Kratek test: Renault Captur E-Tech Engineered Hybrid - Večopravilnež

25. 9. 2023 | Gregor Žvab
Deli

Mali mestni križanci spadajo v tisti segment avtomobilov, ki precej polarizira tovrstno javnost, predvsem v luči vprašanja, ali so smiselni ali ne. Tako kot vedno in povsod: nemogoče je zadovoljiti vse.

Kljub temu pa se zdi, da Captur odkljuka precej alinej, če upoštevam njegove dimenzije in namen. Je simpatičen, kompakten križanec, ki na cesti ne ostane neopažen. Sploh ne v taki kombinaciji zunanjosti, v kakršno je bil odet testni avto. Rezervirana je izključno za hibridno različico in predstavlja največ, kar si pri Capturju lahko omislite. Na ceniku jo boste prepoznali po imenu »E-Tech Engineered« in seveda najvišji ceni.

Tudi notranjost je prepoznavno Renaultova, lepo pa je tudi videti, da je digitalizacija kljub sicer velikemu navpičnemu osrednjemu zaslonu (še) ni premočno zadela, saj je še vedno na voljo kar precej analognih gumbov, vključno z vrtljivimi za upravljanje klimatske naprave. Paket opreme se kaže v zlatih dodatkih ter velikem 23-palčnem zaslonu sistema Easy Link, ki je dobro osvetljen in pregleden.

Uroš Modlic

Kljub vsemu pa se bistvo konkretnega Capturja skriva pod motornim pokrovom. E-Tech Hybrid je namreč Renaultova oznaka za hibridne pogonske sklope. Gre za znano kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega motorja in dveh elektromotorjev, ki poskrbijo za sistemsko moč 105 kilovatov (143 KM). Ne le na papirju, tudi v praksi se »konjenica« izkaže kot zelo dobrodošla pri sicer slabo tono in pol težkem avtomobilu.

Ne nazadnje stotico doseže v manj kot desetih sekundah, kar morda ne pove vsega, saj izdaten in hipni navor e-motorja pomaga predvsem pri odzivnosti iz majhnih hitrosti. Tudi poraba je, upoštevajoč vse dejavnike (moč in težo), zelo spodobna, saj mi je uspelo normni krog prevoziti s porabo le 6,1 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov.

Za homogeno delovanje vseh treh motorjev skrbi napredni večstopenjski samodejni menjalnik brez sklopke. Štiri prestave so na voljo za bencinski in dve za oba električna motorja. Besedo homogeno bi morda lahko dal tudi v narekovaje, saj ima menjalnik občasno kar nekaj težav z odločanjem, katera prestava bi bila najprimernejša.

<p>Lebdeča osrednja konzola z atraktivno ročico samodejnega menjalnika je simpatičen pristop k sodobni notranjosti.</p>

<p>Lebdeča osrednja konzola z atraktivno ročico samodejnega menjalnika je simpatičen pristop k sodobni notranjosti.</p>

Uroš Modlic

To se je največkrat pokazalo ob preklopu z električnega na bencinski motor, ko se je ta vklopil pri nenavadno visokih vrtljajih in poskrbel za precej (nepotrebnega) hrupa. Kljub temu je jasno, da gre za hibridni sistem, ki je pač pisan na kožo mestnim uporabnikom. Četudi ne gre za priključnega hibrida, je zmožen zagotavljati precej električne avtonomije (okoli tri kilometre), kar se na kratkih, mestnih relacijah kar pozna.

Upoštevajoč okretnost in vodljivost, se zdi idealen za tiste, ki redno križarite po ozkih ulicah in si vseeno privoščite tudi kak daljši izlet, hkrati pa je dobra vstopna točka za vse, ki v svet hibridov (tudi z zmerno mero dvoma) šele vstopate. Ko se navadite na vse njegove »muhe«, se namreč kaj lahko zgodi, da ga boste povsem vzljubili.

Uroš Modlic

S paketom E-Tech Engineered se bo to zgodilo še prej, saj je tak Captur res privlačen na pogled. Glede na to, da z njim dobite nekaj optičnih dodatkov, delnega usnja, lebdečo sredinsko konzolo in izboljšan infozabavni sistem, pa je na mestu vprašanje, če je doplačilo slabih treh tisočakov sploh smiselno, saj funkcionalno kaj dosti vendarle ne pridobite, že »nižje rangirani« Capturji pa so opremljeni precej bogato.

Preberite še: Obeta se velika sprememba pri vinjetah!

BONUS VIDEO: Renault, ki piše zgodovino: Napočil je konec bencinu in legendarni oznaki …

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 31.930 €
Cena osnovnega modela s popusti: 26.190 €
Cena testnega modela s popusti: 30.730 €
Moč: 109kW (145 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Največja hitrost: 170 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 4,7 - 5,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostor- nina 1.598 cm3 – največja moč 69 kW (95 KM) – največji navor 148 Nm. Elektromotor: največja moč 36 kW (49 KM) – največji navor 205 Nm. Sistem: največja moč 109 kW, največji navor 250 Nm.
Baterija: Li-ion, 1,2 kWh
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – menjalnik CVT.
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – največja hitrost električno n. p. – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 4,7–5,1 l/100 km, izpust CO2 106–114 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.397 kg – dovoljena skupna masa 1.896 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.227 mm – širina 1.797 mm – višina 1.576 mm – medosna razdalja 2.639 mm.
Prtljažnik: 326–1.149 l.
Hvalimo in grajamo
Zmogljivosti
Upiranje pretirani digitalizaciji
Človeku zleze pod kožo
Občasna zmedenost menjalnika
Prostornost zadnjega dela potniške kabine
Paket opreme E-Tech Engineered za 3000 evrov ponuja premalo