Druga generacija najmanjšega Peugeotovega leva je po štirih letih dočakala oblikovno in tehnološko osvežitev, s katero želi francoska avtomobilska znamka ohraniti prodajni zagon.
Peugeot 208 je namreč med najbolj priljubljenimi avtomobili v evropskem prostoru in je že v letih, ko je bila posodobitev nujna za vzdrževanje dobre kondicije. Zunanje oblikovne spremembe so najbolj očitne na sprednjem delu, s preoblikovanim pokrovom motorja z novim logotipom, spremenjenim odbijačem, ter novimi svetlobnimi elementi s svetilnimi diodami. Tako je tudi na zadnjem delu, kjer je zaznavna spremenjena svetlobna grafika.
V notranjosti malo novega
Notranjost potniške kabine ni bila deležna bistvenih sprememb, saj je na prvi pogled vse enako kot pri predhodniku, šele za volanom pa sledi doživetje vizualne osvežitve in tehnološke nadgradnje. Še vedno se ne razumem z i-Cockpitom zadnje generacije, ki se Peugeotovim tržnim strategom zdi strašansko imeniten, čeprav je z ergonomskega vidika precej zgrešen.
Voznik ima pred seboj digitalno instrumentno ploščo s 3D učinkom, na sredini je po novem samostoječi zaslon komunikacijskega sistema, pod njim pa k sreči stikala v obliki klavirskih tipk za funkcije, ki niso bile preneseljene na zaslon na dotik.
V notranjosti so različni materiali, zgornji del osrednje konzole je iz mehke plastike, številni okrasni elementi pa posnemajo karbonska vlakna. Sprednja sedeža ponujata spodobno udobje, tistim na zadnji klopi pa manjka precej centimetrov za boljše sedenje. V tolažbo, prtljažnik sprejme osnovnih 310 litrov, kar je za ta razred avtomobilov zelo dobra vrednost.
Motor po okusu povprečnih voznikov
Glede na to, da gre za osveženi model, večjih tehničnih sprememb ni, karoserija je v primerjavi s prejšnjo generacijo lažja za 30 kilogramov, izboljšana je aerodinamika, zmanjšana pa kotalni upor in mehansko trenje. Krmilni sistem je natančen in voznik z lahkoto manevrira z avtomobilom, ki precej dobro absorbira neravnine s slabih cest, a se v ovinkih nekoliko bolj nagiba, kar kaže, da je bolj naravnan na udobno vožnjo.
Bencinski 1,2-litrski prisilno polnjeni trivaljnik s 73 kilovati (100 KM) pri 5.500 vrtljajih v minuti in 205 Nm navora pri 1.750 vrtljajih solidno opravlja svoje delo. Značilen zvok trivaljnika, ki prihaja izpod pokrova motorja, v potniški kabini ni pretirano izrazit, le pri priganjanju v višje vrtljaje postreže z neprijetnim hreščanjem.
Moč motorja se na prednji kolesni par prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika, katerega ročica ima nekoliko daljši hod kot bi si želel za hitro prestavljanje. V tej kombinaciji motorja in menjalnika novi 208 od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 10,1 sekunde in doseže največjo hitrost 194 kilometrov na uro, z drugimi besedami, pri pospešku je za 0,2 sekunde počasnejši in pri največji hitrosti za 6 kilometrov na uro hitrejši od predhodnika. Poraba se v mestnih vožnjah giblje med 7 in 8 litri, na odprti cesti blizu 5, na avtocesti pa okoli 6,5 litra na 100 kilometrov. S polno posodo za gorivo prostornine 44 litrov, to pomeni približno 600 kilometrov vožnje.
Osveženi Peugeot 208 je bil deležen majhnih oblikovnih posodobitev zunanjosti, ki ga skupaj z lepotnimi posegi in nadgradnjami v notranjosti naredijo bolj modernega in privlačnega. Ta vtis nekoliko pokvari neposrečeni i-Cockpit, a splošna ocena je v okviru pričakovanega. In to v razredu, ki so ga mnogi tekmeci francoskega levčka že zapustili.
Cena osnovnega modela: | 17.220 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 18.540 € |
Motor: | trivaljni, bencinski s turbinskim polnilnikom, gibna prostornina1199 ccm, največja moč 73 kW/100 KM pri 5.500 v./min, največji navor 205 Nm pri 1.750 v./min |
---|---|
Prenos moči: | 6-stopenjski ročni menjalnik, pogon na prednji kolesi |
Zmogljivost: | najvišja hitrost 194 km/h, pospešek 0-100 km/h 10,1 s, povprečna poraba goriva 5,4 l/100 km. |
Mase: | Teža praznega vozila 1.165 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4,055 m, širina 1,745 m, višina 1,430 m, medosna razdalja 2,540 m. |
Prtljažnik: | 352/1.163 l |