Težko ga je uvrstiti v neki določeni avtomobilski razred. Če zapletemo, mu lahko rečemo terensko-družinska kombilimuzina.
Vsak križanec med avtomobilskimi razredi je nekaj posebnega, zato je težko razglabljati o videzu in lepoti. Če ne drugače, vas bo zagotovo navdušil od znotraj navzven. Lepo je videti, da so Peugeotovi možje precej časa namenili oblikovanju in prilagajanju notranjosti 3008.
Voznikov položaj je odličen, vse stvari, ki pripomorejo k dobri ergonomiji, pa načrtno postavljene. Sredinski tunel je dvignjen in tako drži ročico menjalnika kot nekatera stikala na dosegu roke. V bolj sproščenem načinu vožnje pa desna roka lepo počiva na naslonu – prava kraljevska drža za volanom.
Notranjost je načrtovana v slogu enoprostorcev. Predalov in polic je toliko kot v babičini shrambi. Navajeni smo, da v sredinskega komaj zbašemo denarnico, ta pa je tako velik, da bi lahko notri spravili kos, ki bi ga še Ryanair računal kot prtljago. Ob razkošju spredaj tudi zadaj ni prav dosti drugače potovati. Širine in višine je na pretek, k udobju pripomoreta še reži za klimatsko napravo, ki ob ogromnih steklenih površinah pride še kako prav v vročem vremenu.
Prtljažnik se s 432 litri zlije v povprečje avtomobilov podobnega ranga. Posebnost je, da se prtljažna vrata odpirajo dvodelno. Nekaterim je ta rešitev po godu, drugim pa odveč. Če bašete velike predmete v avtomobil, vam bo odpiranje police odveč, če pa hočete zavezati čevelj, se boste z veseljem usedli na poličko.
Dvolitrski dizel je ob kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom kot naročen za tak tip avtomobila. Mirno delovanje in odzivnost po potrebi je vse, kar potrebujete. Prav v času testa smo imeli na preizkušnji tudi hibridno različico z robotiziranim menjalnikom. Po kratki izmenjavi z novinarskim kolegom sem si čim prej zaželel 'svojega' nazaj. Nemirnost robotiziranega menjalnika v primerjavi z uglajenostjo samodejnega mi je že kar malce načela živce. Poraba hibridnega pa po drugi strani spet ni tako očitno manjša.
Če povzamemo: Tritisočosmica je odličen avtomobil za družino. Ima veliko sorodstvenih vezi z enoprostorci, vozi se kot dobra in udobna limuzina, po videzu pa spominja na športnega terenca, kar je danes hit.
Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 30.680 € |
Cena testnega modela: | 35.130 € |
Moč: | 120kW (163 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,5 s |
Največja hitrost: | 191 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,4l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min – največji navor 340 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 18 V (Kumho Izen kw27). |
Zmogljivost: | največja hitrost 191 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – poraba goriva (ECE) 8,7/5,4/6,6 l/100 km, izpust CO2 173 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.530 kg – dovoljena skupna masa 2.100 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.365 mm – širina 1.837 mm – višina 1.639 mm – medosna razdalja 2.613 mm – posoda za gorivo 60 l. |
Prtljažnik: | 432–512 l |
T = 13 °C / p = 1.090 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 2.865 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 131km/h) |
Največja hitrost: | 191km/h (VI.) |
poraba na testu: | 7,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,6m |
AM meja: | 40m |
-
Če odmislimo videz in usmeritve v avtomobilske razrede ter se posvetimo avtomobilu od znotraj navzven, zagotovo vidimo vse njegove prednosti.