predstavili tistega prelomnega leta 2013. Vmes so mu enkrat namenili kozmetično osvežitev, ki pa ni zajela vseh omenjenih izboljšav. Vse do danes, ko je na trgu druga generacija tega modela.

Zasnova Peugeota 2008 sloni na modelu 208, ki je požel odobravanje na lanski Ženevi. Z njim si tudi deli največ oblikovnih podobnosti, vsaj na sprednjem koncu, medtem ko sta bok in zadek že bolj podobna večjim križancem v Peugeotevem prodajnem programu. Vseeno je najmanjši križanec, glede na predhodnika, nekoliko zrasel (za 14 centimetrov), ima malce daljšo medosno razdaljo, je pa malenkost nižji, kot je bil dosedanji. Zunanjost je mogoče izbrati v osmih različnih barvah, vse so kovinske, je pa zanimivo, da za oranžno, v katero je bil odet tudi testni primerek, ni treba ničesar doplačati. Velja še dodati, da luči serijsko svetijo v tehniki LED, prepoznavnost pa mu zrišeta dva LED-svetlobna podpisa, za katera bi lahko rekli, da simbolizirata levje čekane.

V notranjosti je vse podrejeno Peugeotevemu digitalnemu okolju, ki obdaja voznika (pri znamki mu rečejo i-Cockpit). Tudi ta je skozi generacije doživel nekaj sprememb, a tiste glavne značilnosti so ostale enake. Še najbolj prepoznaven je zgoraj in spodaj spodrezan in majhen volanski obroč. Tak naj bi bil predvsem zaradi tega, da voznik na merilnike gleda čez, ne skozi njega, kot smo navajeni pri večini avtov. Številni so tako rešitev dobro sprejeli, nekateri pa se preprosto ne morejo navaditi.

Novi rod 2008 je nekoliko zrasel (za 14 cm!), ima daljšo medosno razdaljo in je malenkost nižji, kot je bil dosedanji.

Priznam, sam spadam med te druge. Z obliko volana nimam nikakršnih težav, mi pravzaprav zelo ustreza majhen obroč, a če si optimalno nastavim sedalni položaj, imam težavo gledati na merilnike. To pomeni, da tovrstna rešitev ni dobrodošla za vse in od posameznika je odvisno, ali mu ustreza ali ne. Sicer pa so vse preostale komponente dobro zasnovane in primerno nameščene. Digitalni merilniki so čitljivi, ponujajo kopico podatkov, grafike in prikaze je možno spreminjati, po novem pa ponujajo tudi tridimenzionalni prikaz.

Osrednji zaslon je nameščen na vrhu armaturne plošče, malce celo zarotiran proti vozniku, v sebi pa skriva vse komande, ki so nekoč 'ležale' okrog voznika. Na račun tega pride do malce slabše intuicije, saj je za vsako opravilo treba odpreti vmesnik, ki potem v sebi skriva stikala za upravljanje. Če želimo torej zgolj malce popraviti temperaturo v avtu, moramo pritisniti na stikalo bližnjice v meniju, nato pa še klimatski napravi dati ukaz. Je pa zato treba pohvaliti podporo mobilnikom, saj 2008 ponuja povezljivost prek protokolov Apple CarPlay in Android Auto. Oboje je dobrodošlo, kajti tako boste lahko na osrednji zaslon prezrcalili zemljevid navigacijske naprave s svojega telefona, saj navigacija v stopnji opreme Allure ni serijska.

So pa zato serijski nekateri drugi pripomočki, ki lahko pripomorejo k varnosti in boljši uporabniški izkušnji. Tu velja predvsem izpostaviti sistem zaviranja v sili, ki deluje do hitrosti 136 kilometrov na uro, kamero za prepoznavanje prometnih znakov ter aktivni nadzor vožnje po prometnem pasu. Slednji zna sicer biti precej agresiven pri popravkih, kar je predvsem pri vožnji v mestu nekoliko moteče, saj se avto 'odbija' od črt, ki ločujejo pasove. Med serijske spadajo tudi trije priključki ISOFIX, med njimi eden na sprednjem sedežu. Vse to izboljša uporabnost avtu, ki je kot tak zasnovan, da ljudje v njem vidijo nekaj več, kar jim manjka pri malem, mestnem Peugeotu 208. Seveda lahko rečemo, da to nekaj več kupci tudi dobijo.

Za oranžno, kovinsko barvo ni treba doplačati.

Predvsem na zadnji klopi je prostor dobro odmerjen pa tudi prtljažnik s svojimi 434 litri ni ravno majhen. Zanimivo, da je občutek utesnjenosti nekako še najbolj prisoten spredaj. Morda razlog tiči v obilni armaturni plošči z izrazitimi oblikami ter v nekoliko debelejših vratnih panelih. Tudi ob vstopanju in izstopanju iz avta je moteč visok in debel prag. Vse to so malenkosti, ki Peugeotu 2008 vzamejo nekaj uporabnosti.

Vožnja z novincem malce spominja na dinamičnost modela 208. Turbobencinski trivaljnik v nosu razvije zadostnih 130 'konjev', ki poskrbijo za poskočnost in nezahtevno vzdrževanje hitrosti. Tako kot vsak turbobencinar z majhno prostornino zna tudi PureTech voznika nagraditi z nizko porabo, kadar smo nežni z njim. Tudi ovinkov se ne ustraši. Natančen in komunikativen volan, dobro naravnano podvozje ter odziven motor tvorijo lep paket, ki zna zadovoljiti tudi bolj dinamične voznike. Čeprav je 2008 malce višje nasajen, je nagibanja karoserije malo, lega pa je tudi pri pretiravanju precej nevtralna. Tudi pri udobju ne razočara. Malce daljša medosna razdalja prinese manj tresljajev na kratkih neravninah, mehkejše vzmetenje skupaj z malce debelejšimi gumami pa olajša premagovanje avtocestnih kilometrov.

Za zaključek lahko rečemo, da Peugeot 2008 uspešno uveljavlja zastavljene smernice, ki Peugeot vračajo na pota stare slave. V marsičem je prepričljiv: oblika, izboljšana kakovost izdelave, materiali, pogonska tehnika … Po drugi strani mu lahko očitamo nekatere stvari, ki smo jih pogrešali tudi pri manjšem bratu, Peugeotu 208. Precej je še manevrskega prostora za izboljšave na uporabniškem področju pa tudi kakšen kompromis bi bil toplo sprejet pri tistih, ki nismo včlanjeni v klub ljubiteljev i-Cockpita. Je pa tudi res, da bi francoska kuhinja hipoma postala veriga hitre prehrane, če bi se poslušale vse pripombe in zajeli vsi okusi.

Peugeot 2008 1,2 PureTech 130 Allure (2020)

Osnovni podatki

Prodaja: P Automobil Import
Cena testnega modela: 21.330 €
Cena osnovnega modela s popusti: 20.850 €
Cena testnega modela s popusti: 18.907 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,6 s
Največja hitrost: 198 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavenje, mobilna garancija. 
Sistematični pregled na 15.000 km / 12

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 886 €
Gorivo: 7.084 €
Gume (1) 1.131 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 11.730 €
Obvezno zavarovanje: 2.675 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.150 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 28.656 € (strošek na km: 0,29 €)

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 75 × 90,5 mm – gibna prostornina 1.199 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,6 m/s – specifična moč 80,1 kW/l (108,9 KM/l) – največji navor 230 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 2 ventila na valj – neposredni vbrizg goriva.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,455; II. 2,048; III. 1,290; IV. 0,975; V. 0,745; VI. 0,574 – diferencial 4,530 – platišča 8,0 J × 17 – gume 215/60 R17 H, kotalni obseg 2,08 m.
Zmogljivost: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,5 l/100 km, izpust CO2 103 g/km.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, ročna zavora na zadnji kolesi– volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.192 kg – dovoljena skupna masa 1.75 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 633 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: dolžina 4.300 mm – širina 1.770 mm, z ogledali 1.960 mm – višina 1.530 mm – medosna razdalja 2.605 mm – kolotek spredaj 1.540 mm – zadaj 1.540 mm – rajdni krog 10,4 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.100 mm, zadaj 590–820 mm – širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.400 mm – višina nad glavo spredaj 920–1.010 mm, zadaj 950 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 430 mm – premer volanskega obroča 350 mm – posoda za gorivo 44 l.
Prtljažnik: 405–1.467 l

Naše meritve

T = 7°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 57 % / Gume: Goodyear Ultragrip 215/60 R17 H / stanje kilometrskega števca: 3.256 km 
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 16,1s ( 125km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,8/10,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,2/17,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 198km/h (VI.)
Poraba na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 69,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,3m
AM meja: 40,0m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Ocena skupaj (416/600)
  • Peugeot 2008 sledi uspešni strategiji, ki je znamko rešila iz krize. Precej stvari je podrejenih videzu in prvemu vtisu, a tudi sicer avto prepriča z udobjem, dobro izdelavo in veseljem do vožnje.

  • Kabina in prtljažnik (79/110)

    Glavni namen križancev je izkoristiti njihovo uporabnosti, a v 2008 ni vse podrejeno temu.

  • Udobje (77 /115)

    Ergonomija in intuicija nista najboljši, a ko si enkrat vse nastavimo tako kot je treba, postane 2008 udoben avto za vožnjo. 

  • Pogonski sklop (51 /80)

    Trivaljnik prepriča z navorom, malce manj pa menjalnik z nenatančnimi gibi ročice.

  • Vozne lastnosti (76 /100)

    Daljša medosna razdalja in višji odmik od tal pripomoreta k udobni vožnji in nezahtevnemu obvladovanju. 

  • Varnost (84/115)

    Lepa zaloga varnostno asistenčnih sistemov in pet zvezdic na Euro NCAP testu.

  • Ekonomičnost in okolje (49 /80)

    Motor je lahko dvoličen pri porabi, cene osnovnega modela z odštetimi popusti pa zna biti precej nizka.

AM ocena: 3/5
Hvalimo in grajamo
Prostornost zadaj
Vozne lastnosti
Pogonska tehnika
Videz
Agresiven Lane Assist
Pogled na merilnike
Intuicija i-Cockpita
Utesnjenost spredaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri