Novi Peugeot 508 ne prepriča le z obliko. Tako kot je bila francoska revolucija skupek radikalnih sprememb na več področjih, tako tudi 508 prinaša svež veter na avtomobilskem trgu.
Resnična zgodba: pred približno dvema letoma smo pri Avto magazinu imeli na testu enega od prvih Peugeotov 3008 v Sloveniji. Takrat sem ga parkiral pred enim od nakupovalnih centrov in se počasi odpravil proti trgovini. V tem trenutku je nedaleč stran od mene iz SsangYong Actyona (lahko, prosim, poguglate za kateri avto gre, če ne veste?) izstopila celotna družina in mama je ob pogledu na Peugeota komentirala: “Tole je pa res čuden avto”, hčerka pa je dodala: “Pa še grde barve je.” V tistem trenutku sem dojel, da je Peugeot resnično na dobri poti, da preporodi znamko in se vrne na pota stare slave.
Nisem se motil, 3008 je postal evropski avto leta, prodaja je šla v nebo. Peugeot je hitro dojel, da so na pravi poti, da morajo nadaljevati zgodbo, in dve leti pozneje je tu že novi 508. Priznam, nič podobnega se mi ni zgodilo s 508, a to ne pomeni, da nisem zaznal zanimanja mimoidočih. Avto je nedvomno zanimiv, opazen, nizek, širok, jezen, preprosto ga ne gre spregledati. Nakazuje obliko klasične limuzine, a gre v bistvu za kombilimuzinsko zasnovo s prtljažnimi vrati, ki se dvignejo skupaj s šipo. Da bi ohranili kupejevsko linijo, so se odrekli okvirjem vratnih šip in tako privarčevali pri višini (in teži).
Eden od razlogov za to, da je Peugeot postal znova zanimiv za kupce, je zagotovo nova notranja ureditev, ki ji pravijo i-Cockpit. Prve različice so imele nekaj pomanjkljivosti (pogled na merilnike, počasna navigacija, slaba intuicija …), a se je skozi generacije vse skupaj zelo popravilo. Notranja arhitektura v 508 je odlična. Sedi se dobro, nizko, položaj za volanom je optimalen tudi za visokorasle. Volanski obroč ostaja peugeotovsko majhen, a ker je globinski pomik izdaten, se ga da lepo približati k sebi, zato tudi ne trpi pogled na 12,3-palčne digitalne merilnike. Ti so v celoti nastavljivi in poleg tega, da lahko podatke prikazujejo v različnih grafikah, znajo projicirati sliko z infrardeče kamere ter označiti morebitne nevarnosti ob cesti v obliki pešcev in kolesarjev.
Desetpalčni sredinski zaslon je zaradi boljše ergonomije rahlo zasukan proti vozniku, pa tudi vse bližnjice najbolj pomembnih zavihkov v vmesniku imajo svoj mehanični gumb. Pod zaslonom so preostali gumbi (večinoma povezani z upravljanjem ventilacije), ki pa so na otip morda malce preveč občutljivi in ne dajejo pravega odziva ob pritisku nanje. Zadaj je prostora za kolena dovolj, a zaradi nizko padajoče strehe ga je nad glavami premalo. Se pa zato odkupi z zajetnim prtljažnikom, ki je zaradi dvižnih vrat ne le velik (487–1.537 litrov), temveč tudi praktičen za nalaganje.
Če sta oblika in notranjost futuristični, je jasno, da mora biti tudi nabor varnostnih asistenčnih sistemov v koraku s časom. Poleg omenjene infrardeče kamere je 508 lahko opcijsko opremljen še z LED-žarometi (ki znajo prilagajati snop glede na situacijo na cesti), aktivnim vzmetenjem, izjemnim ozvočenjem Focal (reportažo o obisku tovarne Focal si lahko preberete nekaj strani naprej), naprednim sistemom za prepoznavanje znakov itn.
Čeprav Peugeot v svoji paleti motorjev za 508 ponuja dve bencinski različici, bo najbrž največ povpraševanja po dizlih. Naš testiranec je bil opremljen z najmočnejšim, 180-'konjskim' štirivaljnikom z dvema litroma delovne prostornine. Moč na sprednji kolesi prenaša prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika, ki je pri svojem delovanju popolnoma nezaznaven, kar v prevodu pomeni, da je odličen. Petstoosmica je lahko opremljena tudi z izbirnikom voznih programov, ki spreminjajo parametre trdote blažilnikov, odzivnosti volanskega obroča in delovanja menjalnika.
In čeprav oblika nakazuje dosti dinamike, se 508 na cesti najbolje znajde, ko ga pustimo v programu Comfort ter mu narekujemo umirjen tempo skozi ovinke. Tam se izkaže z uravnoteženo lego ter dobrim blaženjem pri kratkih neravninah na cesti. Še bolj se bo izkazal na avtocesti, kjer bo zlahka narekoval tempo na prehitevalnem pasu, radarski tempomat (ki zna avto ustaviti do mirovanja in nato ponovno speljati) ter sistem za ohranjanje vozila v voznem pasu pa bosta poskrbela za brezskrbno premagovanje kilometrov. Hočete dokaz? Za potrebe prej omenjene reportaže o Focalu smo avtomagazinovci s Peugeotom 508 'skočili' do Francije in nazaj, ne da bi za sekundo pogrešali stiskanje na letalskih sedežih in večno čakanje na letaliških terminalih.
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 37.040 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 31.900 € |
Cena testnega modela s popusti: | 36.040 € |
Moč: | 133kW (180 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,0 s |
Največja hitrost: | 235 km/h |
Garancija: | 2 leti splošne garancije, 3 leta jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavenje, mobilna garancija |
Servisni pregled na | 20.000 km / 12 |
Redni servisi, delo, material: | 1.159 € |
---|---|
Gorivo: | 7.090 € |
Gume (1) | 1.231 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 16.320 € |
Obvezno zavarovanje: | 5.495 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 7.470 € |
Skupaj | 38.765 € (strošek na km: 0,39 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 85 × 88 mm – gibna prostornina 1.997 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 133 kW (180 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,0 m/s – specifična moč 66,6 kW/l (90,6 KM/l) – največji navor 400 Nm pri 2.000/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 2 ventila na valj – neposredni vbrizg goriva |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 5,25; II. 3,029; III. 1,950; IV. 1,457; V. 1,221; VI. 1,000; VII. 0,809; VIII. 0,673;– diferencial 3,075 – platišča 8,0 J × 19 – gume 235/40 R 19 Y, kotalni obseg 2,02 m. Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama |
Zmogljivost: | največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,3 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 124 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.535 kg – dovoljena skupna masa 2.127 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.800 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p |
Zunanje mere: | dolžina 4.750 mm – širina 1.859 mm, z ogledali 2.060 mm – višina 1.403 mm – medosna razdalja 2.793 mm – kolotek spredaj 1.601 mm – zadaj 1.597 mm – rajdni krog 10,8 m |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 910–1.110 mm, zadaj 620–820 mm – širina spredaj 1.430 mm, zadaj 1.440 mm – višina nad glavo spredaj 910–980 mm, zadaj 900 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 540 mm, zadnji sedež 470 mm – premer volanskega obroča 350 mm – posoda za gorivo 55 l |
Prtljažnik: | 487 l |
T = 7°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 57 % / Gume: Bridgestone Blizzak LM32 235/40 R 19 Y / stanje kilometrskega števca: 3.256 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,0s |
---|---|
402m z mesta: | 16,5s ( 139km/h) |
Največja hitrost: | 235km/h |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,6 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 73,8m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,0m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h | 57dB |
Trušč pri 130km/h | 61dB |
Napake med testom: | Brez napak |
-
Poleg oblikovne razgibanosti 508 prepriča z zanimivo notranjostjo, dobrimi materiali, širokim naborom opreme in udobno vožnjo. Glede na to, da je 508 predstavnik avtomobilskega razreda, ki v tem trenutku ni najbolj priljubljen na trgu, je končna ocena zelo dobra
-
Kabina in prtljažnik (89/110)
Peugeotov i-Cockpit se mu odlično poda, vse je podrejeno vozniku, zato je tudi malce manj prostora na zadnji klopi
-
Udobje (97 /115)
Oblika morda ne nakazuje na to, a je 508 izjemno udoben avto z umirjenim značajem
-
Pogonski sklop (58 /80)
Nič revolucionarnega, a vse skupaj deluje dovolj dobro
-
Vozne lastnosti (77 /100)
Med ovinki je zadržan, a se odkupi z udobjem, stabilnostjo in zanesljivostjo na avtocesti
-
Varnost (93/115)
Širok nabor varnostno-asistenčnih sistemov in pet zvezdic na NCAP-testih - Peugeot 508 tu nima težav
-
Ekonomičnost in okolje (51 /80)
Če bo Peugeot nadaljeval s tem tempom, bo v prihodnje tudi pri izgubi vrednosti računal na kakšno dodatno točko
AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 3/5
-
Dizelski motor in samodejni menjalnik mu vcepita miren značaj, udobje je tisto, ki prevladuje